Varuosade kvaliteet tootjafirmade lõikes

VAG grupiga majandatud pikalt. Sama mure, et naise autol kettad mädanevad ära. Viga on selles, et ettevaatlik sõit ja ainult kerge pidurdus enne seismajäämist. Ketas kuuma ei saa. Korjab muda peale ja sulatab selle kettale külge nagu keraamilise katte.
Omal oli mure esimeste ventileeritavate ketastega. Kui miljoni pealt nulli pidurdades tilga vett sai oli ketas kõver. Rekord uue kettaga 1600 kilti ja vahetus. Termošokk lööb ribidele mõrad sisse ja ketas läheb ühe koha pealt paiste.
Vilistavat klotsi  sai viimati kogetud Mosse all. 
Küll aga olid mul  kunagi mersul mingid nn.asbestivabad klotsid mis olid nagu grafiidist. Läikisid ja määrisid käsi. Need häälitsesid kogu aeg. Naksusid ja krudisesid ja ragisesid. Väga lärmakad kui parklas pidid peenhäälestamisega tegelema.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(27-08-2020, 13:07 PM)Daff Kirjutas:  Kui miljoni pealt nulli pidurdades tilga vett sai oli ketas kõver. Rekord uue kettaga 1600 kilti ja vahetus. Termošokk lööb ribidele mõrad sisse ja ketas läheb ühe koha pealt paiste.

Kaubikul läksid esimesed kettad kõveraks 2-aastaga, kelle toode ei tea. Töökojas öeldi, et üks võimalik põhjus võib-olla ka paigaldusviga. Nimelt olid kettad tagant vase määrdega koos, mitte siis tööpind vaid, see poltide alune pind, millega nad kinnituvad. Suure kuumusega pidi vasemääre piisavalt paisuma, et ketas kõveraks lükata. Oskab keegi seda kommenteerida ?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Minu enda projektiteemas ühes teises foorumis oli ka sellest mingi aeg juttu ja otsisin sealt ühe jupi välja:

Ketta kõverdumist võib põhjustada erinev ja ebaühtlane soojusjuhtivus kasutatud määrde tõttu.
Vasta

Tegin autole talvist ettevalmistust ja harutasin puhtast huvist korra pidurid lahti. Esimestel ketastel avanes sisemisel küljel selline vaade,

   

serv roostes, ketta pinnast u.pool mm kõrgem, klotsi äärest samavõrd madalam.
Väljaspoolt oli lugu veidi parem, mullitavat roostet näha ei olnud aga umbes sama lai riba oli korralikult kuuma saanud ja tumedam ülejäänud kettast. Panen oma kolm senti selle peale, et asi on põhjustatud klotsile lõigatud kausi tõttu. Mis toimus tollal projekteerija peas, ei tea aga lihtsa inimese loogika ütleb, et sinna serva koguneb igasugu kahtlast abrasiivset materjali(liiv, tolm jne) ja see kriibib kettale jäljed. Niiskusega poeb roosteuss sisse ja siis sööb see omakorda klotsilt riba maha. Klotsid Ate omad ja Volvo kirjad ilusti peal, kettad samamoodi originaalid, tundub korralik kraam olevat. Lasin siis käepäraste vahenditega selle roostetanud serva maha ja klotsi ka õhemaks. Nüüd tuleb rohkem rõhku pidurdamisele panna, ütleb sisetunne. Kevadel kontrollin üle, kas see loogika töötas.
Vasta

Vasemäärde jutt on õige küll, aga mina tean teda natuke teistmoodi. Kunagi käis töökojas meil Delphi piduriosade tootja delegatsioon Inglismaalt, ja need seletasid konkreetselt ära mis põhjusel rooli vibratsioon tekib ja katsun siin selle edasi anda:

Nimelt kõver ketas ei põhjusta esialgu mittemingisugust vibrat. Loeb ketta paksus(ja ka see kui vent.ribid on katki muidugi).
Sirge ja korrektse paigaldusega liiguvad klotsid peale pidurdust tagasi oma õigele kaugusele ja ketas jookseb nende vahel vabalt ja kulub ühtlaselt. Probleem tekib siis, kui kõvera või ka halva paigalduse korral(vasemääre või ka sodi ketta ja rummu kontaktpinnal) hakkab ketas viskama. 
Siis tekib selline effekt, kus kord käib ketta välimine külg vastu klotsi ja kord ketta sisemine külg ja siis jälle välimine ja siis sisemine jne. kogu sõidu ajal. Kogu aeg samad kohad. Ja see kulutab ketta teatud kohtade pealt õhemaks. Nüüd ühtlaselt pidurdades õhema koha peal pidur haakub vähem ja paksema koha peal haakub rohkem ja sellest tekibki rooli vibratsioon pidurdades. Alguses sellest aru ei saa, kuna ketas on sama paksusega ja sadul sõidab koos viskamisega kaasa.

Samuti tõi ta hea näite. olin just paigaldamas kliendi autole esimesi kettaid ja panin rummule vasemäärde ja ketta otsa. Mees lasi mul kõikide rattapoltidega ketta fikseerida ja siis võttis indikaatorkella, millega näitas kui palju uus paigaldatud ketas viskab. Pärast seda võtsin ketta maha, puhastasin pinnad vasemäärdest ja panin ketta tagasi samas asendis ja indikaatorkell näitas oluliselt väiksemaid viskamise numbreid(konkreetseid näite ei oska paraku enam välja tuua). 

Ise paigaldan nüüd kettaid multispray vms. mitteabrassiivse määrdega.


Aga roostetavate tagumiste ketastega maadlen siin isegi. Audi/Vw leivanumber. Enda Volvol sama probleem, kuigi sõidan 400 - 1000km nädalas(käin Tallinna tööle)


Alfredo - sinna klotsi pesasse võis projekteeria mõelda näiteks kulumisanduri, mida kõikidel mudelitel ei ole. Klotsi mehhaaniline osa tuleb aga samast tehasest.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Aga milliseid klotse keegi kasutab: keraamilisi või nö pool-metalle? Paljud autod kasutavad esi- ja tagasillas erinevaid klotse. Ostes odava otsa klotse võib üsna kindel olla, et tulevad pool-metallid ja need ajavadki kogu pidurimajanduse rohkem rooste.
Vasta

See auk klotsis on tegelikult vedru jaoks, mida osad tootjad kasutavad. Fikseerib klotsi tugeval omale kohale, kui sadul peale panna. Nüüd määrdega on see lugu, et piduritööde puhul ei kasuta mina ühtegi määret, vaid võtmesonaks on korralik puhastus. Ketta alla ei pane üldse midagi ja ka klotside vahele ( pointless tegevus meie kliimas). Olen seda testinud enda auto peal ja igasugune määre pigem kogus sitta, kui soodustab liikumist. Ainukene korrekte võte on kõik liikuvad osad terasharjaga roostest puhtaks ja sellest piisab. PS mul vastav seade ketaste kõveruse mõõtmiseks olemas aga päris paljudel juhtudel pole asi üldse ketastes ega mingites määretes, vaid rattarumm on ajaga kõveraks tõmmanud. Noh 50x rehvi vahetatud ja karujõuga rattapoldid kinni venitatud jne. Sellisel juhul võid panna parimad kettad, klotsid ja määrded aga peale väikest sõitu on tulemus ikka sama.
Vasta

nustu

Volvol ei ole pidurite funktsionaalsusele midagi ette heita, klotsid kuluvad väga ühtlaselt, midagi ei viska ega anna läbi abiseadiste salongi tunda. Audil on ka nii ja naa, ühel on paras ikaldus, teine jumalast ok. Näiteks c5 allroadil kahekolviline pidurdab nagu põrguline ja kõik kulub ühtlaselt. Ühekolviline sööb sisemised klotsid ära ja pole ikka päris see ei pidurdusjõult ja tagasidelt juhile. Tagumine piduriosa on muidugi ooper omaette, normaalselt toimib jällegi ainult 4.2 oma, jahutatavate ketastega variant, Lucas oli vist.

ivoalaska - sedasi ta vist on jah.
Vaatasin huvi pärast, mida head varuosamüüjad pakuvad ja seal leidus mulle väljalõikega, siis nn.kaheks jagatud ja täiesti sileda pinnaga klotse. Kui kevadeks asi ei parane, siis tellin midagi viimasest ooperist ära.
Vasta

(28-08-2020, 21:52 PM)alfredo Kirjutas:  nustu

Volvol ei ole pidurite funktsionaalsusele midagi ette heita, klotsid kuluvad väga ühtlaselt, midagi ei viska ega anna läbi abiseadiste salongi tunda. Audil on ka nii ja naa, ühel on paras ikaldus, teine jumalast ok. Näiteks c5 allroadil kahekolviline pidurdab nagu põrguline ja kõik kulub ühtlaselt. Ühekolviline sööb sisemised klotsid ära ja pole ikka päris see ei pidurdusjõult ja tagasidelt juhile. Tagumine piduriosa on muidugi ooper omaette, normaalselt toimib jällegi ainult 4.2 oma, jahutatavate ketastega variant, Lucas oli vist.

Ehhhh

Ma ei mõelnud päris seda selliselt nagu sa presenteerid. Mõtlesin pigem ikka tavaautot - 1,6 - 1,8 - 2,0. Nagu eesti inimese säästupill. Usun et vähemalt 95 protsenti audi omanikest ei sõida allroadidega, millel vähe võimsam mootor....

Ja Volvol ei ole mul ka midagi ette heita. lihtsalt tagumised pidurid on võrreldavad säästu audi/vw omadega. Kettad roostetavad samamoodi.... 

99a. V70 vs 06a. V70.  

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Ma ei tea ka, mida sa mu jutust välja lugesid. 500-2000€ allroadiga tõepoolest enam keegi ei sõida, ikka vaadatakse uuemaid, olgu siis 0,9 või 1,2-se mootoriga massinaid )

Kui veel tagapiduritest rääkida, siis paistab et õhutatavate ketastega variandid toimivad paremini. On nad juba eos veidi võimsamale masinale arvestatud ja kokkuvõttes on asi söödav?
Vasta

Eks ta ikka jah vast võimsuse järgi on rehkendatud. Hea näide on Saab- mul on 169kw 9-5 Aero, millel on taga tavaline ketas, kuid juba 184kw variandil on ka taga ventileeritav.
Vasta

Siin jooksis läbi lause, et Volvol ka kettad mädanevad nagu Audil.  Mul hetkel ühel Audil küljes kettad klotsid mis sobivad ka mingile Volvole. Oli vist tegu 60 seeria  Volvoga. Ketastel kenasti topelt augud rattamutrite tarbeks ja puha.

Aquila captas non muscas.
Vasta

POLMO summutitega on kogemust? On päris papist tehtud?
Originaal resonaator 1200 EUR
Enamus B-tootjate oma 200-300 EUR
POLMO 43 EUR  Big Grin
Vasta

Ma just vahetasin Saabil sumpsi ära ja krt igaks juhuks ma Polmot ikkagi ei võtnud. Ma veidi tuuseldasin netis ja minu meelest Lääne foorumites just väga ei ülistatud. 
Kuigi kui see 40 rutsi asi paar aastatki kestab, on hea küll.
Vasta

(29-08-2020, 06:36 AM)alfredo Kirjutas:  Ma ei tea ka, mida sa mu jutust välja lugesid. 500-2000€ allroadiga tõepoolest enam keegi ei sõida, ikka vaadatakse uuemaid, olgu siis 0,9 või 1,2-se mootoriga massinaid )

Kui veel tagapiduritest rääkida, siis paistab et õhutatavate ketastega variandid toimivad paremini. On nad juba eos veidi võimsamale masinale arvestatud ja kokkuvõttes on asi söödav?
 Õhutatavad tagukettad töötavad sellepärast paremini et nad saavad tõenäolisemalt tööd teha. 18 sek sajani Golf SDIga peab ikka kõva rullnokk olema et entusiastlikult sõita, kaks kolm korda jõulisema autoga juhtub see aga nö iseenesest.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(28-08-2020, 21:26 PM)ivoalaska Kirjutas:  See auk klotsis on tegelikult vedru jaoks, mida osad tootjad kasutavad. Fikseerib klotsi tugeval omale kohale, kui sadul peale panna. Nüüd määrdega on see lugu, et piduritööde puhul ei kasuta mina ühtegi määret, vaid võtmesonaks on korralik puhastus. Ketta alla ei pane üldse midagi ja ka klotside vahele ( pointless tegevus meie kliimas). Olen seda testinud enda auto peal ja igasugune määre pigem kogus sitta, kui soodustab liikumist. Ainukene korrekte võte on kõik liikuvad osad terasharjaga roostest puhtaks ja sellest piisab. PS mul vastav seade ketaste kõveruse mõõtmiseks olemas aga päris paljudel juhtudel pole asi üldse ketastes ega mingites määretes, vaid rattarumm on ajaga kõveraks tõmmanud. Noh 50x rehvi vahetatud ja karujõuga rattapoldid kinni venitatud jne. Sellisel juhul võid panna parimad kettad, klotsid ja määrded aga peale väikest sõitu on tulemus ikka sama.

Just, just- aga päris kuivalt on ikka jama, mõnesse kohta peab ikka määret/libestit panema.  Big Grin
Vasta

Kas keegi pidurisadulate tootjatest oskab midagi rääkida? Mida võtta, mida jätta?
Masinaks Toyota LC150
Vasta

Pealkirjast veidi mööda, aga ehk kellelgi on huvitav.
Olen päris viisakat raha viimased paarkümmend aastat osadesse matnud. Olid ajad, kui sai seda Majaka tänavale viidud, tundus täitsa viisakas koht. Siis leidsin Peterburi teelt ühe vähe soodsama poe. Nüüd käin kodule lähemal, Mustamäel. 24/7 lahti ja hinnad...
Võrdlus suvaliste asjadega, turumajanduse tingimustes. Majaka tn vs. Mustamäe
Vasta

Ongi need 2 see Sinu nn.mustamäe pood ja teine peterburi mnt.siemensi vastas ,kust saab nn tavapoodide sisseostu hindadega.Neil kahel hinnad ka ühte auku enam vähem.Ma ostnud aastaid juba neilt.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

Jah, on nii. Peterburi tee pood on seepärast hea, et sealt saab veel laupäeva hommikul ühteteist ära tellida ja lõunaks tuuakse. Mustamäe oma praktiliselt löömatute hindadega ja väiksematele asjadele mine järgi, millal aga soovid. Minu jaoks väga heas asukohas ka. Meenuvad kunagised järjekorras seismised ühes Laki tänava poes ja kui korduvalt pakuti asju, mis olid vaid tellimisel ja vaid originaalihindadega, siis jäid diilid korduvalt katki. Piinlikuks muutus juba. Hindu nad ka välja ei pane samas, et teaksid eeltööd teha. Muidu ei lähekski neid tüütama üldse.
Omaette müstika oli kunagi see, kui Kadaka teel Tesperas remondis käisin, kui ta veel pühapäeval lahti oli ja boss käis isegi siis kuskilt juppe toomas. Oli tal siis mingi lao võti või mis : )
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne