Riga Retro 15-16 aug.2015.
#1

Tere.

10. Riga Retro toimub 15-16 aug.2015a.

http://aak.lv/riga-retro-2015-2/ 


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#2

Med.kooli brigaad on jälle kohal blondidega. 

https://www.facebook.com/100009012154463...nref=story  

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#3

Tere.
Supper tore nv.oli päikselises Riias.
Pildid:

http://www.delfi.lv/auto/zinas/foto-ves ... d=46340495
http://www.autoleht.ee/galerii?id=1154


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#4

Eesti lippu hoiti kõrgel kõigis sektsioonides - nii oldtimerite, youngtimerite kui ka padomju (NL) tehnika osas. Suure ähmiga tõmmati meie trikoloor ka valepidi üles, aga selle eksimuse parandas kogu ürituse üheks naelaks olnud kiirabibrigaad kiiresti ära. 

Vabandan juba ette, et kuna üritus oli jagatud päeval sektsioonidesse, siis NL tehnika ja alates 1950 valmistatud lääne tehnika osas olen pinnapealne. Registreeritud 26 (kohale jõudis vähem) enne 1950. aastat valmistatud masina seas oli Eestist või Eestiga seotud masinaid 5 ning kõik omamoodi ainulaadsed - 1918. aastal vamistatud Renault NN oli esimest korda avalikult väljas ja ürituse vanim auto, 1937. aasta Aero 30 on pärast pikka ja põhjalikku taastamistööd just sel aastal valminud, 1944. aasta VW KdF (Schwimmwagen) on pärit Eestist ning taastatud Soomes, 1948. aasta Willys Overland eeskujulikult taastatud USA armeemaasturi tsiviilvariant. "Kirsiks" tordil võib aga nimetada 1935. aastal valmistatud DKW saabumist Riiga, mis oli märgiline sündmus eelkõige Eesti vanatehnikaliikumise sünni juures olnud inimestele. Lätlased leidsid üles isegi pildid 1975. aastast, kui Atso Tomson sama autoga kandis Riia kokkutulekul numbrit 51. Mitu aastat ja mitu tuhat tundi tööd said austava pai ka Valeri Kirsi käest, kes sama auto tagapingil 1975. aastal nakatus parandamatult vanaraua haigusesse. Nüüd siis 40. aasta järel sama auto aureisijana taas Riias. Oleme ikka vaadanud lätlaste poole aukartusega, et nad juba 1972. aastal oma klubi (AAK) asutasid, kuid tuleb ikkagi kaevata edasi ajaloos. Nimelt korraldasid Tartu autojuhid juba 1966. aastast organiseeritud korras nn Mäksa sõite, mis propageerisid ka vanatehnikat. Neist Mäksa sõitudest võtsid mitmel korral osa ka Läti vanade autode harrastajad, kes lõpuks ka klubi AAK loomise juures olid. Kas saab ehk öelda, et oleme siiski lätlastest sammu võrra ees?

Schwimmwagenit ei ole Eestimaal juba paarkümmend aastat nähtud. Kellel huvi, siis see auto on Eestis veel kolmapäeva õhtuni. Üks võimalus autot näha on 18.08.2015 kell 19.00 Tallinnas, Nõmme turu parklas, kus toimub Vanatehnika Lustisõit. 
                   
Vasta
#5

Schwimmwagen vist ikka peaks Eestis ka olemas olema. Umbes 7-8 aastat tagasi ostis üks eestlane minu käest selle auto vees sõitmiseks ettenähtud tiiviku koos jalaga ja see pidi minema tema sõbra auto külge, mis asub Eestis. Ostja oli Peeter Are. Ja tegelikult oli veel teinegi ostja, kuid see jäi oma tulekuga paar tundi hiljaks, ka temal oli väidetavalt Schwimmwagen. 
Vasta
#6

(17-08-2015, 19:54 PM)Raudpats Kirjutas:  Schwimmwagen vist ikka peaks Eestis ka olemas olema. Umbes 7-8 aastat tagasi ostis üks eestlane minu käest selle auto vees sõitmiseks ettenähtud tiiviku koos jalaga ja see pidi minema tema sõbra auto külge, mis asub Eestis. Ostja oli Peeter Are. Ja tegelikult oli veel teinegi ostja, kuid see jäi oma tulekuga paar tundi hiljaks, ka temal oli väidetavalt Schwimmwagen. 

Sinu müüdud tiiviku jalg oli abiks just selle pildil näha oleva Schwimmwageni taastamisel. Ja see teine, millest räägid, rändas eelmisel aastal ka Eestist minema. Kuuldavasti Norra harrastajate kätte. 
Vasta
#7

Mulle ka meeldis.

Rohkem pilte
http://aak.lv/riga-retro-2015-foto/
Vasta
#8

Mõned pildid: http://www.rallifotod.eu/album507/fotod.html
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne