Esiklaasi liimi alune pind roostes
#1

Mure järgmine- 20 aastat vanal Passatil ca 6 aastat tagasi vahetatud klaasi vahelt lekib ja kogu liimiringi ulatuses paistab liimi ja kere vahelt rooste. Ülemised nurgad õrnalt klaasile surudes liiguvad, ehk siis sealtkandist tihend(liim) täiesti lahti.
Klaasitöökojad pakuvad ainult üht lahendust- vana klaas prügikasti, krundiga rooste üle ja uus klaas 145 euriku eest ette... 
Kas see spetskrunt ikka sellise pinna peal muude võtetetta töötab? Varsti jälle klaas lahti? Kuidas asja korralikult teha?
Eriti huvitavaks teeb asja ka see, et vana klaas on täiesti kobe(masin enamuse kilomeetritest veetnud kõrvalisematel teedel ja pole ei täkkeid ega pimedas häirivaid kahjustusi saanud) ja ei tahaks auto vanust arvestades sinna uisapäisa uut installida.
Kuna klaasitöökodades ei olda ilmselgelt huvitatud vana klaasi elusalt kätte saamisest siis olen ilmselt sunnitud proovima ise klaasi lahti saagida ja uuesti paigaldada.
Sõiduautol pole seda veel proovima pidanud, küll aga raskemal tehnikal.
Vasta
#2

Saagimine suht hõlbus kas siis värtnakujulise ristlõikega traadi või häda korral trossi abil. Võta ära, tee puhtaks ja värvi ära, tagasi võid panna silikooniga, läheb kaks tuubi. Mitmeid kordi nii teinud ja ei ühtegi probleemi, kõik autod olid mul infoväljas aastaid. Hea oleks kui silikoonituubi peale on midagi UV-kiirgusest kirjutatud. Järgmine klaasivahetaja natuke kirub sind muidugi...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Kui aknaraam ikka roostes ning metalli vähevõitu ning augud ka juba sees pead selle taastama ehk plekitöödest ei pääse. Silikooni kasutamise koha pealt autoremondis võiks korrata ühe pleku sõnu et silikoon käib tissidesse, auto juures kasutatakse ikka spets. kereliime ja -hermeetikuid.

Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta
#4

Saed välja, puhastad pinnad. Metalliga tegutsed, nagu metalliga ikka. Klaasiliim koos LIIMIkrundiga maksab paarteist raha ja ühest tuubist jätkub - pole vaja ujutada ning kaasasoleva otsiku sälk annab hea nn valli klaasi alla. Liimi soojendad enne pealekandmist - tuleb paremini tuubist välja.

insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#5

Krunt on krunt, seega on ta poorne ja varsti rooste väljas. Ise olen seda näinud enda hooleall oleva rallika peal (alati pole aega korralikult teha ja siis oo ilusasti näha). 
Isiklikult eemaldaks rahulikult klaasi, tegeleks plekiga nii nagu ette nähtud ja kui nüüd aluspint on valmis klaasi jaoks, siis matistaks liimi pinnad karukeelega ja kannaks peale klaasiliimi krundi. Edasine juba lihtne - liimiriba (5mm lai ja 8mm kõrge) kerele ja siis klaas ette. Mõõdud on pluss miinus mõni mm autode eripärast ja lisadest mis klaasisees on, siia sinna kõikuvad. Meeles tasub pidada, et alati pole nii - mida rohkem seda uhkem.
Vasta
#6

Tänud kaasamõtlejatele. 
Klaas tervelt käes. Algul katsetasin 1mm trossiga, aga ei tahtnud edeneda ja juurutasin vanast vaibanoast ja veel vanemast kruvikeerajast lõikuri ja mõne minutiga oli klaas eest.
 Katki läks klaasi ümbritsev liist või tihend.
Otseselt kujutletavat osa kerest ära ei tulnud, aga roostet on OI OI OI kui palju... Ja kojameeste ajamit katva plastiku all on ka korralik uss.
Jätsin hetkel kuivama. Pärastpoole lähen, puhun kõntsa minema ja püüan selgust saada, mis seisus kere on. 
Teen pilti ka pärastpoole...
Vasta
#7

Laia teraga vaibanoaga oleks saanud liistu säästa klaasi elusalt maha lõikamisel. 
Vasta
#8

(05-09-2015, 22:05 PM)meli666 Kirjutas:  Saanud isegi kätte vitsad, kui lasin kõige odavamat töökoda taga ajades kunagi oma B3 Audil klaasi vahetada. Pooleteise aasta pärast ilmus hulgim roostealgeid ümber klaasiserva. Kolmandal aastal oli samamoodi klaasi ja kere vahel valge hägu, niiskus vahel ja klaas lahti.
Ennem seda ei olnud mingit roostet klaasi ümbruses ja oli tehase originaal. 

Kusjuures enda masinal on eelmine omanik või paigaldaja samuti ilmselt värvi ära rikkunud ja pärast mingist mustast materjalist kleepsu vms nii äärtele kleepinud, et selle asja üks äär otsapidi klaasi all, ja teine äär ulatub A-piilareile ja katusele. Auto ka must ja silma otseselt ei riivanud.
Tundus see lahendus 6 aastat tagasi ostes ka väga kahtlane(tean kindlalt et masin põrus mõraga klaasiga ülevaatusel ja sai uue klaasi), aga kuna muidu oli pakkumine ahvatlev ja masinat oli kiirelt vaja, siis sai see toona ligi võetud.
Tuhnisin paberites- tsekk on klaas+liim, paigaldusest pole juttu...
Vasta
#9

Mõned pildid siis;
-peale klaasi ja lahtise sodi eemaldamist
[Pilt: IMG_20150907_192638_zpsfgm23grz.jpg]
[Pilt: IMG_20150907_192629_zpsqohjez0q.jpg]
[Pilt: IMG_20150907_192553_zpsmqvdcw29.jpg]
[Pilt: IMG_20150907_192533_zpsjkkmlcyh.jpg]

Peale rooste eemaldamist-

[Pilt: IMG_20150907_202012_zpslkqoyy0p.jpg]
[Pilt: IMG_20150907_202016_zpsny75rqtv.jpg]
[Pilt: IMG_20150907_202027_zpsjiak75qi.jpg]

Praegu tõmbasin Loctite roostemuunduriga ka üle...
Homme toon poest purgi krunti(mitte sprayd) ja õhtul saab ehk värvitöödega pihta hakata.
Vasta
#10

Nädalat kaks tagasi sai enda masinal klaasi vahetamise juures passitud ja veidi assisteeritudki. Oli üsna vilunud meistrimees ja rääkis juurde igasugu lugusid ajatäiteks. Proovin edastada mõned tähelepanekud.

*trossi ei soovitatud kasutada klaasi mahavõtmiseks, rikub servad ära. ikka see 90kraadine vaibakas või selle replica
*ammugi ei soovitatud klaasi samal otstarbel purustada, jama kindlasti rohkem kui käegakatsutav kasu
*mingil ajal aastaid tagasi kasutasid nad isegi mingit "ultrahead" liimi, mis pidi hiljem väga kõvaks minema - nüüd vajadusel kehva ära võtta. see lihtsalt sellepärast teadmiseks, et juhtus apse ka nn.spetskohtades, mitte ainult illegaalsetes ja põrandaalustes klaasitöökodades, kus teadupärast koba-käppadest soss-sepad ametis.
*klaas tuleb üsna ühes tükis ära, kui ta eelnevalt terve on ja ise vähegi tervelt kätte saada tahad.
*roostes kohad ikka puhtamaks lükkad eelnnevalt  ja krundid vastava värviga, kui auk sees, siis vaja rohkem vaeva näha.
*härra kasutas küll spetsliimi, aga ei mingit ahjus soojendamist, jumala hästi tuli kiletuubist välja
*liimi pandi jah siis umbes sellises kõrguses - laiuses nagu eelpool mainiti, või noh tiba rohkem tegelikult.
*katuse servast libistab vaikselt paika, klaas vajub omale kohale, siis vajadusel sätid natuke. hea oleks omada muidugi klaasi tõstmiseks mõeldud atribuutikat seks otstarbeks.
*katuse ja klaasi külge kleebitud kahe mäck aivari teibiribaga hoiad klaasi alla libisemast ja ise hoidud seejuures u.1-2 tundi auto sihipärasest kasutamisest.

See video ei oleks ka paha ära vaadata
Vasta
#11

Minul tekkis küsimus kuidas nad puhastavad vanast liimist kere ?
Pakkun, et puhastavd terasharjaga trelli otsas ja sellepärast roostetabki.
Ise vaheasin kunagi oma autol klaasi ja lõikasin enamus liimi ära kerelt ja panin uue peae ja sõitsin veel  8 aastat ja polnud mingit roostet näha.
Vasta
#12

Vana liim-tihendusmass lõigatakse ziletitaolise asjaga minema. Terasharjaga ei hõõruta midagi. 
Trossiga eest saagides kehvasti tehes kraabid värvi maha ja enamikus kohtades ei viitsi keegi sinna värvi peale panna. 
Enda 8a vanal transitil on 9sas klaas ees. Kui ostsin ta 5aasta vanusena siis klaasi vahetades oli olukord päris masendav. Kõik roostes, esinduses eelnevalt vahetatud oldi klaasi. Nüüd ise lasin kaskokorras mujal teha, ning ühtlasi klaasivahetuse käigus sai raam korda tehtud. 

M401 55a, Zaz965a 66a, Vaz2101 75a, Transit 83a, Vaz2106 84a, Zaz968m 88a ja kõik vanatehnikast...
Vasta
#13

Tänapäeval vöetakse klaase ikka selle nö kuumutajaga eest ära mitte ei nikerdata mingite nugadega....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#14

Praegu tõmbasin Loctite roostemuunduriga ka üle...
Homme toon poest purgi krunti(mitte sprayd) ja õhtul saab ehk värvitöödega pihta hakata.
------------------------------
Sellises seisus metall oleks mõistlik liiva- või muu pritsiga ikka täiesti haljaks lasta, miinus see et liiv satub igale pole salongi. Liivaprits ei pea olema tööstuslik, täitsa hea töö teeb ära ka kodukompressor ja paarikümne eurone KRauta igamehe tööriist. Roostemuunduritega lihtsalt liiga palju ämbreid elus astutud et piisab.

Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta
#15

Liivaprits paarikümne euroga? 
Midagi sellist või?
http://www.buildingabeetle.com/images/gr..._1_585.jpg
Paluks viiteid, kus kohast sellise hinnaga toimiva pritsi saaks?
Hetkel ei saa endale eriti suuri investeeringuid lubada...
Vasta
#16

(07-09-2015, 23:43 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Liivaprits paarikümne euroga? 
Midagi sellist või?
http://www.buildingabeetle.com/images/gr..._1_585.jpg
Paluks viiteid, kus kohast sellise hinnaga toimiva pritsi saaks?
Hetkel ei saa endale eriti suuri investeeringuid lubada...

Ära seda pritsi osta !!!'
Kõigepealt küsin kas sul komressor on millel tootlikus vähemalt 150l/min. ?
Laenan mingi raha eest oma pritsi mis maksis 300+ € aga tootlikus on vähe parem.
Samas peab ka olema kompa mille tootlikus on vähemalt 200 liitrit minutis ja 6 bar.
Vasta
#17

Kohapeal olemas on kompressor, mis näitajate poolest omab imemisvõimsust 320l/min. 
Uurin tutvusringkonna läbi, ehk saab kuskilt lähemalt pritsi laenata. Mul Tallinnasse 100km. Mitte et see eriline vahemaa oleks... Smile
Lihtsalt hetkel ajakava suht tihe... 
Peale öist seismist see surmatud pind tõesti usaldusväärne välja ei näe. Muidugi pole juhendis antud 24 tundi ligilähedaseltki veel möödas ka.
Üks prits koos meistriga on täitsa olemas, aga nii suur, et kohale toomine kõne alla ei tule ja ilma klaasita 2x 30 kilomeetrit maha ei sõida...
Vasta
#18

http://smg.photobucket.com/user/taztool/...9.jpg.html
pidasin silmas midagi sellist, alt paagiga. Hea on teha väikseid ja kitsaid pindu, tahab ainult kuiva ja sõelutud liiva. Suvel oli laste liivakast igatahes asja eest! Kompressor peab jah tasemel olema, soovitav ka niiskuse eemalduspotsik vahele panna.

Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta
#19

(08-09-2015, 18:53 PM)Walter Kirjutas:  http://smg.photobucket.com/user/taztool/...9.jpg.html
pidasin silmas midagi sellist, alt paagiga. Hea on teha väikseid ja kitsaid pindu, tahab ainult kuiva ja sõelutud liiva. Suvel oli laste liivakast igatahes asja eest! Kompressor peab jah tasemel olema, soovitav ka niiskuse eemalduspotsik vahele panna.

Huvi pärast küsin ja loodan saada valgustatud; 
-mis teeb sellise paagiga versiooni oluliselt paremaks kui vooliku kaudu liiva imeva? Cool
Homme saan kaks erinevat pritsi kasutada, siis näeb kuidas töö läheb ja kas kompressorist jagub... Wink
Kratsisin huvi pärast seda roostemuundurit pisut maha... Sealt kus harjaga hästi kätte ei saanud ja vähe roostet pooridesse jäi, on see muundur selle lausa laiali hajutanud, kuigi pealt tundus täitsa korralik tulemus. Kratsin pealmise kihi maha, alt kõik pruun...
Vasta
#20

(08-09-2015, 22:44 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  
(08-09-2015, 18:53 PM)Walter Kirjutas:  http://smg.photobucket.com/user/taztool/...9.jpg.html
pidasin silmas midagi sellist, alt paagiga. Hea on teha väikseid ja kitsaid pindu, tahab ainult kuiva ja sõelutud liiva. Suvel oli laste liivakast igatahes asja eest! Kompressor peab jah tasemel olema, soovitav ka niiskuse eemalduspotsik vahele panna.

Huvi pärast küsin ja loodan saada valgustatud; 
-mis teeb sellise paagiga versiooni oluliselt paremaks kui vooliku kaudu liiva imeva? :cool

    Esimese versiooni puhul saab paagi viia 1-1,5 m kaugusele püstolist ja sinna lahtisesse paaki saab iga hetk töö käigus liiva lisada. Mul näiteks paagiks 200 liitrine vaat...

   Survepaagiga pritsiga on tülikas töötada, kuna liiva lõppemisel paagist tuleb surve maha võtta ja sel ajal töö lihtsalt katkeb. Samuti on survepaagiga süsteemil kuluvaid asju rohkem.

Tervitab Veteran.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne