1978 sputniku elustamine. Ja mõned küsimused.
#1

Tere,

Oleks vaja ühe projekti jaoks nõuka aegse sportratta raami, koos esihargiga ja lenksuga. Sadul ja jooks pole niiväga oluline. Kui kellegil on kuskil kuuri nurgas vedelemas midagi ja tahab mõistliku hinna eest loovutada siis võib kirjutada skorpion003@hot.ee
Hea oleks, kui asuks kas pärnumaal või viljandimaal.

Timmo

Ehita, sõida, naudi
Vasta
#2

Tere taas, Sai käidud tartus ja toodud üks masin koju. algselt oli plaan teha ühe käiguliseks, aga kohapeale minnes selgus et enamus jupid küljes ja midagi hullu pole. Nüüd kahju temast midagi muud teha kui ainult originaal.

Tekkisid kohe küsimused:
1) Kas keegi saaks jagada originaal pedaalide pilte ( võib ka pakkuda mõistliku hinnaga)
2)juht raud oli originaalis kroomitud või alumiinium värviga kaetud ?
3)sain kaasa ka tööriista koti, kas see oli originaalis küljes ?

Originaal sadul oli päris läbi, seda saab vaikselt nokitseda üles. Hetkel sai küllaltki retro hönguline sport sadul hawaist ostetud.

[Pilt: 100_1317.JPG]

Ehita, sõida, naudi
Vasta
#3

Minu kunagisel rattal oli lenks lihtsalt alumiiniumtorust keeratud, polnud seal ei värvi ega kroomi. Aasta oli siis....

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

lenks on just seuke, nigu olema peabki. mingit värvi ega kroomi sääl minu teadmise järgi tõesti ei käind. sputast ma ei tea, aga kui seal kott käis siis seuke võis olla küll. olümpiaaasta kevadel oli turril küll täpselt taoline kott.
Vasta
#5

pedaalid võisid olla sellised sakilised, reflektoriga.

https://a-a.d-cd.net/c898aecs-960.jpg
Kott oli, alumiinium lenks oli, valged värvitud porilauad olid ka (pisut kandiline profiil), pedaalid nagu pildil. vähemalt minu 1984nda aasta omal olid peal ja vist on siiani Smile
Vasta
#6

Pedaalid ja korvid on olemas, ratta eelmine omanikleidis ülese ja sellega on mure murtud.

Aga üks küsimus veel, milline pump tal oli?

Aitähh abi eest, kes aitavad Smile 

Ehita, sõida, naudi
Vasta
#7

mihuke alumine pumba kinnitus on?
minu turril oli alumunjum pump, must plast käepidemega ja vooliku asemel oli otsas see 90 kraadi kõrvale keeratet jupstükk, mis siis otse ventiili otsa topiti.
Vasta
#8

Alumiinium pump voolikuga...  raamil ju fikseeritud pikkusega kinnitused. Vanematel olid paigaldatavad klambrid.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#9

[Pilt: pilt.png]
Üleval samasugune kinnitus.

Ehita, sõida, naudi
Vasta
#10

Alumiiniumist jupstükk oli ikka start shosse pumbal , millega liimitavaid kumme pumbati.
Sellel on ikka voolikuga.
Tervitab, Mehann
Vasta
#11

selge, peab maal veidi tuhnima, mulle kuidagi meenub, et miskit on karaasi talade vahel. 

Tänud kaasa mötlemise eest Smile

Ehita, sõida, naudi
Vasta
#12

jah, kui mõlemas otsas konks, siis ümmertnurga pump ei läe. sossidel olid muidugi taolised, a mul tundub küll väga selgelt meeles olema, et turril oli mul ka seuke pump. tea kas neid oli autoventiili otsale ka või mis värk oli?
Vasta
#13

Mul kah üks Sputnik seismas, küll '73a oma. Ema sai selle kunagi vanaisa käest kingiks uuena, kuid peale nädala ajalist ratta omamist rannas käies varastati tagumine ratas alt ära ja nii see ratas seisma jäi kuni ma selle 2009 aastal vanavanaema juurest pööningult leidsin ja taas sõidukorda seadsin. Värvi poolest tundub igastahes samuti samat tooni.  Smile Minu oma praktiliselt kilomeetreid näinud ei ole kuid on ajahamba poolt pureda saanud.

[Pilt: 06136371352737.jpg]

[Pilt: 06136370747e28.jpg]

Sadul on mu enda lisatud, samuti tagumine ratas enda muretsetud kuid ülejäänud asjad on kõik orginaalid.

[Pilt: 072932009abb5d.jpg]

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#14

sai maal pumpade varud üle vaadatud. aga midagi sellist pole, mis sobiks möödult sinna kinnituse vahele. Köik liiga lühikesed. Otsisin netist ka pilte aga tulutult. Pumba pikkus peaks olema umbes 40cm. Kui kellegi on midagi audentset pakkuda siis kirjutada PS-i Smile 

Raam peale pikka vihastamist kambris värvitud Smile

Ehita, sõida, naudi
Vasta
#15

[Pilt: 100_1372.JPG]
Areng. Nagu piltidelt on näha, siis jupid jäävad originaalid aga värvidega mängin veidi. piduri klotsid tulid vähe värskemad külge.

Ehita, sõida, naudi
Vasta
#16

Pool aastat möödas, kaugele oled jõudnud? Smile


Aga ma vist hakkan samasse haigusesse nakatuma; nimelt leidsin ema juures keldris kolades oma lapsepõlvepilli üles, selline:

[Pilt: IMG_1008.jpg]

Tol ajal olid pubekal (minul)  mootoriga liikurid juba suurema tähelepanu all ning sõita selle rattaga väga ei jõudnudki.
Nüüd mõlgutan samuti uitmõtteid, et teeks ta korda ja muudaks korralikuks retro MNT-ks.
Vene juppe, vastupidavaid, enam ilmselt kusagilt ei leia.

Aga kas keegi on aru saanud, MILLISE lääne velo koopia see turr on; kui see oleks teada, saaks ebayst vähemalt korralikke vastava ajastu kasutatud komponente osta....?

Ntx selliseid:

[Pilt: s-l1600__8_.jpg]

Jooksud (praegu mõlemad kõverad), rehvid, tagatirri, sadula, MNT lenksu vast leiaks lihtsalt, aga pidurid, heeblid, käiguvahetajad tahaks ikka originaalid panna, mitte vene koopiatoodangu. NLiidu autentsus, muidugi, kaob, aga who cares....
Vähemalt saab vahel kihutada. 
Ja vana originaalraam oleks alles. Sel on isegi värvkate veel ok ja ei peagi taastama.
Aga noh, teada on, et ega neil seal venes tol ajal ise midagi välja mõelda ei lubatud; pigem sunniti ikka olemasolevaid asju kopeerima.
(nagu me täna teame, siis isegi Viimse reliikvia Pistoda laul oli Naissoo poolt läänest maha tehtud...).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne