M-72, K-750, K-750M
#1

Teen selle postituse sellepärast et, iga uustulnuk küsib täpselt samasuguseid küsimusi erinevuste või ajaloo kohta
Püüakski siis siia teema alla koondada need küsimused ning antud mootorratta ajaloo.

Kogusin need andmed siit foorumist ning püüan Teie abiga seda teemat täiendada. Kui midagi on puudu või valesti kirjutatud, siis palun Teil kommenteerida seda teemat või kirjuta mulle PS-i ning täiendan on postitust.

Ajalugu

M72 tootmist alustati venemaal aga 1941. aastal.
Tegemist on BMW R71 baasil N.Liidus ümber ehitatud mootorrattaga.
25. oktoobril 1942 saadeti esimesed M72 mootorrattad lahingusse.
II Maailmasõja järel renoveeriti mootorrataste tehas ning 1950. aastal toodeti seal 30 000-es mottorratas.
1950-ndate lõpus võttis Ukrainas asuv KMZ sõjategevuseks mõeldud mootorrataste tootmise üle ning IMZ jätkas vaid tsiviil-mootorrataste tootmist.


Erinevused M72, K-750, K750M

1. M-72-l on "tagurpidi" (liigend otsaspool, käepie liigendist seespool) BMWlt laenatud heeblid.
2. K-750 on samuti tagurpidi heeblitega (vanemad, kuni 1963. aastani toodetud masinad).
3. K-750-l "õigetpidi" ehk liigend seespool käepidet nagu hiljem ja kaasajal tavaks.
4. M72 tagakiige puudub ja reduktor kinnitub tagaamordi külge,mis on hoopis teistsugune, kui tavalised tänapäevased.Ka on reduktori korpus tänapäevastest erinev.
5. K-750 on tagakiigega ja sellise reduktoriga ,nagu kõik hilisemad Dneprid, tagaamordid samuti sellised ,nagu tänapäeval.
6. Silindripea peaks olema M72-l pealt sile ja K750-l ribidega.
7. M-72 porilauad kantis profiiliga, K-750 aga kumerad.
8. Kiigega esiharki kasutati kõigest ühel M72 versioonil (H), mis oli tootmises mõne aasta jookul 50.ndate lõpus. M72 tootmist alustati venemaal aga 1941. aastal, alguses oli porilaud
vitstega esiratta telje juurde amordi otstele kinnitatud, hiljem viidi porilaud üles.
9. Kiievi tehas valmistas ka külgkorviveoga M-72 te.
10.Kiievis toodeti M-72H -i alates 1956, 1958 läks tootmisse K750, 1964 ilmus K750M, K-del kiigega tagavedrustus, M-idel küünalvedrustus, K750 ja M-72H "käppadega" esihark.
11. K750 mõned erinevused: esimesed amorditorud peenemad, "prillid" teise kujuga, ratatse rummud küljelt vähem punnis, pealpool karbussi juures oli mingi erinevus silindriribide kujus, kalasabasummutid.
12. K750M hakati tootma 1964.a. 750-l algselt alahoobadega esihark, 750M-l aga 2-poolse toimega hüdr. amordid,
silindripead ribilised paremaks jahutamiseks, piduritrumlitel sisemuse kaitseks labürinttihend, esilambi võru nokaga.
3. Hiljem hakati tootma mootorratast K-750-M mis oli juba hariliku teleskoop esihargi, õigetpidi heeblite ja ilma kalasaba summutiteta. Neil on ka erinevad raamid.
Erinevad ju ilmselgelt veel veljed, esituli, sil. pead jm.
14.R-71 paak on M-i paagist kitsam, M-72 paagi peal olev nn. tööriistakarbi põhi on sile aga BMW paagil on seal raami ülemise toru jaoks vastav õnarus.
15.K-750 ja K-750M on mootori karteril alaosas ribid. Enamusel, tõenäoliselt siis 750 M mudelitel on need külgedel ja eest nö kiilas,
kuid K-750 (millel on lambajalg esihark ja siledad pütakaaned) on ribid ka karteri esiosal.
16.

Teadmiseks

1. Aeglane 37/8, kiire 35/9, ülikiire 35/10. Viimane vajab tavaliselt silla korpuse freesimist, et "tigu" ära mahuks.


2. Nukka ja väntvõlli märgid
[Pilt: 2439715564742a_m.jpg]



3.Kolvirõngad
[Pilt: 24993551fe7597_l.jpg]


Tehnilised andmed

1. K-750M leegitoru läbimõõt-36 mm.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne