Pulbervärvi eemaldamise võimalused?
#21

(23-05-2018, 13:03 PM)HMP Kirjutas:  Läks krunt/tsink/värv. Need kes hinda taga ajavad ei krundi, ega tsingi. Haljale metallile lastakse pulber otse peale. Kui pulbervärvija ka materjaliga koonerdab, et hinda alla viia, on häda väga kiirelt käes.
Kindlalt siin mängib rolli eelnev kruntimine ja tsinkimine, mis ei lase rooste minna kuigi värvipind on kahjustatud. 
Võimalik veel ka pulberlakkimine.  Pulbervärv on mõeldud metallkontstruktsioonide odavaks ja kiireks värvimiseks.
Pulbervärv on oma olemuselt kalk ja mehaanilised löögid löövad killud välja. Hilisem eemaldus ,,peavalu"
Seega sillakinnitused rahvakeeli ,,rekka raamivärviga" või ,,Cobraga"
Odavalt jah ei saa kahjuks kunagi head. Ma olen alati palunud nii öelda rasvasemat värvikihti peale. Maksab jälle küll mõne kopika juurde,aga tulemus ka tummisem. Lakki pole proovinud.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#22

(23-05-2018, 14:18 PM)viplala Kirjutas:  Kasutage lahusti asemel atsetooni. See on kõvasti kangem ja täiesti puhas aine. Lahusti kuivades jääb alati mingi x kiht pinnale. White spirt jätab samuti rasvase kihi ja sellel ei ole pea üldse värvile mingeid mõjusid (oleneb muidugi värvist aga mõtlen selliseid tööstuslikke) Üks ülimalt jõhker värvi lahusti on ksüleen. On päris palju värve mis atsetoonile ei allu aga ksüleen suudab lahustada. Ksüleeni ja atsetooni ei anna võrrelda lahustiga ühestki asendist kui on vaja puhastada pindu või lahustada vana värvi. Proovige ära ja imestate isegi Smile

E: Ksüleen atsetooni siiski ei asenda ja vice versa. Täiesti erineva toimega ained. Riiulile oleks vaja mõlemad muretseda. Ksüleeniga töödeldud pinnad on vaja samuti atsetooniga pesta muidu jääb rasvane kiht sinna.

Ei taha esitatud väidetele kuidagi vastu vaielda, aga 646 nitrolahusti sildil seisab, et koosnebki suures osas atsetoonist ja ksüleenist.
Vasta
#23

Kuna jutt juba liigse koonerdamise vältimisele läks, siis targad andke nõu. Olen just võtnud paar pakkumist hobiauto plekkvelgede värvimiseks. Kuna ma ei osanud täpsemalt küsida, siis küllap see mingi odav pulberversioon on. Mis see õige teenus ja värv on, mida peaks maalrilt hea tulemuse saavutamiseks nõudma?
Vasta
#24

Et asi kestaks tuleks see kõigepealt klaasipuruga puhtaks ning sametiseks pritsida, et värvil oleks kuhu nakkuda, seejärel krunt alla ning värv peale. 
Klaasipuru oleks soovitatav kuna seal ei ole ladestunud soolasid nagu liivas. 
Kui värvida pulbriga tuleks asja samuti eelnevalt pulberkruntida (soovitatavalt tsinki sisaldava krundiga).

Pulbri eelis on see, et pind on kriimustuskindlam ning seda kohe peale värvimist. Märgvärv saavutab oma lõpliku kõvaduse 2-4 nädala pärast peale värvimist (isegi 2 komponentne polüuretaan mida saab 5min peale peale kandmist puudutada).

Kui soovid märgvärvida ning max vastupidavust, siis ise teeksin järgnevalt: 1 kiht Tikkurila Temazinc 99 (40um), sellele peale 2 kihti Tikkurila GPL-S epo krunti (2x60um) ning selle peale endale sobiv kattevärv ning soovi korral lakk. See võiks 10a rannas vedeleda, ilma, et rooste läheks - seda muidugi eeldusel, et pind eelnevalt pritsitud. Tikkurila oli lihtsalt näitena toodud, igal tööstusvärvi tootjal on analoogne värviseeria olemas.
Vasta
#25

(24-05-2018, 13:20 PM)Envir Kirjutas:  
(23-05-2018, 14:18 PM)viplala Kirjutas:  Kasutage lahusti asemel atsetooni. See on kõvasti kangem ja täiesti puhas aine. Lahusti kuivades jääb alati mingi x kiht pinnale. 

E: Ksüleen atsetooni siiski ei asenda ja vice versa. Täiesti erineva toimega ained. Riiulile oleks vaja mõlemad muretseda. Ksüleeniga töödeldud pinnad on vaja samuti atsetooniga pesta muidu jääb rasvane kiht sinna.

Ei taha esitatud väidetele kuidagi vastu vaielda, aga 646 nitrolahusti sildil seisab, et koosnebki suures osas atsetoonist ja ksüleenist.

No näed siis, eks see ksüleen selle kihi detaili pinnale jätabki Smile     

Lahusti on selline universaalsem asi. Teed kõike ja loputad kõike aga ei pruugi alati puhtaks saada detaile. Samas on puhtad nn. algained alati kangemad. Kui erandite puhul silm kinni pigistada, saab värvid jagada umbes kolme gruppi, atsetooniga eemalduvad, ksüleeniga eemalduvad ja mehhaaniliselt eemalduvad Big Grin   Paar nädalat tagasi oli vaja üks pirka puhtaks nühkida, et saada värvi alt numbrid kätte. Lahusti ega ksüleen ei teinud midagi. Atsetooniga leotades (leotatud lapp ja kile korduvalt 1h vältel) sain pirka puhtaks. Samas oli juhus kus ei atsetoon ega lahusti ei suutnud värvile miskit teha, ksüleen aga toimis rlma erilise vaevata.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#26

Nitrolahusti tundmatud ja müstilised koostisained:
   
Võetud siit

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne