Minski kolb
#1

Tere,
Tekkis küsimus, et kas minskile saada ka nö sport kolbi(ühe peenema rõngaga).
Neti avarustest leidsin, et kellegil siin oli ühe rõngaga kolb, 15mm sõrm, 52mm diameeter kui ma ei eksi.
Vasta
#2

pole viimased  30+ aastat  minskiga  kokku  puutunud ,  kuid       ,  ühesõnaga  you tuuubis võtad  japonski porsin dlja  minska , või  midagi  sellist  .  on  üks  haruldane  vene  mees  , Denis ,  kes  meenutab  natuke  volodja  putinit   ja  räägib  hästi  usutavat  juttu,  erinevus  selles  , et  tal ei tule  seejuures  suust  suitsu .  erakordne  vene  netilehekülje  pidaja  , kel  on  tõepoolest  palju  asjalikku  näidata .   lehekülg  oli tal  den tuning   või  denis tun   ,  kui venekeelt  oskad  saad  palju  infi  kerge  vaevaga .
Vasta
#3

Tänud vastamast Smile

Samas küsiks ka Minski väntvõllidest.
Nagu aru saanud, siis uuem ja vanem.

1) Uuemal kepsu sõrm nõellaagriga ning vanem pronks puksil? Ehk oskab keegi öelda uuema vända nõellaagri mõõte või siis kepsu sõrme ava diameetrit ilma laagrita.
Tegu muidu ikka 14mm sõrmega?

2) Samuti küsiks ka, et kas kepsulaager on sama? Et kas uuema tüübi vända kepsu rem. komplekt läheks ka vanemale vändale?

3) On väntadel üldse erinevusi ka? Sobivad mõlemad samasse karteri?

Olen püüdnud asju otsida, kuid pole väga leidnud.
Vasta
#4

See nõellaager kepsu silmas lendab esimesel aastal laiali..... mina usaldan ainult puksi.
Vasta
#5

Sain täna ka teada, et nelja erinevat vänta on toodetud minskile, kuid see selleks.

Aga kuidas puks pöördele vastu peab?

Ma arvan, et sinna ehk leiab ka mõne muu nõellaagri, kui ma vaid mõõte teaks. Hetkel pole käes minski originaal väntvõlli.
Vasta
#6

(15-10-2015, 17:16 PM)Kerttt Kirjutas:  Sain täna ka teada, et nelja erinevat vänta on toodetud minskile, kuid see selleks.

Aga kuidas puks pöördele vastu peab?

Ma arvan, et sinna ehk leiab ka mõne muu nõellaagri, kui ma vaid mõõte teaks. Hetkel pole käes minski originaal väntvõlli.

Kui vanematel mudelitel kasutati puksi siis järelikult käib see ka uuemal mudelil. Selle puksi eluiga on lihtsalt lühem......kui nõellaagril. Sel juhul,kui nõellaager kestaks...... aga originaalsel nõellaagril on separaator alumiiniumist mis pudiseb varsti laiali ja tekitab veel peale selle vastavalt olukorrale hävingut. Puksi kulumise puhul ei juhtu midagi,lihtsalt klõbiseb.... ja sul on aega uut vahetada. Nõellaagri puhul jääd kohe teepeale.... pead ratast lükkama käekõrval. Millise variandi valiksid Sina? Big Grin  Mulle meeldib lihtsalt sõita,olgu või klõbinaga....
Vasta
#7

(15-10-2015, 12:05 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  See nõellaager kepsu silmas lendab esimesel aastal laiali..... mina usaldan ainult puksi.

Oh sind Talupoeg.... Big Grin Sa vist ei ole lääne mootorratastega vist eriti kursis? Enamusel Lääne mootorratastes on nõellaager puksi asemel ja no laiali lendamine on üsna harv nähtus. Vene nõelaagreid,mida pandi ka usinalt uuematele mootorratastele (voshod 3M,IZ Jupiter 5 jne)need ma viskaks pika kaarega minema prügikasti. Õnneks on saada universaal lääne nõellaagrit sõrme jaoks seega,milleks neid pukse sinna panna? Paljud ei oska seda puksi ei treida ega sisse pressida(loe: vasara ja meisliga sissetagumine ei aita, vaja on ka hõõritsaga lihvida sõrmega ühte mõõtu!)
Teisalt tänapäeva 2takti õlide juures kestab nõellaager sõrme ümber väga edukalt,kui ise lollusi ei tehta.

Nõellaager peab paremini pööretele vastu kui pronksi segune puks. Puksi häda on selles,et ta võidusõidu ja krossi mootorratastele ei sobi,kuna õlitus jääb puudulikuks sõrmele, kõrgetel pööretel. Mainin ära,et see,mis sobib Belarussi kepsule edukalt ei sobi KTM või CZ,NL krossi rattal kasutamiseks.


Vasta
#8

No olen kursis ja tean väga hästi. Jutt käib ju lihtsast Minskist..... Big Grin  Sellele käib puks küll. Ilma midagi ümber tegemata jookseb see ratas heal juhul 90 km. kiirust välja. Enamustel elektronsüüde vägistab selle lõpu ära ja kuskil 75-80 -ne peal poob hoo kinni. Sai siin neid plokke ja süütepoole ristatud nii ja naa aga õiget minekut rattal pole. Lasin sõbral neid plokke sättida ja siis sain karja pealt ühe millega saab sõita.
Ega selle mingi suvalise nõellaagri panek kepsu otsa ka mingi lihtne asi pole. Kardan,et ennem saab puksi tegemisega lihtsamalt hakkama.... Big Grin
Vasta
#9

Eks see ole mootori omaniku valik,minu arvates nõellaagril on eelised.Pean silmas sellist,mis on kenasti separaatori sees nagu enamusel tänapäevastel asjadel. Mitte nagu vanakooli mehed tegid GAZ kardaani ristidest,miskeid aretusi,mis laiali lendasid. Peamiselt selletõttu,et õlitus jäi puudulikuks ja osad kardaani ristis olevad nõelad,sõid korralikult sõrmed sooneliseks.


Vasta
#10

Minu 125 minski kartidel on kõigil nõellaager sees,kerged vändad,hammasüleksnded jne jne. Pööretemaiiad minskid lendavad originaal kepsu,puksi ja nõellaagriga kohe orbiidile. Kõigil on ka sees ühe rõngaga kolb,tugevalt retsitud akendega silkud jne jne. Krossi minski mootori vändale mis juba oma suuruselt ja olevuselt on tava minski omast erinev,panin vända tapi ja sõrme üldse paljalt nõelte peale.
Ühe rõngaga kolvid on meil kõik 15 sõrmele.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#11

Hundu, kust saada või millel kasutatakse ühe rõngaga kolbi?
Vasta
#12

(14-10-2015, 10:01 AM)Kerttt Kirjutas:  Tere,
Tekkis küsimus, et kas minskile saada ka nö sport kolbi(ühe peenema rõngaga).
Neti avarustest leidsin, et kellegil siin oli ühe rõngaga kolb, 15mm sõrm, 52mm diameeter kui ma ei eksi.

 Kui tahad  oma küsimusele normaalset vastust, siis võiks ka küsida viisil, mis inimestel "kõrvad liikuma paneb" Smile See, et Sul lihtsalt "tekkis küsimus" ei huvita mitte kedagi.
 Kas on mingi krossiminski või retrokardi ehitus käsil? Ehk siis räägi asjast ja küll siis vastused ka tulevad.
Minski mootoreid aretatakse ka tänasel päeval eestis ja mõnel on õnnestunud neid ka päris "kurjalt" käima panna. Paraku veedavad need vennad enamuse vabast ajast garaažis ning päringuga stiilis "tekkis küsimus" neid siin kirjutama saada on suht keeruline.

P.S. Selle jutu peale pole absoluutselt põhjust solvuda. 
P.P.S. Oma profiilis võiks sünnikuupäeva ka ära märkida. Jube raske on midagi seletada, kui ei tea, kui vana (noore) inimesega tegu on.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#13

Vastus eelmisele postitusele.
Algaks sellega, et 22a olen vana, eelnevalt kogemused 2T rolleritega, kuid see selleks. Ei hakka seda teemat lahkama.

Kuid sai ostetud endale minski kart jah. Leningradi raami peal(vana raam)?
Huvi oleks siis seda kaasa aidata. Kuna vene tehnikast ei tea ma midagi, kust juppe saada, mis kus mille masina asjad sobivad, siis ka selle päraat ma küsisin kolvi kohta.

Paari nädalaga olen välja uurinud, et...
1)... Kindlasti peaks kergendama väntvõlli ning karteri uuesti täitma, et saada karteri maht tagasi.
Kuid aga selles, et ma ei tea veel, milline väntvõll mul on. Kuulnud, et osadel väntvõllidel tasakaalustus avad põskedes liialt kõrgel ning ei saa palju maha treida.
Tekib siin aga, et standard vöndal ei pea vastu alumine kepsu laager ning millega see asendada? Võibolla üldse mõne teise masina keps?
2)... Süüde on mõttetult raske ning kõrgemal pöördel ei toimeta see nii ehk naa ilusti. Uus süüde olemas, kuid selle peab peale monteerima.
3)... Minu avastuseks, et kolvil rõngad nii jämedad ning teise kolviga saaks vähendada hõõrdejõudu ning kasvatada pööret.
4)... Siduril olev kett ei pea jõule vastu ning venib välja? Asendada see hammakatega nii, et oleks pidev hambumine.
5)... Summut. Kodukoha juures olemas nõukogude liidu aegne kart, millega soideti voistluseid kunagi. Seakt ehk saaks reso mõõdud. Tean jah, et reso peab vastama ka silindriga, kuid see puhas proovimine nagunii, sest resot välja ma arvuyama ei hakka ning ega oskagi.
6)... Silinder, silindri aknaid muuta ning ka bloki ning silindri ülevoolu kanaleid. Väljalaseg algul ei tõstaks.

Midagi ma igatahes välja uurinud, aga küll uurib asju juurde, kuid kohati saada know-howd.

Igastahes loodan, et asi sujub ning poolikuks ei jää.
Igasugube know-how teretulnud Smile
Vasta
#14

(18-10-2015, 14:42 PM)Kerttt Kirjutas:  Vastus eelmisele postitusele.
Algaks sellega, et 22a olen vana, eelnevalt kogemused 2T rolleritega, kuid see selleks. Ei hakka seda teemat lahkama.

Kuid sai ostetud endale minski kart jah. Leningradi raami peal(vana raam)?
Huvi oleks siis seda kaasa aidata. Kuna vene tehnikast ei tea ma midagi, kust juppe saada, mis kus mille masina asjad sobivad, siis ka selle päraat ma küsisin kolvi kohta.

Paari nädalaga olen välja uurinud, et...
1)... Kindlasti peaks kergendama väntvõlli ning karteri uuesti täitma, et saada karteri maht tagasi.
Kuid aga selles, et ma ei tea veel, milline väntvõll mul on. Kuulnud, et osadel väntvõllidel tasakaalustus avad põskedes liialt kõrgel ning ei saa palju maha treida.
Tekib siin aga, et standard vöndal ei pea vastu alumine kepsu laager ning millega see asendada? Võibolla üldse mõne teise masina keps?
2)... Süüde on mõttetult raske ning kõrgemal pöördel ei toimeta see nii ehk naa ilusti. Uus süüde olemas, kuid selle peab peale monteerima.
3)... Minu avastuseks, et kolvil rõngad nii jämedad ning teise kolviga saaks vähendada hõõrdejõudu ning kasvatada pööret.
4)... Siduril olev kett ei pea jõule vastu ning venib välja? Asendada see hammakatega nii, et oleks pidev hambumine.
5)... Summut. Kodukoha juures olemas nõukogude liidu aegne kart, millega soideti voistluseid kunagi. Seakt ehk saaks reso mõõdud. Tean jah, et reso peab vastama ka silindriga, kuid see puhas proovimine nagunii, sest resot välja ma arvuyama ei hakka ning ega oskagi.
6)... Silinder, silindri aknaid muuta ning ka bloki ning silindri ülevoolu kanaleid. Väljalaseg algul ei tõstaks.

Midagi ma igatahes välja uurinud, aga küll uurib asju juurde, kuid kohati saada know-howd.

Igastahes loodan, et asi sujub ning poolikuks ei jää.
Igasugube know-how teretulnud Smile
No nii,kui otsid oma küsimustele vastuseid kartide vallas siis roni ümber http://omakart.forum.co.ee lehele,sealt saad oma küsimustele vastused,ära hakka jalgratast leiutama ja omal nahal kõike kogema,õpi teiste vigadest,mina tegin seda ja kardid liiguvad nagu putru. Sealt saad minu ja teiste kardipoiste tegemiste kohta infot kõige enam.
Loodame,et saad asja liikuma ja järgmine hooaeg meile konkurentsi pakkuda.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#15

(18-10-2015, 14:42 PM)Kerttt Kirjutas:  Kuid sai ostetud endale minski kart jah. Leningradi raami peal(vana raam)?
Igasugube know-how teretulnud Smile

 Nonäed, kohe teine asi. Smile
Hakatuseks võiks jah seda foorumit lugeda: http://omakart.forum.co.ee/f2-omad-kardid
Seal on neid teemasid päris põhjalikult lahatud ning pole mõtet seda juttu siia ümber kirjutada. Igatahes jõudu ja jaksu ehitamisel. Kaugel see kevadki  enam on.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne