Veste NSU-meeste raskest elust
#1

Saatis mulle kunagi selle 1948 aasta ajakirjas avaldatud humoorika veste üks lgp. ksf!, kes ise hoidub siia foorumisse kergemeelsete postituste tegemisest, minu arvates oleks aga see tore ja õpetlik  Toungue lugu vajalik avalikult siia välja panna, seda enam, et ka ise pean ennast 350-se NSU omanikuks.  Cool
http://www.upload.ee/image/4492207/NSU_1...a_sona.jpg
Vasta
#2

Ma ei tea ,kust härra Kass selle, kirja tükki leidis aga see on üle pika aja,taaskord üks parim asi,mida siit foorumist lugeda kannatas.


Vasta
#3

Saime vihjest aru.
Kes on nõus kodanik Kasikovi NSU-de hunniku mõne särava nõukogude masina vastu vahetama ?

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#4

Igati tore lugemine. On teatavaid positiivseid sarnasusi isand Kassi ning kõnealuse kirjatüki autori kõnepruukides. NSU- meeste teema vist.
Vasta
#5

(12-08-2015, 11:52 AM)MAZ Kirjutas:  Ma ei tea ,kust härra Kass selle, kirja tükki leidis aga see on üle pika aja,taaskord üks parim asi,mida siit foorumist lugeda kannatas.

Kust kass kirjatüki leidis? Olgu, selgitan veel korra ja aeglaselt ... veste on pärit 1948-nda aasta ajakirjast "Pilt ja sõna" ning mulle saatis selle privaatsõnumiga millalgi üks ksf! , kelle nime ma ei hakka siin kuritarvitama.
Aga jutt on hea, mulle ka meeldib kangesti, siit ka tuleb järeldus, et peaksime hakkama siin foorumis kasutama rohkem elukutseliste kirjatsurade abi!
Vasta
#6

(12-08-2015, 13:23 PM)kass Kirjutas:  Aga jutt on hea, mulle ka meeldib kangesti, siit ka tuleb järeldus, et peaksime hakkama siin foorumis kasutama rohkem elukutseliste kirjatsurade abi!

Et siis üks mees hakkab raha eest nalja treima? Big Grin
Vasta
#7

(12-08-2015, 13:37 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(12-08-2015, 13:23 PM)kass Kirjutas:  Aga jutt on hea, mulle ka meeldib kangesti, siit ka tuleb järeldus, et peaksime hakkama siin foorumis kasutama rohkem elukutseliste kirjatsurade abi!

Et siis üks mees hakkab raha eest nalja treima? Big Grin

No Toomas, pagan...  Sad Miks üks mees, miks raha eest, miks nalja tegema? Kuigi mulle endale ka tundub vahel, et tegu on naljategemise foorumiga, midagi tragikomöödia stiilis. Seepärast ise püüan teha vastukaaluks ainult tõsiseid, veel parem, kui õnnestub, lausa kurbi postitusi!
Vasta
#8

No mis kassi elul viga,pruugib ainult pisut kräunuda... ja kõik saavad aru. Big Grin 
Aga ma olen kuulnud,et elukutselised saavad ka nalja tegemise eest raha...... kuigi minu arvamus on see,et ei saa ikka küll raha eest õiget nalja. Pigem saab täitsa tasuta. Ja tegijad on ikka amatöörid ja ikka erinevad matsid, kes kokkusaades võivad teha sellist nalja,et võtab silma märjaks.
Vasta
#9

nii, tähendab, et keegi meist on võrdsem.
või kuidas selgitada seda, et mõnedele kaasfoorumlastele on võimalik privasõnumiga faile saata? või ei oska ma lihtsalt üldse seda sisteemi siin pruukida?
ja priit võiks ikke kohe ausalt ää rääkida, kui mitukümmend tema kolmejapoolesajastest nsu-dest on vladivostoki kirjadega?
Vasta
#10

(12-08-2015, 16:20 PM)diesel Kirjutas:  nii, tähendab, et keegi meist on võrdsem.
või kuidas selgitada seda, et mõnedele kaasfoorumlastele on võimalik privasõnumiga faile saata? või ei oska ma lihtsalt üldse seda sisteemi siin pruukida?
ja priit võiks ikke kohe ausalt ää rääkida, kui mitukümmend tema kolmejapoolesajastest nsu-dest on vladivostoki kirjadega?

Küsimused nõuavad vastuseid, ilmselt ka rumalad küsimusedki!? Kuigi tihti olen kokku puutunud küsijatega, kes tunnevad mõnu ainult küsimisest, vastused neid ei huvitagi ja pole lausa oodatudki.
Üldiselt mulle meeldib, kui loetakse hoolega ja tähelepanelikult, samas liigne urgitsemine mitteoluliste pisiasjade kallal ei leia minu silmis heakskiitu!
Jah, ei saadetud mulle PS-ga faili, saadeti viide, aadress failile. Kas see tähendab, et ma kirjutasin algselt valesti, petsin kedagi, muudab see midagi, on juriidiliselt ebakorrektne, mitte JOKK?
Mul on üks 1935 aastaNSU 351OSL, ilma dokumentideta, on olnud ka dokumentidega 1939-nda aasta 351 OSL, millel oli vale, 251 OSL dokument, milles sain ümberregistreerimisel mootori töömahu õigeks parandatud. Lisaks on ka ülejäänud NSU tsiklid, nii palju kui neist igast olemas on, kõik ilma dokumentideta. Ise loodan, et nii mõnigi neist on ikkagi algselt Eesti päritoluga. NSU tsiklite kohta on arhiivimaterjalid Audi arhiivis olemas ja teatava summa eurode eest saab sealt raaminr järgi vastuse, kuhu ja mis komplektsuses on tsikkel tehasest väljunud. Minul on rahast kahju olnud ja pole veel seda võimalust kasutanud. Fakt on, et siin liikus ka üsna palju nn trofeetehnikat, mis Saksamaalt ja mujalt Euroopast kokku rööviti ja mis mingit teed pidi, vast suuresti Leningradi oblastist ka Eestisse jõudis. Näiteks huvitaks mind ka minu käes oleva TWN 200K päritolu, seda mudelit toodeti 997 tk, Eestis on olnud vähemalt 3, vb ka 4 või rohkemgi , Venemaal on praegu vähemalt 5 jäänused, Poolas ka vähemalt 5 või 6 läbi käinud, Šveitsis ja Hispaanias tean kummaski ühte ... kuidas asjad liikusid ja milline saatus neil on olnud, kes seda teab (st üldiselt pole teada).
Vasta
#11

palun vabandust!
priit, ää pahanda, minu teemaväline möla siin ja paljudes teistes teemades johtub sellest, et ma miskit asjalikku ju kosta ei mõista.
a sõna tahaks ikke võtta. ja nii siginevadki seie foorumisse mõttetut iba sisaldavad postitused. no nigu see praegunegi suures osas.
Vasta
#12

Mul on sama probleem, ainult mul on palju vähem asjalikku öelda, kui Sinul! Aga ma teen endaga (või enda kallal) tööd ja mul on jäänud veel 25 postitust, siis saabub foorumi lõpp! Närvid ongi juba täitsa läbi ka!  Rolleyes
Vasta
#13

Küsimus on vist ikka selles,et mitu NSUd siis Eestis on ja kuidas nad siia on saanud? Kuid palju olulisem oleks ehk küsida,palju siit lätimaale või mujale on ära viidud! Ma tean paari NSU-d mille soetamise lugu on juba vaata,et lugu omaette.


Vasta
#14

(13-08-2015, 09:33 AM)MAZ Kirjutas:  Küsimus on vist ikka selles,et mitu NSUd siis Eestis on ja kuidas nad siia on saanud? Kuid palju olulisem oleks ehk küsida,palju siit lätimaale või mujale on ära viidud! Ma tean paari NSU-d mille soetamise lugu on juba vaata,et lugu omaette.

Kas mõne säärase loo jäädvustamine siia teemasse on liiga palju palutud? Cool
Vasta
#15

(13-08-2015, 09:33 AM)MAZ Kirjutas:  Küsimus on vist ikka selles,et mitu NSUd siis Eestis on ja kuidas nad siia on saanud? Kuid palju olulisem oleks ehk küsida,palju siit lätimaale või mujale on ära viidud! Ma tean paari NSU-d mille soetamise lugu on juba vaata,et lugu omaette.

Vaidleks jällegi vastu, mingit küsimust ei ole! Mingit moodi saaks olemasolevad NSU-d kokku lugeda, need, mis on meile teada, kuidas nad siia sattunud on, seda enamikel juhtudel teada ei ole, midagi oleks Audi arhiivist teada saada, nagu kirjutasin, aga ainult algne tehasest väljasaatmise koht. Küsimus, palju on läinud neid siit Lätti või mõnda muusse kõrgema arengutasemega riiki, pole minu silmis eriti oluline, eks neid ole läinud siia ja sinna, muust vanatehnikas rääkimata, mis läind - see läind!

Aga arutame siis natuke seda NSU asja Eestis. 
Teatavasti hakkas NSU tehas tsiklivärki pisitasa erendama aastal 1901. Ja juba hallil tsaariajal oli nii Eestimaa- kui ka Liivimaa kubermangudes NSU tsikleid nii eestlastel kui ka teistel tollastel eestimaalastel (venelastel, sakslastel) ringipõristamiseks olemas. Ksf! Illi123 on mõningate arhiivimaterjalide peale sattunud, mis konkreetseid näiteid annavad. Paraku konfiskeeriti (osteti riigile) I Maailmasõja puhkedes enamus (või peaaegu kõik?) tsiviilkasutuses olevad tsiklid, selle kohta on samuti arhiivimaterjalid olemas, vähemalt osaliselt.
Ksf! Manic on kogunud Eesti Statistika Kuukirjadest andmeid EW aegse tsiklipargi kohta. Sealt võime lugeda, et 1926 oli registreeritud 318 tsiklit, neist 4 NSU-d.
1930 vastavalt 550 ja 5, hüpe oli toimunud aastaks 1932, mil arvud olid 833 ja 50! NSU-d. Kindlasti aitas kaasa see, et Tormolen asus NSU tsikleid müüma (mis aastast?), on olemas eesti keelne Tormoleni NSU tsiklite reklaambuklett kusagilt päris 30-ndate algusest, ilmselt saksa keelesest analoogist tõlgitud. Samuti tuli 1930 aasta lõpus müüki uus 2-taktiline mudeliseeria 175/201/251 Z, mille materjali meil leidub tänase päevani. Vb ka toimus mingi riigihange NSU tsiklite soetamiseks ametiasutustele.
Igatahes sei arenes, seisuga 01.01.1940 oli NSU tsikleid registreeritute hulgas kõige rohkem, 359 soolo, 13 korviga javäikemootorrattaid 63 tk (enamus siis 100 ccm mootoriga Quickid, mingi osa Pony-sid ja vb ka mõni Motosulmi jalgratta abimootor), üldes registris sellel hetkel 3607 tsiklit. Ilmselt pole seal KV registri olevaid tsikleid? ja mindlasti on ka ebatäpsusi ja vigu.
Mis seis on täna? Kunagi esitas tšehh Milan Lukeš (kirjapilt?) ühele meie huvilisele küsimuse, et palju teil Eestis NSU tsikleid on? Kiiruga sai mingi tagasihoidlik arv pakutud, vb midagi 20-ne kanti, Milan oli üllatunud ja mainis, et temal üksi on rohkem... Tänaseks on meie teadmised täpsemad ja võime pakkuda palju suuremaid numbreid, küsimus on siiski, kus maalt lugeda tsikkel olemasolevaks, aga pakun, et kui ikka migisugune raam ja mootor on olemas, siis paneme linnukese kirja. Muidugi on ka teatav ern NSU-sid, mida nima ega keegi tutvusringkonnas ei tea.

Alustaksime kõige vanematest (minu teada oleatest), ehk siis 20-ndate lõpust

AT (251R) ca 1927  (250 ccm rihmaveoga, puudu raami tagumine osa jm kraami)
201T - 3 tk, 1928-2,  kõigil puuduvaid detaile ja sõlmi
BT (501T) ca 1927, vajab samuti detaile, on komplekteerimisel.
Pakutud aastaarvud ei pruugi päris täpsed olla, +/- aasta, pole kõik asjad peas.

Edasi ei loe ega kirjuta enne, kui ksf! MAZ on mõne huvitava loo siia juurde kirjutanud, olgi või välja mõeldud lugu!
Vasta
#16

No olgu,kui herra Kass tahab lugu siis ma jagan seda. 

Nimelt siis ajasime aastaid 5 tagasi ühe mootorratta jälgi. Idee poolest olevad tegu olnud Rudgega? Kuid küla jutud olid väga vastukäivad,sest ainult üks inimene oli seda mootorratast näinud ilmavalguse käes. Teised olid ilmselt kuulnud legende" eldoradost" ja lisasid omapoolt vürtsikamaid detaile juurde. Üks sõber aga leidis,et sellise asjaga pole midagi teha, aeglane kui kurat ja pöördesse ei lähe. 
Kawasaki olevad ikka tegija ja mida sa sellise vana risuga teed. Tema vanatsikli huvi piirdus peamiselt müügimehe tööga ja sellepärast teda väga ajaloolised faktid või tõsiasi,et seda eksponeerida eriti ei huvitanud. 
Kahjuks see väidetav "Rudge" leidmata jäigi,sest selgus,et antud mootorratas võib olla segastel asjaoludel eestimaa pinnalt kadunud, teadmata suunas. 
Mõtlesin ,hää küll läks siis läks vähemalt oli otsimise ja avastamise rõõm..
Siis helistas sõber O ja ütles,et sai ühe vahva asja. Läksin talle siis külla ja mulle vaatas otsa NSU OSL 351! Olin varem ka neid näinud pildilt aga lähemalt ainsatki. Siis ei teadnud ma isegi,mida see NSU siis lühendina tähendab. 
Ei oskanud midagi arvata asjast,kuid värske omanik pajatas leidmise loo. Eelmine omanik oli selle sügaval NL ajal ostnud ühelt külamehelt,kes selle uuena sai EW ajal. Kuid oli seda kiivalt varjanud, võõrvõimude eest. Uus omanik aga tahtis saadud sõiduriista proovida ja isegi registreeris selle NL liiklusmiilitsa silmade all ära. Sõitis ta sellega vist vähe,sest mingil hetkel ärkas, kaaskodanikes ebaterve huvi selle NSU vastu(lihtsalt kadedad pilgud,kui enamus kihutas mannetute p...sa värvi kavrosside ja Izhidega ringi). Siis otsustas mees,et parem on see ratas ära peita. Kuid kuhu panna? Lihtne lahendus heinaküün ja heintesse sisse. Ja nii ta tegi ja NSU jäi sinna ootama oma aega üle 37.a
Kuni siis 2008.a see alles sealt välja kaevati. Mõned osad olid küll kahjustada saanud rooste poolt aga üldises pildis oli masin veel üsna originaalne. Sõber O sai aga valusa kogemuse kui üritas seda ratast käivitada ja mootor lõi tagasi ja lõi vaesel mehel lõualuu paigast lahti. 


Vasta
#17

Hirmus lugu küll. Ei tohi ikka vänta väga lõua ligi lasta. See vist vanemate mudelite häda. Uuematel teised hädad,näiteks ei jõua kinni hoida. Aga tore ikka,et MAZ on hea ja õpetliku loo välja käinud.
No ega mul suurt lisada pole,käisin ka kunagi ühte NSU-d vaatamas.
Vasta
#18

See,et NSU mudeli OSL 351 mootori käima saamine pole nalja asi,seda teavad väga vähesed. Kui sa oled eluaeg Izhi käima tagunud ja vannud,et saapa tallad lähevad ära siis NSU puhul, tuimast tagumisest ei aita. Esmalt kompressioon ehk vastusurve on nii suur,et sa peal seistes vändal ei jaksa seda alla lüüa. Sõber O on üle 100kg ja seisa vända peal aga alla vajub väga aeglaselt. Käima saamise kunst seisneb dekompressiooni klapi õige aegses vabastamises ja sulgemises. Youtubes on videosi küllaga ja vale süüde võib teha seda,et virutab sulle sellise matsu tagasi,et võid lausa luud murda. Nii,et nalja pole,ohutus ikka ennekõike. 
 


Vasta
#19

Mnjah ... ahahh ...ahsoo, ja muidugi! Tänan ksf! MAZ-i toreda loo eest! Tõesti, selles loos oli nii intriigi, inimsuhteid, seiklusi ja vägivalda ning koomikat ja traagikat, just nagu meil siin foorumis kombeks! Lisaks lõppes lugu kõige põnevamalt kohalt, just enne lõpupuänti. Vähemalt mulle jäi arusaamatuks, kas 100 kilone sõber O seisab tänaselgi päeval vahel kogu kerega käivitusvändal, või tulid peale lõualuu paigast minemist põõsastest kurjad lätlased, hõiskasid oma tavapärase sõjahüüu - siitu ruutu, kaaru tuulep, kui sa siitud, siis ta puurep! Ja kasutades sõber O täbarat seisundit, viisid loo peategelase endaga kaasa üle Koiva jõe? (et kas saame selle 351 omale kirja panna või on temast jäänud ainult ilus lugu ja mälestus?)
Aga tõesti, 351 OSL-i on tõesti raske käivitada ja teavad seda ainult vähesed valitud inimesed, kuigi juutuub on sellest faktist tiine, veel vähemad aga teavad, et 501 OSL-i on veel raskem käivitada ja seda, et 601 OSL-i pole üldse võimalik käima panna, see on juba väga valitute varjatud teadmine. Ja dekompressiooniklapp 4-taktilistel on muidugi väljalaskeklapp. Ja üldse on kogu see lugu nii uskumatu, et mina ei usu sellest ühtegi sõna, vb kui ainult sõna O!
Ei teagi nüüd, kuidas edasi minna, kas on mõtet neid NSU-sid edasi lugeda?
Vasta
#20

(14-08-2015, 22:57 PM)kass Kirjutas:  Aga tõesti, 351 OSL-i on tõesti raske käivitada ja teavad seda ainult vähesed valitud inimesed, kuigi juutuub on sellest faktist tiine, veel vähemad aga teavad, et 501 OSL-i on veel raskem käivitada ja seda, et 601 OSL-i pole üldse võimalik käima panna, see on juba väga valitute varjatud teadmine. Ja dekompressiooniklapp 4-taktilistel on muidugi väljalaskeklapp. Ja üldse on kogu see lugu nii uskumatu, et mina ei usu sellest ühtegi sõna, vb kui ainult sõna O!
Ei teagi nüüd, kuidas edasi minna, kas on mõtet neid NSU-sid edasi lugeda?

Mitmes õlu? Või palderjan hoopis?

Ajaloo huvides võid üles märkida ühe 251OSL-i, mis läks Poola ja kõik mis üle jäi, sai Tiit.T endale.

Mälestus 601TS-ist on ka veel olemas.

Dad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne