ZIL-164A
#1

Ohoo, mida põnevat meie kaunil kodumaal veel leidub! Sellist harja ja paagiga koristususutot ei kohta just tihti nii heas komplektsuses .
[Pilt: m9P9q936d5M9d7r1r4E2.jpg]

http://www.carrating.org/car.php?1947

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#2

Ära sa märgi! Smile Tekib ainult küsimus, et kas see restaureerimise jutt ei ole mitte lihtsalt \"hurraa\" ja illusioonidega kribatud? Loodan, et asi siiski kellegi poolt taastatakse selle originaalfunktsioonis. Võtaks mõni koristustöödega tegelev firmagi ta endale maskotiks, siis oleks vast lootust rohkem...

Alts@alati kahtleb, kui kuskil kirjas \"carrating.org\"
Vasta
#3

Landy Kirjutas:Ohoo, mida põnevat meie kaunil kodumaal veel leidub! Sellist harja ja paagiga koristususutot ei kohta just tihti nii heas komplektsuses .
[Pilt: m9P9q936d5M9d7r1r4E2.jpg]

http://www.carrating.org/car.php?1947
\"Sahaar\" on selle Zil 164 hüüdnimi. Sellised isendid tuleks ära taastada,ma pole sellist liikluses juba ammu ammu liikluses näinud!
Kusagil Arukülast edasi sõita Peningi poole mingid paar-kolm(täpselt ei mäleta enam) km,paremal pool teed kusagil 100 meetri kaugusel seisab(kui ongi seal enam!) üks \"Sahaar\" sadul tüüpi varjant. Kas see ka praegugi veel alles on,pead ei anna,kuid 3.aastat tagasi veel oli.
Vasta
#4

Sahaar (Zahhaar) peaks minuteada olema ikka see kolmesilla veoga isend ZIL 157. Pildil olev on siiski märksa haruldasem ja vanem kui meil levinud muud ZIL-id. Seega tasuks seda restaureerida just tänavakoristusautona. Paraku jääb see eriti karmide friikide pärusmaaks ja ei ole majanduslikult kasulik. Aga ehk siiski...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

To EdR: Peningi lähedast 2 sillaga Sahaari ma seal enam viimasel ajal näinud pole.

Küll aga olen Sahaare näinud siin seal mujal [selfcensored] kohtades.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#6

Kusjuures selle zilli pildid on carratingus sama kasutajanime all, mis roomikauto(on siit foorumist ka põgusalt läbi käinud) omad.
Vasta
#7

Piibur Kirjutas:Sahaar (Zahhaar) peaks minuteada olema ikka see kolmesilla veoga isend ZIL 157. Pildil olev on siiski märksa haruldasem ja vanem kui meil levinud muud ZIL-id. Seega tasuks seda restaureerida just tänavakoristusautona. Paraku jääb see eriti karmide friikide pärusmaaks ja ei ole majanduslikult kasulik. Aga ehk siiski...
Töötasin kunagi koos ühe mehega,kes oli 28 aastat ennem autojuht olnud ja ta siis ütles,et just 2 sillaga ZIL164-d olid need,mida kutsuti \"Sahaarideks\".

Kas seal Aruküla ja Peningi vahel siis enam seda sadul 164 enam polegi?
Vasta
#8

Sahaar oli pigem hüüdnimi kõigele ZIL-ililule (ZIS\'-likule), mida käitas R6 mootor (mille strateegilised andmed, nagu bore/stroke olid muutumatuna säilinud muide alates ZIS 5-st).

Nii räägiti Sahaari mootoriga LAZ bussidest (tõepoolest, varasemad isendid kandsid R6 mootoreid), Sahaari mootoriga kompressoritest/keevitusaparaatidest jne.

Ma tean hästi, kus see sadul-Sahaar seal taluhoovis seisis ja tõepoolest ei ole ma mööda sõites seda seal enam silmanud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

üks elujõus sahhaar peaks olema kesk-eesti eesti energia kasutuses, minu teada liigub siiani ringi. sellised isendid peaks punasesse raamatusse kirjutama kuna neid on tõesti suht vähe alles jäänud ja nende kabiinikuju on hullult kena, mis on heaks algmaterjaliks hotrodi ehitusel. Big Grin
Vasta
#10

margus16 Kirjutas:mis on heaks algmaterjaliks hot-roadi ehitusel.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5320
ja sealt eriti see viimane lõik...

p@nothing.personal
Vasta
#11

> kuna neid on tõesti suht vähe alles jäänud ja nende
> kabiinikuju on hullult kena, mis on heaks algmaterjaliks
> hotrodi ehitusel.

Mina kui vana paadunud vanatehnika hull leian, et enamvähem komplektset ümara kereosaga Sahhari (150 ja 164) on patuasi hot rod\'i jaoks ringi teha - neid on tõesti vähe alles.

Küll aga vedeleb veel siin-seal pea samasuguse kabiiniga, kuid veidi teiste poritiibadega kolme sillaga mudeleid 157, mida valmistati vähemalt 80te lõpuni. Sealt saaks head hot rod\'i jm isetehtud stiil-autode toorikud küll.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

Üks selline sôitis just nädal tagasi mulle Tallinnas vastu. Kastiga oli, ent kast oli kandiline, mitte ümmargune.

Ja samasuguse kabiiniga tuletôrjeauto vedeleb Tamsalus, kui rongiga Tartu poole sôita, siis vasakut kätt enne väljasôidu pööranguid. Vist oli sellel koguni topeltkabiin. Ise arvasin, et on GAZ51, aga vanem paarimees tegi selgeks, et on ZIL. Hiljem pikemalt vaadates veendusin isegi, et ei ole GAZ.
Vasta
#13

Ümmarguse kabiiniga ZILi (Sahaari) kohates tasub vaadata esmalt esitiibu. Kui on sellised, nagu siin threadis tänavapuhastusautol, siis on 164. Kui on sellised, nagu pildil http://pilt.ee/photo/36295/567622/ , siis on tegemist palju enam levinud 157-ga, mida toodeti veel alles hiljaaegu. 157-l on kaks tagasilda.

Tasub vaadata ka radiaatorivõret. Usun, et enamik vedelevat \"kola\" omab vertikaalse ribistusega esikannelt, sest selline on nii 164-l kui ka 157-l. Kui aga kohata horisontaalse ribistusega esikandlega \"Sahaari\", siis see on suure tõenäosusega palju haruldasem ZIS (ZIL) 150. Vt: http://www.autogallery.org.ru/z150.jpg .

Nende detailide järgi saab kõige lihtsamalt teha vahet ZILi (ZISi) levinuimate mudelite 150, 164 ja 157 vahel, mida kõiki siinmail ikka massiliselt liikunud. Seda ka kerede ja vrakkide korral.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#14

zazik Kirjutas:Kusjuures selle zilli pildid on carratingus sama kasutajanime all, mis roomikauto(on siit foorumist ka põgusalt läbi käinud) omad.
Samasugusest liikuvast roomikisendist juttu ka http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5210

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#15

valdo Kirjutas:Ümmarguse kabiiniga ZILi (Sahaari) kohates tasub vaadata esmalt esitiibu. Kui on sellised, nagu siin threadis tänavapuhastusautol, siis on 164. Kui on sellised, nagu pildil http://pilt.ee/photo/36295/567622/ , siis on tegemist palju enam levinud 157-ga, mida toodeti veel alles hiljaaegu. 157-l on kaks tagasilda.

Tasub vaadata ka radiaatorivõret. Usun, et enamik vedelevat \"kola\" omab vertikaalse ribistusega esikannelt, sest selline on nii 164-l kui ka 157-l. Kui aga kohata horisontaalse ribistusega esikandlega \"Sahaari\", siis see on suure tõenäosusega palju haruldasem ZIS (ZIL) 150. Vt: http://www.autogallery.org.ru/z150.jpg .

Nende detailide järgi saab kõige lihtsamalt teha vahet ZILi (ZISi) levinuimate mudelite 150, 164 ja 157 vahel, mida kõiki siinmail ikka massiliselt liikunud. Seda ka kerede ja vrakkide korral.
Tegelikult,ei anna see esitiibade vaatamine suurt midagi.Pärnu ETKVL-is sõitis kuni 90-ndate alguseni hulka kallajaid mida väispildi järgi polnud iial tehas teinud.KAZ-608 raam,kabiin 150/164/157kapot164/157poritiivad 151/157 ja kallurkast MMZ555 Kahe sillaga auto on ikka 150/164 ja kui on kolm silda siis 151 või 157.151 on taga topeltrattad kummimõõduga 8,25-20 või siis 157(tagasildadel üksikrattad mõõduga 12.00-18)Nina ja kabiin on neil autodel identsed.Jah,150/151-el kasutati ka segakonstruktsiooniga kabiine.Põhimõtteliselt peaks jah radikavõre järgi teada saama millise autoga on tegemist,kas 150 või 164/164A-ga.Aga vaid sellest juhindudes võime ikka rappa sattuda.Põhjuseks omaaegsed kap-remondid.Ja teisalt on ka nii,et horisontaalsete ribidega ninale ei saa eriti hästi panna juurde horisontaalnina kõrvu.Nad on erinevad.Kindlam on veidi kükitada ja vaadata kuidas kinnituvad esivedrud.Kui on kiiged,siis on tegemist autoga mis istub 150 raamil.Kui kükitada ei viitsi siis esistange on 150 raamil sirge tala,164 0ma aga umbes selline profileeritud ja käänuline nagu 130-el.No aga need vaid välised tunnused,erinevused 150 ja 164A juures märksa suuremad ja silmale märkamatumad.
Vaadates seda pilti tuli mul meelde,et vast 93 aastal pakuti Kuldses Börsis müüa Zil-!64A tänavahooldus autot,täisvarustuses ja ülevaatusega,valmistusaastaga 1964.Vaadates pilti arvan millegi pärast,et tegu sama autoga.
Lugupidamisega
Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne