Uued Youngtimerid tulevad peale

Kodanik Zazikule virutaalne õlu minu poolt! Tabas minu mõttekäigu ära.

Kodanik Mart Laaneleppale lisaks,et Saksamaal on karburaator mootoriga Audi 100 küllalt hinnas ka siis kui ta ideaal konditsoonis pole. Muidugi Saksamaa on vähe teine riik ja ühiskond kui eesti. 
Meil aga on nii,et need palju kiidetud lisadega Audi 100 CD ja 200 on sellised,et pooled neist võiks kohe emexi viia.
Miks? Lühidalt, tehniliselt halvas seisus, ära tuunitud rõvedustega jne. Rääkimata siis küsitava väärtusega kere töödest.

Paar tuhat eurot saada Audi või VW eest, minu arust keeruline. MB puhul mudeli W123 juures veidi reaalsem,kuna see on nostaliga ja ikkagi MB! 

Ma ei taha asja mustadesse toonidesse määrida aga vahest tuleb inimeste entusiasmi hullus vähe maalähedasemaks teha.


Vasta

See uute jangtaimerite teema on üks sedapalju subjektiivne asjandus, et siin mingit absoluuti või universaalset tõde taga ajada on üksjagu viljatu tegevus.

Laiemaltlevinud käsitluses on need jangtaimerid ikkagi:

*kroomstangedega rullnokupemm
*algne kuues seeria
*essklassimerss (kaasaarvatud jõehobu või lehm või kuidas teda keegi parasjagu kutsub)
*kupeekere taksomersu
*89 saabunud SL
*kangete mootoritega taksomersu erimid
*911
*928
*urrkvatro ja mõistagi sportkvatro
*Mägiaivari wranku
*sabamootoriga syncro buss

jnejnejne

Samas leidub meiegi sõpruskonnas asjandusi, mis meie subjektiivsel hinnangul on elava klassiku staatust väärt, samas ei pruugi laiemat heakskiitu pälvida:

*teise põlve türbotatud Charade
*teise põlve Scirocco
*teise põlve Bagheera
*esimese ja teise põlve 4wd Justin Bieberid
*kohverpersega seville
*Sainzi luuktuledega seelik
*esimese ja teise põlve Altod
*nelivedune Hijet
*Multipljääd vol.1
*esimene ninavedune totskolt
*kädiläkk kimäär

jne

Päeva lõpuks ostlevad inimloomad omale hobiautusid ikkagi isiklikest emotsioonidest ja patoloogiatest juhindudes Wink

Minul näiteks poleks midagi selle vastu, et evida ka paljusid üldtunnustatud jangtaimereid aga paraku on maailmamunapeal niipalju jaburaid asjandusi, mis nõuavad esmajärjekorras omandamist.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(09-01-2016, 20:20 PM)DevilDeVille Kirjutas:  See uute jangtaimerite teema on üks sedapalju subjektiivne asjandus, et siin mingit absoluuti või universaalset tõde taga ajata on üksjagu viljatu tegevus.

Laiemaltlevinud käsitluses on need jangtaimerid ikkagi:

[...]
*urrkvatro ja mõistagi sportkvatro

Kas saab pidada rahva silmis youngtimeriks autot, mis maksab 40 tuhat ja rohkemgi ning mida enamus keegi oma silmaga näinudki pole... Pigem mingisse muusse klassi kuuluv.
Vasta

(09-01-2016, 20:26 PM)karpaadid Kirjutas:  
(09-01-2016, 20:20 PM)DevilDeVille Kirjutas:  See uute jangtaimerite teema on üks sedapalju subjektiivne asjandus, et siin mingit absoluuti või universaalset tõde taga ajata on üksjagu viljatu tegevus.

Laiemaltlevinud käsitluses on need jangtaimerid ikkagi:

[...]
*urrkvatro ja mõistagi sportkvatro

Kas saab pidada rahva silmis youngtimeriks autot, mis maksab 40 tuhat ja rohkemgi ning mida enamus keegi oma silmaga näinudki pole... Pigem mingisse muusse klassi kuuluv.
Õige! Need on lihtsalt kunagised nn "märjad unistused" aga tavalise lihtsa rahva jaoks youngtimerid nad tõesti pole. Rohkem sellised praeguseks 1000 eurose turuväärtusega asjad on rahva silmis nostalgiat tekitavad, aga nt Vene autod on minu jaoks veidi üle hinnatud mõnes mõttes. Eks see klassikaks ja mitte klassikaks nimetamine on ka selline paras autode lahterdamine ja sildistamine. Ise parem ei kommenteeriks seda teemat rohkem, üle käte läinud. Las igaüks huvitugu sellistest autodest millest ise tahab.
Vasta

eks paljud nostalgijalaksu pärast masinaid ostavad, ehk miks mina ostsin omale alfa 116:
1994a sõitsin oma esimese autoga (alfa sprint coupe) taksopargi ristmikult ca 80km/h üle ja minus mõõda vuhises alfa giulietta 116, kus mingid töllid mulle "näppu" näitasid, sellepärast kinnistus ajju, et pean sellise auto ostma ning see võimalus avanes aastal 2006
hekel on turu olukord see, et oma talveralli veteran 116 alfat müün 1200.- (mingi huvi aegajalt kellegil on, aga ostjat pole), aga toonast sprinti pole üldse võimalik osta, kui siis kuskilt evroopast 10t euriga
ja mõlemad autod on youngtimerid, mitte vanatehnika, krt siin hakatakse juba nissan primerat youngtimeriks nimetama ja talverallile ronima
Vasta

kui hobiauto klassifikatsioon sõltub omaniku eelistusest, siis on väga loogiline, et youngtimer - auto millega sõitis isa või mida ise ihaldasid teismelisena,  oldtimer - auto, millega vanavanaisa sõitis ja mida vanaisa noorena imetles.
aga ega eristamine polegi oluline. selge see, et kogu seltskonna ühisosa on praktiline huvi autoajaloo vastu. käesoleva uustoodangu tarbimise kõrval või viimasemallimudelite tuunimise asemel. niiet täitsa vabalt saaksid õuldtimerid ja jungtaimerid ka ühisüritusi teha. ilma et see läheks üldiseks sõidukiomanike kokkutulekuks ehk tavaliseks tänavapildiks kätte ära Smile
Vasta

Teemat parafraseerides: uued Youngtimerid tulevadki peale.

Kellegi jaoks on Ziguli absoluutne tarbesõiduk, millel puudub igasugune väärtus uunikumina, teisele on see absoluutne eksoot, jutte millest kuulatakase suu ammuli ja millest unistatakse õhtuti voodis lebdades.

Lugu reaalsest elust: ca 4-aastane poiss vastas vanaisa küsimusele, mida ta nendeks jõuluks tahab, maailma purustava vastusega: "Lada mudelit". Vanaisa ei suuda siiani välja raalida, mis sellise soovi põhjuseks oli. Mudeli poiss ka sai ja on väga-väga rahul. Mulle tundub, et siin üks tulevana Lada ostja peidus...

Mis puutub aga oldtimer potentsiaaliga autodesse, siis minu arust on üks tulevane oldtimer selline: Toyota Corolla 1,8 TS. (2002-2005)

[Pilt: %24_27.JPG]

Öak?

Sel igavamast igavama välimusega putukal on üks saladus: mootor. 1,8 liitrist võetakse välja 192 hobust. Mis veelgi parem: on olemas ka kompressoriga versioon: 224 hobujõudu...



A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(10-01-2016, 01:27 AM)TeeTL Kirjutas:  ....niiet täitsa vabalt saaksid õuldtimerid ja jungtaimerid ka ühisüritusi teha. ilma et see läheks üldiseks sõidukiomanike kokkutulekuks ehk tavaliseks tänavapildiks kätte ära Smile

Teoorias on selline ühisüritus täiesti reaalne ja ka toimiv asi, siiski jääb teinekord Eesti üritustel ja seltskondades (naaberriikides ja veel eemal kogemus puudub) kõigi kooseksisteerimisel veidi halb maik külge. Näiteks kui Pobeda-omanik ütleb siksi- ja mossemeestele et ok tore, aga tahate nüüd päris uunikumi ja väärtautot, millega mõtet tegelda on, ka näha? Või siis mõned vanade ameeriklaste usku tegelased, kes teinekord pea kogu Nõukogude autoparki (sh. "väärtautod" Pobeda ja Volga) mõtetuks rämpsuks peavad ja igal võimalusel oma meelsust ka väljendavad. Linnas vene autoga kulgejale vastu lehvitada või signaalitada ei tule mõttessegi ning parklas kõrvale parkida ja juttu puhuda alamklassiga on veidi ebamugav/häbi, no kui oma tuttav on siis ikka poolvägisi naeratatakse ja tehakse juttu ka ikka.

Arvan, et valdav enamus vanatehnikainimesi sellised "kastitajad" ei ole, aga samas olen kindel, et igaühel vanatehnika harrastajatest on kindlasti kokkupuuteid selliste meelsustega inimestega olnud. See üks põhjusi miks selline ühisüritus pigem inimeste liitmise asemel lõhesid veel rohkem süvendaks. Aga õnneks üldjuhul inimesed teavad kuhu üritusele ja mis masinaga minna sobib ja ürituste valikut õnneks tundub olevat ja minuarust ongi tore et erinevaid inimesi on, kui kõik ainult Cadillaci või siis vastupidi Mossemehed oleks, siis oleks elu palju igavam Smile.
Vasta

Selles mõttes on USA-s väga populaarne üritustesari Cars & Coffe, kus on koos kõik põnev. Ei mingit vahet, millega kohal oled. Tule või Trabandiga.

Lihtsalt aktsepteeritrakse seda, et (auto)maitsed erinevad ja eksponeeritakse rõõmsalt seda, mis olemas on.


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(10-01-2016, 12:04 PM)Aspelund Kirjutas:  Teemat parafraseerides: uued Youngtimerid tulevadki peale.

Kellegi jaoks on Ziguli absoluutne tarbesõiduk, millel puudub igasugune väärtus uunikumina, teisele on see absoluutne eksoot, jutte millest kuulatakase suu ammuli ja millest unistatakse õhtuti voodis lebdades.

Lugu reaalsest elust: ca 4-aastane poiss vastas vanaisa küsimusele, mida ta nendeks jõuluks tahab, maailma purustava vastusega: "Lada mudelit". Vanaisa ei suuda siiani välja raalida, mis sellise soovi põhjuseks oli. Mudeli poiss ka sai ja on väga-väga rahul. Mulle tundub, et siin üks tulevana Lada ostja peidus...

Mis puutub aga oldtimer potentsiaaliga autodesse, siis minu arust on üks tulevane oldtimer selline: Toyota Corolla 1,8 TS. (2002-2005)

[Pilt: %24_27.JPG]

Öak?

Sel igavamast igavama välimusega putukal on üks saladus: mootor. 1,8 liitrist võetakse välja 192 hobust. Mis veelgi parem: on olemas ka kompressoriga versioon: 224 hobujõudu...



A.
Siis võib ju iga suvaline nt.vw touran 1,4TSI olla tulevane youngtaimer kuna sellest mootorist on ka võetud välja JUBE jõud tervelt 170 hp. Kui hakkad siin mootori jõudude järgi mingit listi koostama. Minu jaoks saabnt. audi 80 B4 või B3 yountaimeriks alles siis kui mu väiksem poeg omale lapse saab,sinna läheb ikka sitta kanti aega.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Mu vanaisa jaoks on ka "youngtimer" näiteks Zis 5 ja õige Vana auto ikka enne 20-ndaid valmistatud  Smile
Vasta

Raske on see elu ikka :d
Vaat sakslastel lihtne jaanuaris öeldakse millised autod on nüüd oldtimerid Big Grin Saksa Ordnung
Vasta

(10-01-2016, 21:39 PM)nootsii Kirjutas:  Vaat sakslastel lihtne jaanuaris öeldakse millised autod on nüüd oldtimerid Big Grin Saksa Ordnung

Mis ime-Ordnungit seal ikka? Vanasõiduki numbrimärgi (H-numbri) saab auto, kes on
1) vähemalt 30 aastat vana,
2) töökorras ja
3) "tuuningutega" *** keeramata.
Tõsi, esimese 10 eluaasta jooksul tehtud ümberehitused võivad olla aktsepteeritavad.

Ma arvan, et samasugune lähenemine võiks meilgi töötada ning igasugune segregatsioon teemal "ur-quattro sobib, aga fiat uno mitte" või "W124 sobib alles siis, kui ta on E 500" ei ole konstruktiivne.
Vasta

(11-01-2016, 10:14 AM)olevtoom Kirjutas:  
(10-01-2016, 21:39 PM)nootsii Kirjutas:  Vaat sakslastel lihtne jaanuaris öeldakse millised autod on nüüd oldtimerid Big Grin Saksa Ordnung

Mis ime-Ordnungit seal ikka? Vanasõiduki numbrimärgi (H-numbri) saab auto, kes on
1) vähemalt 30 aastat vana,
2) töökorras ja
3) "tuuningutega" *** keeramata.
Tõsi, esimese 10 eluaasta jooksul tehtud ümberehitused võivad olla aktsepteeritavad.

Ma arvan, et samasugune lähenemine võiks meilgi töötada ning igasugune segregatsioon teemal "ur-quattro sobib, aga fiat uno mitte" või "W124 sobib alles siis, kui ta on E 500" ei ole konstruktiivne.
Absoluutselt! Aga kui me räägime "väärtuslikkusest", siis on ka sakslastel asi konkreetne: tippmudelid rikkaliku lisavarustusega on kallimad ,sest na don paremad, põnevamad, mugavamad jne. 
Sa Olev oled ka "Liiga vana" ja alles päris vana Mehena õppinud nautima LISAvarustust! Meil on P"eas kinni" noorus, kus lisavarustrus tähendas nõukatehnikale välipeegleid ja katuseraami, kõvematel meestel olid lisa-pidurituled ja eriti kõvad mehed panid laadale sportrooli. Kõik olid tegelikult ühesugused "peldikud". 

Teiselt poolt veel vanemad vanatehnikud ajasid taga "erikeresid" - need olid ihaldatud! See oli oluline vahe, KES oli auto kerestanud ehk ka disaininud. Kõige labasema Ford V8 hinnad ja ihaldatavus võivad sellega olla seinast-seina. 
Nende kunagiste ülikallite eriautode tänapäevased vasted ongi igasugused eriseeriad või masstoodangu autod, mis on väikses värkstoas "üle käidud". Mersul siis AMG, Brabus, Lorinser; bemmil M-seeria, Opelil on neid ka mitmeid erinevaid, Manzel, Irmscher jne. 

Tegelikult ei ole mitte midagi muutunud peale autode tootmisaasta numbri. Erdmann&Rossi kerestatud Horsch on kallim, kui "tavaline" ja lihtsalt nii on Big Grin Ja nii on ka Irmscheri agoonia kallim kui tavaline samasugune. Suur katel, eriplastik, erisisu - kokku minu arust välimuselt koledam aga põnevam. Laugsaba SR/E on palju kenam... aga neid pole enam alles. Hinnavahe 3-kordne. 
Vasta

(11-01-2016, 11:24 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Absoluutselt! Aga kui me räägime "väärtuslikkusest", siis on ka sakslastel asi konkreetne: tippmudelid rikkaliku lisavarustusega on kallimad ,sest na don paremad, põnevamad, mugavamad jne. 
Sa Olev oled ka "Liiga vana" ja alles päris vana Mehena õppinud nautima LISAvarustust! Meil on P"eas kinni" noorus, kus lisavarustrus tähendas nõukatehnikale välipeegleid ja katuseraami, kõvematel meestel olid lisa-pidurituled ja eriti kõvad mehed panid laadale sportrooli. Kõik olid tegelikult ühesugused "peldikud". 
Sellega ma olen ikka nõus, et kallim auto on kallim Smile, aga ega see veel odavat autot jungtaimerite hulgast välja viska.
Sellega ma olen ka nõus, et olen vana, aga lisavarustuse olulisus on mulle juba üksjagu aega tagasi kohale jõudnud. Näiteks pean silma peal Scorpio müügikuulutusel, kuid kõigil on just puuduliku varustuse häda külges. Noh, ja see ka veel, et paremini kipuvad ikka ilma mootorita eksemplarid säilima...
Lisavarustuse täiuslikkust või ebatäiuslikkust saab ka mitut moodi hinnata. Meil on peres näiteks Audi 100 ("sigar"), millel on kaheliitrine 115-hj mootor JA automaatkäigukast (1,8-liitrist ja automaati koos lihtsalt ei pakutud), vändast keeratavad aknad JA automaatne kliimaseade (mis tollal polnud sugugi üldlevinud). Ma kahtlustan, et Saksa pensionär pani endale oma vanaduspäevade ideaalauto kokku, veeretades iga penni tükk aega näppude vahel -- ja kes julgeks siis mingit puudulikust lisavarustusest rääkida?
Vasta

(11-01-2016, 11:39 AM)olevtoom Kirjutas:  Sellega ma olen ka nõus, et olen vana, aga lisavarustuse olulisus on mulle juba üksjagu aega tagasi kohale jõudnud. Näiteks pean silma peal Scorpio müügikuulutusel, kuid kõigil on just puuduliku varustuse häda külges.
Reaalselt oleme me saanud nautida lisavarustusega autosid ~25 aastat. Ja selleks peamegi olema "piisavalt vanad". Aga see ongi ju autode vanus, mida loetakse "vanaks autoks", olgu siis old- või youngtimeriks, vahet pole. Kes seal 90'te alguses poest uut autot sai omale lubada - neid oli ikka vähe. Leppisime kasutatud isenditega, mis tegelikult olid siis suhteliselt uued! Siis hakkasime alles nautima roolivõime, elektriaknaid, püsikiirushoidjat, automaatkasti, elektriistmeid, ABSi (Scorpa on ju teerajaja) etc. Oli raha vähem, sõitsid ikka kandilise kaatetiga või agooniaga, mis ei erinenud ju tegelikult nõukatehnikast. Tegelikult toodeti ja müüdi elementarautosid ju lähiminevikuni, 21.sajandil oli neid veel palju saada. Selliseid, kus oligi vaid rool ja rattad. 
Ja nii siis ongi joungtaimerite puhul, et "välja paistavad" ja vähemalt mulle on ihaldusväärsemad need rikkaliku varustusega isendid. Nõus, tavaliselt see lisavärk ei tööta... vähemalt osa sellest. Aga KUI töötab, siis on auto kohe ka übermõnus. 
Vasta

(08-01-2016, 23:40 PM)41Degree Kirjutas:  
(08-01-2016, 23:04 PM)Martti Kirjutas:  Kas filosofeerimise tulemusena sai midagi ostetud? Või jäigi ainult jutuks "võiks, teeks, saaks" tasemel?
Ikka täitsa jutuks jäi. Suuremal osal laua taga istunud seltskonnast on "neljarattalisi pensionifonde" ka praegu täitsa piisavalt.

Ainult et need pensionifondid saavad toimima ainult juhul kui neid hoitakse soojas ventileeritavas ruumis ja käiakse vahel sõitmas et tihendid ja kummidetailid ära ei sure.
Kui lihtsalt hoida ja lasta salong hallitama või mädanema minna, ning tihendid ära laguneda, siis müümise asemele kasumiga, tuleb vastu võtta kahjum. Kui selline 500 euroste autode idee töötaks, siis neid ostetaks lennult, ju siis ikka ei ole perspektiivne.
Vasta

Ostke ära...

https://www.classicdriver.com/en/car/lan...986/351191

A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(11-01-2016, 22:43 PM)Martti Kirjutas:  Ainult et need pensionifondid saavad toimima ainult juhul kui neid hoitakse soojas ventileeritavas ruumis ja käiakse vahel sõitmas et tihendid ja kummidetailid ära ei sure.
Kui lihtsalt hoida ja lasta salong hallitama või mädanema minna, ning tihendid ära laguneda, siis müümise asemele kasumiga, tuleb vastu võtta kahjum. Kui selline 500 euroste autode idee töötaks, siis neid ostetaks lennult, ju siis ikka ei ole perspektiivne.
Polegi omast arust kuskil kõva häälega karjunud, et 500-euroste kokkuost jubehea pusineks oleks. Arutelu mõte oli see, et milline trandulett tooks 20 aasta pärast naeru näole elik tekitaks positiivse emohhuuni või paneks mööda sõites pead pöörama. Minu seisukoht oli see, et 2036. aastal on keskelt pooleks mittekukkuv 1996. aasta datsunalmeera sama kõva jangtaimer kui tänasel hetkel keskelt pooleks mittekukkuv datsunsadaamprit.
Vasta

Tänased datsunid ei hakka ka tulevikus kellegi päid pööritama,võibolla ehk ja ainult ehk nendel, kellel on vaja sealt mõnda varuosa.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne