Varuosade kvaliteet tootjafirmade lõikes
#81

(28-01-2019, 13:00 PM)Sten Kirjutas:  Vectra 2008 1.9 turbodiisel Z19DTH mootor.
Millise tootja hammasrihma-veepumba-jne komplekti võiks eelistada või vältida?
Ühel varuosade lehel sellised valikud: BOSCH, CONTITECH, GATES, HEPU, INA, RUVILLE, SKF

Sama mootoriga Astra sai peale ostu Gates'i komplekti. 55tuh km hiljem on kõik veel ühes tükis.
Vasta
#82

(28-01-2019, 13:00 PM)Sten Kirjutas:  Vectra 2008 1.9 turbodiisel Z19DTH mootor.
Millise tootja hammasrihma-veepumba-jne komplekti võiks eelistada või vältida?
Ühel varuosade lehel sellised valikud: BOSCH, CONTITECH, GATES, HEPU, INA, RUVILLE, SKF

Hammasrihma komplekti võtaks Contitechi või Gatesi, aga mitte komplekt koos veepumbaga. Veepump tuleks osta eraldi SKF. Olen näinud mitmeid rihmaga ühes komplektis olevaid pumpasid mis on hakanud mõnekümne tuhande läbisõiduga lekkima, mis sest, et korraliku rihmatootja komplektist (mingeid tootjamärgiseid pumpadel peal ei ole ka, mis ei ole kunagi hea märk).
Vasta
#83

(28-01-2019, 13:00 PM)Sten Kirjutas:  Vectra 2008 1.9 turbodiisel Z19DTH mootor.
Millise tootja hammasrihma-veepumba-jne komplekti võiks eelistada või vältida?
Ühel varuosade lehel sellised valikud: BOSCH, CONTITECH, GATES, HEPU, INA, RUVILLE, SKF

Kas pihustiseibid ka vahetad? Soovitatakse muidu seda teha iga 60tuh km järel.
Vasta
#84

Tänud sellele tähelepanu juhtimast!
Vasta
#85

(28-01-2019, 17:07 PM)onemanband Kirjutas:  
(28-01-2019, 13:00 PM)Sten Kirjutas:  Vectra 2008 1.9 turbodiisel Z19DTH mootor.
Millise tootja hammasrihma-veepumba-jne komplekti võiks eelistada või vältida?
Ühel varuosade lehel sellised valikud: BOSCH, CONTITECH, GATES, HEPU, INA, RUVILLE, SKF

Hammasrihma komplekti võtaks Contitechi või Gatesi, aga mitte komplekt koos veepumbaga. Veepump tuleks osta eraldi SKF. Olen näinud mitmeid rihmaga ühes komplektis olevaid pumpasid mis on hakanud mõnekümne tuhande läbisõiduga lekkima, mis sest, et korraliku rihmatootja komplektist (mingeid tootjamärgiseid pumpadel peal ei ole ka, mis ei ole kunagi hea märk).

Ka läbikäidud tee,conti komplekti pump lekkis 30 tuh km järel.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#86

Soojendan vana teemat. Autol vajavad kettad ja klotsid vahetust. Pakkujaid palju, küsimus mida eelistada. Leht kus tavaliselt tellin osi pakub näiteks A.B.S, Ashika, ATE, Blueprint, Brembo, Comline, Fremax, Delphi, H+B Jakoparts, Japanparts, Kavo Parts, Maxgear, Mayle, Nipparts, NK, Remsa, TRW, Zimmermann tooteid, hinnad alates maxgear tagakettas 13,06 kuni ATE esiketas 56,20. Klotsid suht samad tootjad ja hinnavahemik 11 - 65 eurini. Mis sellest hinnakirjast oleks mõistlik igapäeva väikese mootoriga väikeautole.
Vasta
#87

(26-08-2020, 09:29 AM)sugraM Kirjutas:  Soojendan vana teemat. Autol vajavad kettad ja klotsid vahetust. Pakkujaid palju, küsimus mida eelistada. Leht kus tavaliselt tellin osi pakub näiteks A.B.S, Ashika, ATE, Blueprint, Brembo, Comline, Fremax, Delphi, H+B Jakoparts, Japanparts, Kavo Parts, Maxgear, Mayle, Nipparts, NK, Remsa, TRW, Zimmermann tooteid, hinnad alates maxgear tagakettas 13,06 kuni ATE esiketas 56,20. Klotsid suht samad tootjad ja hinnavahemik 11 - 65 eurini. Mis sellest hinnakirjast oleks mõistlik igapäeva väikese mootoriga väikeautole.
Ma ise valin tavaliselt odavama otsa kettad ja komplekteerin nad kallima otsa klotsidega.
Vasta
#88

MaxGeari piduriklotisd Focuse all jäidki vilistama, kuni said kallimate vastu välja vahetatud. Sai küll nurkasid maha lihvitud jms...
Vasta
#89

(26-08-2020, 10:18 AM)Laanekas Kirjutas:  MaxGeari piduriklotisd Focuse all jäidki vilistama, kuni said kallimate vastu välja vahetatud. Sai küll nurkasid maha lihvitud jms...
Vilistamise vastu võib proovida paigaldamise ajal klotsi ja sadula/kolvi vahele vasemääret panna, samuti klotsi ja sadula raami puutekohtadele. Ma alati panen ja ei vilista, samas võib-olla muidu kah ei vilistaks :-)
Vasta
#90

Keegi külasepp väitis et klotsi tuleks enne paigaldamist paar korda vastu põrandat nühkida et ei oleks liiga sirge.
Sirge puutepinnaga klots pidavat hakkama vilistama.

Ei pretendeeri täielikule tõele  Big Grin
Vasta
#91

Nii nagu  klotsid on erinevast materjalist nii ka kettad erineva koostisega. 
Selle tõe sain teada kui vedasime inglismaalt Zimmermanni ketta toorikuid saksa Heilbronni tehasesse.
Ja kui tahta, et masin pidurdab korralikult ja ei vilista jne.siis on mõistlik jääda mingitesse kindlatesse piiridesse tootja piires.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#92

Pidurite vilin ei tule üldse tööpindade vahelt. Varem mainitud vasemäärde panek kolvi ja klotsi tagakülje ja suppordi raami kontaktpindade vahele on samm õiges suunas. Kvaliteetsema otsa tootjate klotside tagakülg pole teps paljas metall vaid seal istuvad erinevast materjalist vahekihid, mõnikord on komplektides kaasas ka plekist vahetükid, mis klotside taha käivad (nagu paljudel ka originaalis olid aga aja jooksul on need sealt tavaliselt prügikasti rännanud).

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#93

Ikkagi saab alguse see vilin katte ja ketta vahekorrast. Ülejäänud osad lihtsalt võimaldavad vibral vilinaks saada. Mosse oli ju ka kõva vilistaja. Pandi klotsile isegi vastukaal, et ei vibreeriks nii tugevalt. Kui aga panid Volga katted ei teinud enam  piiksugi, ükskõik kumba tüüpi klotsiga.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#94

Olin ka kaks kuud tagasi valiku ees mis klots panna ja küsisin soovitusi aga kuna laoseis oli soovitatutel null siis võtsin ikka selle mis oli,mingid odavad.Peale 5000 kilomeetrit pidurdavad ja ei vilista . 
Samas kunagi poes öeldud ,et tahan häid klotse mis ei vilista ,no ja siis anti parim valik mis neil oli ja tulemuseks oli ikka vile.
Vasta
#95

Olen märganud, et vead käivad kaasas mitte ainult autodega, vaid ka nende omanikega. Ja kuri saatus nöögib mind vilistavate piduritega. Vahest on juba naljakas, vahest mitte. Olen proovinud sama tootja kettaid paaritada sama tootja klotsiga, kohe nad vilistada ei julge, vile algab reeglina kui 2-3 sada kilti tehtud. Siis sai 2x vahetatud eri tootjate klotse, sama pull. Odavama otsa klotse ei proovinud, aga võib-olla oleks pidanud. Klotsid said valitud  parimad mis saada on. Lõpuks olukord muutus kui sai peale keeratud ratta laagreid. Kas see lahendas olukorra lõplikult või jälle mõneks sajaks ei tea, sest auto läks uude koju.
Teise hobikaga maadlen siis olukorraga kus võin sõita 3 päeva ilma mingi vileta ja siis äkki paneb sellise vile, et joppenpuhh. Ja peale seda vilet on jälle mitmeks  päevaks rahu majas. Minu meelest toimub see anomaalia külma piduriga keskmisest tugevamal pidurdamisel. Plekid on klotsi vahel. Vasetatud said nad kah.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#96

Maxgear'i piduriketastele minupoolne plusspunkt. Ehk siis selles mõttes, et maksavad vähe ja kestavad sama kaua, kui teisedki. Mootorispordiga ei tegele, mägedes matkamas ei käi, ekstreemi ei harrasta. Meie teedele pandav marinaad muudab järgmise klotsivahetuse ajaks ketta seestpoolt roostetriibuliseks ja klotsivahetusega koos ei ole selle tootja ketta vahetus eriti suur kulu. Maxgeari klotsidest lugu ei pea, eelistan teisi, veidi nimekamaid.

Vilistavatest klotsidest. Enne, kui kritiseerida klotsi või ketta valmistajat, tuleb klots paigaldada nii, nagu see on ette nähtud. Ehk siis kõiki klotsi ja misiganes detailide (välja arvatud pidurdav hõõrdpind) kokkupuutepunktid peavad olema kaetud selleks ettenähtud vahendiga. Näiteks see:
   
See, et mõni asjast midagi ei tea või ei raatsi/viitsi asja kasutada, ei ole põhjus, et klotsi/ketta tootjat siunata.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#97

Kui paigaldada uued kettad, siis võib pidureid jõuliselt kasutada alles siis kui klots on kettaga kontaktis 90 % ulatuses. Ehk olete tähele pannud ketastega on kaasas juhend mis soovitab esimesed 300 km sõita pehme jalaga (tootjatel omad erinevused). Vähese puutekontakti tulemusena kuumeneb kitsas riba klotsil kiiresti ja see koht hakkab vilistama. Vaadake lihtsalt, et uued kettad oleksid puhtad, klotsid liiguksid täitsa vabalt omas pesas ja kindlasti kasutage klotsipastat ja muretuid vilevabasi kilomeetreid.
Vasta
#98

Klotsid koos uute ketastega paigaldasin ise, sadulad puhastasin ja panin õige määrdega kokku. Kui vilistama hakkas (mitte kohe, vaid ka paarisaja km pärast), käis töökojas. Arvasingi, et äkki sai midagi kogemata halvasti tehtud või mõni kolb ei liigu tagasi. Töökojas võeti lahti, puhastati uuesti, lasti klotsidel teravad nurgad maha, pandi kokku tagasi. Paarisaja km pärast sama lugu. Pärast seda uued klotsid kaotasid probleemi. Ei tahagi väita, et kõik MaxGeari asjad on sodi, vaid lihtsalt see oli minu konkreetne kogemus. Ketaste kohta pole ühtegi halba sõna.
Vasta
#99

Olen oma VAG autode piduritega hädas olnud sellega et pole kunagi õnnestunud klotsi normaalse kulumisega lõpuni sõita, alati roostetab ketas enne kätte ära. Et seda vältida olen otsinud pehme seguga ja lõikamata nurkadega klotse, osadel vuffel klotsidel ulatub lõigatud osa poole kulumismaterjali paksuseni, ei jõuaks ära oodata millal see klots ükskord täis pinnaga tööle hakkab.  Kate võib mõnel tundmatu looma nahal nii kõva olla et ketas kulub ära enne klotsi. Odavate ja heade klotsidel otsingul olen saanud rahuldavaid tulemusi Delphi ja Bosch klotsidega, paigaldanud nad raami sisse kuivalt (kaua see high-tech määre seal ikka püsib) ja  vilega pole küll kordagi probleeme olnud.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Ma tunnen end nüüd ahistatuna: miks mul ei vilista? Paarkümmend aastat on minu behmed käekesed paigaldanud julgelt viiskümmend klotsikomplketi üsna erinevatele kaarikutele ja vaid üksikud suudavad mingit hoiatusheli väljastada. Kasutan koonrina keskmisest odavamat (aga siiski mitte odavaimat) kaupa.

Pranstlased, sakslased, sekka mõni japs. Vene tehnikale ei mäleta, millal panin.

Kunagi kutsikapõlves oli üks Skoda 120, kuhu sai nokitsetud klotsid mingist ürgwanas vene klotsipaarist (äkki olid Niva), vat need küll vilistasid. Aga kuna ei pidurdanud ka, siis sai tellitute vastu vahetatud ja häda kadus.

Muidugi on võimalik, et nii mina kui mu hoole all olevate kaarikute pruukijad on lihtsalt kõva kuulmisegaWink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne