Elektrimootori näitajad.
#21

Pinge pingeks aga mis voolud teevad ?
Mis kaitsmed kilbis on?
Vasta
#22

(30-11-2015, 19:53 PM)MeelisV Kirjutas:  Pinge pingeks aga mis voolud teevad ?
Mis kaitsmed kilbis on?

Ampertange mul kahjuks pole, et tugevust mõõta. Kui pidasid silmas seda.
Kaitsmed on nüüd automaat keeratavad 20A
Vasta
#23

(30-11-2015, 19:48 PM)Dexter Kirjutas:  Nii, tühja paagiga on töötamisel pinged 227/226/227V ja ennem väljalülitamist (10,5bar) 227/224/225V . Kaks viimast käisid ennem lõppu ka kohati seal 220V peal, kuid kirja said keskmised näidud. Lisaks mainin, et see viletsaim on ka see faas mis kaitset põletas.

Mis punktis toimub mõõtmine, kas kaitsme pealt või mootori klemmplaadilt? Pinged on küll korras ju, lubatud on kõikumine ± 10% mis teeb siis 230V korral vahemikuks 207…253V. Võimalusel mõõda ära mootori mähise takistused (mähised ühenda lahti mõõtmise ajaks).

\"cogito ergo sum\"- mõtlen järelikult olen olemas
Vasta
#24

Asenda kaitsmed ühe 3f automaadiga 
Eraldi faasikaitsmega lased mootori õhtale 
Samuti on need ..... nagu nad on
Vasta
#25

(30-11-2015, 21:10 PM)MeelisV Kirjutas:  Asenda kaitsmed ühe 3f automaadiga 
Eraldi faasikaitsmega lased mootori õhtale 
Samuti on need ..... nagu nad on

Tean, et see mootorile kahjulik kui üks faas puudu.Ühine 3f kaitse on plaanis paigaldada. Wink

To lible: Mõõdetud on vahetult ennem mootorit, kontaktori pealt.
Vasta
#26

Tõstan korra teemat teise nurga alt.
EL. Mutriväänaja ühel näitajad 300Nm ja mootor 450W, teisel 500w ja 260Nm, kolmas 1050w ja 350 Nm ning siis oleks veel valikus 1250w ja 650Nm masin. Kõik 230v.

Tegelikult oleks vaja masinat millega saaks rahulikult autolt rattaid  alt ära ja alla.
Millise peaks valima? Kõik on odavama otsa  masinad.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#27

Kui njuuton-meetrid ka peavad, siis 350 Nm reeglina lahti ei keera.
Vasta
#28

(25-12-2016, 16:18 PM)Naabrivana Kirjutas:  ..
EL. Mutriväänaja ühel näitajad 300Nm ja mootor 450W, teisel 500w ja 260Nm, kolmas 1050w ja 350 Nm ning siis oleks veel valikus 1250w ja 650Nm masin. Kõik 230v.
...

Võimsus=pöördemoment korda nurkkiirus. Rolleyes Liiga palju nüüd vaevalt kunagi on. Kui andmetele otsa vaadata, siis 1+ kW mootorid võiksid mõningast potentsiaali omada, poolekilovatised peavad kaunikesti mootorivõlliga udjama sama spindlimomendi tekitamiseks. Big Grin Aga kui leiba just ei teeni sel alal, siis pole vist kiirus esmatähtis?

Ei tasu unustada ka seda, et enamus soodsamast kaubast kannab silti  Made in P.R.C ja vastutulelikud hiinlased kirjutavad ikka karbile seda, mida klient soovib. Laskmata end oluliselt karbisoleva tootelaadse toote omadustest eksitada. Toungue

Seinatoitelised pärrid on sedapalju vana leiutis, et tõelise saasta kohta leiab netist kurtmist. Kui googelmoogeli paar esimest lehte häda ja ikaldust ei kuulututa, siis tasub edasi uurida.
Vasta
#29

Tõesti ainult oma masina rehvi vahetused plaanis. võiks ka võtmega, aga aja kokkuhoiu ja mugavuse poolest oleks masinaga kiirem.
Loomulikult olen endale selgeks teinud, et kõik, mis jääb 100.-alla poole on niikuinii sõbralike rahvaste toodetud - olenemata värvist ja kleepsust  seal peal.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#30

Ilmselt mida rohkem, seda uhkem, aga antud näite puhul ei saa kW-de järgi öelda, kas keerab lahti või mitte. Moment tekib löögist, mida tekitab asjanduse sees oleva vedru abil vinnastatud mehhanism. Isand v6sal on muidugi õigus, et energia jäävuse seadus kehtib kahjuks ka selle asja puhul: mida tugevama löögi teeb, seda kauem läheb aega vedru vinnastamiseks. Mul on riiulis umbes selline junntükk nii hinnaklassi kui võimsuse koha pealt ning sellele on ainsaks ületamatuks raskuseks jäänud veovõlli otsa polt. No olgu, ega ma seda liiga palju kasutanud ei ole, sest vähemalt minu omal on üks teine tõsine puudus: päästik on sisse-välja stiilis ning väiksemale poldile ei saa õhukeeraja stiilis poole jõuga ragistamist teha.

Aga sõiduauto rattapoldid, mille puhul pole ilmselgelt karta seda, et midagi pooleks läheb või üle keerab, tulevad lahti nii, et teeb kaks pauku ja siis keerab kiiresti lõpuni välja.
Vasta
#31

Asi see siis mingi 50-60 cm pikkune toru võtmele otsa panna on ja esimene nõks käsitsi aidata on. Edasi lased ka kõige lahjema "mutriväänajaga" lõpuni lahti. Aja kaotus kokku võibolla u. 2 minutit auto kohta (4 ratast) ja seda 2 korda aastas? Aastas hoiad kokku 4 minutit. Big Grin Samas raha kokkuhoid XX(X)? eurot (mingi "tavaline" vs. mingi kõva riist)? Rolleyes
Vasta
#32

(25-12-2016, 23:11 PM)veix__ Kirjutas:  Asi see siis mingi 50-60 cm pikkune toru võtmele otsa panna on ja esimene nõks käsitsi aidata on. Edasi lased ka kõige lahjema "mutriväänajaga" lõpuni lahti. Aja kaotus kokku võibolla u. 2 minutit auto kohta (4 ratast) ja seda 2 korda aastas? Aastas hoiad kokku 4 minutit. Big Grin  Samas raha kokkuhoid XX(X)? eurot (mingi "tavaline" vs. mingi kõva riist)? Rolleyes

Meil on tegelikult 2 autot. Loomulikult saab toruga juurde aidata. Lihtsalt need rehvivahetused jäävad tavaliselt mingisse s...a aega - ilma poolest, siis ei viitsi seal maas eriti kaua püherdada.
Veel parem oleks kui saaks nagu F1 6sek ja valmis. Big Grin 

See "mingi tavaline ja mingi kõva riist",teises kontekstis võib sellele olla ikka väga määrav tähendus Toungue

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#33

Tagasi kompressori juurde. Selle mootori KW ei sobi kohe kindlasti valitud 2,5mm2 juhtme pikkusega. Võib hakata küll tööle, aga pingekadu juhtmes on tohutu, ja tänu sellele võiks selle juhtme vabalt paigaldada tööruumi põrandakütte kaabliks Big Grin Talvel üle hoovi oleva juhtme peab ruttu ära korjama muidu on kiiresti jää alla sulanud. Algajatele on lihtsamaks variandiks asjast aru saamiseks pikendusjuhtmed mis on tavaliselt 16A ja 10...15meetrit. See aga ei tähenda et see juhe ka kannatab pikaajaliselt sellist koormust. SEE tähendab et normaaltingimustes on tagatud kaitseseadme rakendumine näiteks lühise korral, ja elamine ei satu tuleroaks, või inimene ei saaks südamele ootamatult hoogu või hoopis pidurit. Juhtmes on alati kadu, mis on otseses suhtes juhtme pikkusega, mille suurenemisega suureneb ka voolukadu, tänu millele kaitseseade ei saa tekkinud jamast enam aru ja maja saab tuleroaks. Kurat pikk ja keeruline lause aga äkki saite mõttest aru. Pikendusjuhe on ikkagi ainult ajutise asja lahenduseks ja kohe kindlasti ei ole mõeldud suurte koormuste edasi kandmiseks.
Vasta
#34

(26-12-2016, 11:08 AM)klaave Kirjutas:  Tagasi kompressori juurde. Selle mootori KW ei sobi kohe kindlasti valitud 2,5mm2 juhtme pikkusega. Võib hakata küll tööle, aga pingekadu juhtmes on tohutu, ja tänu sellele võiks selle juhtme vabalt paigaldada tööruumi põrandakütte kaabliks Big Grin Talvel üle hoovi oleva juhtme peab ruttu ära korjama muidu on kiiresti jää alla sulanud. Algajatele on lihtsamaks variandiks asjast aru saamiseks pikendusjuhtmed mis on tavaliselt 16A ja 10...15meetrit. See aga ei tähenda et see juhe ka kannatab pikaajaliselt sellist koormust. SEE tähendab et normaaltingimustes on tagatud kaitseseadme rakendumine näiteks lühise korral, ja elamine ei satu tuleroaks, või inimene ei saaks südamele ootamatult hoogu või hoopis pidurit. Juhtmes on alati kadu, mis on otseses suhtes juhtme pikkusega, mille suurenemisega suureneb ka voolukadu, tänu millele kaitseseade ei saa tekkinud jamast enam aru ja maja saab tuleroaks. Kurat pikk ja keeruline lause aga äkki saite mõttest aru. Pikendusjuhe on ikkagi ainult ajutise asja lahenduseks ja kohe kindlasti ei ole mõeldud suurte koormuste edasi kandmiseks.

Nii, Jumalakartliku inimesena mõni küsimus (või jällegi vastata aasta pärast, loodan, et ei ole siis veel ise kohal (jumala juures)).
Kas oleks võimalik algajale lihtsamaks variandiks asjast aru saamiseks välja arvutada 3 x 2,5 vaskkaablis 10 meetri kohta tekkiv võimsuskadu 3 x 10 A voolu juures? Ja nagu Jumal (Juhtmejumal) kirjutas - kurat (peaks käima koma) pikk ja keeruline küsimus (peaks käima koma) aga äkki Jumal sai küsimusest aru. Ja kui suur on "suur koormus"?
Vasta
#35

Pagan. Kuupäevi teema ees tõesti ei vaadanud, aga ega see ei muuda teemat halvemaks.
  Pingelangu nii lühikeses juhtmes (eraldi) ei ole eriti mõtet mõõta, kuna algandmed on kindlasti puudulikud. (Kuhu ühendatud, kui kaugel alajaamast, missugused juhtmed ja kaitseseadmed on alajaama ja tarbija vahel, kui koormatud on liin jne.) Lihtsam on arvestada välja (mõõta) rikkesilmus, mille järgi saab teada millise vooluga on võimalik arvutusi üldse tegema hakata. Rikkesilmust on väga lihtne aga mõõta (vastava riistvara kasutus võimalus olemas) ja ka isegi arvutada omades teatud abivahendeid ( Tarkvara ka olemas aga tõsi, mitte nii peenikestele juhtmetele - homme vaatan täpsemalt, äkki on lihtsalt valikutest eemaldatud kuna pole igapäevaselt vaja).
 Nüüd tuleb kindlasti küsimus, et mis puutub rikkesilmus asja. Rikkesilmus näitab aga väga ilusasti ära kui palju ampreid on võimalik üldse mõõdetavas punktis kasutada, ja kui rikkesilmus lubab kompressori mootorile 16A (milles kahtlen) siis ongi nii et see 16 A jõuab ka kohale. Näiteks Minul on oma ehitatud alajaam aia taga, ja olen kindel ,et kui kasutan 15m 2,5mm2 pikendust siis 16A kaitse peab vastu ja saed-kompressorid töötavad. Oleks see alajaam aga mingi 600...700 m kaugusel siis olen üsna kindel et enam ei tööta. Eriti vanade paljasjuhtmetega liinide korral. Vool lihtsalt ei jõua kohale.
Vasta
#36

Vast on sobiv teema, et oma küsimus püsti panna...

Selline vanakooli mootor:
   
Aga tundub, et härrased Rummus on veidi nalja visanud:
   

17 kW ja 39 A Big Grin Sad 
Ehk on komad panemata, sest ampertangid näitavad 4 A. Aga ühel katsel viskas isegi 5 A ette ja ükskord jälle vilkusid vaheldumisi 3 ja 4.

Kui võimas see mootor siis olla võib? 1,7 kW? Ok, võimsus rohkem selline akadeemiline number, aga milline mootorikaitse valida? Kas 2,5...4 A on sobiv, või peaks 4...6,3 valima ja sinna 4. kanti kruttima?
Vasta
#37

Kas antud vool mõõdeti lihtsalt elektrimootori "tühjalt" käimise ajal või oli mootor ka koormatud? Nimelt tühjana joostes ei ole elektrimootori võimsus ega ka tarbitav elektrivool (pöördemoment rootoril on nimelt võrdeline mähise vooluga) see, mis maksimaalselt koormatuna. Kui tegemist on 3F asünkroonmootoriga, siis peaks 5A juures olema mootori võimsus 3x230x5= 3500W, seega kõvasti rohkem kui eeldatud 1,7 kW.
Vasta
#38

(23-05-2022, 16:59 PM)t4rio Kirjutas:  Kas antud vool mõõdeti lihtsalt elektrimootori "tühjalt" käimise ajal või oli mootor ka koormatud? Nimelt tühjana joostes ei ole elektrimootori võimsus ega ka tarbitav elektrivool (pöördemoment rootoril on nimelt võrdeline mähise vooluga) see, mis maksimaalselt koormatuna. Kui tegemist on 3F asünkroonmootoriga, siis peaks 5A juures olema mootori võimsus 3x230x5= 3500W, seega kõvasti rohkem kui eeldatud 1,7 kW.

Kõik "loomkatsed" tehtud ilma koormuseta, hetkel ei saa teda kuidagimoodi koormata.

3,5 kW jätame juba massi ja gabariitide tõttu kõrvale, sarnase ehitusega 4,5 kW mootor on kõnealusest pea kaks korda suurem. Pealegi 5 A näit ilmes ainult üks kord (kes seda ampertangide täpsust teab) enamasti vaheldusid 3 ja 4. Seadme, mille küljest ta pärineb, originaalmootor on kirjade järgi 1kW 930p/min.

Tahangi täpsemalt teada, mis näitajatega see mootor on.
Vasta
#39

kui uskuda birkal olevaid tüübi kohta käivaid nr siis on googles oleva tabeli (Таблица 2. Технические данные и основные габаритные размеры асинхронных электродвигателей с короткозамкнутым ротором мощностью до 100 кВт) järgi näidud sellised 
1,7
1420
А-41-4 и АЛ-41-4
220/380 6,7А/3,9А
Vasta
#40

Suur tänu, honkomees!

Leidsin netiavarustest mõõtmed ka, mõõtsin üle, paistab klappivat, ongi 1,7 kW. Kaaluda ei viitsinud, kobakas rihmaseib oleks nagunii "pilli" lõhki ajanud.

Ju siis ei viitsinud Rummu meistrimehed komasid taguda. Huvitav, kas nad pöörete arvu panid ikka õige? 1,7/930 mootor on mõõtmetelt täpselt samasugune.

Kas kellelgi on kogemusi sellise või mõne sarnase aparaadiga? Kas ongi ühekordseks kasutamiseks nagu kondoom Big Grin  Peale viimaseid mõõtmisi 2,5 aastat auto kindalaekas kaassõitjana veetnud, aga keeldub mõõtmast. Pildi võtab ette, patareid tühjad ei ole, viimased mõõteandmed on mälus, aga seda mida vaja, keeldub tegemast Sad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne