Miks kadusid suured kupeed?
#1

Kõigepealt peaks küsima, et miks nad üldse olemas olid?
Teise olulise punktina eristama euroopa ja usa arusaama keskmise suurusega autost.
Usas olid klassikalised kupeed kolme-neljakümnendatel tihti "müügimehe autod". Euroopas oli auto keskmisele inimesele siiski tunduvalt kallim ja kehtisid teised kriteeriumid.
 Eeskätt euroopast edasi rääkides tekib tunne, et suureemate kupeede tippaeg oli kuuekümnendate lõpp kuni kaheksakümnendate algus. Sinna mahtusid Kupeed: Opelilt Commodore ja Monza ning vast ka Ascona kupee, Fordilt Granada, Taunus ja Sierra, VW Passat, Fiat V6 Coupe, Peugeoti 504, Audi Coupe ning loomulikult BMW 6-es seeria ja MB erinevad kupeed.

Kuidas oli võimalik, et ühel perioodil selline keretüüp "õitses"? Mul on mingi arvamus olemas aga ootaks ka teisi.
Vasta
#2

(14-01-2016, 00:28 AM)Alts Kirjutas:  Kuidas oli võimalik, et ühel perioodil selline keretüüp "õitses"? Mul on mingi arvamus olemas aga ootaks ka teisi.

 Pisikesed privaatsed reaktiivlennukid polnud Escobari kundedele veel kättesaadavad.....

loll on loll olla.
Vasta
#3

Nuh, tänapäeval on ka kupeed vägagi moes väga moodsate inimloomade seas. Kupee tuleb siinkohal muidugi jutumärkidesse panna, sest õilmitsevad igasugused neljaukselised kupeed ja kupeemaasturid ja kupeeuniversaalid. Ootan pikisilmi kupeekaubikuid ja kupeelõõtsabusse, kupeekalluritest ja kupeekraanadest rääkimata.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#4

Kõik mis turul toimub on otseselt seotud turu soovidega. Kui ikka ostjaid ei ole, pole mõtet toota. Kui tekivad ostjad või luuakse ostjale uus väljund, et nad üldse tekiksid ja ostma hakkaksid, siis hakatakse ka tootma. Kurgid sulle, raha mulle. 

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#5

Need suured kupeed on olnud läbi aegade rohkem luksus ning kui vaadata, siis tootjateks põhiliselt endised ja praegused noobel-margid. USA-s ehk tõesti mingiaeg levisid laiemalt igas hinnklassis. 


Näiteks 90ndate keskel ja lõpus oli veel saada usa-s Lincoln Mark VIII ja Buick Riviera. Jaapanis ja usa-s Toyota Soarer/Lexus sc400 Honda/Acura Legend Coupe, Subaru SVC. Praegugi eurooplastest A5, 6-seeria, CL (S-klass kupee uue nimega), Continental ja Wraith uutena müügis.

Kui mõelda, et algselt oli nende autode idee mugavalt ja kiirelt pikki vahemaid katta, siis uuel ajal on selle asemel odav(am) lennupilet, mis on ilmselt aktiivselt abiks olnud alumise hinnaklassi isendite kadumisel, nii palju kui neid üldse olnud on.

Sportlikuks väljaelamiseks on sellised liiga kohmakad... võinoh, on paremaid. Ka praktiline pool argipäevaks on suhteliselt piiratud või ebamugav.

Ja kui eelnev ikka veel ei sega, siis uue s-kupee eest küsitakse ca 110K € (arvatavasti selle nimekirja eurooplaste keskmine hind). Selle eest saab vähemalt 3 uut heas varustuses superbi, diisel-passatit või Honda CRV-d. Mitte, et sellise kupee sihtgrupp mõtleks alternatiivselt kolmele superbile, või vastupidi.

Kupeekraanale vast kõige lähemal oli Renault Avantime. Samas ega x6, actyon & co aretised palju maha ei jää.
Vasta
#6

Minu meelest kupeesid veel leidub aga mis on täiesti kadunud on kaheukselised sedaanid ja universaalid. 70-datel olid need veel vägagi in.
Vasta
#7

2d sedaanid ja vagunid olid minu arvates puhtalt kokkuhoiu saavutus, 2 ust oli odavam teha kui 4. Aga tänapäevane keskmine klient on piisavalt mugav et mitte esiuksest tagapingile pugeda. Vaatamata sellele, et seal tagapingil maksimaalselt kord kuus keegi sõidab. Ja nii leiabki see klient veidi rohkem vahendit et liisingule maksta. 
Vasta
#8

Mercedesel on igast klassist kupee olemas, sama ka BMW-l, audil on A5. Lisaks veel "neljaukselised kupeed". Kaduma kipuvad lihtrahva markide kupeed, näiteks enam ei ole Ford Cougarit, Opel Calibrat jne. Ise arvan et ostjaskond on hot hatchidesse ümber istunud, igast väikeautost on kähkusõiduversioon olemas.
Vasta
#9

Suurte kupeed ostjaskond on tänaseks üle kolinud suurtesse crossoveritesse.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

(14-01-2016, 12:44 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Mercedesel on igast klassist kupee olemas, sama ka BMW-l, audil on A5. Lisaks veel "neljaukselised kupeed". Kaduma kipuvad lihtrahva markide kupeed, näiteks enam ei ole Ford Cougarit, Opel Calibrat jne. Ise arvan et ostjaskond on hot hatchidesse ümber istunud, igast väikeautost on kähkusõiduversioon olemas.

Kuuguar ja Kaliiber pole mingid kupeed vaid luukpärakad.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#11

(14-01-2016, 15:43 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(14-01-2016, 12:44 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Mercedesel on igast klassist kupee olemas, sama ka BMW-l, audil on A5. Lisaks veel "neljaukselised kupeed". Kaduma kipuvad lihtrahva markide kupeed, näiteks enam ei ole Ford Cougarit, Opel Calibrat jne. Ise arvan et ostjaskond on hot hatchidesse ümber istunud, igast väikeautost on kähkusõiduversioon olemas.

Kuuguar ja Kaliiber pole mingid kupeed vaid luukpärakad.
Siiski on needki "puhtad" kupeed. Või õigemini on puhta kupee ja näiteks 2Door sedaani vahe ka suheliselt selgusetu. Aga Kaliiber on täpselt sama mis Monza, näiteks. Ja Monza ei ole päraluukpära. Või mis: luukpära-luugiga on ju ka Porsche, F-bodyd jne. Ja selline lahe aparaat, nagu Saab 99 Combi Coupe Big Grin Samas Saab 90 on 2door sedaan ja kohe kuidagi ei kipu seda kupeeks kutsuma aga mis vahe on sel autol ehituslikult 6.seeriaga??? 

Kui aga öelda, et kupee on kahemahulise kereehitusega kaheukseline aga mitteavaneva tagaaknaga auto, jäävad välja jällegi kõik 2D sedaanid bemmist-mersust milleiganeni. Me võime ka kupeed läbi tagaakna kaldenurga defineerida, kui hirmsasti tahame. Sealt siis igasugused hatch-, lift-, fast- ja notchback nimetused. Aga tegelikkus on selline ja pikem jutt kupeedest Wikist

Tsitaat:The International Standard ISO 3833-1977 defines a coupé as having a closed body, usually with limited rear volume, a fixed roof of which a portion may be openable, at least two seats in at least one row, two side doors and possibly a rear opening, and at least two side windows.

Ehk tegelikult toodetakse siiani täitsa arvestataval määral kupeesid, lihtsalt neid enam ei nimetata nii. Aga tõsi ta ju on, et kaheukseliste sõiduautode osakaal koguarvust on märgatavalt vähenenud ja me ise ju ka puht pragmaatilistel põhjustel neid väga ei osta. Arvestades, et praegused Astra GTC, Megane Coupe jms on füüsiliselt samasuured, kui kuldajastu "suured" autod, võimu, kiirust ja sportlikkust mitme jagu aga neid ei osteta massiliselt. 
Viimane "tavainimese" (vähemalt tootja ja mudeli järgi) SUUR kupee oli jällegi Renault'lt Laguna III Coupe aga sorry, mahladiislipakikesega... ja hind oli ka ikka päris käest ära! 
Seda püütakse täna "päästa" tagauste visuaalse "kaotamisega", millega tegi ju algust jällegi ei keegi muu, kui Alfa 156 Big Grin Nüüd on ju igasugused ondad ja siiatid ja kuratteab kes veel sedasama püüdnud teha. Viimaseid selliseid on ju DS4 Crossback. 
Vasta
#12

(14-01-2016, 15:43 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kuuguar ja Kaliiber pole mingid kupeed vaid luukpärakad.

See on asja väga täpselt võttes õige, ainult et tänapäeva vaesel ajal ma pean oma kassi kupee aseaineks ... ja mõtlen, mida küll asemele osta, kui ta liiga vanaks jääb. Muide, selle lähtekoha järgi oli I põlvkonna Capri kupee, aga järgnevad enam ei olnud.

A' täna arutasime Toomas Vabamäega veidi kohvitassi taga seda teemat ja jõudsime poniautodeni. Need peaksid ju suurteks ja (suhteliselt) odavateks kupeedeks kvalifitseeruma küll? Mustangi hind algab Saksamaal 38 tuhandest; täisvarustusega CR-V näiteks maksab meil sama palju... Camaro eest küsivad nad seal 40K, aga selles sisaldub ka V8. Challengeri, tundub, ei saa -- nad peaksid sellele miski Fiati nime vist enne panema.
Vasta
#13

Kassi asemele suuruse mõttes ja poeuuena üks väheseid valikuid on Accord Coupe, mida loomulikult euroopas ametlikult ei müüda.

http://automobiles.honda.com/accord-coupe/
Vasta
#14

(14-01-2016, 17:55 PM)olevtoom Kirjutas:  
(14-01-2016, 15:43 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kuuguar ja Kaliiber pole mingid kupeed vaid luukpärakad.

See on asja väga täpselt võttes õige, ainult et tänapäeva vaesel ajal ma pean oma kassi kupee aseaineks ... ja mõtlen, mida küll asemele osta, kui ta liiga vanaks jääb. Muide, selle lähtekoha järgi oli I põlvkonna Capri kupee, aga järgnevad enam ei olnud.

A' täna arutasime Toomas Vabamäega veidi kohvitassi taga seda teemat ja jõudsime poniautodeni. Need peaksid ju suurteks ja (suhteliselt) odavateks kupeedeks kvalifitseeruma küll? Mustangi hind algab Saksamaal 38 tuhandest; täisvarustusega CR-V näiteks maksab meil sama palju... Camaro eest küsivad nad seal 40K, aga selles sisaldub ka V8. Challengeri, tundub, ei saa -- nad peaksid sellele miski Fiati nime vist enne panema.
Ei ole siiski nii, et esimene Capri oli ja teised mitte. Tagaluuk ja selle ehitus ei mängi mitte mingit rolli kupee puhul! Pole kunagi mänginud. Ja "poni"autod olid algselt ju siis üldse sedaanid. Lihtsalt kupee-kerelise auto kohta öeldi eririikides ja isegi eri ajastutel erinevalt. Sama ka lahtiste kohta: cabriolet või convertible Big Grin Ja siis oli veel nende erim  roadster ja/või spider, mis on tänaseks peaagu üldse kadunud mõne üksiku erandiga. 

Kui Sa muidugi vaid pisiluugiga autot kupeeks pead, sisi oleme sunnitud tunnistama fakti - saee maailma üks koledamaid autosid oli viimane ODAV kupee noorele perele. Oo õudu Big Grin Muuhulgas on sel ju äratuntavaid poniauto jooni... Õnneks lõpetati see jama ära 1993 Wink 
[Pilt: 800px-MHV_Opel_Corsa_TR_02.jpg]
Küll sekundeeris talle vana hää Volkswageni Derby, mis on vaid natuke ilusam aga seda uhati suisa 1994 välja, nime all Polo Mk.II 2-door sedan Big Grin 
[Pilt: 1990-polo-2door-sedan-12.jpg]

See on ju sisuliselt täpselt sama auto aga lihtsalt kuidagi natuke veel ilusam ehk kohe paha ei hakka Big Grin Isegi koos M-paketiga... Aga sõita - jumalik!
[Pilt: 84951848.jpg]

Kupeesid ju on täitsa igale maitsele tegelikult, imepisikstest väga suurteni. Bemmil on valik eriti suur aga ei jää ju Audi ja Mersu ka palju alla. Sealt leiab ka isendeid, millel pole tihtipeale ebavajalikku eesliidet "sport". Või neid ei klassifitseerita "sportautodeks". Lihtsalt ongi kupee. 

EDIT: kõige parem "ülevaade" võiks olla üldse see ehk Opel Kadett B keretüüpide ülevaade. Kusjuures Kadett A Coupe oli tehtud, nagu bemm tegi oma mikroautoga ehk koledamaks ja valesti aga Opel sai sellest juba 1965 aru Big Grin Väike auto kupeena, et olla ILUS, vajab visuaalselt pikkust ja voolavust! Bemmi väike kupee on kui sitajunn, kahjuks. Neid koledusi on veel. Samas 1-seeria on kõige ilusam täpselt sellisena ja seda värvi - See on kohe ILUS! Ja ma pole kohanud veel inimest, kes väidaks Kadeti B ja C kõik kupeed ning Manta A mistahes küljest koledateks!!!
[Pilt: Kadett-varia.JPG]
Vasta
#15

No see ei ole küll suur, aga kupee ikkagi:

http://www.autobild.de/artikel/opel-gt-i...49851.html

Võib-olla polegi maailm hukas Wink
Vasta
#16

Jaapanist tuleb veel suuri kupeesid: gtr ja 370z võibolla veel midagi. Endal olnud mitmed mk3 suprad ja on olnud väga mugavad autod, mitte just väga praktilised. Nüüd on suv-de ajastu ökodiiselmootoritega. Keegi ei taha enam suuremaid turbo bensukaid, küttehinnad, kindlustus, ülalpidamiskulud kõik topelt selliste autodega ja pereautot ka juurde vaja. Ja siis ostetaksegi kiire a/s6 vms.
Vasta
#17

(14-01-2016, 22:52 PM)olevtoom Kirjutas:  Võib-olla polegi maailm hukas Wink

Hukas on ta igal juhul Big Grin 
Aga ma jäin mõtlema Sinu küsimusele, et mis siis asemele, kui kass otsa saab... aga eks me siin abikaasaga omakeskis oleme ka mõelnud, et nüüd võiks ju rahumeeli ühte vähemmahukat lõbusat aga väga meeldinud autot pidada. Punane Alfa156 on üks nendest igal juhul aga kupee?

Siis plahvatas: Chryselr Crossfire. Kui see välja tuli, siis võtsin abikaasa proovisõidule kaasa ja meile mõlemale hakkas asi hirmsasti meeldima. Selle auto kõrvalistmel peaks ka Tema maismaa kiirusrekord olema: Vääna-Muraste sirgel 230 km/h Wink Teda ennast "sundisin" tallama 150'ni ja see on siis ise roolis kiirusrekord. Aga vaat just selle auto roolis Ta tahtis ja oli nõus ka LE'd rikkuma Wink 
Kusjuures, kui kõik muud sama ajastu rüüslerid on ammu sigaodavad, neid antakse niisamagi ära, siis Crossfire on ikka veel kuratlikult kallis: 12-aastaste VÄHEsõitnute korralike hinnad Saksas alates ~6K euri Wink Alla 5K on juba läbiaetud ja valik, mida omale osta, siis 6-8K euri. Teine ja peaaegu ainus selle ajastu kaalumist väärt ja MÕNUS rüüsler on Pacifica AWD ja selle saab Eestis kätte 4,6K eurikuga. 
Mis veel on Crossfire puhul väga tore: valikus on mõlemad kastid! Kumba eelistad, ise vahetada või laiselda. Tipneb valik SRT6'ga ja nende hinnad on suisa sõgedad!!! Ja selles oleme me eestlased ühel meelel, et sakslased hindavad autosid õigesti, pigem kipuvad omamaist üle- ja eriti USA-rauda räigelt alahindama. Aga 22K eest saab Eestis M6'e!!! Ju see Crossfire on siis kuradi hea auto!
Vasta
#18

(15-01-2016, 10:49 AM)PlyVal64 Kirjutas:  ...eks me siin abikaasaga omakeskis oleme ka mõelnud, et nüüd võiks ju rahumeeli ühte vähemmahukat lõbusat aga väga meeldinud autot pidada. Punane Alfa156 on üks nendest igal juhul aga kupee?

Siis plahvatas: Chryselr Crossfire. Kui see välja tuli, siis võtsin abikaasa proovisõidule kaasa ja meile mõlemale hakkas asi hirmsasti meeldima. Selle auto kõrvalistmel peaks ka Tema maismaa kiirusrekord olema: Vääna-Muraste sirgel 230 km/h Wink Teda ennast "sundisin" tallama 150'ni ja see on siis ise roolis kiirusrekord. Aga vaat just selle auto roolis Ta tahtis ja oli nõus ka LE'd rikkuma Wink 
Kusjuures, kui kõik muud sama ajastu rüüslerid on ammu sigaodavad, neid antakse niisamagi ära, siis Crossfire on ikka veel kuratlikult kallis: 12-aastaste VÄHEsõitnute korralike hinnad Saksas alates ~6K euri
...

Kiidan, eriti värvivalikut. Ning kui ära tood, siis tulen kritiseerima. Big Grin 

Viskan õhku ühe mõtte: ühel õigel kupeekerel ei ole otseühendust pakiruumi ja salongi vahel. Erinevalt igasugustest turundatavatest "kupeedest" ei ole ja ei peagi olema puhtal lõbuSÕIDUautol võimekust vedada külmkappe ja ukseliiste toas Toungue
Vasta
#19

(15-01-2016, 11:59 AM)v6sa Kirjutas:  Viskan õhku ühe mõtte: ühel õigel kupeekerel ei ole otseühendust pakiruumi ja salongi vahel. Erinevalt igasugustest turundatavatest "kupeedest" ei ole ja ei peagi olema puhtal lõbuSÕIDUautol võimekust vedada külmkappe ja ukseliiste toas Toungue

VALE! Mäesuusad, veesuusad, sukeldumisvarustus kahele, surfi või wake'i laud koos purje või lohega ja 21.sajanil lumelaud PEAVAD kupeesse hästi ära mahtuma. Golfikott on nannipunnide ja pensiokate värk. 
Ja vaat selel pärast olen ma juba üle 20.aasta igatsenud omale maailma esimest tegelikku poniautot, mis oli ilusam ja praktilisem Mustangist. Ja oma 273Commanderi, Hursti shifteri ja Kelsey-Hayes'i ketaspiduritega ka üks esimesi muskelautosid. See on 1964 Valiant "Barracuda" ja just nii kirjutatuna, sest alles 1965 oli see omaette mudel. Algne 1964 oli Valiandi kupee-erimudel. 
[Pilt: plymouth_barracuda_1964_id296.jpg]
Vasta
#20

Corvett c3-l ja Opel GT-l pole üldse luuki taga - ainuke võimalus taha pääseda on läbi salongi ja mõlemad on kupeed.  
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne