12-01-2016, 10:58 AM
(12-01-2016, 10:48 AM)v6sa Kirjutas:Ma lähtuksin sellest, et isegi kui vee ruumala tahkestumisel ka ebalineaarselt või üldse KST missuguse funktsiooni järgi muutuks, oleks mootor külmumisel kõik need muutused juba korra üle elanud ja seepärast tõukaksin auto rahumeeles sooja ruumi sulama.(12-01-2016, 04:09 AM)viplala Kirjutas: ...
See jutt, et soojas mootor lõhki külmub, on jama mis jama.
...
Ma ei oleks selles väites nii kindel:
http://opik.fyysika.ee/index.php/book/section/8724
Kuigi kolmikpunkti läbimisel peaks vee maht veeldumisel vähenema, võib vahetult enne kolmiksidemete purunemist maht suurenenda. Vähe, aga keegi ju ei tea, kui lähedal on jäätunud mootori detailide tõmbepinged purunemispiirile.