Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Sahaar (Zahhaar) peaks minuteada olema ikka see kolmesilla veoga isend ZIL 157. Pildil olev on siiski märksa haruldasem ja vanem kui meil levinud muud ZIL-id. Seega tasuks seda restaureerida just tänavakoristusautona. Paraku jääb see eriti karmide friikide pärusmaaks ja ei ole majanduslikult kasulik. Aga ehk siiski...
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 771
Teemad: 566
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
To EdR: Peningi lähedast 2 sillaga Sahaari ma seal enam viimasel ajal näinud pole.
Küll aga olen Sahaare näinud siin seal mujal [selfcensored] kohtades.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 771
Teemad: 566
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Sahaar oli pigem hüüdnimi kõigele ZIL-ililule (ZIS\'-likule), mida käitas R6 mootor (mille strateegilised andmed, nagu bore/stroke olid muutumatuna säilinud muide alates ZIS 5-st).
Nii räägiti Sahaari mootoriga LAZ bussidest (tõepoolest, varasemad isendid kandsid R6 mootoreid), Sahaari mootoriga kompressoritest/keevitusaparaatidest jne.
Ma tean hästi, kus see sadul-Sahaar seal taluhoovis seisis ja tõepoolest ei ole ma mööda sõites seda seal enam silmanud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 771
Teemad: 566
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
> kuna neid on tõesti suht vähe alles jäänud ja nende
> kabiinikuju on hullult kena, mis on heaks algmaterjaliks
> hotrodi ehitusel.
Mina kui vana paadunud vanatehnika hull leian, et enamvähem komplektset ümara kereosaga Sahhari (150 ja 164) on patuasi hot rod\'i jaoks ringi teha - neid on tõesti vähe alles.
Küll aga vedeleb veel siin-seal pea samasuguse kabiiniga, kuid veidi teiste poritiibadega kolme sillaga mudeleid 157, mida valmistati vähemalt 80te lõpuni. Sealt saaks head hot rod\'i jm isetehtud stiil-autode toorikud küll.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Üks selline sôitis just nädal tagasi mulle Tallinnas vastu. Kastiga oli, ent kast oli kandiline, mitte ümmargune.
Ja samasuguse kabiiniga tuletôrjeauto vedeleb Tamsalus, kui rongiga Tartu poole sôita, siis vasakut kätt enne väljasôidu pööranguid. Vist oli sellel koguni topeltkabiin. Ise arvasin, et on GAZ51, aga vanem paarimees tegi selgeks, et on ZIL. Hiljem pikemalt vaadates veendusin isegi, et ei ole GAZ.