13-01-2016, 10:11 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-01-2016, 10:12 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(13-01-2016, 01:45 AM)viplala Kirjutas:(12-01-2016, 10:48 AM)v6sa Kirjutas:No ei ole mulle vaja neid mikihiire füüsika teemasid...(12-01-2016, 04:09 AM)viplala Kirjutas: ...
See jutt, et soojas mootor lõhki külmub, on jama mis jama.
...
Ma ei oleks selles väites nii kindel:
http://opik.fyysika.ee/index.php/book/section/8724
Kuigi kolmikpunkti läbimisel peaks vee maht veeldumisel vähenema, võib vahetult enne kolmiksidemete purunemist maht suurenenda. Vähe, aga keegi ju ei tea, kui lähedal on jäätunud mootori detailide tõmbepinged purunemispiirile.
Vabandust, et päeva rikkusin. Ma ekslikult pidasin seda avalikuks foorumiks...
Märkus selle kohta, et mootori lõhkikülmumine soojas (ehk jää sulamisel soojas ruumis) on jama, on muidugi õige. Kui purunemine tõepoolest tekib alles soojas, siis on põhjuseks mitte jäätumisel, vaid sulamisel tekkinud mahumuutuse tagajärjel materjali sisejõud ületanud surve.
Nüüd on teema lõplikult pekki keeratud ja päästab vaid teemaalgataja teade edukast ülessulamisest ilma oluliste kahjudeta.