m 2140sl kütusekulu
#1

Probleem on selles ,et moskvich 2140 joob liiga palju bensiini.Karburaator on ära puhastatud ja kruve timmitud aga vähemaks ei saa.Linnas sõites selle paagitäiega saab ikka liiga vähe sõitaSad.Kas on võimalik ,et asi võib olla mingis muus?Masin sõitnud 40 000 kilomeetrit ja mingi 2 aastat seisnud,peal on ziguli karburaator.Annan ka paar asjalikku linki.karbjuraator
Vasta
#2

shema rabotu karbjuratora
Vasta
#3

Oot räägi siis natuke täpsemalt...palju ta umbes sajale võtab?Mossede puhul pole ju bensiinikulu kunagi kiita olnud...
Vasta
#4

No mingi 10 kilomeetrise linnasõiduga on näha kuidas seier on ikka mingi 3-4mm langenud langenud.
Vasta
#5

kenwood Kirjutas:Karburaator on ära puhastatud ja kruve timmitud

Seega siis edasi läheb normaalselt ning küünlad ilusasti helepruunid?
Vasta
#6

Edasi läheb nagu moskvich ikka.Küünlad on tumemustad.
Vasta
#7

kenwood Kirjutas:Edasi läheb nagu moskvich ikka.Küünlad on tumemustad.

Liigrikas segu?

Alts@ootab mis targemad kostavad
Vasta
#8

Kas see tahmamine võib seoses olla vana õliga.Sest see õli mis praegult sees on see lehkab kahtlaselt bensiini järgi.
Vasta
#9

kui õli lehkab bensiini järgi, siis võib kala otsida bensupumbast äkki? osa bensu voolab karterisse vms. on tal bensupump karteri peal? 408l vist nagu oli. Kunagi 1 tuttava gaz21-l oli selline jama, sellepärast pakun, mosse mootorit otseselt tundmata.
Vasta
#10

Võta plokikaan maha ja lihvi klapid. Oma Ladal tegin seda suht tihti ~ 7-8 tkm mõõdudes, ühtlasi ka kohe kolbe ja rõngaid üle vaadates.

Kui klapid olid kõrbenud, siis linnasõit oli u. 15 liitrit, peale lihvimist umbes 9-10. Õkonoomitades ka 8.

Kui mingisugunegi timmimine ei aita küünaldel \"pruuniks minna\", siis on üheks üsna tõenäoliseks võimaluseks klappide kõrbemine. Samuti kohe tekib ka tühikäigu lonkamine, mida saab vahel varjata vaid üsna rikka seguga.
Vasta
#11

Nii luksusliku autoga nagu SL pole mul pistmist olnud, küll aga 71.a 412, millel on sama mootor, aga ühelõõriline karburaator. Auto oli minu kätte jõudes sõitnud 72000 km. Maanteel oli suvisel ajal kütusekulu 5,2 liitrit sajale, linnas pisut rohkem. Mootorit ei olnud kunagi remonditud.
Ja nüüd nõuandeid, mis muidugi ei pruugi sobida Sinu auto puhul: Mootori remondi vajadust mõõdetakse survetega silindrites, mitte netikommentaaride hulgaga. 40000 on ikkagi vähe sõitnud. Osoon tüüpi karburaator, st kahelõõriline on pisut kapriissem kui vanem ja seda on ka pisut keerulisem saada ilusasti tööle. Kui õli on must ja vedel, siis ilmselgelt laseb kütusepumba membraan läbi ja otse karterisse. Samuti on mossedel kehvast kummist detailid, kui bensuvoolik on pragunenud kapoti alt, siis ventilaatori tuul aurustab hetkega välja immitseva bensiini ära ja viga pole näha. Seega tuleks kõik bensiiniga kokkupuutuvad kummidetailid ära vahetada välismaiste vastu.
Nõukogude tehnika puhul sõltub ka palju õlidest ja lisaseadmetest. Küünlad olid minu autol kataloogi järgi leitud Championid. Kütusekulu langes, kui panin kasti ja silla sisse korralikud õlid, kasvas ka kiirus. Samuti aitasid korralikud kummid, proti Prostoride asemele panin suvel Dunlop SP 200 ja talvel Dunlop Arctic M3. Suurt rõhku tuli panna ka veermiku seadetele.
Tippkiiruseks sain lennuväljal 130 km/h ja kütusekulu normaalsõidul 90 km/h oli 5,2 l/100km. Auto käis ka Tartus EOS ralli näitusel koos soomlastega.

Lugupidamisega Uuno Aava FANCLUB!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#12

Ahjaa! Selle unustasin märkimata, et kogu investeering minu helebeeži Mossesse läks maksma umbes 50 000 krooni, seega tuleks arvestada kütuse lisakulu aastate peale ja seda, kas tegemist on igapäeva tarbeesemega või hobiautoga.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

sa Piibur teed siin ajalugu. 412 mootorile ei ole originaalis ühelõõrilist karburaatorit IIALGI installeeritud? samuti ei ole usutav see 5,2 l/100 km-le. selline kulu on mõeldav ainult peale spetsiaalset ökonoomsussõidu tuuningut! max kiirus 130 km/h ei tundu samuti kuuluvat normaalsele 412 mootoriga autole!
Vasta
#14

Tähendab ,et siis tuleb ette võtta klapipesade soveldamine.Võib-olla see klapipesade tahmamise ja kõrbemise põhjuseks on see ,et umbes aasta tagasi kasutasin solki bensiini ,mis oli alla lubatud oktaaniarvu.Hiljuti vist nägin sellist ainet poes,mida sai bensiini hulka panna ja see ise midagi tegi klappidega.On selline aine üldse olemas?
Vasta
#15

mgarageu Kirjutas:sa Piibur teed siin ajalugu. 412 mootorile ei ole originaalis ühelõõrilist karburaatorit IIALGI installeeritud? samuti ei ole usutav see 5,2 l/100 km-le. selline kulu on mõeldav ainult peale spetsiaalset ökonoomsussõidu tuuningut! max kiirus 130 km/h ei tundu samuti kuuluvat normaalsele 412 mootoriga autole!

Kui ikke kasti ja silda synt õlid panna, veereb ikke erimoodi küll! Lisaks tänu rehvidele vähenenud veeretakistus... Jaksab mootorgi paremini pöördesse minna. Ja hääd bensiini kulub alati vähem.

Terv. Ivar

loll on loll olla.
Vasta
#16

Jah! Lõõride arvuga eksisin, minu autol oli Mosse originaal karburaator, aga SL-il peaks olema miski rohkemate klappidega.
Kütuse kulu mõõtsin suvel pikematel Tallinn-Rakvere otstel, linnas võttis muidugi rohkem. Talvel kulus soojendamistega kokku ikka üle 10 l/100km.
Osalesin sellega ka esimesel Uunikute Talverallil. Auto on hetkel võidusõiduautosid kollektsioneeriva sõbra haldusalasse antud, sest ma lihtsalt ei mahu oma kasvuga hästi sinna originaal valge dermantiiniga salongi ära.
Auto sai ehitatud legendaarse meistersportlase U.Aava näpunäidete järgi, õlale olid patsutamas ka vormelitehas \"KAVOR\"i mehed. Mootorit ei tuuninud, vaid koostasin korralikult, sama põhimõtet järgisin ka laagrite, mansettide ja muu kola osas. Kolbide kaalud olid võrdsed ja hooratas ei visanud, samuti kardaanid.
Loomulikult ei kannata Mossega pidevalt 130-ga sõita.
Kahjuks ei ole mul sellest isendist siia pilte panna, aga netis on neid liikunud ilma minutagi. Nr 72 suurelt ukse peal. Mitte ajada sassi viimasel Talverallil esinenud 72-ga.

Oluline element oli ka vimpel rippumas peegli küljes! Ja mingipärast pidid kõik minu Mossest mööda sõitma, sest häbi oli ju maha jääda.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#17

Õigust räägib!
Ükskord laupäeva hommikul kiirustasin Mulgimaale ja Vaida kandis nägin, et Piibur \"lendab\" Mossega ees! Kiirus oli väga suur, Volga spidomeetri roheline lint näitas pidevalt üle 120km/h! Aga kui helistasin enda arvates eesliikuva auto juhile, selgus, et seal polegi Piibur, vaid sellega sõitis hoopis palgatud autojuht, vist Otepääle pulmasõitu tegema. Tagaaknalaual lebas randiga kiiver ja juhi küünarnukk oli aknast väljas (nn. vedurijuhi poos).
Ja millised kiirused.......

Lugupidamisega
Sm. Tasku

Möödasõidu sooritas Gaz-24ga.
Vasta
#18

ma arvasin, et 412 mootor läheb kolmandagagi 130 km/h, neljandaga peaks veidi rohkem minema?
Vasta
#19

5,2 l/100 -le on täitsa reaalne,sest olen ka ise seda saavutanud !
Vasta
#20

Mosse tahab vahest ju näppimist ometigi.......bensupumba membraan laseb kütet karterisse (soovitaks vahetada pumba tervikuna, sest need nn. varuosad ei ole minul end siiani õigustanud. Küünalde tahmamise kohapäält.....süüde on paigas? keera siis segu lahjemaks ja klapisääretihendid vaheta ka ära, kui aega saad. Aga soovitan paigaldada uuemat tüüpi tihendid mitte neid vanatüübi kummirõngaid. Kui see kõik ei aita siis mootor laiali ja rõngaid vahetama.....samas võib juhtuda sel juhul ka, et tuleb hakata nii kolbe kui ka hülsse siis vahetama.....et needki äkkisti ära kulunud. Üldiselt mina arvestasin mossega sõites 10 L 100 km kohta ja ei pidand kunagi selles ka kahtlema.......kui ikka parem jalg kipub gaasipedaali tõsiselt põranda poole lükkama siis on see kulu kerge tulema.......samas tänu sellele oli minekut ka, et sumps oli ämblikuvõrkudest puhtaks puhutud....150 km/h ei olnud probleemiks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne