24-08-2015, 17:29 PM
Õnnestus mul segastel asjaoludel soetada enesele toyota carinaII diisel, aastast 1991, ehk siis järgmine aasta 25 täis ja aus unikum. Rõõmsaks sain, kui lugesin miskit vana iseloomustust sellele autole, et muudkui sõidab ja sõidab ja tehnoülevaatusel läheb ka läbi(soome statistika) esimesed 150 km oligi nii, sõidab, päris kiiresti, püsib teel, käima läheb võtit nähes ja kütust ei võtagi (eriti kui teine sõiduvahend oli VW T3 mis rüüpab bensiini 15 sajale). siismärkasin, et armatuuris süttis kollane tuli. tilk paagi all, loodetavasti sain õigesti aru, et vesi kütuses. sõitsin rahumeeli koju ja kui käe roolilt võtsin, siis kuramus, laadimise tuli ka põlema läinud!! egas midagi, panin uue kütusefiltri, , vähemalt üks viga kaelast ära, küll laadimisega tegeleb hiljem, aga võta näpust, ei kustunud see kollane tuli. Kahtluseuss südames, hakkasin netist märgutule tähendust otsima, kuni lõpuks leidsin...ainult et kui süttib koos akutulega, siis seda viga pole, ainult laadimise viga.
heakene küll, uue geneka oleks saanud umbes 200+ € eest, aga näpud põhjas( eelmise autoga 15/100 kõvasti rallitud viimasel ajal, suvi ju ikkagi) , keerasin relee maha, no palja silmaga polnud näha midagi, üks hari oli justkui lühikesevõitu, aga ega seda genekat eriti ei oskagi kontrollida, mõtlesin, viin parem spetsialisti kätte. Kiire otsing juhatas Melasi nimelisse asutusse, seal kohapeal hulk varuosi ja aastate pikkune kogemus. Reedel kella kolmeks siis laekusin sinna, et jõuavad veel lahti võtta ja ära testida ja kui lihtne viga, siis ka korda teha. Poole tunni pärast helistavad, et asi nii roostes, lahti saada ei õnnestu nii kiiresti, ehk siis jääb esmaspäevaks, no ei viitsi mina mitu korda edasitagasi sõita, lõpuks juba ongi uue geneka hind läinud vana remontimisse ja edasitagasi sõitmisesse. ja siis nad veel väitsid , et sellel genekal asub relee eraldi, seetõttu ei saa seda ka kohapeal kontrollida. Nu siis tipatapa tagasi, ostsin neilt selle relee ja uued harjad, et lähen riski peale välja. Kodus vaatan tähelepanelikumalt, nu löö või maha, ilusti harjade kohal seesama relee, mille nad minule müüsid, vaja ainult 2 väikest roostes kruvi lahti keerata ja juhtmed ümber joota. Melasis klienditeenendus oli muidu väga viisakas ja vastutulelik 10 punkti, aga jah, et nad siiski seda konkreetset genekat ei tundnud ja reede õhtu ka, küllap mehaanik pigem koju kibeles kui veel firmale raha raatsis teenida...
Ja algab uus seiklus, seekord jootekolviga. umbes kolm korda kasutusel olnud jootekolv, panen seina, mitte mõhkugi. padavai poodi, seal ainult sama firma toodang , no täpselt samasugust ei raatsinud osta, ostsin peenema, selline mähisega, vajutad lülitit ja siis ajab traadi kuumaks, koju tagasi, vanad harjad küljest ära, esimene külge , korras, teine....ja enam ei lähe see peen aparaat kuumaks, tina sulatab kuidagi vaevalt ära, aga väikest klemmikest enam kuumaks ajada ei suuda...
hädaga siis võtsin eelmise jootekolvi, ajasin gaasilambiga kuumaks ja sai lups ja lups kõik vajalikud jootmised ära tehtud. Rikkis värskelt ostetud riist, selle võttis õnneks pood tagasi, aga minu bensukulu see eriti ei leevendanud.
Genekas kokku, peale , võtit ja voilaa!!!! ökoliikur jälle rivis!! tegin kohe ka tallinn/tartu otsa, niiöelda tehniline kontroll ja pidas vastu. Aga kui oli vaja veel 100 km sõita, siis kadus jälle laadimine ära, ja ka remondiisu mõneks ajaks kadunud...kui kellegil on head nõu anda, mida ja kuidas genekas mõõta, oleksin ääretult tänulik, teoorias muidugi tean, et mähised ei tohi massi anda, et vool dioodist peab ainult ühte pidi läbi pääsema, et rootor peaks magnetiseeruma, kui süüde sisse panna ja kõik korras, aga millised peavad olema mõõteriistade näidud kui asi toimib?võibolla midagi veel, mida kontrollima peaks?
heakene küll, uue geneka oleks saanud umbes 200+ € eest, aga näpud põhjas( eelmise autoga 15/100 kõvasti rallitud viimasel ajal, suvi ju ikkagi) , keerasin relee maha, no palja silmaga polnud näha midagi, üks hari oli justkui lühikesevõitu, aga ega seda genekat eriti ei oskagi kontrollida, mõtlesin, viin parem spetsialisti kätte. Kiire otsing juhatas Melasi nimelisse asutusse, seal kohapeal hulk varuosi ja aastate pikkune kogemus. Reedel kella kolmeks siis laekusin sinna, et jõuavad veel lahti võtta ja ära testida ja kui lihtne viga, siis ka korda teha. Poole tunni pärast helistavad, et asi nii roostes, lahti saada ei õnnestu nii kiiresti, ehk siis jääb esmaspäevaks, no ei viitsi mina mitu korda edasitagasi sõita, lõpuks juba ongi uue geneka hind läinud vana remontimisse ja edasitagasi sõitmisesse. ja siis nad veel väitsid , et sellel genekal asub relee eraldi, seetõttu ei saa seda ka kohapeal kontrollida. Nu siis tipatapa tagasi, ostsin neilt selle relee ja uued harjad, et lähen riski peale välja. Kodus vaatan tähelepanelikumalt, nu löö või maha, ilusti harjade kohal seesama relee, mille nad minule müüsid, vaja ainult 2 väikest roostes kruvi lahti keerata ja juhtmed ümber joota. Melasis klienditeenendus oli muidu väga viisakas ja vastutulelik 10 punkti, aga jah, et nad siiski seda konkreetset genekat ei tundnud ja reede õhtu ka, küllap mehaanik pigem koju kibeles kui veel firmale raha raatsis teenida...
Ja algab uus seiklus, seekord jootekolviga. umbes kolm korda kasutusel olnud jootekolv, panen seina, mitte mõhkugi. padavai poodi, seal ainult sama firma toodang , no täpselt samasugust ei raatsinud osta, ostsin peenema, selline mähisega, vajutad lülitit ja siis ajab traadi kuumaks, koju tagasi, vanad harjad küljest ära, esimene külge , korras, teine....ja enam ei lähe see peen aparaat kuumaks, tina sulatab kuidagi vaevalt ära, aga väikest klemmikest enam kuumaks ajada ei suuda...
hädaga siis võtsin eelmise jootekolvi, ajasin gaasilambiga kuumaks ja sai lups ja lups kõik vajalikud jootmised ära tehtud. Rikkis värskelt ostetud riist, selle võttis õnneks pood tagasi, aga minu bensukulu see eriti ei leevendanud.
Genekas kokku, peale , võtit ja voilaa!!!! ökoliikur jälle rivis!! tegin kohe ka tallinn/tartu otsa, niiöelda tehniline kontroll ja pidas vastu. Aga kui oli vaja veel 100 km sõita, siis kadus jälle laadimine ära, ja ka remondiisu mõneks ajaks kadunud...kui kellegil on head nõu anda, mida ja kuidas genekas mõõta, oleksin ääretult tänulik, teoorias muidugi tean, et mähised ei tohi massi anda, et vool dioodist peab ainult ühte pidi läbi pääsema, et rootor peaks magnetiseeruma, kui süüde sisse panna ja kõik korras, aga millised peavad olema mõõteriistade näidud kui asi toimib?võibolla midagi veel, mida kontrollima peaks?