Nõukogude "suruõhupüss" IP-3113A UII
#1

Tegemist sellise vahva aparaadiga:
   
Kuna pirka puudub, siis täpset marki ei tea. Kui keegi teab, võib lahkesti valgustada.

Tegemist on aastakümneid vana, kuid samas tuttuue kasutamata asjaga. Enne proovimist tuli asi kõigepealt varustada kaasaegse kiirliitmikuga. Teine probleem oli see, et kaasaegsete 1/2" (12,7mm) sabaga padrunite jaoks oli värgendus liiga suur. Originaalmõõt oli vist 14,5mm. Töötlesin ta siis mõõtu, aga proovides ei miskit - no lihtsalt ei tööta. Võtsin lahti, panin sama targalt kokku ja asi jäi pikaks ajaks vedelema.

Täna tuli isu taas tegelda. Põhimõtteliselt ei saa kokkupanekul väga puusse panna, sest tihvtidega on detailide omavaheline asend määratud. Aga kogu saavutus oli see, et keerates kraani "na prava" hakkas asi vastupäeva pöörlema. "Na leva" ei toimunud midagi, ainult susises. Samas oli ka jõud olematu, auto rattamutrit keeras vaid siis, kui olin selle enne võtmega lõdvaks lasknud. Ju siis sai kraani (õigemini jaoturi) juures ikka midagi valesti kokku pandud.

Kas keegi on sellise aparaadi hingeeluga lähemalt tuttav? Kas üldse on sellise asjaga perspektiivikas tegelda?
Vasta
#2

Paistab, et sain saladusele jälile. Õhk läheb jaoturisse sisse külje pealt noolega näidatud august. Välja vastavalt siibri asendile emmast-kummast ülemisest august:
   

Ringiga tähistatud auk on üleliigne, jõuab otsaga ühe poole kanalisse:
   
Valgus paistab kenasti läbi Smile  Teisel pool midagi sellist ei ole. Ilmselt praak, keegi on puurimisega hoogu sattunud Smile  Seega ei saagi aparaat ühes suunas pöörelda.

Iseasi, kuidas selle augu kinni saab panna...
Vasta
#3

Ka mul selline "uus" püss kodo ja ei tööta. Võtsin korra lahti ka. Pikalt pole aega olnud uurida, kiirel vaatlusel mingit viga näha polnud. Jo jääb.
Vasta
#4

Sellse riistaga aastaid tööd rabatud,kui kellelgi töötava mudeli vast huvi võin loovutada(mõni ka varuosadeks),tahab korralikku õhusurvet ja palju õhku korraga(jämedat toru).Tänapäevased kiirliitmikud ei lase piisaval hulgal õhku läbi.Paned otse vooliku otsa ja jõudu küll Big Grin .
Vasta
#5

Näed siis, rõõm tõdeda, et ma ei ole ainus "kannataja". Aga kui kellelgi juhtub riistapuu käepärast olema ja pirka peal, võiks täpse margi öelda. Siis saab ka teema pealkirja täiendada, tulevastel hädalistel lihtsam otsida.

Õhtul väsinud peaga ajasin lolli juttu, ärge kõvasti lööge Big Grin  Too "üleliigne" auk on tehnoloogiliselt paratamatu, et kraanist ka teise kanalisse õhk pääseks, lihtsalt ei ole lõpuni läbi puuritud. Kõnealune detail (kraani korpus) liibub vastu riista korpust. Muidugi ei ole seal lõtk sellisest täpsusklassist nagu diisli toiteaparatuuris, midagi pääseb ikka läbi. Samas on olemas kummitihend, mis teoorias selle lekke peaks elimineerima. Praktikas muidugi susiseb isegi kraan 0-asendis läbi, aga see selleks.

Miks ta eile vales suunas pöörles, jäigi selgusetuks. Kuid siiski saavutasin edusamme.
   
Pildil näha tekstoliidist lamellid. Esimesel kokkupanekul ei võtnud ma seda nn silindrit välja ja et lamellid omal kohal püsiks, kasutasin paksu määret. Tegelikult peavad nad vabalt oma pesades tsentrifugaaljõu mõjul liikuma, ka käsitsi keerutades. Uputasin neid ohtralt "mehaaniku deodorandiga" ja asi paranes. Eks asi tahab sisse töötamist, et nad oma soontes paremini liikuma hakkaksid ja vastu silindrit liibuv tööpind kohaneks.

Täna hakkas mõlemas suunas üsna usinalt urisema ja pöörles nagu kurat. Reaalsete katseteni veel ei jõudnud, sest üks puks otsustas minu vaateulatusest omavoliliselt lahkuda Sad  Nii et tähelepanu tuleb pöörata lamellide vabale liikumisele. Samuti peab ettevaatlik olema kokkupanekul, et üks kraani südamiku ja võlli otsa vahele jääv pisike junn ikka õigesse poosi jääks. Ja liiga kõvasti ei maksa kupatust kinni keerata. Kui palju saab, on see tunda nii kraani kui ka võlli raskest liikumisest.

Suurest õhukulust olen külajuttude tasemel teadlik. Peale puksikese leidmist saab asja toimimisest täpsemalt rääkida.
Vasta
#6

Töötab! Big Grin Big Grin Big Grin

Otsest jõupuudust ei täheldanud, sõiduauto rattamutrid ja elektrimootori rihmaseibi poldi vuristas usinalt valla, kinni ka. Et temaga omnibuse rattaid kruvida saaks, ma ei eeldagi, tolle töö jaoks on "raskerelvad". Nüüd võib ennast õlist puhtaks küürida ja rahumeeli lastega kinno minna Wink 

Kui keegi leibkonnast on nõus filmima, pakun kunagi ka liikuvat pilti. Aga taas - "viisakas" oleks teada riista täpset marki.
Vasta
#7

Kunagi proovisin isa tööriista riiulis olnud vene päriolu pilli, oli sellest natuke väiksem. Värises ja lärmas küll kõvasti aga mitte halligi ei keeranud. Minust jäi see sinna riiulisse seima...  Toungue  

Marki ei oska öelda kuid eks ta Huijobin II ole...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

Selline riist vist
[Pilt: 1_1_7460053.jpg]
Vasta
#9

Pildi dešifreerimine andis IP-3113A UII. Slaavi tähed. Kuna venelased I ei tunnista võib arvata, et viimased 2 kriipsu on Rooma 2.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#10

(20-05-2015, 20:58 PM)oltsberg Kirjutas:  Tegemist sellise vahva aparaadiga:

Kuna pirka puudub, siis täpset marki ei tea. Kui keegi teab, võib lahkesti valgustada.

Tegemist on aastakümneid vana, kuid samas tuttuue kasutamata asjaga. Enne proovimist tuli asi kõigepealt varustada kaasaegse kiirliitmikuga. Teine probleem oli see, et kaasaegsete 1/2" (12,7mm) sabaga padrunite jaoks oli värgendus liiga suur. Originaalmõõt oli vist 14,5mm. Töötlesin ta siis mõõtu, aga proovides ei miskit - no lihtsalt ei tööta. Võtsin lahti, panin sama targalt kokku ja asi jäi pikaks ajaks vedelema.

Täna tuli isu taas tegelda. Põhimõtteliselt ei saa kokkupanekul väga puusse panna, sest tihvtidega on detailide omavaheline asend määratud. Aga kogu saavutus oli see, et keerates kraani "na prava" hakkas asi vastupäeva pöörlema. "Na leva" ei toimunud midagi, ainult susises. Samas oli ka jõud olematu, auto rattamutrit keeras vaid siis, kui olin selle enne võtmega lõdvaks lasknud. Ju siis sai kraani (õigemini jaoturi) juures ikka midagi valesti kokku pandud.

Kas keegi on sellise aparaadi hingeeluga lähemalt tuttav? Kas üldse on sellise asjaga perspektiivikas tegelda?

Mul ka kodus mõned sellised olnud. Tutikad. Tutikana nad ka pressi alla läksid. isa juba ammu rääkis, et "omal ajal" kui nad Otepää Autoremondi tehasesse tulid, siis juba uuest saati neist osad ei töötanud. Ja nii neid riiulisse aga kogunes, et ehk kunagi teeb korda. Ausaltöeldes ei viitsinud isegi süvenema hakata, milles probleem. Üks toimetav  on riiulis veel alles nii igaks juhuks aga soovitan uuema asja peale üle minna.

Muide, kasutasin töökaaslase Milwaukee aku löökmutrikeerajat, täitsa lõpp, üli hea kogemus oli. Sain lahti kõik roostes poldid ema auto esisillas, kui pidurikettaid vahetasin. Kui ka kohe ei tule, siis mõne hetke täristad ja lahti ta oli. Täitsa soovitan!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#11

Kinos sai ära käidud, lisaks nähtud "elusaid" ZILi (130) ja Tšaikat (13). Nii et igati korda läinud päev. Ostsin ka "õhuõli" ja läksin uutele loomkatsetele filter/regulaator/õlitajat kaasates. Sealt edasi tuli peenem voolik, pärast kirusin, oh mind lolli, ajasin hea värvimisvooliku õli täis Sad Smile  Tulemus see, mainitud atribuuti kaasates keeldus vahva nõukogude apastraat mutreid keeramast. Kui filtri vahelt välja võtsin, siis keeras sõna otseses mõttes nii et mürises. Ka selliseid mutreid, mida rattaristiga liigutadagi ei jõudnud.

Pikemas perspektiivis on muidugi mõistlik midagi asisemat soetada, aga praegu kärab küll (otseses mõttes!). Igatahes mina olen rahul.

EDIT: kuidas saab teema pealkirja muuta? Paneks ksf! Marko dešifreerimistulemuse sinna sisse.
Vasta
#12

    Kasutan juba aasta igapäevaselt seda ja julgen ka soovitada.
Vasta
#13

(21-05-2015, 20:31 PM)oltsberg Kirjutas:  Kinos sai ära käidud, lisaks nähtud "elusaid" ZILi (130) ja Tšaikat (13). Nii et igati korda läinud päev. Ostsin ka "õhuõli" ja läksin uutele loomkatsetele filter/regulaator/õlitajat kaasates. Sealt edasi tuli peenem voolik, pärast kirusin, oh mind lolli, ajasin hea värvimisvooliku õli täis Sad Smile  Tulemus see, mainitud atribuuti kaasates keeldus vahva nõukogude apastraat mutreid keeramast. Kui filtri vahelt välja võtsin, siis keeras sõna otseses mõttes nii et mürises. Ka selliseid mutreid, mida rattaristiga liigutadagi ei jõudnud.

Pikemas perspektiivis on muidugi mõistlik midagi asisemat soetada, aga praegu kärab küll (otseses mõttes!). Igatahes mina olen rahul.

EDIT: kuidas saab teema pealkirja muuta? Paneks ksf! Marko dešifreerimistulemuse sinna sisse.

kas mitte vene aegsed õhutööriistad ei tahtnud 16atm ,tänapäevased 6,3
Vasta
#14

Täitsa huvitav, eelmisel suvel sai pealkirja vabalt muuta, praegu ei. Uuendus longab siiani, loodame parimat. Ehk kirjutad adminnile, report nupuke abiks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

(21-05-2015, 22:13 PM)aigark Kirjutas:  
(21-05-2015, 20:31 PM)oltsberg Kirjutas:  Kinos sai ära käidud, lisaks nähtud "elusaid" ZILi (130) ja Tšaikat (13). Nii et igati korda läinud päev. Ostsin ka "õhuõli" ja läksin uutele loomkatsetele filter/regulaator/õlitajat kaasates. Sealt edasi tuli peenem voolik, pärast kirusin, oh mind lolli, ajasin hea värvimisvooliku õli täis Sad Smile  Tulemus see, mainitud atribuuti kaasates keeldus vahva nõukogude apastraat mutreid keeramast. Kui filtri vahelt välja võtsin, siis keeras sõna otseses mõttes nii et mürises. Ka selliseid mutreid, mida rattaristiga liigutadagi ei jõudnud.

Pikemas perspektiivis on muidugi mõistlik midagi asisemat soetada, aga praegu kärab küll (otseses mõttes!). Igatahes mina olen rahul.

EDIT: kuidas saab teema pealkirja muuta? Paneks ksf! Marko dešifreerimistulemuse sinna sisse.

kas mitte vene aegsed õhutööriistad ei tahtnud 16atm ,tänapäevased 6,3
Kus kohas vene ajal 16atm  võtta oli,hea kui 8atm oli.Lisaks veel, ega ta õige tööriist ole,tänapäeval autoremondi puhul on vaja et keeraks lahti vähemalt 1000 n/m.Ma ostsin Maalaadalt Chicago Pneumatic mis keerab lahti 1250 n/m.Messi hind oli koos käekellaga 172€.
Vasta
#16

(21-05-2015, 23:25 PM)_rein_ Kirjutas:  
(21-05-2015, 22:13 PM)aigark Kirjutas:  
(21-05-2015, 20:31 PM)oltsberg Kirjutas:  Kinos sai ära käidud, lisaks nähtud "elusaid" ZILi (130) ja Tšaikat (13). Nii et igati korda läinud päev. Ostsin ka "õhuõli" ja läksin uutele loomkatsetele filter/regulaator/õlitajat kaasates. Sealt edasi tuli peenem voolik, pärast kirusin, oh mind lolli, ajasin hea värvimisvooliku õli täis Sad Smile  Tulemus see, mainitud atribuuti kaasates keeldus vahva nõukogude apastraat mutreid keeramast. Kui filtri vahelt välja võtsin, siis keeras sõna otseses mõttes nii et mürises. Ka selliseid mutreid, mida rattaristiga liigutadagi ei jõudnud.

Pikemas perspektiivis on muidugi mõistlik midagi asisemat soetada, aga praegu kärab küll (otseses mõttes!). Igatahes mina olen rahul.

EDIT: kuidas saab teema pealkirja muuta? Paneks ksf! Marko dešifreerimistulemuse sinna sisse.

kas mitte vene aegsed õhutööriistad ei tahtnud 16atm ,tänapäevased 6,3
Kus kohas vene ajal 16atm  võtta oli,hea kui 8atm oli.Lisaks veel, ega ta õige tööriist ole,tänapäeval autoremondi puhul on vaja et keeraks lahti vähemalt 1000 n/m.Ma ostsin Maalaadalt Chicago Pneumatic mis keerab lahti 1250 n/m.Messi hind oli koos käekellaga 172€.
Sorry ,kui valetasin aga käis osa asju mingi ajuvaba 16AT iga 
Vasta
#17

Ksf! hulgus andis vihje pealkirja muutmiseks (selleks tuleb muuta esimest postitust). Ja muudatus on ksf! Marko vastutusel Smile  Pildilt lugesin ka ise sama asja välja.

Mina ka ei tea, kust Vene ajal 16 atm võeti. Näiteks kompressori CO-7 ülerõhuklapp hakkab tegutsema 7 juures, ettenähtud töörõhk oli vist 6.

Viisin läbi veel mõned katsed. Et kuidas aparaat saab hakkama oma sünnimaa tehnika kallal. UAZi roostes rattamutreid, mida polnud aastaid näpitud, ta lahti ei keeranud. Küll aga sai jagu mõnedest veermiku mutritest-poltidest.

JUMZi rattaid keeras üllatavalt lihtsalt. Asi selles, et esimeste peale oli rummust määret lekkinud, tagumised olid vanakooli metoodika järgi grafiitmäärdega kokku pandud.

Tegelikult on probleem selles, millele viitas ksf! ahtos, ehk voolikutes. Sisemõõtu ei tea, aga "põhivoolik" pealt 16mm (kaasaegne hapnikuvoolik), pikenduseks pandu pealt 11mm. VAZi ja ühe kapitalistliku liikuri rattamutreid/polte keeras jämeda vooliku otsas mõnuga. Kui peenikese lisaks panin, oli häda majas. Jämedaga oleks ilmselt ka UAZi keeranud, aga voolik lihtsalt sinnani ei ulatunud. Kui kasutada jämedat "otselülitust", nagu ksf ahtos soovitas, siis peaks asi parem olema.

Aga mulle kui harrastajale teema peakangelane sobib. Siiani ju kõik asjad palja ihurammuga lahti keeratud. 
Vasta
#18

Lisaks vooliku diameetrile soovitan kontrollida ka reduktori läbilaskevõimet. Mul mingi hiina kompressor tillukese reduktoriga ja püssi päästiku vajutamisel kukub  voolikusse minev rõhk kohe 2 bar. Panin prooviks reduktori järele lisapaagi ja jõudluses kohe suur vahe sees.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne