(03-03-2014, 18:52 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Kuna oman ka Mosset peaks ka midagi kirjutama Cool
Ise arvan ka, et Mosse ei ole kõige mõistlikum igapäevaauto. Aru ma ei saa kust tuleb vastupidavuse jutt, Mosse foorumit jälgides on koguaeg kellelgi tagasild laiali, jagajavõll pooleks, bensupumba membraanid läbi jne. Endal samad kogemused. Vastupidavaks võib vast mootori rauda pidada. Igapäevaautoks on mul Opel, ainukese veana minu kasutuses olnud seitsme aasta jooksul ütles kunagi aju üles, mis vajas natuke jootekolviga torkimist ning läks maksma paarsada krooni.

Aga siiski, hommikul tööle minnnes kui väljas ilus ilm on ajan ma garaazist millegipärast Mosse välja ja lähen sellega Smile

(Kütusekulu kohta ka- Sõbral on V8-ga audi, maanteel viiekesi võtab 12, mosse täpselt samamoodi Big Grin )

Vaat imestan ka ise,et igati toredas Mosse foorumis on meestel tööd kuhjaga. Olen Sinuga täitsa nõus,käib jube tohutu juppide vahetus ja remont. Kuidas kõigil on niipalju jõudu asju vahetada.... Endal teen korra aastas suurema ülevaatuse ja sättimise ja rohkem pole vaja,sõidan aasta läbi. Vanadusest ja mädanemisest tingitud tööd need on siis normaalsed. Ei ole mul ühtegi tagasilda läinud ega midagi suuremat,käigukasti pole ka asja olnud. Tahaks isegi huvi pärast sisse vaadata aga mis sa tervest asjast ikka lõhud.....Big Grin
Aga tõsisematele meestele sobib Mosse ka igapäevamasinaks,sest remonti saab teha kodus ja juppe lademes. Sõidumõnu veel lisaks+.
Vasta

(03-03-2014, 18:52 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Aga siiski, hommikul tööle minnnes kui väljas ilus ilm on ajan ma garaazist millegipärast Mosse välja ja lähen sellega Smile

Nii oli jah Mosse ajal. Kui ol iilus ilm, tuli tahtmine sõita. Nagu tsiklimeestel Wink
Aga kahjuks on liiga valusalt meeles kõik need niisked hommikud, kui tuli küünlajuhtmed ning jagajakaas koos maha võtta, praeahju sooja panna, et Mosse üldse käima läheks! Ja Tiina praadis ühed juhtmed ikka täitsa ära ehk tookord tuli veel enne sõitu poodi jalutada... Ehk see Mosse totaalne niiskuskartus ja lühisõitude eriti aeglane soojenemine/seesmise udu hajumine.
Samas ei saa ma küll öelda, et Mosse oleks üldse kuskilt otsast lagunenud. On ikka kümneid tuhandeid läbi sõidetud ja kõik remondid on olnud absoluutselt tavalised, mida tuleb teha ka maailma kõige vastupidavamate autodega, nendega lihtsalt oluliselt harvem. Esisilla munakad, amordid, sumbuti vahetamine, pidurite remont... ja muud tulegi meelde. Ja millised olid sel ajal Eesti teed! Löökauk kraatri kõrval, höövlit polnud käinud aastaid jne.

Mosse puhul ongi see häda, et väärtuslikud on korralikud väga vanad isendid ja mõni üksik müügisaalikorras esimese paari tootmisaasta 2140 ning kroomnäoga Kombi (kuni 1982). Üks selline roheline 2140 oli siin mõned ajad tagasi müügil. Kõik muu ehk alates 1980/81 toodetud on põhimõtteliselt kräpp. Sama häda Lada ja Sapikaga (ainsad väärtusilkud Muhk ja 966 ja 968, 968M on kräpp), erineb nõuka-tehnikast aga Volga, kus 80'te 24-10 ja 3102 on siiski midagigi väärt masinad. Eriti siis, kui neil on kohapealne mingigi ajalugu, rääkimata V8-Volgadest. Lihtsalt suvalise taadi suvaline mosse või laada on...
Vasta

(04-03-2014, 14:11 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(03-03-2014, 18:52 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  


Lihtsalt suvalise taadi suvaline mosse või laada on...

Mida iganes aga sõidumõnu see ikka ära ei nulli.
Vasta

(04-03-2014, 19:49 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(04-03-2014, 14:11 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(03-03-2014, 18:52 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  


Lihtsalt suvalise taadi suvaline mosse või laada on...

Mida iganes aga sõidumõnu see ikka ära ei nulli.

Just ja nii tulebki siis seda võtta. Lahe, kui keegi ikka veel Mossesid putitab ja nendega sõidab väljaspool MosseLiigat ja rahvasporti aga seejuures ei tohiks arvata/loota, et tegu oleks mingi hirmsa uunikumiga. Eks ma olen ju sellesse mõttelaadi panuse andnud, lihtsalt tuleb vahepeal manitseda/meelde tuletada. Aga ka teistpidi: kuna sellessinases Liigas on aegade jooksul ka päris palju väga korralikke ja aastaarvult VANASID 412-katlaga kroomirikkaid isendeid ribadeks sõidetud, siis kui peaks veel mõni ideaalilähedane Musta Numbri vanusepiiresse mahtuv isend kusagilt välja ujuma, siis neid juba tasub natuke hoida. Pigem siis rallida/romutada nende 80'te ja isegi 90'te algusaastate isenditega.
Vasta

(04-03-2014, 14:11 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Üks selline roheline 2140 oli siin mõned ajad tagasi müügil.

See oli see a la 30000-40000 eeki maksev isend aastal 2010 nagu ma mäletan? Kilpide ja sõõrikutega, samas ei mäleta kas ta oli musta tagapaneeli või juba uuem, facelift mudel.
Tahaks ennast tuhandeks tükiks rebida sest et seltsimehed... Ma tean et te mind ei usu aga sellest konkreetsest isendist on mul mõningad mobiiliga tehtud pildid läbi põlenud mootoriga kõvakettal olemas...

Sain seda eksemplari lähemalt kaeda, seisis ta sõbra isa garaažikompleksis, hoiul. Odomeeter näitas midagi 378 kilomeetrit. Mingi eellugu oli selline et papi ostis auto endale, tuli Tallinnast Ida-Virumaale ära, sõitis vist kuu ja millegi pärast pani pukkidele seisma.
Roomasingi konkreetselt kapoti ja auto all, salongis, pagasiruumis. Ma tean et see kõlab vägagi metsa poole mehe jutt (aga seda ma olengi ju) kuid lasin vist juhipoolsest esimesest rehvist veidi õhku välja. Nuusutasin (vähemalt mingit osa) AZLK tehase õhku. Oli sama, tavaline läppunud lohvi hais Big Grin
Põhja- ja kapotialune pilt tegi eriti meele härdaks... See oli vapustav vaatepilt, nagu eile, autoostuloa ja pataka rublade vastu vahetatud auto.

Kere poolt muidugi asi nii roosiline polnud mäletamistmööda, sest et pikaaegne ladustamine kuskil teiste asjadega koos olid tekitanud tagapool mingeid (üksikuid) mõlke ja mõne pindmise roostekoha. Kui ei eksi siis tagumine stange oli samuti üksikute korrosioonikahjustustega.

Kuram, inimkond väärib et need kehvad pildid saaks avaldatud, seega pean selle kõvaketta remonti/andmete taastamisse viima. Seda enam et kogu mu kirjandus/muusika/pildikogu on seal peal.

Sõbralt peaks uurima, kuhu ta edasi läks.

PS. Mul on vist kõige ökom Kombi üldse. Aga sellest kirjutan millalgi sobivamal ajal...
Vasta

(05-03-2014, 01:32 AM)Kombimiis Kirjutas:  Kuram, inimkond väärib et need kehvad pildid saaks avaldatud, seega pean selle kõvaketta remonti/andmete taastamisse viima. Seda enam et kogu mu kirjandus/muusika/pildikogu on seal peal.

Mul on üks hea proge, kui ketast näeb, saab sealt kõik failid kätte, isegi need, mis eelnevalt kustutatud. Kui kettal aga emaplaat peetis on ja ketast ei näe enam, siis on ebay's üks tegelane, kes müüb pea kõigile ketastele uusi emaplaate. Ise olen paar tükki sealt ostnud, kuna andmed olid vajalikud kettal.
Anna teada, kui progest huvitatud oled.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Hinnavaatluse foorumis resideerub kasutaja "toivos", kes igasugu kõvaketastega seotud jamasid lahendab.
http://foorum.hinnavaatlus.ee/profile.ph...le&u=11884
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne