Mootori pesu (väljast)
#1

Tere.

Kuna masiniste, mehhaanikuid ja muud masti meistrimehi siin suurtes kogustes, siis pöörduks alandlikult Teie poole ja küsiks müts näpus, et millega oleks kõige parem mootoreid ja muid õliseid asju pesta. Teemat ajendas tegema see, et üks õliradika lõdvik minestas Gaz 66´l sõidu ajal ära ja mootor on kergelt öeldes õline. Kunagi sai kasutatud mingit väga karmi puhatusvahendit, kuid kuna seda jaemüügis ei liigu ja althõlma enam ei saa, siis probleem suur.
Vasta
#2

Kui mootor eriti määrdunud pole siis võib kasutada kaubanduses saadaolevaid traditsioonilisi mootoripesu vahendeid, kui aga on väga ropp ja jube siis mina olen kasutanud grillahjude puhastamiseks mõeldud erinevaid vahendeid. Eriti hea tulemuse andis möödunud suvel põkatsit värvides mingi eestis kokku segatud emulsioon. Oli müügil pihustiga plastikpudelis ja maksis nõks alla kolme rubla. Pritsisin terve masina üle, lasin vähe seista ja survepesuriga üle. Igasugune saast, ka kunnipõlenud õli annab järgi. Pikalt ei julgenud seda möksi peal hoida vaid sai kohe maha pestud. Igaks juhuks, äkki hakkab muidu mootori plokki ka lahustama. Samuti olen selle ainega kunagi ühe vana russi radika seest ja väljast puhtaks pesnud. Jahutab tänaseni ja ei tilgu. Dosool juba mitu aastat normis. Vase võttis küll läikima nagu kullast oleks ja tina läks kahtlaselt halliks aga ruttu vesi peale ja ok.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#3

Plexu metallipesu aine- odav ja toimib päris hästi.
Plano metallipesu aine - pole ise ostnud, toimib, rohkem aktiivsem alumiiniumi oksüdeerima kui plexu.
Würthist pineline-i seeria metallipesu aine. (3x kallim kui plexu - toime on sama)

Mingi poolakate masinapesu aine on ka müüa. Nimi ei tule meelde, kuid valges 1l pudelis müüakse, poola kirjad on peal.

Kõik need ained toimivad bensu mootorite puhastamisel ideaalselt.
Küll aga masuudi pritsi õli lahustavad kehvemini.
Ja tavotti (liitium ja kaltsium määret) ei taha üldse lahustada (kehvalt võtavad)

Masuudi pritside pesemiseks on nafta baasil pesuained paremad.

Ja alati aitab kõva survepesur pesemise efektiivsust tõsta.

Lõpptulemus on see, et igaüks leiab endale ise sobiva puhastus/pesemise vahendi.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#4

(05-07-2015, 11:18 AM)phyl Kirjutas:  Ja alati aitab kõva survepesur pesemise efektiivsust tõsta.
Küsiks sportlikust huvist, kas pesur mootori kallal õiendades miskit kurja ei tee? Seal ikka kõva trukk taga, mis on suuteline vee ja peenema sodi mõnestki tihendist läbi pressima. Ise olen agregaatide pesuks vanamoeliselt kasutanud diiselkütust ja hambaharja... Vann on all, korjan kokku ja kasutan talvel sortsukaupa tulehakatuseks. Uuemal ajal olen kasutanud ka nõudepesuvahendit. Eks see kõik ole võib olla ajast ja arust, seega loen huviga uuemast keemiast ja võimalustest.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#5

Common sense on minu vastuseks. 
Kui mõistust kahe kõrva vahel pole, siis poriloigus on võimalik ka ära uppuda jne.

Kui valesti ümber käia asjaga, siis võid survekaga väga palju pahandust teha, küll aga mõistusega inimene peseb ainult selliseid kohti kõva survega kus pole simmereid ega muid õrnu asju lähedal.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#6

Mina olen kasutanud tavalist mootoripesu ainet,miile kannan peale aedniku mürgipritsiga.Kastan mootori üle, lasen mõjuda,kastan uuesti,siis survekaga üle (mõistuse piires).Tulemus on alati hea olnud, nõgisema mootori korral olen lihtsalt protsessi mitu korda korranud.
Enne mootoripesuga kastmist katan vett kartvad kohad nagu generaator, elektriplokid ja õhupuhasti augud kilekoti vms asjaga,muidugi uuemaid autosid millel elektrit rohkem ei soovitaks sedamoodu pesta.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#7

Kõik eelnevalt räägitud leotuse ja korralike pesuainete kasutamise jutt on õige aga on unustatud, et võimalusel kasutada survepesuril sooja vett.  Oluliselt kiiremini ja väiksema pesuaine/leotusaine kuluga saab sodist lahti. 

Nö lahtise ja värske õli puhul pole vahet aga vanadel mootoritel on eelnevalt lekkinud õli ja tahm nii kõvaks kuivanud, et võidki leotama jääda ja siis survekaga otseses mõttes koorima. 

Ja mida keerukama pinnaga on mingi detail seda enam tuleb sooja vee eelis välja - siledad metallplaati lastes saab ka külmaga hakkama. 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#8

ja teisipidi on nii, et seda kivistunud sõnnikut võib mõne jupi küljes ikka palju olla. igasugu leotuskeemia veel lisaks. päris suur kogust seukest kraami, mida oma õues väga näha ei tahaks. no mõnel juhul saab miskit kuskile vanni koguda. a edasi?
ehk siis kui pestav massin või detail on võimalik vähese vaeva ja rahaga viia kuskile pesulasse, siis tasuks seda ka teha. saab töö tehtud ja oma õu püsib puhtam.
lisaks võib vähemalt loota, et mõni pesula ehk ka kogu sodi kokku kogub ja utiliseerib ettenähtud viisil.
Vasta
#9

Nii, vähe kiire olnud ja pesu tehtud. Seekord läksid punktid Polar Engine Cleaner´ile. Ostsin ka mingit grillipuhastusvahendit, kuid see oli täielik saast ja ei hakka antireklaami tegema, sest tegelikult pole ju see selleks mõeldudki. Nüüd mootor puhas ja hing rahul. Kui kellelgi sama dilemma ees, siis ilmselt on parimad nafta baasil pesuvahendid, mis leotavad mustuse lahti. 
Vasta
#10

Nafta baasil puhastusvahendeid soovitan isegi,traktori mootoreid pesen ise diisliga.  Töötavale mootorile tõmban pritsiga diisli selga ja paari tunni pärast survekaga üle.  Paar protseduuri ja läigib nagu beebi pee...   hea odav ka, tanklas alla euri liiter.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11

(19-07-2015, 19:15 PM)mlsluik Kirjutas:  Töötavale mootorile tõmban pritsiga diisli selga ja paari tunni pärast survekaga üle. 
Vanasti kui pesurit polnud, asendas seda pliidilt võetud keeva veega teekann. Pesuri efekti küll ei andnud, aga uhtis diislijäägid mootorilt maha, et ei haiseks ega suitseks nii hullusti.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#12

Ma vähe laisk ja ostin valmistoote. Oleks ise ohverdanud liitri diislit ja lisanud ehk atsetooni-nitrolahustit ja mingit muud pudelipõhja, siis ilmselt oleks tulemus sama olnud. Ainuke pluss valmistootel oli see, et pakendatud pihustiga pudelisse.
Vasta
#13

(19-07-2015, 20:26 PM)Külahull Kirjutas:  Ma vähe laisk ja ostin valmistoote. Oleks ise ohverdanud liitri diislit ja lisanud ehk atsetooni-nitrolahustit ja mingit muud pudelipõhja, siis ilmselt oleks tulemus sama olnud. Ainuke pluss valmistootel oli see, et pakendatud pihustiga pudelisse.

Millega tegu.Istun sama mure ees.Pada autolt maas,aga vett pole ,niiet survepesu jääb ära. Sad
Vasta
#14

Enamus survepesureid töötab ämbrist ka trassi asemel...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

Kas suruõhk on olemas? Suruõhule müüakse abivahendeid, millega saad pesuaineid peale kanda ja ka vett sisse panna, et loputada. Võid ka atsetooni, bensiini, diislit ja koera kust ka peale lasta kui tahad Big Grin .

Kui suruõhku ja surve vett pole, siis aitab ka pangega vee peale viskamine. Ainult, et tulemus on kehva ja mehaanilist kraapimist on palju.

Tänapäeval on ka neid iseteenindus autopesulaid igal pool - paned mootori käru peale ja lähed pesed autot, käru ja mootorit. Keegi ei saa midagi kobiseda.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#16

(19-07-2015, 21:49 PM)Marko Kirjutas:  Enamus survepesureid töötab ämbrist ka trassi asemel...

Ei ole ämbrist ennem proovinud.Plaan oli võtta rendist aparaat,niiet ei tea ka mitu  l per min.ka võtab.Aga ikkagi,kohapeal vett ei ole. Sad
Vasta
#17

Korralikult leotatud mootori lõppviimistluseks ei kulu üle paari-kolme minuti.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#18

(19-07-2015, 23:25 PM)phyl Kirjutas:  Kas suruõhk on olemas? Suruõhule müüakse abivahendeid, millega saad pesuaineid peale kanda ja ka vett sisse panna, et loputada. Võid ka atsetooni, bensiini, diislit ja koera kust ka peale lasta kui tahad Big Grin .

Kui suruõhku ja surve vett pole, siis aitab ka pangega vee peale viskamine. Ainult, et tulemus on kehva ja mehaanilist kraapimist on palju.

Tänapäeval on ka neid iseteenindus autopesulaid igal pool - paned mootori käru peale ja lähed pesed autot, käru ja mootorit. Keegi ei saa midagi kobiseda.

Kah võimalus,ainult rasked sigudikud,R6 disla pluss kast SadAga muud võimalust vist ei ole.Puhtale raamile ikka s...st mootorit suts imelik tagasi panna.
Vasta
#19

Omal ajal sai pintsli-bensiiniga pestud. Sorts avtooli või diiselõli (nii kahetaktilise segu jagu) sekka, et mootor? käigukast? lapiliseks ei kuivaks. Alla püüdma saepuruga täidetud pann jne.
Vasta
#20

(20-07-2015, 00:40 AM)pen.skar Kirjutas:  Omal ajal sai pintsli-bensiiniga pestud. Sorts avtooli või diiselõli (nii kahetaktilise segu jagu) sekka, et mootor? käigukast? lapiliseks ei kuivaks. Alla püüdma saepuruga täidetud pann jne.

Egas muud üle jäägi ,lihtsalt jäi silma kfl Külahull.vihje mingile spraile.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne