V8 tehniline küsimus
#1

Tere. Mure. Scania 2001 a V8 144.

Auto tühikäigul töötas ebaühtlaselt, puterdas veidi. Käima läks alati. Pöördesse läks ilusti.

Võeti maha kõrgsurvepump ja pihustid. Käisid stendis. Pihustitel pold viga midagi. Uued tihendid ja läks peale.
Kõrgsurvepumbal mingid rõhuklapid läbi, vahetati need ära ja pump vajas ka reguleerimist.

Nüüd kõik koos ja auto ei lähe käima. Esimesele kahele silindrile (auto suhtes tagumised) lööb kütte peale, aga edasi enam ei löö kütet peale.
Sai ka paaki õhuvoolikuga surve tekitatud, et lööks kütet edasi.
Ei saa õhku välja.

Etteandepump läbi?


Äkki kellegil mingeid kogemusi / nõuandedi?


Aitäh!
Vasta
#2

Käsipumbaga oled proovinud pumbata. Kui etteandepump ei tööta siis käima ei saa. Tagasivoolust peaks käsipumbaga pumbates kütus voolama. 
Vasta
#3

Üks annab starterit, teine samal ajal susistab Brake Cleanerit õhufiltrist sisse. Natuke meelitada sellega siis ilmselt lööb õhu välja.
Vasta
#4

(23-07-2015, 16:45 PM)tanel. Kirjutas:  Üks annab starterit, teine samal ajal susistab Brake Cleanerit õhufiltrist sisse. Natuke meelitada sellega siis ilmselt lööb õhu välja.

Soovitan ette vaadata sellega, kuna pihustid ei kannata kuivalt käiamist.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#5

(23-07-2015, 15:43 PM)Rainer_U Kirjutas:  Tere. Mure. Scania 2001 a V8 144.

Auto tühikäigul töötas ebaühtlaselt, puterdas veidi. Käima läks alati. Pöördesse läks ilusti.

Võeti maha kõrgsurvepump ja pihustid. Käisid stendis. Pihustitel pold viga midagi. Uued tihendid ja läks peale.
Kõrgsurvepumbal mingid rõhuklapid läbi, vahetati need ära ja pump vajas ka reguleerimist.

Nüüd kõik koos ja auto ei lähe käima. Esimesele kahele silindrile (auto suhtes tagumised) lööb kütte peale, aga edasi enam ei löö kütet peale.
Sai ka paaki õhuvoolikuga surve tekitatud, et lööks kütet edasi.
Ei saa õhku välja.

Etteandepump läbi?


Äkki kellegil mingeid kogemusi / nõuandedi?


Aitäh!
Kas pihustid on ikka commonrail pihustid?

Kui nii ja viimased saavad hädiselt kütte kätte, siis on süsteemis lihtsalt õhk sees. Commonraili kõrgsurvepump on väikese tootlikusega ja õhu süsteemist välja saamine on teinekord päris pikk protsess. 

Võib proovida jah brake cleaneriga käiamise ajal natuke elustada - starteril elu kergem ja mootori pöörded ka kõrgemad. Kui nüüd mingi 2-5minuti jooksul käima ei jää, siis ilmselt on midagi muud viga, kui lihtsalt õhk süsteemis.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#6

Väidetavalt prooviti käsipumbaga ka. Auto on töökojas. Ise ma toimetada ei saa seal.
Paras ooper juba selle autoga, muudkui lubatakse, et millal korda saab. Kardan, et panid äkki midagi valesti kokku ja nüüd minu kulul muudkui vahetatakse jubinaid.

Nüüdseks siis öeldi, et etteandepump läbi.

Aga kuidas ta siis mul ennem töötas ja nüüd peale pumba ja pihustite kontrolli/seadistamist enam ei käivitu.

Samas kütust peaks ju ikka peale andma, isegi kui mingi asi läks valesti kokku, ala märgid valesti vms.

Tegu 2001 aasta v8-ga, tavalised pihustid on peal.
Vasta
#7

Oli kunagi selline juhus traktoriga, et peale plokikaanetihendi vahetust enam masin käima ei läinud. Võtsime pihustitorud lahti ja küte ilusti tuleb, uuesti kinni, kuid no tee või tina käima ei lähe, ei luba ka. Lõpuks panime eetrit ja nagu matsti mootor käib. Ei saanudki aru miks ta ilma ei läinud, kas siis pihustitest ei tule õhk nii lihtsalt välja?
Vasta
#8

Kipub jonnima jah see viimane õhk seal sees. Teine võimalus tõmmates, siis saab ka kõrgemad pöörded pumbale peale.

Eeter/stardiabi natuke liiga karm, cleaner paneb leebemalt.
Vasta
#9

Tegemist vanakooli ridapumbaga masinaga. Paaki pole sellel autol mõtet niisama survestada. Pumba tagasivool samuti otsapidi paagi põhjas, rõhud tasakaalus. Toimib ainult siis, kui kütusevõtturi küljes tagasivool pimedaks teha ja toru kuhugi kanistrisse suunata. Siis surve paaki, kõrgsurve pumba suretusklapi küljest tagumine ülemine banjo lahti (sõidusuunas), kütus peab puhtalt voolama, mullideta. Kui tuleb mingisugune õhusegune pläga, on arvatavasti viga võtturis. Järgmine samm, keera banjo kinni ja ava selle ees olev rõhuklapp/tagasivoolu stuts. Rõhuklappi võib kontrollida kahte moodi: niiöelda klapp-keele-otsas, peab vaakumit hoidma ja survestamine, ca 1 bari juures peaks avanema. Nüüd kui rõhuklapp lahti, keera süüde sisse ja pumpa käsipumbaga kütus üles. Pumpa nii kaua, kuni sealt kütust tuleb. Väsinud pumba puhul aitab siingi paagi survestamine. Keera rõhuklapp kinni, pumpa käsitsi edasi, kuni kütus hakkab tagasivoolu toru kaudu kanistrisse voolama. Nüüd keera kõrgsurve pumba pealt pihustitorud lahti. Üks mees annab starterit, teine pumpab käsipumpa (igaks juhuks, vb etteande pump hõre) ja kolmas aitab brake cleaneriga. Selline pikk protseduur on alati aitanud.
Vasta
#10

3-4 sekundit õhufiltrisse voolata lastud keevituse hapnikku aitab ka vahel hädast välja, kuigi brakecleaner kordi ohutum. 
Vasta
#11

(23-07-2015, 21:41 PM)saarlane87 Kirjutas:  Tegemist vanakooli ridapumbaga masinaga. Paaki pole sellel autol mõtet niisama survestada. Pumba tagasivool samuti otsapidi paagi põhjas, rõhud tasakaalus. Toimib ainult siis, kui kütusevõtturi küljes tagasivool pimedaks teha ja toru kuhugi kanistrisse suunata. Siis surve paaki, kõrgsurve pumba suretusklapi küljest tagumine ülemine banjo lahti (sõidusuunas), kütus peab puhtalt voolama, mullideta. Kui tuleb mingisugune õhusegune pläga, on arvatavasti viga võtturis. Järgmine samm, keera banjo kinni ja ava selle ees olev rõhuklapp/tagasivoolu stuts. Rõhuklappi võib kontrollida kahte moodi: niiöelda klapp-keele-otsas, peab vaakumit hoidma ja survestamine, ca 1 bari juures peaks avanema. Nüüd kui rõhuklapp lahti, keera süüde sisse ja pumpa käsipumbaga kütus üles. Pumpa nii kaua, kuni sealt kütust tuleb. Väsinud pumba puhul aitab siingi paagi survestamine. Keera rõhuklapp kinni, pumpa käsitsi edasi, kuni kütus hakkab tagasivoolu toru kaudu kanistrisse voolama. Nüüd keera kõrgsurve pumba pealt pihustitorud lahti. Üks mees annab starterit, teine pumpab käsipumpa (igaks juhuks, vb etteande pump hõre) ja kolmas aitab brake cleaneriga. Selline pikk protseduur on alati aitanud.

Muidu asjalikule jutule veel see täiendus, et pihustite rõhutorud keerake lahti ikka pihusti poolt otsast. sest muidu võtab minuteid kogu sellesoleva õhu väljapressimine kütusega läbi pihustiotsa.

Ning mootor peab starterist ikka lõbusasti pöörlema. Sihuke jõuat-jõuat poole pöörde kaupa diislit elule ei aita.
Vasta
#12

Etteandepump vahetatud. Auto käivitus. Etteandepump läks läbi järelikult remondi ajal või peale kõrgsurvepumba remonti (vahetatid kaks rõhuklappi) ja reguleerimist ning pihustite kontrolli/tihendite vahetust. Ei tea....

Aga tühikäigul pöörded kõiguvad ca 50 pöörde ulatuses. Enne seda ei olnud. Oskab keegi midagi arvata, kust viga otsida?
Vasta
#13

Tõenäoliselt see viga on kas mõnes pihustis või kõrgsurvepumbas, reguleeringus. Või on töökäigus veel midagi katki läinud. Näiteks on mõni klapp kõver ja üks silinder ei tööta. Pmst kui töötamise ajal pihusti torusid lahti lased siis peaks hääle järgi aru saama kui mõni silinder ei tööta.
Vasta
#14

Töökoda reguleeris ka klapid autol ära. On see reaalne ära teha paari kolme tunniga? Nii on arve peal kirjas.
Vasta
#15

õppinud ja kogenud mehed teevad töö ära kiirelt kui teavad mida ja kuhu keeravad, seal pole miskit raketiteadust. 
Vasta
#16

Tsitaat:Etteandepump läks läbi järelikult remondi ajal või peale kõrgsurvepumba remonti
See väide võib õige olla aga ei pruugi. Nimelt ääri-veeri toimetav etteandepump teeb oma töö ära kuni sa talle õhku ei anna. Remondis olid torud õhku täis ja neist selline pump enam õhku kätte ei saa. Sellepärast tuligi ära vahetada.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne