Kütus vanematele autodele
#1

Tasub lugemist ja ilmselt ka siin arutamist:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=408

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#2

Footumlane \"GAZ-67\" oskab sellest kütuse toomisest lähemalt rääkida (mingi eriloaga pidi võimalik olema aga miinimum kogus 60 TONNIBig Grin ,kes selle finantseeriks ja laiali jagaks???)
Bensu jaamades ja mujal autopoodides müügil Valvoline plii lisand bensiinile üks 200grammine pudel maksab ca 70eek ja mõeldud 80-100l kütusele .
Vasta
#3

80 bensiini on terminalid täis, aga tänu vakkin EU-le ei tohtivat meile seda müüa Sad((

Dad.
Vasta
#4

Lõunapoolsetes osariikides küll rahvast, kes venest kraami tooks. Oleks vaid rohkem kliente. Iseasi, mis juhtub pärast 1 maid.
Vasta
#5

Kas seda siin vähe arutatud on? Uurige parem, millega uunikumid, milliseid sealkandis oluliselt rohkem ja hinnalisemaid liikvel, tänases juurosojuzis ringi sõidavad. Ei ole neil 76-te aga sõidavad siiski ja ei pirise. Pakun välja, et pliiasendajaga 95e või muu on oluliselt turvalisem nii mootorile kui selle omanikule kui suvaline kohapeal kokku segatud saast. Alles oli lehes jutt kus külaonu auto alla bensaauru kätte maha suri. Old mingi tore ülevääveldatud bents. Vähemalt on 95, 98 üldjuhul turvaliselt need, millena neid reklaamitakse, mitte keemiliselt järeleaidatud tundmatu koostisega segud, mis inimesi tapavad ning tõenäoliselt mootoritki puutumata ei jäta. Tõsi ta on, et pliivaba eurobensu puhul tuleb ilmtingimata toda pliiasendajat kasutada, muidu on vanade mootorite vastavalt töötlemata klapipesadega lõpp. Ent varem või hiljem tuleb see bensujama läbi elada niikuinii, parem siis juba varem, kui näit vene mootoreile veel osasid saada on, mis teoreetiliselt peesse võiks minna. Jõuab veel modida, kuniks juppe on, ei kannata ehk agooniat vägisi pikendada.

Tervisi kõigile! Ivar

loll on loll olla.
Vasta
#6
Question 

Huu, nüüd on siis kellad jah ?
Hea, et paak sai täis võetud eelmine sügis.
Aga mida ma siis oma muhu 200km sõitnud mootorisse panen edaspidi ?95 + plii asendaja (???)
Jäi segaseks natuke, palun valgustage mind.Kas enam tõesti ei müüda tallinnas 80 besiini ?
Vasta
#7

Mina eelistaks küll esimest varianti ja natuke süüdet kruttida. Aga võid ju teadmata vahekorras väävliühendeid kallata sinne paaki, mida Sulle bensujaamas 80 või 92 pähe müüakse.

Terv. Ivar

loll on loll olla.
Vasta
#8

Noonohh, vaevalt see vana venest toodud kraami kätte suri. Kohalikud keemikud teevad siin kõiksugu segusi. Alles paar päeva tagasi hoiatas üks tuttav ühest tanklaketist bensu tankimisest. Tema autol sulasid kütusetorud üles ja seda 95-t kasutades. Tervitustega ja edu!
Vasta
#9

Käisin siis lähimas bensakas uurimas ja riiulis sellise kirjaga pudelikene \"Valvoline\" toodang :Lead Substitute Bleiersatz e.maakeeli öelduna \"pliiasendaja\" pudelis 350ml ja mõeldud 50Liitrile kütusele hind üsna krõbe 86 krooni...kas asjast mingit abi ka on seda väga raske öelda...
Vasta
#10

Palju see maksma läheb, et 80 pealt 91 peale ümber modida süsteem ?
Ei tohiks eriti kalliks minna vist ?
krt aga mootorpaadid jms sõitsid ju ka 80ga, kuskilt sadamast sai eelmine aasta ostetud 80nt, mida need mehed siis teevad nüüd ?
Vasta
#11

jah teie jutt oli väga totre ja huvitav!
mind huvitaks kas keegi tahab mulle oma koha öelda kust saaks siis 80 bensiini osta. mu pobile ja igivanale mossele oleks natuke vaja ennem kui astume euroopa liitu .
Vasta
#12

Meil pakutavat madala oktaanarvuga bensiini on hea kasutada lõhnaõlina, enne kui lähete oma vanatehnikaga sõitma. Kui pisut pihustate ruudulise pluusi kaenlaalustesse, siis on sõpradega kokku saades meeldiv vanatehnikaõhkkond kindlustatud.
Välismaal ei kasuta keegi alla 95-st bensiini. Kõik vanad Indianid ja Packardid sõidavad 95-ga. Mootor on vaja reguleerida nõuetekohaselt ja kasutada valmistajatehase soovitatud küünlaid. Pobedal on juba tehases paigaldatud millimeetritega varustatud oktaankorrektori skaala jagaja all, muudel liikuritel tuleb jagajat keerata sobibaks paraku ilma skaalata. Kõik tehased märgivad ära selle, millisest oktaanarvust madalamaga sõita ei tohi, mitte ei määrata ülemist piiri.
Ärge uskuge inimesi, kes räägivad teile kange kütusega kolbidesse tekkinud aukudest ja muudest hulludest asjadest. Mootori lagunemisel on enamasti muud põhjused kui korralik kütus. Näit. vale reguleering, erinevad küünlad, kõverad klapid või üldine kulumus.
Ise kasutan kõikides, nii püst kui rippklappidega mootorites bensiini 95, sest see on odavam kui 98 ja puhtam kui kõik madalamad.

KUI TE ISE EI OSKA TANKLAST 95-te OSTA, SIIS TULGE OSTKE MINU KÄEST (hinnalisa ainult 50 senti liitrilt)!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

Veel lahustuvatest ja pihkainetest!
Plaanisin kirjutada suhtkoht eelnevat teksti aga Piibur võttis tähed käest!
Lisan niipalju, et näiteks tuleval aastal, ümbereesti vanatehnikasõidul, koguneb põhiosa seltskonda tankima kindlasti Statoili või Unoxi 95nda kolonka juurde. Ja mõni üksik meist läheb Obinitsa kääbaste juurde, sinnapeidetud kanistrit A80ga liiva seest välja kaevama! Aga selles on muidugi omaette võlu - mõelge, hämar metsaalune ja sapöörilabidatega vanatehnikahuvilised liiva kühveldamas..........

Lugupidamisega
Sm. Tasku

Gaz-21, Gaz-24, Gaz-51
Vasta
#14

Eelneva lisaks pisike bensukonspekt.

Bensiin koosneb süsivesinikest. Kokku u. 85% süsinikku ja 15% vesinikku.
Bensiini TIHEDUS kõigub sordist sõltuvalt keskmiselt 0,7 - 0,8 g/cm3
Bensiini KÜTTEVÄÄRTUS on keskmiselt 10500-10600 kcal. Kütteväärtus aga ei mõjuta mootori võimsust vaid ökonoomsust. Kuivõrd mootoris põleb kütuse ja õhu segu, siis piltlikult öeldes, kulub sama soojushulga saamiseks suurema kütteväärtuse puhul vähem kütet ja rohkem õhku.
Bensiini AURUSTUVUS (lenduvus) on olulisemaid bensu kvaliteeti iseloomustavaid näitajaid. Mida kergemini aurustuv bensiin, seda hõlpsamini mootor käivitub ning ökonoomsemalt töötab.
Ja nüid suure NUMBRI jutt. Kütuse oktaanarv näitab bensiini DETONATSIOONIKINDLUSt. Mida suurem number seda suurem detonatsioonikindlus.
Normaaltingimusis põleb kokkusurutud töösegu kiirusega 20-25m/s. Ent sitavõitu bensu puhul, mootori ülekuumenedes, vale süüteseade puhul võib osa töösegu põlemine kulgeda plahvatuslikult isegi kuni 2500m/s. Mõelda vaid mida sihke plahvatuste seeria Teie kalli mootoriga teeb. Verdtarretava kilina ja kloppimise saatel raputab see pilbasteks Teie kallikese vänt- ja gaasijaotusmehhanismid. See mis Teie arvates kolvile auke sisse põletab on pigem kakasest mootorist ja valedest küünaldest tingitud hõõgsüüde ja mitte bensupüti pääle trükit oktaanarv.
oktaanarvu on määratud kahel erineval viisil, mootor- ja uurimismeetodil. Endised vene bensud näit.
A-72 mootorm. 72 uurimism. 76
A-76 mootorm. 76 uurimism. 80
AI 93 mootorm. 85 uurimism. 93
AI 98 mootorm. 89 uurimism. 98
Lohutuseks niipalju, et uuemal ajal pruugitakse enam uurimismeetodit, millest siis nähtub, et see \"hirmkange\" bensiin uunikumiaegse mõõdupuu järgi ikke nii väga hull polegi. Iseasi, mis selle teadmisega peale hakata. Ei ole selle numbri järgi üks bensiin teisest kangem vaid rõhukindlam hoopis.
Veel üks bensiini iseloomustav näitaja tagavaraks tankijatele on selline nigut STABIILSUS. Bensiini pikemaajalisel säilitamisel tekivad temas vaigud. Vaigustunud bensiini kasutamine põhjustab toitesüsteemi filtrite, düüside ja pihustite ummistusi. Bensiini (keemilise) stabiilsus tähendab bensiini võimet teatud aja vältel mitte vaigustuda. Et nimetetud protsess enamikes bensiinides siiski toimib, ei ole üldjuhul soovitatav bensu säilitada üle 6 kuu. Füüsikaline stabiilsus tähendab kütuses kergesti haihtuvate fraktsioonide puudumist.
Tuli aga pikk targutus jälle. Mõte aga taas selles, et ÄRGE MURETSEGE nii hirmsasti. Seadke mootor korda, süüde õigeks, ehk tirtsu külmemad küünlad ka hõõgsüüte vältimiseks ja sõitke. Kusjuures kõrgema oktaanarvuga kütus põleb tiba aeglasemalt ja annab sedaaegu ära rohkem soojust, kulub seda ka vähem. Ehk siis, kallim bensiin on kvaliteetsem, põleb täielikumalt ja mootor töötab ökonoomsemalt. Täielikum põlemine välistab ka hõõgsüüdet põhjustada võiva tahma tekke silindris.

Tervisid ja sõiduelamusi kõigile!!!
Ivar Smile

loll on loll olla.
Vasta
#15

ints Kirjutas:Käisin siis lähimas bensakas uurimas ja riiulis sellise kirjaga pudelikene \"Valvoline\" toodang :Lead Substitute Bleiersatz e.maakeeli öelduna \"pliiasendaja\" pudelis 350ml ja mõeldud 50Liitrile kütusele hind üsna krõbe 86 krooni...kas asjast mingit abi ka on seda väga raske öelda...

Kui kellelgi on huvi, andku teada. Saab ka tunduvalt odavamalt Smile

[Pilt: 3188.jpeg]
Pliiasendaja. Paljud vanemad sõidukid ei saa kasutada pliivaba bensiini, kuna see võib põhjustada klappide kulumist ja muid tõsiseid kahjustusi. Valvoline Lead Substitute võimaldab sellistel autodel kasutada nii pliivaba kui ka pliid sisaldavat kütust. Toimib määrdeainena väljalaskeklappide ja klapipesade vahel, puhastab karburaatorit, ei muuda bensiini oktaanarvu. Valvoline Lead Substitute on kasutatav mistahes 4-taktilise mootori puhul, kuid 2-taktiliste puhul pole soovitatav.
Kasutamine: Üks pudelitäis lisatakse iga 50 liitri pliivaba või madala pliisisaldusega kütuse kohta. Toodet ei soovitata kasutada katalüsaatoriga sõidukites.
Vasta
#16

Ühesõnaga pole paanikaks põhjust !
Veidike süüte regullimist ja 95 paaki ja tuld !
MEHU!
Vasta
#17

530 Kirjutas:Ühesõnaga pole paanikaks põhjust !
Veidike süüte regullimist ja 95 paaki ja tuld !
MEHU!

Nõnda jah. Aga vanale autole kindlasti mustast voolikust või kui seda pole, siis roheline (95E) koos tolle pliiersatsi või substituudiga. Eurobents üksinda paneb miski aja vältel klapid (pesad) tuksi. Soomes kutid pruukisid seepärast 99-t, see oli ainus \"mitteroheline\", mis saada oli. Ja kui euroseaduste tõttu sedagi hakati paari aasta eest ära kaotama, kõlasid \"Mobilisti\" lehes samasugused nutulaulud kui siingi. Eks nad nüüd kah toda \"asendajat\" pruugivad, mis neil üle jääb.

Terv. Ivar

loll on loll olla.
Vasta
#18

vene masin, mida madalam oktaan seda paremini käib.
Vasta
#19

tehnikasurm Kirjutas:vene masin, mida madalam oktaan seda paremini käib.

Pigem seda paremini lõppeb mootor otsa... Þiguli mootorisse ikka 66 bensiini ei saa panna...
Vasta
#20

Kaasaegse kütuse kasutamisel tuleb tõesti süüdet varasemaks keerata. Kui seda ei tee, siis klappide vahel ja kollektoris toimub järelpõlemine. Selliselt põletate oma mootoris klapid ja pesad ära. Soovitan plokikaant maha freesida ja 95 kasutamine annab juurde võimsust ja bebsiinikulu väheneb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne