\'64 Izh Planeta - valmis!
#1
Exclamation 

Pole küll auto, kuid projekt küll.

niisiis, eile sai alguse minu projekt, mis peaks valmima olenevalt igasugustest asjaoludest hiljemalt mai lõpuks.

!!igasuguseid pilte minu toimetamistest saab vaadata siit

plaanis on:

1) kõik plekid (võimaluse korral ka raam) vanast värvist täiesti puhtaks nühkida.
2) uueks värviks täisläikiv must (muidugi tuleb alla kruntvärv)
3) sadulale uus nahk
4) originaal esihark muretseda
5) võib olla juhtmestik ära vahetada (praegune tundub tegelikult üsna hea)
6) uus tagumine kumm ka leida. eile avastasin sellest umbes ruutsentimeetrise augu, millest siseloff rõõmsalt välja piilub. Smile
7) õige seisuhark leida alla
8) uus aku osta
9) leegikad üle lihvida (igasugustest plekkidest puhtaks)
10) summutid puhastada
11) suurem ketihammikas ette panna
12) ja muidugi ka dokumendid saada

Mootoriga esialgu midagi ette ei tule võtta. Töötab täiesti kenasti.

Mis ma siis eile (11. 03.) tegin...

1) tõin tsikli maalt auto kärus ära
2) võtsin alt ära hargi, mis on millegi pärast umbes 3 cm pikemaks tehtud ning tänu millele on pea võimatu (vähemalt minul) tskilit hargile saada. koos selle teoga eemaldusid ka jalarauad.
3) laadisin aku ja panin pilli tööle
4) testisime tsikli kulgemist. täitsa hea. sai isegi mitu korda lumme kinni jäädud. filmisime ka osa sellest. video saab tõmmata siit (~ 36 mb)
5) noh, tegime tiirud ära, bensiin hakkas ka otsa saama.
6) avasime õlled ning hakkasin tsiklit demonteerima.
7) natukese aja pärast said kesvamärjuke otsa ning ka ettenähtud hulk osasid olid kõik maas lahtivõetuna laiali.
8) garaazhiuksed avades oli maailm pimenenud ning tegime minekut.
9) osad, mis said lahti võetud, tõime keldrisse ning kohe poole tunni pärast lähengi neid lihvima.

Jätkub...

Pots ja postivahe.


Vasta
#2


täna sai siis esimest korda aega tsikli jaoks keldris veedetud.

said korda viidud järmised teod:

1) paak sai peaaegu täielikult vanast värvist eemaldatud. alles jäi natuke vanat krunti ja pahtlit ka.
2) porikad said ka kenasti puhtaks. eriti hõlbus oli lihvida esiporikat, millel mingi eriti õhuke värvikiht peal oli. proovisin igasuguseid rante lihvida ka rellakaga millele lihvketta peale panin, kuid avastades, et see liiga palju plekki sööb, ma sellest riistast loobusin.
3) ära sai puhastatud ka vasak küljekarp. sellega läks kõige kauem aega tänu igasugustele soontele, kuhu taldlihvija ligi ei pääsenud ning käsitsi urgitsema pidin. ka kääridega sai väga palju korda saadetud Wink
4) tänu sellele, et isa garaazhist kunstnahka leidsin, võtsin sadulalt maha ka vana naha. kuigi alguses tundus, et see hästi lihtne ülesanne on, polnud see sugugi nii. nahk oli rabe. kõik mis jäi sadula käepidemest sadulanaha alla, oli kõvasti roostes (mõtlen metalli). ka neete oli tunduvalt raskem eemaldada, kui ma alul arvasin. kuigi poroloon tundub olema natuke väsinud, ma seda arvatavalt ära ei vaheta. peaks veel püsima küll. uus nahk tuleb küll vanast nahast kõvasti õhem, kuid kui mõelda sellele, et vana nahk (arvatavasti) 40 aastat kestis, olen mina rahul sellega, kui uue naha kestvuseks saan vähemalt 5 aastat. eluiga üritan pikendada ka alusriidega. uue naha teeb ära tüdruk, kes suvel selle tagumist kohta väga tihti kulutama hakkab Wink

rohkem täna teha ei jõudnud. homme puhastan ära ka teise küljekarbi. mõlemate seest tuleb samuti vähemalt rooste eemaldada. samuti teen tühjaks ka esitule ning eemaldan ka sellelt vana värvi.


ahjaa, aega kulus täna kokku koos söögipausiga umbes 8.5 tundi

jällegi jätkub...

Pots ja postivahe.


Vasta
#3

kas sul näiteks porikat ja karpe ning raami poleks lihtsam puhastada ikkagi tulega ? leeklamp+terashari ja pärast kannad pintsliga roostesurma peale
Vasta
#4

Raigo Kirjutas:kas sul näiteks porikat ja karpe ning raami poleks lihtsam puhastada ikkagi tulega ? leeklamp+terashari ja pärast kannad pintsliga roostesurma peale

arvan et mitte. võib- olla ehk kui jõuan raami tegemiseni, kaalun seda võimalust.

Pots ja postivahe.


Vasta
#5

ei jõudnud eile õhtul kirjutada, kirjutan hoopiski täna hommikul.

eile õhtul tegelesin asjaga 2,5 tundi

1) eemaldasin parema küljekarbi. ennem ühendasin lahti muidugi kõik juhtmed
2) kuna tahan ka esitule üle värvida, keerasin ka selle küljest lahti. ka seal tulid elekrtivoolikud ajutiselt lahti ühendada.
3) leegitorud võtsin ka küljest ära ning silindri väljalaske avadesse lükkasin igaks juhuks kaltsutükid.

võtsin garaazhi kaasa ka vihiku ja pastaka ning märkisin ära kuhu lahtiühendatud juhtmed uuesti pärast vaja ühendada. minu meelest on sealt lihtsam vaadata kui üldiselt elektriskeemilt asja uurida.

keldris puhastasin veidi ka liivapaberiga leegitorusid. päris valmis ei jõudnud selle teoga, kuna ennem hakkas kõht oma soovidest teada andma.

pilte kahjuks ei jõudnud teha.

Pots ja postivahe.


Vasta
#6


tänu igasugustele teguritele ei jõudnud mitu päeva midagi teha, kuid eile õhtul sai jällegi aega leitud ning korda saadetud järgmised teod:

1) leegikad üle lihvitud (rellaka liffkettaga võtsin maha suuremad konarused). nüüd tuleks need veel ära poleerida
2) esitule korpuse tegin ka värvist puhtaks

Vahepeal õnnestus veel klassivenna käest tsiklile alla õige hark leitud vastutasuks selle eest, et ma talle suvel kusagil tööd leiaksin, kui pakutakse Smile

pagan, pilte jälle unustasin teha. järgmise postitusega üritan selle vea parandada.

Pots ja postivahe.


Vasta
#7

vahepeal tegin ära muuhulgas ka palju nipet näet asju

1) plekid on kõik haljaks saanud
2) spidoka puhastasin seest ära
3) õhupuhasti pesin ka puhtaks ja näeb välja nagu uus. kahjuks oli aga õlivanni yks serv ära murdunud ning eelmise omaniku poolt kinni teibitud. mina aga liimisin ta korralikult kinni ning panin igaks petteks ka teibi ilusasti ymber.
4) karbuss ajas mul ennem läbi. arvatavasti oli leke ujukikambri kaane tihendi poolt põhjustatud, mis väga väsinud nägi välja. selle asendasin uuega. ja puhastasin ta ära ka.
5) leegikad tegin nii puhtaks kui võimalik. kahjuks on aga parempoolne natuke mölkis, kuid asja hea pool on see, et see ei sega tossul sealt väljumist
6) sadulanaha võtsin maha ning õmblused harutasin lahti ja joonistasin uuele nahale täpsed lõiked peale. varsti kohe hakkan isaga seda uut tegema.

muud vist eriti polegi teinud. kuigi vahepeal oli plaan enne maikuud ta läikima saada, siis tänu sellele, et pruudi vanaisa on väga haige, seda enne mai lõppu ei juhtu.

Pots ja postivahe.


Vasta
#8

täna juhtus lõpuks see, mida ma juba üpris kaua oodanud olin. izh sai omale peale mitmeid ark\'i ja liikluspolitsei külastamisi paberid ja numbri. täiesti ametlikult.
nüüd siis sellest progressist lähemalt, et teised mu vigadest õppida saaksid.

peale b kategooria eksamite sooritamist hakkasin oma musta ratsu paberimajandusega tegelema. et päris kindel olla, et ma izh\'ile paberid saan, helistasin rakvere ark büroosse, kust öeldi, et vanade paberite puudumine pole mingi probleem. vaja vaid teha seletuskiri, kuhu kirjutan, kust ratas mul ostetud ning et võtan kõik selle omandamisega seotud võimalikud tulevased probleemid oma vastutusele. tundus väga konkreetne ja lihtne.
oli miskine maikuu päev ja läksime isaga ark\'i- tsikkel kärus. mäletan, et oli päris palav ilm. astusin majja ja läksin registreerimisega tegeleva naise juurde oodates esialgu ära oma järje ja seepeale kurtes oma muret, et mul vanu dokumente alles pole, kuid tahaks talle pabereid saada (kusjuures polnud ma ära täitnud ei mingeid avaldusi ega muud). seepeale kutsus ta kohale targema mehe, kes ütles, et nii lihtsalt see asi ei käi. et tuleb kõigepealt käia liikluspolitseis ja välja uurida, kas tsikkel veel arvel mitte pole ning ega varastatud. isegi mina polnud selles täiesti kindel (siitkohalt kasulik nõuanne- http://www.autonet.ee/vautod.php on koht, kus saab uurida ega sõiduk varastatud pole. PS! samal päeval maksin ära ka riigilõivu 1300 krooni. läksin kurva meelega koju, tsikkel ikka kärus. isa oli seevastu vihane.
niisiis seadsingi ühel päeval sammud politseisse, ise veidi kartes, et keegi seal midagi mulle ütleb, et ma alaealise tütarlapse käest kinni hoian Toungue saadetigi mind mingisuguse auastmega ametniku poole kelle sõnade kohaselt kerenumbri järgi oli nagu kõik ok- ei olnud ei arvel ega ka varastatud. politseiohvitser oli veel imestunud, et miks ark\'i omad mind politseisse saatsid- neil mõlemal ju ühine andmebaas...
seepeale möödusid nädalad ning ei isal ega ka mõnel teisel \"konksuga\" vennal polnud aega rakveres käia. kuni lõpuks see 5. juunil juhtus. läksin ark\'i. oli jällegi tapvalt soe ilm. täitsin avalduse (no kui aus olla siis see alaealine tütarlaps selle ära tegi) ja kirutasin ära ka seletuskirja ning asusin järjekorda oma aega ootama. lõpuks jaole saades olid nii see naine (ene) kui ka see mees (jaan) palju mõistlikumad kui eelmine kord. ju võidab nende heameele just nende poole pöördumine täidetud ankeetidega Wink. igastahes. jaan vaatas üle motika ja tegi ära registreerimiseelse akti. ütles, et pean teisipäeval tagasi tulema, kuna siis on juhataja majas, kes kõigele sellele asjale alla kirjutab. meel rõõmus ja hing rahul, viisime tsikli pruudi vanaisa kätte, kelle juures see varsti valmib.
tuli teisipäev ning läksin jällegi sinna tuttavasse riigiasutusse tagasi. juhataja oli majas kirjutas paberitele alla, lubas registreerida ning ilma probleemideta tuli printerist välja roheline paber ja kapist valge metallplaat ja minu südamest suurim heameel, mis jooksis seepeale koos kehaga vastu pruudile, kes oli ennem laenanud külma ilma puhul jopet ning ise dressika väel ark poole jalutas..


nüüd mõnest huvitavast asjast, mis selle teoga silma jäi:

1) paberile pandi, et planeta on 10 kw. minu sõnade peale, et see ju tegelt 13 kw peaks olema, vastas jaan, et pole hullu- kindlustus odavam ja saab ka a1 kat\'ga sõita. tõsi, kuid see tähendab et eksami pean ma ikkagi mõne teise relvaga tegema...
2) europildikesega numbrit ma ei saanudki vaid ikka vana, as Numbri plaadi. läbi hapude viinamarjade võib õelda, et ega see sinine lätakas nii vanale pillile taha eriti ei sobigi...
muud nagu vist midagi eriti.
3) rataste suuruseks on paberites märgitud 19\". kas planeta 1\'l on originaalis tagaratas 19\"? minul on 18\" praegu

vahepeal sai ära ostetud veel tagi ja 2 kiivrit ja värv ja kruntvärv ja roostesurm aku ja veel vist nii mõndagi. niiet vaid vaba aeg on see, mida on vaja, et planetsiga teid vallutama saaks hakata..

suve lähenemist on juba tunda Wink

Pots ja postivahe.


Vasta
#9

jupiter3 ja planeta3 jne on 18 tolli ratas, nendest vanematel iz-del kõigil 19 tolli ratas.
Vasta
#10

planeta 3 on 13 kw aga planeta üks on 11 kw minu andmetel..jah sul pole tõesti originaal velg all
Vasta
#11

uuematele planeta/jupiter 2-dele pandi ka 18 tolli alla. 1. seeria aga kindlasti 19.

lööb tagasi Kirjutas:jupiter3 ja planeta3 jne on 18 tolli ratas, nendest vanematel iz-del kõigil 19 tolli ratas.
Vasta
#12

aga kas ta mul ülevaatuselt läbi lastakse, kui mul taga on 18 tolline ratas aga paberites kirjas, et 19\"?

Pots ja postivahe.


Vasta
#13

pane oma tööst paar pilti kah ylesse..Smile
Vasta
#14

jyrkaEE kes sul neid kumme ikka vaatab Smile
Vasta
#15

to Raigo: ise mõtlesin sama.. pealegi sain taha täitsa tutika Barum\'i kummi ka.

to Alcazar: praegu pilte veel pole aga umbes järgmine nädal hakkavad ilmuma Wink

Pots ja postivahe.


Vasta
#16

valmis. lähipäevadel ülevaatusele Wink
pildid siit

Pots ja postivahe.


Vasta
#17

Kõik on kena,aga kus triibud on ?
Vasta
#18

triibud jäid ära Wink

Pots ja postivahe.


Vasta
#19

kobe riistWink
ise tahaks kunagi maal roostetava 56´e ka sedamoodi ära tehaRolleyes
Vasta
#20

vaatasin siin neid pilte... sa jyrka oled natuke enne mind käind pabereid tegemas, mul jawa nr on 80 ht Smile

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne