Uued Youngtimerid tulevad peale

Kas mu 1993 a Golf III (bens, diisliks ainult üle minu laiba, tõsiselt) hakkab varsti youngtimeriks saama? Ei jõua ära oodata....

Do'nt panic
Vasta

(13-06-2022, 21:44 PM)Chevy Kirjutas:  Aastad on möödunud, aga W210-st, A-klassist ega ka B5 Passatist niipea youngtimerit ei saa. Selleks läheb vaja rohkemat, kui maagilise 25+ aasta täitumist.
See oleneb väga ikka ka auto mudelist. W210 E 50 AMG ja Passat W8 (B5.5) on noorklassikud juba ka enne 25 aasta täitumist. Samas jällegi plankline baasdiisel/baasbensukas takso ja tööautod ei paku eriti kellelegi ei nüüd ega ka tulevikus väga pinget ning tõenäoliselt sõidetakse lihtsalt lõpuni surnuks.

Golf III maailmas on analoogia GTI ja Cabrio versioonide väärtuses juba praegu ja siis vastupidi näiteks plankude 1.9 diisel ja 1.4-1.6 bensukatest mittehoolimine tõenäoliselt ka tulevikus.

Endal ka kahjuks halli värvi suht. plank 1.9 diislid universaalkerega Golf III ja B5.5 siiani kasutusel, mis ei hakkagi kunagi ka parema tahtmise juures väärtuslikuks vanatehnikaks saama võrreldes GTI ja W8 mudelitega.
Vasta

(14-06-2022, 11:02 AM)giordanobruno Kirjutas:  Kas mu 1993 a Golf III (bens, diisliks ainult üle minu laiba, tõsiselt) hakkab varsti youngtimeriks saama? Ei jõua ära oodata....
IDEAALSES korras elik siis Musta Numbri väärilises olekus kolhvkolm on juba tõesti väärtus! Ma kogu oma kolhvi"vaenulikkuses" tunistan et KÕIK üle 25-30 aasta on ammu VANAtehnika! Klassikuks ja väärtuseks muutuvad nad aga teatud tingimustel. Näiteks sellistel Big Grin Ma tean siin kodujuures ühte Eestist ostetud BXi, mil on umbes samalaadne läbisõit. Seisab moodsa eramaja kuivas garages ja ootab oma aega sest perenaine ei ole minu arust enam kõikse adekvaatsem. Õnneks on noored olemas ja vast vanarauda see ei jõua.
Vasta

Erimudelid on küll lahedad, kuid üritustel on suurem tunglemine ilmselt vändaakende ja kaltssisuga Omega A või sigari 100 ümber. W210 AMG....väga lahe auto, aga no lihtsalt ei tekita mingeid nostalgilisi emotsioone. Ja jube tüütu on pidevalt autokaugetele inimstele seletada, et sul pole see taksoversioon, vaid ikka midagi erilist.
25-30 aastat vana auto on vanatehnika....kuid....järgmine aasta hakkab vanatehnikaks ka näiteks Focus, Astra G jne. Kas tahaksite selliseid autosid järgmine aasta Youngtimerite kokkutulekul näha?
Vasta

(15-06-2022, 10:05 AM)Chevy Kirjutas:  25-30 aastat vana auto on vanatehnika....kuid....järgmine aasta hakkab vanatehnikaks ka näiteks Focus, Astra G jne. Kas tahaksite selliseid autosid järgmine aasta Youngtimerite kokkutulekul näha?
 AUtode sõidetavuse piir on kusagil 80'te alguses ehk kui lisaks Mersudele muutusid siiani HÄSTI sõidetavateks Audi C3 ja Ford Sirje/Scorpa ning natuke hiljem ka Opel Omegaga. Teine tärmin on kümnend hiljem, 90'te pillid mis olid low-budget perföömans ja ka sõidetavad siiani. Turbo ja kompressori uus tulemine. Lexuse jms sellise tulek kvaliteedi turule. Pandi üha enam rõhku ka passiivsele turvalisusele ja need autod on siiani täitsa OK. Ja siis tulebki tegelikult seesama Focuse ja AstraG ajastu, mis alles lõppes! Sinna lisame veel ka Megane'i 2.geni 2002.  Ja varsti ka Civicu oma 7.põlve isendi ja Type-R'iga! Need autod määravad siiani tegelikult turgu ja seda ei tee üldse Golf! Kolhv on olnud peale esimese GTi igavesti suht mõtetu haip. Piire pole nihutatud ega midagi uut loodud! Focus oli ikka revolutsioon kui välja tuli. Seda nii disainilt kui sõiduomadustelt! Ja ka AstraG oli Opelile meeletu samm edasi oma elektrilise roolivõimu ja hea juhitavusega. Ma töötasin sel ajal Opelis ja Focus oli "karm konkurent". 

Küsimuse jurude: need autod loodi siia ilma ENNE, kui suur osa tänaseid autojuhte ja just jongtaimerite fänne üldse siia ilma sündisid! Need, kelle isikukood algab 5 ja 6'ga, nende jaosk on veatu ja vähesõitnud "vanaisa Focus" täiesti kokkutulekupill. Esimese geni RS või enne seda 1999 välja tulnud Astra G OPC 2,0 160 hj??? Selle autoga ALGAS OPC sari ehk Opel Perfomance Centre. TÄNA on sellised juba väga kallid, kui on väikese läbisõiduga ja korralikud. See näitab, et neid hinnatakse kollektsiooniautona väga kõrgelt! Rääkimata kõige esimestest RSidest, millede ideaaalsete isendite hind on juba kergelt absurdne! Kas nüüd nende kõrval 1,6 Vectra A või 1,4 Escort "erutaks" Laitses???
Vasta

Senise praktika põhjal tundub, et nostaliga ületab nö "erilisuse". Hinnas ja tahetud on rahvaautod, mis rooste või kesise töökindluse tõttu liiklusest kadunud on. Eestlastel on nendega mälestused ja neid tahetakse uuesti kogeda. Kes käis omalajal rahapakiga Kadaka turul oma suksul järel või siis sõitis vintis peaga Lõuna-Eesti teedel, neiu katuseluugist pooleldi väljas. Lihtsalt sellised näited. Sõidan igapäevaselt ühe vähe siledama B4 Audiga. Tihti ujutakse külje alla, küsitakse auto kohta, kes jääb parklas vahtima ning töökaaslane palus proovisõitu, sest viimane kogemus oli sellisega 90ndate lõpus. Ja seda Audi puhul, mida veel võrdlemisi palju liigub. Senatori, Cherry ja teiste harulduste omanikud ilmselt erilised introverdid olla ei saa.
Vasta

Kui juba Senatorist juttu tuli, siis mõned nädalad tagasi tuli üks valge Senator B vastu, krt tehti ikka üks ilus auto minu meelest valmis, vahtisin nii esiklaasist kui ka tahavaatepeeglist jupp aega järgi. Eks tõesti noorklassikud on erinevate inimeste jaoks erinevad, kuid vähemalt mulle pakuvad pinget just 80-ndate lõpust kuni 90-ndate keskpaigani tehtud autod. Alustan otse loomulikult BMW E34-st, samuti bemmidest E30, 32 ja uuematest korralikud E36-d, mersudest loomulikult W124, eriti muidugi E500, Audidest 80, 90, 100, 200, V8, Opelitest eelpoolmainitud Senator ja ka Omega A, eriti lahe variant on muidugi Opel Lotus Omega, aga mulle ei meenu, kas ma seda päris oma silmaga üldse näinud olen.
Volkaritest võibolla VR6 Corrado. Fordidest loomulikult Sierra Cosworth, samas oleks praegu ka näiteks esimese generatsiooni Scorpiot vahva näha.

Jaapanlastest on mul olnud Mitsubishi Sigma, mida võiks ka sinna liigitada, aga neid ma ei ole ka enam ammu näinud, hiljuti nägin küll sama mootoriga Mitsubishi 3000GT-d, ka üks äge asi. Jaapanlastega on sellest ajast muidugi see häda, et enamus laiatarbeautosid olid üliigavad ning nende kirjeldamiseks kasutati sõna biodisain. Aga noh, kindlasti Honda NSX ja Subarutest näiteks SVX, aga seda ei ole ma ka vist oma silmaga näinud.

Ameeriklastest kargab esimesena pähe kohe Corvette C4 ja kindlasti ka Chevy Impala SS. Chevy Tahoed ja Suburbanid on lahedad. Jne.

Seda nimekirja võiks ma ei tea kui kaua jätkata, aga nagu ütlesin, siis kindlasti ei pruugi erinevate inimeste arvamused kattuda, mis on ka täiesti OK.
Vasta

(13-06-2022, 21:44 PM)Chevy Kirjutas:  Aastad on möödunud, aga W210-st, A-klassist ega ka B5 Passatist niipea youngtimerit ei saa. Selleks läheb vaja rohkemat, kui maagilise 25+ aasta täitumist.

Selliste uuemate masinate osas, mis veel päris youngtimerid ei ole, kasutatakse mõnes regioonis ka väljendit freshtimer, mis mu meelest seletab asja väga hästi ära. W210, B5, 2gen GS300, E38 jne lähevad just sinna otsa alla. Suhteliselt tunnetuslik alajaotus see muidugi.

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta

Vanuse poolest on need Yountimeri eas, paraku on enamikel need siiski veel tarbeautod, mille puhul eelistatakse diiselmootorit. Seisukord üldjuhul nutune - tati ja teibiga remonditud. Korraliku eksemplarid jäävad nende "peldikute" varju ja viimased kujundavad nende autode profiili ka lihtinimese silmis. 
"Freshtimeri" mõiste ikka väga kitsa ringi teema. Tegin kiire otsingu selle märksõnaga lisades sinna otsa sõna "cars", aga ei leidnud midagi.
Vasta

Ma ei jõua ära oodata järgmist aastat, kui minu '97 aasta Saab saab ka YoungtimeriksSmile

Esimene Saab, mida Saabipeded päris Saabiks ei pea...

       
Vasta

Olles sarnlevaga kunagi sõitnud, ei oska vaimustuda. Samas observeerides kestvaid hallmetallikgorilla suundumusi, on tegemist suisa erakordselt eristuva ja omapärakulise asjaga.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(23-06-2022, 13:30 PM)Chevy Kirjutas:  "Freshtimeri" mõiste ikka väga kitsa ringi teema. Tegin kiire otsingu selle märksõnaga lisades sinna otsa sõna "cars", aga ei leidnud midagi.

Näiteks meie lõunanaabritegi üritus Youngtimer Rally viljeleb seda väljendit ja ka Instgramist leiab #freshtimer tag'iga omajagu materjali.
Mõlemad vasted muide ka "freshtimer cars" googeldades täiesti esimeste seas olemas.
Kuid jah, see ei ole kindlasti nii levinud määratlus kui youngtimer, mis on juba aastakümneid kastuses olnud termin.
Kui pidevalt teemas olla, siis ikka kohtub sellega.

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta

(28-06-2022, 22:09 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Olles sarnlevaga kunagi sõitnud, ei oska vaimustuda. Samas observeerides kestvaid hallmetallikgorilla suundumusi, on tegemist suisa erakordselt eristuva ja omapärakulise asjaga.


Siin enne loeti üles, et auto peab olema eriseeria ja loetud hulk toodetud ja heas varustuses jms. Too kollane Saab on Saabi 50-da juubeli mudel, tehti 300 kollast ja neist 32 olid US versiooni Smile Pildil on 1/32 tehtud autost millel on tolleaegse taseme järgi tippvarustus alates mäludega elektriistmetest ja lõpetades plastik-carbon sisuga. Kuna GM-Opel-Saabe väga ei hinnata (vt ka DevilDeVille märkust), siis mõned aastad tagasi IntSaabi kogunemistel neid enam eriti näha polnud. Pildil oleval isendil on valed veljed, kuid muu on taastatud algupärasena, hiljuti õnnestus isegi originaal 97 aastal toodetud katus leida USA pankrotivara pesast.
Igaühele oma!
Vasta

(29-06-2022, 09:28 AM)mart284 Kirjutas:  Siin enne loeti üles, et auto peab olema eriseeria ja loetud hulk toodetud ja heas varustuses jms.
Hea näide antud maailmavaatest on siinses foorumis ksf. Formika autoprojektid ja filosoofia nende ümber. Võtame näiteks vana volga, tavavariandi taastamine "puusalt" läheb maksma 50K eur, KGB variandi taastamine 65K eur. Müügihind pärast restaureerimist on esimesel masinal heal juhul see sama 50K eur, aga KGB omal vast sinna 100K kanti. Kõik muidugi väga teoreetilised ja ümmargused numbrid filosoofia edasiandmiseks.

Kui USA vanaauto kanaleid ja allikaid jälgida, siis tuleb sisuliselt täpselt analoogne info, et tavamudelid (nt. 4 ukselised ja R6 mootoriga) taastamise maksumus on müügihinna suhtes kõva ülemaksmine ning taastamist vajavate tavamudelite hea rakendus on doonoriks saamine erimudelile. Muidugi on siinkohal erandiks ülihästi säilinud originaalmasinad, mis taastamist ei vaja. Aga ka pikas perspektiivis investeeringu mõttes nende hind ja hinnakasv jääb kindlasti restaureeritud erimudelitele alla.

Aga kuna youngtimer ja freshtimer ongi rohkem ka veel tänaval sõitvad "rahva-uunikumid", siis muidugi on ka arusaadav, miks erimudeli ja tavamudeli vahe siin samasuurelt vanade ja väärikamate autodega välja ei tule.
Vasta

(28-06-2022, 22:09 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Olles sarnlevaga kunagi sõitnud, ei oska vaimustuda. Samas observeerides kestvaid hallmetallikgorilla suundumusi, on tegemist suisa erakordselt eristuva ja omapärakulise asjaga.
Kabriolett on tänapäeval üleüldse punases raamatus ja juba seepärast iga selline eksemplar säilitamist väärt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne