14-10-2016, 12:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-10-2016, 18:15 PM ja muutjaks oli kass.)
Mainin siia lisaks, et nii Hiiumaa 3-rattalisest kui ka ERM-i kogude 2-st viidatud jalgrattast on ka siin foorumis varemalt juttu olnud.
Viidatud
http://muis.ee/museaalview/471282
jalgratas Premier on praeguseks hr. Hiiemaa poolt konserveeritud ja korrastatud, lisaks on tootmisaeg kindlaks määratud aastasse 1891. Foorumis on sellest pikem teema olemas. Hiiumaa 3-rattaline on huvitav selle poolest, et Eestis on olemas veel üks (ilmselt) sama tootja 3-rattaline, mida üks välismaa teadjamees väitis olema "mitte-euroopa" tööks, ehk sis Lääne-Euroopa rattameistrite käekirja mitte kandvaks tallapressiks. Samas ka läti spetsialist Janis Seregins pole seda vist Riia Leutneri tööks tunnistanud. Siia võiks lisada humoorika käibetõe "tundmatus eesti värkstoas inglisosadest valminud jalgrattast", aga seda ma ei tee, ärge lootkegi!
Viidatud
http://muis.ee/museaalview/471282
jalgratas Premier on praeguseks hr. Hiiemaa poolt konserveeritud ja korrastatud, lisaks on tootmisaeg kindlaks määratud aastasse 1891. Foorumis on sellest pikem teema olemas. Hiiumaa 3-rattaline on huvitav selle poolest, et Eestis on olemas veel üks (ilmselt) sama tootja 3-rattaline, mida üks välismaa teadjamees väitis olema "mitte-euroopa" tööks, ehk sis Lääne-Euroopa rattameistrite käekirja mitte kandvaks tallapressiks. Samas ka läti spetsialist Janis Seregins pole seda vist Riia Leutneri tööks tunnistanud. Siia võiks lisada humoorika käibetõe "tundmatus eesti värkstoas inglisosadest valminud jalgrattast", aga seda ma ei tee, ärge lootkegi!