Ringraja ratastest
#1

Tere. 

Kas keegi annaks võhikule suuna kätte kust leiaks kirjandust vanade võistlusmootorrataste kohta mida kasutati Eestis ringrajal.   Huvitab just tehniline jutt ratastest.  Aastad ca 50-80. 

Tänud. 
Peeter
Vasta
#2

See on nii lai teema, et samahästi võiks üritada siia internetti ümber trükkida.

Mida konkreetselt vaja on? Mõne rappe tuvastamist? Tahad midagi ehitada?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

(22-01-2016, 21:30 PM)Aspelund Kirjutas:  See on nii lai teema, et samahästi võiks üritada siia internetti ümber trükkida.

Mida konkreetselt vaja on? Mõne rappe tuvastamist? Tahad midagi ehitada?

A.
Põhimõtteliselt tahaks uurida 50 ja 60 aastatel Eestis kasutatud rataste kohta.  Millised margid olid esindatud suursõitudel,  mis modifikatsioonid tehti et vene raud paremini liiguks,  teha see endale selgeks ja lõpuks võibolla kunagi tulevikus teha üks tolleaja tingimustele vastav ratas. 
Siiani olen tudeerind usa vintage racing masinaid aga n-liidu kohta ei leia niipalju infot...  Eks jama ka selles et ma ei räägi seda va venekeelt.  
Vasta
#4

A.Palu 58.a. raamatus on midagi kirjas
Vasta
#5

Siis tasub vene keelt õppida, sest 99 protsenti materjalidest on just selles keeles. Seda nii rataste endi kui nende moderniseerimise kohta.

Aga näiteks ksf! kradmelder võiks sulle pikad loengud sel teemal pidada. Eks pead mootori töömahu enda jaoks välja mõtlema ja siis saab juba edasi arutada.

Näiteks naiste-Jawa baasil sai ehitada selliseid masinaid. Sangas Toivo Asmer:

[Pilt: normal_toivo_asmer_3-speed_jawa_50.JPG]

Kui tahad ise midagi ehitada, siis võiks eeskujuks võtta perioodi 1948-1955, kui kasutati tavaratastest ehitatud liikureid. Sealt edasi kandus raskuskese spetsiaalmasinatele, mida kaasajal leiab vähem ja mis on kallimad. Aga piisava eelarve puhul on kõik tehtav.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

(23-01-2016, 11:08 AM)Aspelund Kirjutas:  Siis tasub vene keelt õppida, sest 99 protsenti materjalidest on just selles keeles. Seda nii rataste endi kui nende moderniseerimise kohta.

Aga näiteks ksf! kradmelder võiks sulle pikad loengud sel teemal pidada. Eks pead mootori töömahu enda jaoks välja mõtlema ja siis saab juba edasi arutada.

Näiteks naiste-Jawa baasil sai ehitada selliseid masinaid. Sangas Toivo Asmer:

[Pilt: normal_toivo_asmer_3-speed_jawa_50.JPG]

Kui tahad ise midagi ehitada, siis võiks eeskujuks võtta perioodi 1948-1955, kui kasutati tavaratastest ehitatud liikureid. Sealt edasi kandus raskuskese spetsiaalmasinatele, mida kaasajal leiab vähem ja mis on kallimad. Aga piisava eelarve puhul on kõik tehtav.

A.

Kui lähtuda kohe sellest, et tahaks ka miskit valmis ehitada siis on mul garaazis üks väga õnnetus seisus vanaisalt saadud IZ56- või õigemini rapitud raam, rattad ja mootor mis 20a tagasi tehtud lollusest alles jäid (tahaks selle eest endale peksa anda praegu)- ja kui seda jäänukit ära saaks kasutada ning miskit uut ja toimivat luua siis oleks see parim variant. Lisaks kõik mis puudutab ringrada ja eriti vanakooli on väga meeltmööda, seega 2 ühe hoobiga... Mingit järjekordset poolkõva raibet pole küll plaanis teha. Kui eeltöö näitab et liiga suur ettevõtmine siis piirdun teabe ammutamisega.
Eks proovin google translatoriga alustada otsimist. Linke võib vabalt jagada Smile
Vasta
#7

IZ-56 baasil ringraja mootorratta ehitamine on suhteliselt tänamatu töö. Enduro (mitmepäevasõidu) või krossiratta võiks sellest materjalist saada. Eesti keeles tasuks läbi lugeda raamatud E.Remmel "Mootorisport", E.Kaldma "Ringrajal" ning võistluste kavad alatest 1950-ndatest. Kokku saab NSVL ringraja masinatest väga üldise pildi. Ja edasi juba eelpool esitatud soovituste järgi venekeelse kirjanduse kaudu.
Kui on tõsine huvi, võib tutvuda Mootorispordi Muuseumi eksponaatidega ja saab pildi ette ka rauas: https://www.facebook.com/motorsportmuseum/
Vasta
#8


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9

(23-01-2016, 23:41 PM)emsa Kirjutas:  IZ-56 baasil ringraja mootorratta ehitamine on suhteliselt tänamatu töö. Enduro (mitmepäevasõidu) või krossiratta võiks sellest materjalist saada. Eesti keeles tasuks läbi lugeda raamatud E.Remmel "Mootorisport", E.Kaldma "Ringrajal" ning võistluste kavad alatest 1950-ndatest. Kokku saab NSVL ringraja masinatest väga üldise pildi. Ja edasi juba eelpool esitatud soovituste järgi venekeelse kirjanduse kaudu.
Kui on tõsine huvi, võib tutvuda Mootorispordi Muuseumi eksponaatidega ja saab pildi ette ka rauas: https://www.facebook.com/motorsportmuseum/

Tänud viidete eest.  Raamatud tellitud ja kindlasti tahaks ka muuseumist läbi käia.  Iz läheb ilmselt ikka taastamisele ja rinka ratta jaoks peab muu materjali otsima. 
Vasta
#10

http://nnm.me/blogs/Luxadm/gonochnye-mot...achinalos/
Vasta
#11

Ei olnud aimugi, et 60-ndatel sellised elukad olemas olid:
Восток С-565
Võimsus 80 HJ
Max. kiirus 250 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=EVIJOtwLjYw
Vasta
#12

(14-05-2016, 22:16 PM)veix__ Kirjutas:  Ei olnud aimugi, et 60-ndatel sellised elukad olemas olid:
Восток С-565
Võimsus 80 HJ
Max. kiirus 250 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=EVIJOtwLjYw

olemegi  siis  niikaugel , et ENDEL KIISA nimi  ei  ütle  tänapäevastele enam  midagi .
  imestamist ei  vääri selliste  aparaatide olemasolu  , vaid   veidrus , et  mõned  neist  täiesti  konkurentsivõimelised olid  , kui  juhtusid  lõpuni  kestma .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne