Sõidumeeriku kasutamine

Esitasin oma küsimused politseile kirjalikult, hetkel on ainsaks vastuseks, et nad vastavad koostöös maanteeametiga 30 päeva jooksul. Vastust pole ka saanud küsimusele: kas 30 päeva võib siis ilma meerikuta sõita? Igatahes hoian kursis mida Paikuse Akadeemia kasvandikud vastavad.
Vasta

Saabus "ammendav" vastus: Tere
 
Infoteenistus ei saa anda vastust Teie küsimusele. Palun oodake selgitustaotluse vastust.
Vasta

Mentlast saabus selgitus 50km erisuse tsentri määramise kohta.

Vastuskiri
Vastuseks Teie küsimusele selgitan, et LS § 130 lg12 sätestatud ettevõtte asukoha määratakse eraisiku korral liiklusregistri andmete alusel – selleks on sõiduki omaniku, vastutava kasutaja jne aadress. Kõik erandid, millal ei rakendata Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 561/2006 sätestatud nõudeid juhtide suhtes riigisisesel maanteeveol, on ära toodud LS § 130 lg12. Antud loetelu on ammendav ehk juhul, kui peate teostama vedu kaugemalt, kui 50 km, on sõidumeeriku kasutamine kohustuslik.
Lugupidamisega
(allkirjastatud digitaalselt)
Kalmer Tikerpe
politseimajor
arendusosakond, ennetuse ja süüteomenetluse büroo
juhtivkorrakaitseametnik
/*

Hetkel ootan vastust majandus ja kommunikatsiooniministeeriumilt(LS üllitaja) selle kohta mille kuradi pärast ikkagi peab eraisik täitma töö ja puhkeajaseadusest tulenevat aruandlust.
Vasta

Tõneäoliselt selleks, et jugoriikide "eraisikuid" meie teedelt eemal hoida.

Vähetähtis pole ma positiivne mõju riigikassale. Big Grin
Vasta

(24-01-2019, 12:30 PM)Valmet Kirjutas:  Mentlast saabus selgitus 50km erisuse tsentri määramise kohta.

Vastuskiri

...
Kõik erandid, millal ei rakendata Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 561/2006 sätestatud nõudeid juhtide suhtes riigisisesel maanteeveol, on ära toodud LS § 130 lg12. Antud loetelu on ammendav ehk juhul, kui peate teostama vedu kaugemalt, kui 50 km, on sõidumeeriku kasutamine kohustuslik.
Lugupidamisega
(allkirjastatud digitaalselt)
Kalmer Tikerpe
politseimajor
arendusosakond, ennetuse ja süüteomenetluse büroo
juhtivkorrakaitseametnik
/*

Hetkel ootan vastust majandus ja kommunikatsiooniministeeriumilt(LS üllitaja) selle kohta mille kuradi pärast ikkagi peab eraisik täitma töö ja puhkeajaseadusest tulenevat aruandlust.

Ma arvasin, et olen ainus hull kes üritab sellest aru saada, mulle pole kah veel vastust tulnud.


Vasta

Väga vabandan rumala küsimuse eest, kuid lugesin, mis ma lugesin ja aru ma ei saanud, et mis praegu kehtib.
Antud lingilt nagu sain vastuse: https://www.ti.ee/fileadmin/user_upload/...raamat.pdf , kuid ei tea, kas olen võibolla pime, aga liiklusseadusest ma ei suutnud samu punkte leida.

Kui mul on näiteks 2000a esmaregistreeritud sõiduk, mille täismass on 3500kg ja 7500kg vahel ja ma tahan sellega oma tarbeks vedada näiteks ehitusmaterjali koju, või mõnda teist enda sõidukit koju/jäärajale/kuhuiganes, siis kas sõidumeerik on vajalik või mitte? Ja kas siis on mingi raadius, mille piires võin liigelda, või võin sõita palju tahan?
Vasta

(26-01-2019, 22:43 PM)Kicks Kirjutas:  Väga vabandan rumala küsimuse eest, kuid lugesin, mis ma lugesin ja aru ma ei saanud, et mis praegu kehtib.
Antud lingilt nagu sain vastuse: https://www.ti.ee/fileadmin/user_upload/...raamat.pdf , kuid ei tea, kas olen võibolla pime, aga liiklusseadusest ma ei suutnud samu punkte leida.

Kui mul on näiteks 2000a esmaregistreeritud sõiduk, mille täismass on 3500kg ja 7500kg vahel ja ma tahan sellega oma tarbeks vedada näiteks ehitusmaterjali koju, või mõnda teist enda sõidukit koju/jäärajale/kuhuiganes, siis kas sõidumeerik on vajalik või mitte? Ja kas siis on mingi raadius, mille piires võin liigelda, või võin sõita palju tahan?
https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021?leiaKehtiv
§ 131.  Sõidumeeriku kasutamine
 (4) Sõidumeerik ei ole kohustuslik sõidukil:
2) mida kasutatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 561/2006 artikli 3 ja käesoleva seaduse § 130 lõike 12 alusel nõuete täitmisest vabastatud vedudel;
https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex...501:ET:PDF
Artikkel 3 
Käesolevat määrust ei kohaldata vedude korral, mille puhul on tegemist:
h) kaupade mitteäriliseks veoks kasutatavate sõidukite või sõidukite kombinatsioonidega, mille lubatud täismass ei ületa 7,5 tonni;
Vasta

(26-01-2019, 22:51 PM)Raigo Kirjutas:  
(26-01-2019, 22:43 PM)Kicks Kirjutas:  Väga vabandan rumala küsimuse eest, kuid lugesin, mis ma lugesin ja aru ma ei saanud, et mis praegu kehtib.
Antud lingilt nagu sain vastuse: https://www.ti.ee/fileadmin/user_upload/...raamat.pdf , kuid ei tea, kas olen võibolla pime, aga liiklusseadusest ma ei suutnud samu punkte leida.

Kui mul on näiteks 2000a esmaregistreeritud sõiduk, mille täismass on 3500kg ja 7500kg vahel ja ma tahan sellega oma tarbeks vedada näiteks ehitusmaterjali koju, või mõnda teist enda sõidukit koju/jäärajale/kuhuiganes, siis kas sõidumeerik on vajalik või mitte? Ja kas siis on mingi raadius, mille piires võin liigelda, või võin sõita palju tahan?
https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021?leiaKehtiv
§ 131.  Sõidumeeriku kasutamine
 (4) Sõidumeerik ei ole kohustuslik sõidukil:
2) mida kasutatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 561/2006 artikli 3 ja käesoleva seaduse § 130 lõike 12 alusel nõuete täitmisest vabastatud vedudel;
https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex...501:ET:PDF
Artikkel 3 
Käesolevat määrust ei kohaldata vedude korral, mille puhul on tegemist:
h) kaupade mitteäriliseks veoks kasutatavate sõidukite või sõidukite kombinatsioonidega, mille lubatud täismass ei ületa 7,5 tonni;

Ma väga tänan kiire ja põhjaliku vastuse eest.
Vasta

No nii, asi selgeks vaieldud. Kirjutasin õiguskantslerile ja nemad saatsid selle küsimuse edasi Majandus ja kommunikatsiooniministeeriumile. Sealt tuli siis raske vastus, et eraisik ei pea kasutama meerikut. Politsei ei tea sellest muidugi veel midagi, seega teepeal tuleb ilmselt vaidlemist.
Vasta

Hea töö. Cool

Kas on liiga palju palutud ÕK vastuse siia ülesriputamine?

Kaasas peab see niikuinii olema, et tee peal menetluse aega lühendada.
Vasta

(21-02-2019, 15:02 PM)Valmet Kirjutas:  No nii, asi selgeks vaieldud. Kirjutasin õiguskantslerile ja nemad saatsid selle küsimuse edasi Majandus ja kommunikatsiooniministeeriumile. Sealt tuli siis raske vastus, et eraisik ei pea kasutama meerikut. Politsei ei tea sellest muidugi veel midagi, seega teepeal tuleb ilmselt vaidlemist.

Kas see kehtib 7.5t täismassi puhul või massipiirang puudub üldse eraisikul meeriku kasutamisel.
Vasta

Vastas mulle ikkagi MKM, kui Liiklusseaduse üllitaja. Tähelepanelikult lugedes mingit 7500 massi piirangut pole, aga eraisik peab suutma tõendada, et ei tegele ärilise tegevusega. Samas võib autoga sõita ainult aeg-ajalt Smile, ehk see vastus on tulnud suhteliselt vastumeelselt välja sealt majast. Äraspidise vastuse korral oleks muidugi järgnenud minupoolne soov seaduse muudatuseks.

Edit: Ei mõista seda riputamise värki, aga proovin copypastega.

ASUTUSESISESEKS KASUTAMISEKS
Märge tehtud: 20.02.2019
Kehtib kuni: 20.02.2094
Alus: ÕKS § 23 lg 8, AvTS § 35 lg 1 p 12,19
Teabevaldaja: Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Martin Branno
martin.branno@mail.ee
Teie 21.01.2019 nr 14-5/190114/1900361
Meie 20.02.2019 nr 1.15-5/2019/1534
Sõidumeeriku nõuetest
Austatud Martin Branno
Täname Teid kirja eest, milles palusite selgitust mootorsõidukijuhi töö- ja puhkeaja nõuete kohta.
Kohustused mootorsõidukijuhi töö- ja puhkeaja kohta tulenevad Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusest1 EÜ 561/2006. Määrust kohaldatakse juhtidele, kes juhivad kas kaubaveoks ette nähtud sõidukit, mille lubatud täismass koos haagise või poolhaagisega ületab 3,5 tonni või rohkem kui üheksa inimese veoks ette nähtud sõidukit. Määruse kohaselt on juhi mõiste äärmiselt lai. Juhiks loetakse isik, kes juhib sõidukit, isegi lühiajaliselt, või kes oma kohustuste osana sõidab kaasa selleks, et olla vajaduse korral kättesaadav sõiduki juhtimiseks. Seega ei tee määrus otseselt vahet, kas juhiks on eraisik, kes kasutab määruse kohaldusalasse jäävat oma sõidukit või muu isik. Küll aga on määruses artiklis 3 ette nähtud erandid, milliste vedude ja sõidukite puhul määruse nõudeid Euroopa Liidu üleselt ei rakendata. Lisaks on siseriiklikud vabastused kehtestatud liiklusseaduse §-s 130 ja 131. Seega, kui Teie poolt kasutatav sõiduk või teostatav vedu jääb määruses või liiklusseaduses loetletud erandi alla, ei ole Te kohustatud määrusest tulenevaid nõudeid järgima.
Küll aga jätab määruse kohaldamine teatud osas tõlgendamisruumi juhul kui eraisik kasutab isiklikul eesmärgil määruse kohaldusalasse jäävat sõidukit. Meile teadaolevalt on Euroopa Liidu liikmesriikide praktika selles konkreetses küsimuses erinev ning selle kohta ei ole ka ühtegi jõustunud kohtuotsust. Siiski on Euroopa Kohus kohtuasjas C-317/12, kus arutati määruse artikkel 3 punktis h toodud „kuni 7,5 tonnise sõidukitega kaupade mitteärilise veo“ määratlust, kaudselt puudutanud määruse üldist kohaldatavust eraisikutele. Nimelt on kohus rõhutanud, et viidatud määruse eesmärgiks on kehtestada eeskirjad kauba- ja reisijateveoga hõivatud sõidukijuhtide sõiduaegade, vaheaegade ja puhkeperioodide kohta, et ühtlustada konkurentsitingimusi autoveosektori osas ning parandada töötingimusi ja liiklusohutust. Lisaks sellele on määruse eesmärgiks aidata kaasa järelevalve ja haldussunni praktika parandamisele liikmesriikides, samuti töökorralduse parandamisele autoveosektoris. Kohus on viidatud kohtuotsuse punktis 28 jõudnud järgmise tõdemuseni - käesoleva kohtuotsuse punktidest 24–27 tuleneb, et määruse nr 561/2006
1 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/...1-20150302
2 (3)
sätteid kohaldatakse eeskätt kutselistele juhtidele, mitte aga eraviisiliselt sõidukit juhtivatele isikutele, nagu ka komisjon Euroopa Kohtule esitatud seisukohtades õigustatult märkis. Seega on kohus jõudnud järeldusele, et määruses toodud töö- ja puhkeaja nõuded on suunatud eeskätt ettevõtluse või kutsetegevuse raames veoautot või bussi juhtivale isikule. Samas ei ole kohus määruse rakendumist eraisikule täielikult välistanud.
Arvestades määruse eesmärke ning Euroopa Kohtu otsuses toodud järeldust leiame, et eraisik, kes kasutab endale kuuluvat sõidukit aeg-ajalt enda isikliku kauba vedamiseks, ei ole kohustatud järgima määruses toodud nõudeid. Küll aga lasub sõidukijuhil vajadusel tõendamiskohustus, et vedu ei tehta ükskõik millise ettevõtluse või kutsetegevuse raames, vedu ei hõlma rendi- või tasu elemente ning veetav kaup ei ole seotud äri või kutsetegevusega.
Kui Teie poolt kasutatavale sõidukile või teostatavale veole rakenduvad siiski töö- ja puhkeaja nõuded, olete kohustatud kontrolliametnikule esitama jooksva päeva ja eelnenud 28 päeva tegevused. Samuti peab kasutatav sõidumeerik olema läbinud ettenähtud kontrolli. Tegevusi saab tõestada vastava tõendiga2 tegevuse kohta, analoogsõidumeeriku puhul salvestuslehtedega või digitaalse sõidumeeriku puhul juhikaardile salvestatud või sisestatud kannetega. Kui sõidukijuht viibib sõidukist eemal, siis ei ole ta kohustatud seisval autol vahetama sõidumeeriku salvestuslehti igapäevaselt. Sõidumeeriku salvestuslehtede tagaküljele on võimalik teha käsitsi kanded perioodide kohta, kui sõidukis ei viibitud. Teise variandina on võimalik enda tegevusi tõendada viidatud tõendiga juhi tegevuste kohta. Antud tõendile tuleb sellisel juhul kanda tegevused, mis toimusid perioodil, kui sõidukis ei viibitud.
Lugupidamisega
(allkirjastatud digitaalselt)
Ain Tatter
teede- ja raudteeosakonna juhataja
Lisaadressaadid: Õiguskantsleri Kantselei
2 https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/124..._lisa1.pdf#
3 (3)
Kaarel Tang
Vasta

(21-02-2019, 15:02 PM)Valmet Kirjutas:  No nii, asi selgeks vaieldud. Kirjutasin õiguskantslerile ja nemad saatsid selle küsimuse edasi Majandus ja kommunikatsiooniministeeriumile. Sealt tuli siis raske vastus, et eraisik ei pea kasutama meerikut. Politsei ei tea sellest muidugi veel midagi, seega teepeal tuleb ilmselt vaidlemist.

Hea ajastus, mulle saabus samal teemal vastus täna:

Kohustused mootorsõidukijuhi töö- ja puhkeaja kohta tulenevad Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusest1 EÜ 561/2006. Määrust kohaldatakse juhtidele, kes juhivad kas kaubaveoks ette nähtud sõidukit, mille lubatud täismass koos haagise või poolhaagisega ületab 3,5 tonni või rohkem kui üheksa inimese veoks ette nähtud sõidukit. Määruse kohaselt on juhi mõiste äärmiselt lai. Juhiks loetakse isik, kes juhib sõidukit, isegi lühiajaliselt, või kes oma kohustuste osana sõidab kaasa selleks, et olla vajaduse korral kättesaadav sõiduki juhtimiseks. Seega ei tee määrus otseselt vahet, kas juhiks on eraisik, kes kasutab määruse kohaldusalasse jäävat oma sõidukit või muu isik. Küll aga on määruse artiklis 3 ette nähtud erandid, milliste vedude ja sõidukite puhul määruse nõudeid Euroopa Liidu üleselt ei rakendata. Lisaks on siseriiklikud vabastused kehtestatud liiklusseaduse §-s 130 ja 131. Seega, kui Teie poolt kasutatav sõiduk või teostatav vedu jääb määruses või liiklusseaduses loetletud erandi alla, ei ole Te kohustatud määrusest tulenevaid nõudeid järgima.

Küll aga jätab määruse kohaldatavus teatud tõlgendamisruumi juhul kui eraisik kasutab isiklikul eesmärgil määruse kohaldusalasse jäävat sõidukit. Meile teadaolevalt on Euroopa Liidu liikmesriikide praktika selles konkreetses küsimuses erinev ning selle kohta ei ole ka ühtegi jõustunud kohtuotsust. Siiski on Euroopa Kohus kohtuasjas C-317/12, kus arutati määruse artikkel 3 punktis h toodud „kuni 7,5 tonnise sõidukitega kaupade mitteärilise veo“ määratlust, kaudselt puudutanud määruse üldist kohaldatavust eraisikutele. Nimelt on kohus rõhutanud, et viidatud määruse eesmärgiks on kehtestatakse eeskirjad kauba- ja reisijateveoga hõivatud sõidukijuhtide sõiduaegade, vaheaegade ja puhkeperioodide kohta, et ühtlustada konkurentsitingimusi autoveosektori osas ning parandada töötingimusi ja liiklusohutust. Lisaks sellele on määruse eesmärgiks aidata kaasa järelevalve ja haldussunni praktika parandamisele liikmesriikides, samuti töökorralduse parandamisele autoveosektoris. Kohus on viidatud kohtuotsuse punktis 28 jõudnud järgmise tõdemuseni - käesoleva kohtuotsuse punktidest 24–27 tuleneb, et määruse nr 561/2006 sätteid kohaldatakse eeskätt kutselistele juhtidele, mitte aga eraviisiliselt sõidukit juhtivatele isikutele, nagu ka komisjon Euroopa Kohtule esitatud seisukohtades õigustatult märkis. Seega on kohus jõudnud järeldusele, et määruses toodud töö- ja puhkeaja nõuded on suunatud eeskätt ettevõtluse või kutsetegevuse raames veoautot või bussi juhtivale isikule. Samas ei ole kohus määruse rakendumist eraisikule täielikult välistanud.
Arvestades määruse eesmärke ning Euroopa Kohtu otsuses toodud järeldust leiame, et eraisik, kes kasutab endale kuuluvat sõidukit aeg-ajalt oma enda isikliku kauba vedamiseks, ei ole kohustatud järgima määruses toodud nõudeid. Küll aga lasub sõidukijuhil vajadusel tõendamiskohustus, et vedu ei tehta ükskõik millise ettevõtluse või kutsetegevuse raames, vedu ei hõlma rendi- või tasu elemente ning veetav kaup ei ole seotud äri või kutsetegevusega.
Kui Teie poolt kasutatavale sõidukile või teostatavale veole rakenduvad siiski töö- ja puhkeaja nõuded, olete kohustatud kontrolliametnikule esitama jooksva päeva ja eelnenud 28 päeva tegevused. Tegevusi saab tõestada Teie poolt viidatud tõendiga juhi tegevuse kohta, analoogsõidumeeriku puhul salvestuslehtedega või digitaalse sõidumeeriku puhul juhikaardile salvestatud või sisestatud kannetega. Nagu eespool öeldud, on sõidukijuhtide sõiduaegadele, vaheaegadele ja puhkeperioodidele kehtestatud nõuded vajalikud ühtlustamaks konkurentsitingimusi ning parandamaks töötingimusi ja liiklusohutust. Seetõttu ei saa väita, et kontrollametnikud oleksid nõutavate dokumentide kontrollimisel üle pingutanud.


Ilus vastus, poliitiliselt korrektne ja mitte midagi kindlat lubav.
Oletan, et Sinu kiri on 1:1 copy.


Vasta

Keegi võiks selgitada seda ka, kuidas analoogmeeriku puhul ketta tagaküljele seda märkida, et nt 10 - 20 veebruar sõidukit ei kasutatud. Mis ma sinna taha peaksin joonistama, et kõik korrektne oleks? Ja millisele kettale seda teha tuleks, nö eelmisele või sellele mille nüüd sisse panen?
Hetkel olen toiminud nii, et panen kettta sisse, sõidan ära, võtan ketta välja ja jätan meeriku avatuna. Kui jälle 25 päeva pärast juhuslikult sõitma lähen, uus ketas siss eja teen sõidud ära jne...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(21-02-2019, 17:27 PM)saarrand Kirjutas:  Keegi võiks selgitada seda ka, kuidas analoogmeeriku puhul ketta tagaküljele seda märkida, et nt 10 - 20 veebruar sõidukit ei kasutatud. Mis ma sinna taha peaksin joonistama, et kõik korrektne oleks? Ja millisele kettale seda teha tuleks, nö eelmisele või sellele mille nüüd sisse panen?
Hetkel olen toiminud nii, et panen kettta sisse, sõidan ära, võtan ketta välja ja jätan meeriku avatuna. Kui jälle 25 päeva pärast juhuslikult sõitma lähen, uus ketas siss eja teen sõidud 
Kui korrektne olla siis ketta taha saab märkmeid teha ainult 24 tunni ulatuses.
Kui auto seisma jätad paned puhta ketta sisse ja kui kunagi sõitma lähed siis kirjutad selle ketta taha julmalt, et olin täitmas muid ülesandeid sellest selle hetkeni. Algus- ja lõppkilomeetrid on kettal samad mis näitab, et skeemitatud pole. Peaks piisama.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Täpsustasin asja.
 Kui teed pausi lahtise kettaga siis on sul vaja puhkelehte. Kui oled ise endale tööandja siis annadki endale välja puhkelehe. Allkirjastad nii juhi kui firma lahtri. Puhkelehele võid teha ainult ühe risti kus on küsitud eemaloleku põhjust.
Kui aga sees on tühi ketas täidad ära seismajäämise alguse nii kellaaja kui kuupäeva ning enda + auto andmed  muidugi ja sõitu alustades sama.
Nüüd uus ketas sisse ja tuld kuniks BAG-i küsib kuhu ja miks ja kuidas lähed.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(21-02-2019, 17:24 PM)hulgus Kirjutas:  Ilus vastus, poliitiliselt korrektne ja mitte midagi kindlat lubav.
Oletan, et Sinu kiri on 1:1 copy.

Minu kiri on mulle digidociga saadetud ja 1:1
Vasta

(21-02-2019, 19:14 PM)Daff Kirjutas:  Täpsustasin asja.
 Kui teed pausi lahtise kettaga siis on sul vaja puhkelehte. Kui oled ise endale tööandja siis annadki endale välja puhkelehe. Allkirjastad nii juhi kui firma lahtri. Puhkelehele võid teha ainult ühe risti kus on küsitud eemaloleku põhjust.
Kui aga sees on tühi ketas täidad ära seismajäämise alguse nii kellaaja kui kuupäeva ning enda + auto andmed  muidugi ja sõitu alustades sama.
Nüüd uus ketas sisse ja tuld kuniks BAG-i küsib kuhu ja miks ja kuidas lähed.
Puhkelehe näidis on suvaline internetist?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(21-02-2019, 23:04 PM)saarrand Kirjutas:  
(21-02-2019, 19:14 PM)Daff Kirjutas:  Täpsustasin asja.
 Kui teed pausi lahtise kettaga siis on sul vaja puhkelehte. Kui oled ise endale tööandja siis annadki endale välja puhkelehe. Allkirjastad nii juhi kui firma lahtri. Puhkelehele võid teha ainult ühe risti kus on küsitud eemaloleku põhjust.
Kui aga sees on tühi ketas täidad ära seismajäämise alguse nii kellaaja kui kuupäeva ning enda + auto andmed  muidugi ja sõitu alustades sama.
Nüüd uus ketas sisse ja tuld kuniks BAG-i küsib kuhu ja miks ja kuidas lähed.
Puhkelehe näidis on suvaline internetist?

Ma arvan küll.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(21-02-2019, 18:13 PM)Daff Kirjutas:  
(21-02-2019, 17:27 PM)saarrand Kirjutas:  Keegi võiks selgitada seda ka, kuidas analoogmeeriku puhul ketta tagaküljele seda märkida, et nt 10 - 20 veebruar sõidukit ei kasutatud. Mis ma sinna taha peaksin joonistama, et kõik korrektne oleks? Ja millisele kettale seda teha tuleks, nö eelmisele või sellele mille nüüd sisse panen?
Hetkel olen toiminud nii, et panen kettta sisse, sõidan ära, võtan ketta välja ja jätan meeriku avatuna. Kui jälle 25 päeva pärast juhuslikult sõitma lähen, uus ketas siss eja teen sõidud 
Kui korrektne olla siis ketta taha saab märkmeid teha ainult 24 tunni ulatuses.
Kui auto seisma jätad paned puhta ketta sisse ja kui kunagi sõitma lähed siis kirjutad selle ketta taha julmalt, et olin täitmas muid ülesandeid sellest selle hetkeni. Algus- ja lõppkilomeetrid on kettal samad mis näitab, et skeemitatud pole. Peaks piisama.

Aga Ei piisanud, seda me jageleme. Oleks pidanud iga 28 päeva kohta tühja ketta joonistama, või "tõend tegevuste kohta", kus kinnitan kolme allkirjaga, et mina kinnitan, et mina pole s---i teinud, mida sõiduki juhtimiseks pidada. Formaalne põhjus riigi aktsiaid osta.
Eriline nüanss on see, et kahe sõidu vahe oli 30päeva, esitasin kettad, mis seda kinnitasid. Oleks sõitnud igapäevaselt (lõhki) ja tõendi kirjutanud, kettaid esitamata oleks ok olnud. Igaks päevaks uus paber ja tuld...

Niisiis C;D;E kati lubade omanikud, ainult lubadest ei piisa, koolitusele...



(21-02-2019, 23:24 PM)Daff Kirjutas:  
(21-02-2019, 23:04 PM)saarrand Kirjutas:  Puhkelehe näidis on suvaline internetist?

Ma arvan küll.

Igaks juhuks võtke eraa.ee lehelt, mingil versioonil oli pool teksti puudu.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne