Arutleks teemal poisi esimene mootoriga kaherattaline?
#1

Tere!

Teema sissejuhatus minu poolt siis selline- vanem järeltulija(10 aastane poiss) näitab esimesi märke huvist jalge vahel põriseva kaherattalise vastu. Mõnel sõbral juba on ja pea see küsimus tõsisemalt päevakorrale ei kerki...
Kõige lihtsam oleks muidugi mingi roller välja valida ja hoovi tuua, aga...
Külavaheteedel põristamiseks(ei räägi asfaldist) minu arust need väikeste rataste ja tagasihoidliku mustriga rollud ei sobi. Lisaks veel palju plastikut mis algaja sõidumehe äparduse peale mõranema või kilde eritama kipuvad.
Suurema rattaga asjad on enamuses mopeedid. Aga nende valik(ei räägi tuttuutest pillidest) näib vähemalt esmapilgul piirduvat vanade Deltade, klassika poole kalduvate Riga mopeedide ja üksikute kasutatud hiinakatega.
Päris krossikat ka vast kõige õigem pihku anda pole alul mõtet. Enne peaks ikka vähe rahulikuma pilliga kätt harjutama. Ja krossikaga päris teedele ei ole ka õige mõte ronida. 
Uut ei taha põhimõtte pärast. Suure tõenäosusega tuleb algajal sõidumehel ette sõiduvigu(tuleb praegugi teinekord jalgrattal saadud kriimude ja marrastustega koju) ja uut asja kõveraks kukkuda on natuke nukram kui juba vähe vanemat riistapuud.
Nagunii tuleb algajale algul kõvasti selgitustööd teha ja asjal kätt pulsil hoida, aga eks poisid jäävad poisteks ja ikka juhtub varem või hiljem midagi. Kas siis kukkumisest või tehnika ebasihipärasest kasutamisest... Cool  Jääb ainult loota, et luud-kondid terveks jäävad. Sad
Ise tehnikas iga päev sees ja ei pelga kätt vajadusel õliseks teha ja ehk jääb poisile ka miskit külge. Ise omal ajal Riga mopeediga alustanud ja IZ Jupiteriga lõpetanud...
Milliste masinate poole oleks mõttekam vaadata? Et sõidurõõm lühikeseks ei jääks ja vajadusel suurema peavaluta juppe ka leiduks?
Juppe võiks muidugi alati vähem minna. Toungue
Poisi enda tahtmised on seinast seina. Üks päev räägib rollerist, teine päev ATV-st, kolmandal juba Intermoto mopeedist(ühele sõbrale osteti).
Nii et lugupeetud kaasfoorumlased. Mida arvate teie sellisest küsimusest?
Tänan tähelepanu eest!
Vasta
#2

Alustuseks pakuks Hiina võrrimootori komplekti, mis on mõeldud jalgrattale paigaldamiseks. Sellise 80cc komplekti saab netist 100€ kätte. 
Vasta
#3

(12-10-2015, 18:16 PM)Romka Kirjutas:  Alustuseks pakuks Hiina võrrimootori komplekti, mis on mõeldud jalgrattale paigaldamiseks. Sellise 80cc komplekti saab netist 100€ kätte. 

Arendan teemat- kuivõrd kestev on tagaratta hammasratta ühendus kodarate külge? Mäletan et omaaegsetel vene komplektidel kippus kodaraid lõhkuma?
Vasta
#4

Ma alustaks siiski sõidukiga, millel on pidurid ja mis on juba algselt ette nähtud mootoriga liikumiseks. Olgu siis sisepõlemis- või elektrimootoriga. Võrrimootoriga jalgratas seda ei ole.

Selline masin peaks olema ka vähemalt selles ulatuses legaalne, et kui vaikselt ise sõitma minnakse, oleksid vähemal tuled töökorras. Nagunii minnakse varem või hiljem omapäi rändama. Hea oleks, kui vähemalt kellegi nimel oleks dokumendid ja kindlustus.

Selle võrrilaadse Hiina mootori jätaks ma kõrvale. Huvi selle vastu on vaid esialgu, siis tuleb kiiresti igavus, sest see lihtsalt ei lähe. Pigem vaataks midagi, millel on legendaarne Honda 4-taktiline ühesilindriline mootor, väikesegi hoolduse korral pommikindel asi.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

(12-10-2015, 19:30 PM)Aspelund Kirjutas:  Ma alustaks siiski sõidukiga, millel on pidurid ja mis on juba algselt ette nähtud mootoriga liikumiseks. Olgu siis sisepõlemis- või elektrimootoriga. Võrrimootoriga jalgratas seda ei ole.

Selline masin peaks olema ka vähemalt selles ulatuses legaalne, et kui vaikselt ise sõitma minnakse, oleksid vähemal tuled töökorras. Nagunii minnakse varem või hiljem omapäi rändama. Hea oleks, kui vähemalt kellegi nimel oleks dokumendid ja kindlustus.

Selle võrrilaadse Hiina mootori jätaks ma kõrvale. Huvi selle vastu on vaid esialgu, siis tuleb kiiresti igavus, sest see lihtsalt ei lähe. Pigem vaataks midagi, millel on legendaarne Honda 4-taktiline ühesilindriline mootor, väikesegi hoolduse korral pommikindel asi.

A.

Nõus,vaata mingi mopeedi taoline riistapuu,enne ostu proovi poes kas sõrmed ikka sidurilinki tõmmata ulatavad.Mul 8,5 a vana tütar gaasi keerab ja peal seisab,aga sidurilingini näpud ei ulatu veel.
Vasta
#6

Kas 80cc -ne mootor pole seaduse mõistes juba mootorratas?
Kui soov lapsele tehnikapisik sisse istutada võiks minna näit. Tagadi laadale ja sealt mõni isa-poja projekt osta (Riga mopeed nt.) mida koos ehitada, minuarust parim variant järeltulijad nutiseadmetest eemal hoida.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#7

no neid  honda  koopiaid e. piti  mootoreid  on  ka ilma  käikudeta  , tsentrifugaalsiduri  ja satarteriga . saab  lihtsalt  sinapeale , kuid  kindlasti  ei arenda . tean  inimesi  kel osuti  juba  18 ligi ja ei saa  säärekaga  hakkama , kuna  rolleriga harjunud. siduri  vajalikus ja  vältimatus väikese mootoripuhul  jääb   sellise  alghariduse  saanule  segaseks .
Vasta
#8

(12-10-2015, 20:13 PM)Walter Kirjutas:  Kas 80cc -ne mootor pole seaduse mõistes juba mootorratas?
Kui soov lapsele tehnikapisik sisse istutada võiks minna näit. Tagadi laadale ja sealt mõni isa-poja projekt osta (Riga mopeed nt.) mida koos ehitada, minuarust parim variant järeltulijad nutiseadmetest eemal hoida.

No see mõte käis endal ka peast läbi. 
Häirib paar asja pisut selle juures;
- kas tollaaegsele vene tehnikale poest varuosade hankimine veel peavaluta tehtav on? Käisin täna ühes depressiivses väikelinnas sellise kauba poes. Need tükid mis letis olid, nt V-50 kolb ja rõngad, ei maksnud peaaegu midagi... Aga kui vanast ajast meenunud käigukasti ühte nõrgemat tükki ehk käiguvahetuse muhvi ja sidurikettaid küsisin, vaatas müüja klaasi alla ja konstateeris fakti- praegu on otsas, millal tuleb, ei oska ütelda.
-  kui taastamisega pisut liiga hoogu minna, on oht et sõita sellega väga ei julgegi. Endal küll praegu nt Riga suhtes selline uunikumi tunne... Mitte pahas mõttes. Ja millega siis külapoistega tiirutama minna?
Sellise portsu otsas on üks töökaaslane. Mehel 6 erinevat vene mopilist taastatud kujul ja isegi uhkemalt kui tehasest kunagi tulemas oli. Aga jälle osteti järgmine vrakk, et sõita saaks(nii mees ütles)... Seda ütleb ta iga kord peale uue "projekti" leidmist. Aga alati läheb väike korrastamine varsti tõsiseks ehitamiseks, ja siis enam iludusega sõita ei taheta...
Üks mis kindel, et tõesti peaks sel asjal teele minnes tehniline seisukord vastav olema ehk siis pidurid ja tuled-viled toimima... Number jms ka... Mitte et ma hetkel sellega nõus oleks et liig noorelt teedele ronitakse.
Ja tõesti, rollerit ei taha just selle pärast eriti, et sellel pole siduri ja käiguvahetuse kasutamise osas nagu arenemisruumi piloodil kuhugi.
Vasta
#9

Kuna ise 16, siis  tean veel suht omast käest, mis teema nendega tänapäeval on. Tõsi, alustasin ise veneaegse võrriga, kuid tehnikat on näpitud juba päris palju. Kuna poiss on noor, siis ise soovitaks 2T yamaha, aprilia rollerit ( 4t on hulga kõrgem teadus juba õppimisel). Hiinakad, intermoto mopeedid jms soovitaks kohe poisi tuleviku nimel peast välja lennutada, sest tänapäeva ühiskond on karm ja kui mõnel poisi sõbral peaks meenuma, et  tal oli hiina mopp või roller kunagi, siis kuuleb ta ilmselt seda 12 klassi lõpuni ja tulevastel klassi taasühinemistelgi- ehk kogu vaimne trauma juba kaob, millest vanemad muidugi midagi ei tea. 2taktilise firmaka + on see, et juppe on eestis lademetes, tuuning ja originaale jne, mootri ehitus jube lihtne ja timmimise põhimõtte õpib vajadusel ise ka lihtsa avevaga ära, samuti on pea võimatu midagi lõhkuda jne, sest mootri kokku lahti võtmine ja kappremondi teeb ära 1-2 tunniga. peale rollerit võiks olla juba käikudega masin, kuigi tavaliselt saab inimesel ise taburetist villand ja hakkab märku andma käikudega pilli kohta. Plastikutega pole probleemi need saab viimseni maha võtta koos tuledega ja palja raamiga liikuda vajadusel ( 14+ aastast tuleb juab vast tagarattal sõit ka teemasse ja seda on ka rolleriga lihtne õppida). Rullnokka vast ei kasva, aga tehnikataipu tuleb rolleriga küll  Cool . Intermotod jms las olla ikka 50+ elueas meeste 1.4l/100km kohta säästumasinad kalastmiseks. Ahjaa see hea asi ka veel rolleril, et kuna poiss veel väike, siis saab paigaldada rollerile elektrilise pööretepiiraja, ehk ntks max kiiruseks tuleks 30km/H jne. Aga kuna poisid kasvavad ruttu, sisi kiirused kasvavad ka - isiklik kiiruserekord yamaha 70cc tehtud rolleriga 120-130km/H GPS-i ja 6-7 sekundiga 100km/H kiirendus.

Klassikaline riga on tore asi, aga ta on pisut nõudlik minuarust esimeseks õpinguks.

Parimatega, 
b-902
Vasta
#10

kui midagi teistsugust poiss tahab, siis suht poolmuidu eest oli just facebookis liikvel kolmerattalise veerev raam mingi 70€ vist küsiti. Hetkel kiirhind paistab 45€ pandud. https://www.facebook.com/groups/57353812...418048922/

Selline asi ntx peale panna http://www.autofrend.ee/index.php?page=68&action=show_product_details&product_id=560&group_id=92 ja sõidurõõmu ning sellele eelnevat ehitamisrõõmu peaks küllaga olema. Lisaks tiba ohutum kui kaherattaline.

Mul endal põnn alles 2 aastane ja hoian talle garaažis ühte minichopperit.
Vasta
#11

(12-10-2015, 23:17 PM)Provoker23 Kirjutas:  kui midagi teistsugust poiss tahab, siis suht poolmuidu eest oli just facebookis liikvel kolmerattalise veerev raam mingi 70€ vist küsiti. Hetkel kiirhind paistab 45€ pandud. https://www.facebook.com/groups/57353812...418048922/

Selline asi ntx peale panna http://www.autofrend.ee/index.php?page=68&action=show_product_details&product_id=560&group_id=92 ja sõidurõõmu ning sellele eelnevat ehitamisrõõmu peaks küllaga olema. Lisaks tiba ohutum kui kaherattaline.

Mul endal põnn alles 2 aastane ja hoian talle garaažis ühte minichopperit.

Kindlasti on ekslik väide, et suurem rataste arv on ohutum.
Täitsa kindel on minu veendumus, et 2 ratast on õppimiseks tunduvalt ohutum kui 3 või 4. Jah, igasuguseid "intsidente" juhtub õppimise käigus kaherattalisega palju rohkem kui 3- või 4-rattalisega, kuid see õpetabki piire kompama. Noor meeshing tahes tahtmata kompab neid ja kui esimese kukkumisena ATV üle nupu keerata, siis võivad tagajärjed olla pahad. Väikselt kiiruselt õpitud kukkumise kogemust ju pole.
Vasta
#12

Viimasele +1. Olen näinud kuidas ostetakse atv, et laps ümber ei kukuks aga tulemus on hullem - ei õpi kiirusega arvestama ja kiires kurvis kummuli. Ma ise vaataks esimeseks mõne poolautomaadi, mitte küll sellist pensionäri oma vaid ikka mõne popima Big Grin Ja pigem hiinlase kui mingi vene õnnetuse, jääks sõidurõõmu ka. 
Vasta
#13

(12-10-2015, 17:52 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ...
Milliste masinate poole oleks mõttekam vaadata? Et sõidurõõm lühikeseks ei jääks ja vajadusel suurema peavaluta juppe ka leiduks?
...
Suzuki PV50. Cool

Seda on võimalik ära tappa, kui väga pingutada. Rõhk sõnal VÄGA...


Sihuke näeb välja:

http://i583.photobucket.com/albums/ss273...RM038b.jpg

Eks vaidlus on alati, mihuke neist see Kõige Kõvem on. Sarnane punn on ju ka Honda Monkey.
Vasta
#14

kui keegi ei tea, siis poolautomaat hiina mopp vms, pea võimatu sõita... elu jubedaim kogemus. Manuaal lausa kordades lihtsam kasutada, kui toda jama.
Vasta
#15

Minu kogemus: jalgrattaga elu raskeim trauma - äärepealt teadvusekaotus ja sõrmeluu murd, sääreväristajaga põlvemarrastus, JAWAga (alko mängus) kaks juhust 1. teksade põlveots käimalükkamisel jäin lohisema ja 2. kinnipõlenud nailonsokk tuletoru all kiilasjääl lohisedes. Kolmerattalistest ohtlik väljasõit vanas Laeva kurvis vastassuuna teepeenrale Pannoniaga. Neljarattalistest üks ZAZ965 esiklaas (tuul tõstis esiotsa kraavipoole viletsa nähtavusega tuisus ja enne peatumist vajus küljele), pisemaid plekimõlke veel mõned korrad.
Ei ütleks et neli ratast olid omal ajal ohtlikumad kahest.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#16

(13-10-2015, 16:02 PM)aavu Kirjutas:  Minu kogemus: jalgrattaga elu raskeim trauma - äärepealt teadvusekaotus ja sõrmeluu murd, sääreväristajaga põlvemarrastus, JAWAga (alko mängus) kaks juhust 1. teksade põlveots käimalükkamisel jäin lohisema ja 2. kinnipõlenud nailonsokk tuletoru all kiilasjääl lohisedes. Kolmerattalistest ohtlik väljasõit vanas Laeva kurvis vastassuuna teepeenrale Pannoniaga. Neljarattalistest üks ZAZ965 esiklaas (tuul tõstis esiotsa kraavipoole viletsa nähtavusega tuisus ja enne peatumist vajus küljele), pisemaid plekimõlke veel mõned korrad.
Ei ütleks et neli ratast olid omal ajal ohtlikumad kahest.

Neljarattalise näide on Sul siin toodud ju autost, mitte ATV-st. Need on turvalisuse kohapealt ikka väga erinevad.

Ja lisaks, kaherattalise "intsidendid" olidki sul ju õppimise käigus. Minu eelmise postituse idee oligi selles, et õppima peab kahel rattal, siis tekib ohutunnetus.
Vasta
#17

Otsekohe ostma midagi nagunii ei söösta- nagu luureandmed pajatavad siis peab poiss nagunii natuke kasvama niikuinii. Külapoiste masinate peal selgeks saadud faktid on et poisi näpud tõesti siduri-piduri linkideni korralikuks ulatumiseks vähe lühikesed ja nõrguke ka... Ei jõua masinat naljalt püsti hoida, ammugi külili kukkunud sõiduriista püsti tõsta. Need muljed siis väiksema hiina rolleriga saadud.
Mis teha, poissi pole kasvuga õnnistatud- kaalu nats üle 29 kilo ja pikkust 130cm...
Poiss ise ka vist seda meelt hetkel, et vähe väike veel- viimane soov on praegusest suurem maastikuratas. Ei ole mul selle vastu midagi- füüsiline vorm paraneb ja bensuraha jääb alles. Smile
Mis ei tähenda, et plaan kalevi alla lükata tuleb. Kavatsen kätt pulsil hoida ja huvitavamad pakkumised üle vaadata. Väärt asjale ei tee garaazinurgas seismine midagi...

Tuttavate laovarudest jäid hetkel silma-
Freedo 4 - seisab väidetavalt elektri vea pärast, ei käivitu, gondlid kriibitud aga ühes tükis, arvel ei ole.
ATM 50 - käigukastis mingi jama, käike ei lülita ja kickstarteriga ringi ei aja, aku puudu, arvel ei ole. 

Kas tasub lähemalt uurima minna? Mis seal tüüpvigadeks olla võib? Ei ole seni neid väikseid lääne(või ida) põrisejaid eriti ligidalt uurinud...
Vasta
#18

ATM50 on väga vahva (kui tegu selle Honda Monkey koopiaga ikka). Mu arvates palju toredam kui rollerid. Omab täiesti ehedat hiina mootorit. Juppe ikka liigub nii kasutatult kui uuelt http://motokeskus.eu/ http://www.motohobi.ee/ jne. Kindlasti saab ka internetist tellida, erinevaid väljamaa e-poode väga palju. Kasutatud doonor-mootori leidmine Eestist ei tohiks ka probleem olla (kuigi siin liigub rohkem pigem 110 ja 125ccm pittidel kasutatavaid mootoreid). Remont on vabalt koduselt teostatav. Kui vead ära kõrvaldada ja raam koos püsib, on üsna head lootused palju muretuid kilomeetreid sõita. Kui remontida ei viitsi, siis võimalik tutikas mootor 200-300 euroga peale osta. Aga väike käigukasti remont tundubki just paras tükk, mis koos poisiga talveks ette võtta. Võid kindel olla, et masin saab palju armsamaks ja paremini hoitud kui niisama kätte antud sõidukorras riist. Cool
Vasta
#19

Oma kõige nooremal  poisil (11) oli ka kerge huvi mingi põriseva riistapuu vastu ja sai siis kevadel üks ront Soovi vahendusel õuele veetud. Ostsin kohe nimelt vana rogli 100 euro eest mõttega, et marakratt saaks sõidumaigu suhu aga vahepeal peaks näppe ka õliseks tegema. Noh, et elu meena ei tunduks. Muidu uuega anna ainult gaasi ja sõida. Aga kuidas ta sõidab jääb sellisel juhul pisut segaseks.
Aparaat on vana ZID-50 millele on peale aretatud mingi 110 kuubine automaatsiduriga hiinlane. Sellega on nüüd suvi aega marutatud. Kaks korda olen raami keevitanud ja üks kord tuli mootor jõuga pöörlema tagasi saada kuna apastraat sai nii palju kuuma, et kiilus kinni. Peale seda viimast  intsidenti muidugi võtab 4 taktiline mootor õli ja bensiini vahekorras 1:1 aga ongi huvitavam. Suitsupilve järgi on näha kus suller tsikliga on. Enne  igat sõitu on kohustuslik õlitaseme kontroll ja mutrid poldid üle vaadata, et midagi minema ei lendaks.  Ühesõnaga, tegemist on. 
Korra sai starterit koos remonditud. Toimus harjade vahetus. Nädal hiljem keeldus aga tsikkel käima minemast. Poiss kahtlustas kohe starterit ja kiskus selle lahti omal algatusel. Olime ju koos korra seda teinud. Veendunud, et kõik on nagu ok pani ta selle kokku tagasi. Harjade paika ajamisega jäi pisut hätta aga emme pandi hambaorkidega harju hoidma nagu ta ise eelmise remondi ajal pidi tegema ja kokku ta selle sai. Minu arust kõva sõna. Hiljem selgus, et starteri lüliti küljest oli juhe lahti.
Nüüd on plaanis talveks taha panna mingi suure kärnaga rehv ja lumes müramist ka proovida. Ja kevadeks on juba plaanid tehtud. Õuele tuleb vedada käikudega masin, sest see olevat naistekas. Ning siis  võetakse see vana tsikkel osadeks, et näha mis mootoris ka sees on. Jääme huviga järgmist suve ootama. 

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne