965 ehk muhksapaka lugu
#41

Volgal on tehase poolt töösilindris 2 O rõngast kõrvuti.
http://www.volga.ee/albumphoto_dl/DSC05356.JPG
Seega ma ei näe mingit probleemi.

Küll aga pooldan ise originaalseid lahendusi.

Tervitades, Urmas
Vasta
#42

Pidurite teema ikka üleval veel, soovitut remontkomplekti ei ole kohe väga võtta, lubati jõuludeks (selle sobivus pole ka veel kindel). Tavalisi O-rõngaid ei taha päris panna. Kui muud ei saa, siis 05-e silindreid saab ikka. Samas kiiret ka eriti ei ole, jõuabki aegamõõda pisidetaile korda teha.
Näiteks korda värskenduskuuri läbi teinud trummlid:
[Pilt: 0109488131caf9d.jpg]
Kellelgi üleliigseid ilukilpe?
Vasta
#43

Kas toolil asuvast projektist ka räägid ?
Vasta
#44

Toolil ootab õnnetu 401 nina, millest peagi miski mõõbliese saab kellegi sooja tuppa Rolleyes
Aga teemasse ka, tänud kasutajele UMM varajase jõulukingi eest, ehk siis muhk sai ilukapslid rummudele.
[Pilt: 0109536119932e3.jpg]
Kohe samal öhtul algas kilpidega tihe töö:
[Pilt: 0109536131b1984.jpg]
[Pilt: 01095361399ec10.jpg]
Tegelikult venitasin uued rehvid ka velgedele juba töönädala keskel:
[Pilt: 0109536171ccda5.jpg]
Üldpilt jäi selline. Kahjuks veel auto pukkidel, kuna pidurid ei taha ikka veel koostööd teha. Nimelt uued pidurimansetid ja asjad küljes koos voolikute ja torudega, kuid süsteem õhutamisele ei allu. Potsik kenasti dot4 täis, pika pumpamise peale sain õli ka pidurisilindriteni, kuid suurt survet ei teki pumpamisel. Peasilndri kiskusin ka laiali süsteemi uuendades. Läks pärast korraliku pesu samade tükkidega kokku tagasi, kuna mansett tundus korralik ja käes suutis silinder survet anda küll. Ei tea nüüd, kas ma ei oska õhutada enam või ongi zazikul minu vastu mingi vimm Smile 

Tagumise otsa piduritorud ja voolikud. Torud väänasin ise ja voolikud vazauto tagumise silla pealne voolik. Stutsid ja asjad ka lada piduritorudele vastavad.
[Pilt: 01095363013804c.jpg]
Järgmine nädalavahetus ehk tekib aega veel seda pidurite jama vaadata, kui tõesti viga peasilindris siis peab seda uut otsima hakkama.
Senikaua kuulaks aga targemate meeste nõuandeid muhu pidurite kohta!
Vasta
#45

Mis targem aga mõte on. Kuna torudes ainult õhk, siis kiirel pumpamisel pedaaliga ei jõua kuigivõrd õli peale voolata, sest enamuse ajast on mansett sellest pealevoolu avast möödas ja sa pumpad õhku edasi-tagasi. Pealegi ei liigu mansett väga ruttu algasendisse tagasi, sest puudub klotsivedrude poolt õli tagastus.
Soovitus: kõige kaugem õhutusnippel lahti ja ilma pedaali puutumata oota kuni õli väljub sealt, siis järgmine jne. Pärast veel lõplik õhutus koos pedaalivajutamisega.
Eks targemad teavad paremaid-kiiremaid lahendusi, näiteks vaakumiga või siis suruõhuga.
Ikaruse eriti pikka ca10-11 meetrit sidurit õhutati ainult suruõhuga, muidu võisid ootama jäädagi.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#46

Tänud, Aavu, kaasa mõtlemast!
Muhul vast selline riukalik peapump, kus peamansett takistab õlil niisama vaba voolamise, ehk siis õli peaks liikuma vaid pumbates. Süsteemi lahti arutades tundus, nagu peamansett oleks ka ühtlasi ühesuunaklapp. Vaakumiga proovitud, nagu tuleks õli aga samas seda ka ainult samaaegselt sees pedaali pumbates.
Teine katsetus toimus suruõhuga, mida oli esialgu raske teostada, kuna õli pritsis igalepoole, seejärel tegin vastava rakise, et õlipaagile ühtlast survet anda, sain küll õli niplitest lendama, kuid öhutada süsteemi ikka ei saanud veel.
Kui tõenäoline see, et peasilindri mansett (nr17.) liiga kõva/pehme on?
[Pilt: glavnyj-cilindr-tormoza.gif]
 
Tean omastkäest pika trassi õhutamise värdsusi, ehk siis näiteks volvo fm seeriast (90+a pillid), kus siduri võimendi õhutamiseks surutakse hoopis töösilindri õhutusnipplist õli sisse ja oodatakse kuni see üles paaki jõuab, allapoole teedpidi õhutada ei õnnestu.
EDIT: joonist vaadates tundub nagu minu peasilindril nr 21. ja 22. tükid hoopiski puuduksid Sad
Vasta
#47

(13-12-2015, 23:34 PM)Buzzet Kirjutas:  ...kus siduri võimendi õhutamiseks surutakse hoopis töösilindri õhutusnipplist õli sisse ja oodatakse kuni see üles paaki jõuab...

Miks sa niiviisi ei taha pidureid õhutada? Ma niiviisi tegingi. Üksi muidu halb õhutust teostada. Teine üksi õhutamise võimalus on see avatud nipliga ootamine, kuni õli jooksma hakkab.
Kui alt üles õli ei lähe, siis tuleb vaadata peasilindri tagasivoolu ava. See võib vale pedaalireguleeringu tõttu suletud olla.
Vasta
#48

Ise olen õhutanud suurema õhu nii välja:
Tagant kõige kaugem nippel lahti otsa voolik ja ots purki.
Paak õli täis ja siis pedaali tallama. Peab jälgima, et paak kuivaks ei jäe.
Umbes paagi täie tallad läbi siis peaks ise juba tilkuma hakkama ja kui juba ise tilgub siis nippel kinni ja järgmisega sama teema jne.
Kui kuskil õhk vahel siis ise jooksma ei hakka.
Sul pilti ei ole sellest peasilindrist/pumbast ?
Teaksin vaadata kas mul mõni uus veel vedeleb.
Vasta
#49

Sapakal polegi neid, on moskvitsil ja mingitel sapakatel, mis juba uuemad. Selle moskvitsi oma peal on näidatud kolvi ja hoova vaheks 0,3 - 0,9 mm. A ja B on augud, mille kaudu liigub õli paagist ja paaki tagasi. Kui mansett suleb ava A, siis ei õnnestu õhutamine. Pilt mingi sõjaväe LUAZ-i ja mosu silindrist. Venes kasutati ühe margi osi teiste markide peal ja mõnikord veidi täiustati või lihtsustati vastavalt vajadusele ja saadavusele. Oli ju plaanimajandus ja tihti defitsiit osadega.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#50

(14-12-2015, 00:09 AM)Qunts Kirjutas:  ...
Sul pilti ei ole sellest peasilindrist/pumbast ?
...

Ainult siis, kui see õhumull istub kõrgemal, kui pidurivedeliku tase paagis. Allpool nivood asuvad mullid oskavad kenasti edasi liikuda.

Kas sel sapikal on ka mõni säärane tobe look süsteemis sees?
Vasta
#51

Päris tühja süsteemi olen üksi nii õhutanud, vajutan paar korda pedaali, fikseerin pedaali, lasen nipli lahti ja siis kinni jälle, algul tuleb ainult õhku, on kuulda, pika peale peaks tulema õli. võibolla miski sodi torudesse kokku panemisel sattunud? võibolla pidurivoolikud vanad või praagid, annavad järgi kui surve taga? võibolla mõni ühendus lekib või imeb õhku sisse?
Vasta
#52

(14-12-2015, 13:34 PM)v6sa Kirjutas:  
(14-12-2015, 00:09 AM)Qunts Kirjutas:  ...
Sul pilti ei ole sellest peasilindrist/pumbast ?
...

Ainult siis, kui see õhumull istub kõrgemal, kui pidurivedeliku tase paagis. Allpool nivood asuvad mullid oskavad kenasti edasi liikuda.

Kas sel sapikal on ka mõni säärane tobe look süsteemis sees?

Seda küll aga, nii saab tunduvalt kiirendada protsessi ja ei pea passima millal hakkab õli tulema.
Kui õli juba tuleb siis ju vaja ainult vaadata, et ühtlaselt tilgub siis peaks õhuvaba olema.
Vasta
#53

Soovitan ikka piduri õli sisse suruda õhutus nipli kaudu.Omale tegin pritsi vanast tavoti pritsest.Kadusi praktiliselt pole.Lahendusi kindlasti teisigi kuid minu ajutine ikka igavine.
Vasta
#54

Olen vist siin üks väheseid, kes on sellise muhu tehase uuena saanud. Aasta oli siis 1969. Tubli töö siin projektiga tehtud, kuid minu silma riivavad need musta värvi veljed. Originaalil olid helehallid.
Vasta
#55

Tänud, eks ikka proovin kevadeks teele saada teda. Velgede osas olin kahevahel, kas tõesti helehall või siis must, kuid võidu sai must, kuna himu white wallide järele ja siis hele velg jääks liiga tagasihoidlikuks.

Mõned pildid ja natuke juttu siis jälle. Peapump sai maha ja välja nägi ta pea täpselt nagu joonistel, kuid kruustangide vahel asja katsetades, et tahtnud ta kuidagi õli läbi lasta ja ega ka pumbates eriti tahtnud seda töötsooni imeda. Kuid siis otsustasin pumba uuesti lahti kiskuda ja kõik oli täpselt nagu peab (või pigem nagu ta 50a tagasi tehasest tuli).
[Pilt: 01095438150c53b.jpg]
Kuna pedaalil endal reguleerimis kohta pole, siis hakkasin puht mehaaniliselt manseti kaugust reguleerima, lasin pingis mõned sajandikud maha antud tükil pedaali poolsest otsast:
[Pilt: 0109543827e1390.jpg]
Ja peale seda selgus, et pump hakkas uuesti tööle ja õli läbivool toimis nagu eelpool räägitud. Ei teagi mis täpselt pumbal viga võis olla, kuna nii umbes 10 või rohkem aastakest tagasi tal mõni ratas isegi midagi pidurdas. Jääb ajada kõik vaid veninud manseti süüks vist Big Grin
Tänaseks päevaks on muhul pidurid olemas ja rattad all. Aga ega ta sellega mul veel rahul olnud, pärast kuuaega pukkidel seismist keeldus ta vabatahtlikult käivitumast. Vana hea topka ajas vanakese paariks sekundiks tuksuma, kuid see oli ka kõik. Karistuseks kiskusin karpa maha ja jätsin tükid likku, senikauaks, kuni muhu jaoks aega leian jälle (polnudki seda karburaatorit keegi pea 20a näppinud ma usun)  Big Grin
Vasta
#56

Bensiinipump ikka toimetas?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#57

Sellisel juhul on kauss mansett väljaveninud või praak. sama juhtub kui BSK sees olnud mansetid DOT4 kokku puutuvad, lähevad lodavaks-suureks ja pehmeks, lõpuks lagunevad.
Vasta
#58

Pärast karpa pesu käivitushädad kadusid, avastasin ka, et ujukinõelal puudus tihend/rõngas. Piduri peasilindri remont komplekt kuluks marjaks ära, ilmselt miski volgapoe teema?
Aga teemasse:
Õnnestus saada üks räbal originaal rool ja roolisamba ümbris. Rooli seisukohalt ei tea veel, kas lasen sadulsepal natuke paksemaks teda punuda ja siis ära nahata, või hakkan korralikumat otsima.
[Pilt: 0109549057a5fac.jpg]
Täna võtsin kätte ja vahetasin tagumised amordid ära lõpuks:
[Pilt: 01095490652b1cc.jpg]
Vahepeal lammutasin keneka ka maha, oma varudes uut pole hetkel Sad 
[Pilt: 0109549061c3123.jpg]
Üks huumoriga pilt ka Big Grin
[Pilt: 01095490636920b.jpg]
Ja hommikune test sõit Smile
[Pilt: 01095490599a087.jpg]
Vasta
#59

Jõuluaja meenutusi Saaremaalt:
[Pilt: 01095720493848c.jpg]
[Pilt: 010957206921329.jpg]
[Pilt: 010957209572012.jpg]
[Pilt: 0109572125b86f8.jpg]
[Pilt: 0109572141231e0.jpg]
[Pilt: 010957215963021.jpg]
Avastasin kolakambrit korrastades, et vedelevad suhteliselt heas korras nõukaaegsed kollaste klaasidega udutuled. Kuna muhu ninaosa muidu kuidagi lage ja kaks rõvedat auku ka põlles, siis mõeldud tehtud! Kerge hooldus tuledele ja kunagi lähevad nad külge ka.
[Pilt: 010957218359720.jpg]
Sarnased tuled ka "Siin me oleme" muhu küljes Smile Keegi teab, mis sellest muhust üldse saanud on?
[Pilt: 002.jpg]
Vasta
#60

minu teada on see Muhusaarel, ühes kolleksiuunis täitsa alles Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne