05-07-2015, 12:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-07-2015, 16:53 PM ja muutjaks oli Aspelund.)
Juhtus nii, et saatuse tahtel sattusin saksamaal Lützowis (endine ida pool, Schweriini lähistel) traktorite jõutõmbamise võistlustele. Vot see oli pidu. Meil oleks muidugi selline üritus sõjaväega laiali aetud kuna igal pool lehvisid endise DDR-i ja NSVL-i lipud ja sümboolika. Võistkonnad kes esinesid vene traktoritega kandsid punaseid polo särke kus ilutsesid viisnurgad, sirbid ja vasarad, vene vapid. Kanti DDR-i vappidega T särke, endisi sõjaväevorme jne. Ühesõnaga, meie mõistes padupoliitiline üritus.
Aga nüüd traktoritest. Põhimassi moodustasid vene traktorid K-701 ja Belaruss. Veel võtsid osa DDR-i IFA-d ja E-d. Fergussonid ja muud kommejandid. Oli ka üks rumeenlane. (selles foorumis oli ka temast juttu). Selle naljaka välimusega masina kiituseks olgu öeldud et oli igati tubli tõmbaja ja lärm mida ta tootis oli ka märkimisväärne.
Eritehnika vallast esines üks lennukimootoriga apastraat ja kolm tankimootoriga imemasinat. Üks mootoritest oli vene tankilt pärit (hübraum teufel), kahe päritolu jäi arusaamatuks. Tankimootoriga masinate juures oli hämmastav, et nad olid ehitatud ilma jahutussüsteemita. Töötasid kuivalt. Masin veeti starti, joone peal pandi käima , gaas põhja, 30 sekundit põhjagaasi ja finišijoone taga jäeti kohe seisma. Edasine liikumine toimus slepis. Aga sella 30 seki jooksul, mis nad kahe joone vahel liikusid, tekitasid nad nii meeletut lärmi, et kõrvadel oli valus.
K 701, 701M ja 700A olid ka tõelised vaatamisväärsused. Tundus,et mitu masinat, mis esinesid, olid kasutuses ka võistlusteväliselt. 12 mütased olid korralikult ära turbotatud ja see kuidas nad liikusid oli vaatepilt omaette. Eriti vingeks oli krutitud tümman millel oli katuse peal Stalini nimesilt. Kui teised kippusid ikka paksu suitsu ajama korstnast siis see masin lasi välja mõõduka vine. Seisma jäädes finisijoone taga käisid aga kollektorites tal sellised paugud nagu oleks mingid väiksemat sorti rehvid lõhkenud.Kui teised kippusid enne finisit ära koolema siis tema võttis ise hoo maha, et mitte rahva sisse põrutada.
Ja nüüd Belaruss. See tundub olevat neil rohkem nagu rahvatraktor. Sellega mitte ei võisteldud vaid sellega sõideti lihtsalt kohale.Deeremehel oleks seal tööd olnud identifitseerimise vallas. Meile harjumuspärane mudelite valik ole seal täiesti segi pööratud.Pealtvaadata puhas 82 aga mootor vana 50 oma. Hakkas silma veel teisigi möödapanekuid. Meie mõistes muidugi.Panin Nagisse mõned pildid ka sellest märulist. http://nagi.ee/photos/Daff/sets/396755/
Aga nüüd traktoritest. Põhimassi moodustasid vene traktorid K-701 ja Belaruss. Veel võtsid osa DDR-i IFA-d ja E-d. Fergussonid ja muud kommejandid. Oli ka üks rumeenlane. (selles foorumis oli ka temast juttu). Selle naljaka välimusega masina kiituseks olgu öeldud et oli igati tubli tõmbaja ja lärm mida ta tootis oli ka märkimisväärne.
Eritehnika vallast esines üks lennukimootoriga apastraat ja kolm tankimootoriga imemasinat. Üks mootoritest oli vene tankilt pärit (hübraum teufel), kahe päritolu jäi arusaamatuks. Tankimootoriga masinate juures oli hämmastav, et nad olid ehitatud ilma jahutussüsteemita. Töötasid kuivalt. Masin veeti starti, joone peal pandi käima , gaas põhja, 30 sekundit põhjagaasi ja finišijoone taga jäeti kohe seisma. Edasine liikumine toimus slepis. Aga sella 30 seki jooksul, mis nad kahe joone vahel liikusid, tekitasid nad nii meeletut lärmi, et kõrvadel oli valus.
K 701, 701M ja 700A olid ka tõelised vaatamisväärsused. Tundus,et mitu masinat, mis esinesid, olid kasutuses ka võistlusteväliselt. 12 mütased olid korralikult ära turbotatud ja see kuidas nad liikusid oli vaatepilt omaette. Eriti vingeks oli krutitud tümman millel oli katuse peal Stalini nimesilt. Kui teised kippusid ikka paksu suitsu ajama korstnast siis see masin lasi välja mõõduka vine. Seisma jäädes finisijoone taga käisid aga kollektorites tal sellised paugud nagu oleks mingid väiksemat sorti rehvid lõhkenud.Kui teised kippusid enne finisit ära koolema siis tema võttis ise hoo maha, et mitte rahva sisse põrutada.
Ja nüüd Belaruss. See tundub olevat neil rohkem nagu rahvatraktor. Sellega mitte ei võisteldud vaid sellega sõideti lihtsalt kohale.Deeremehel oleks seal tööd olnud identifitseerimise vallas. Meile harjumuspärane mudelite valik ole seal täiesti segi pööratud.Pealtvaadata puhas 82 aga mootor vana 50 oma. Hakkas silma veel teisigi möödapanekuid. Meie mõistes muidugi.Panin Nagisse mõned pildid ka sellest märulist. http://nagi.ee/photos/Daff/sets/396755/
Aquila captas non muscas.