Kohustuslikust uneuuringust.
#1

Kui kaugele see (n)€urolollus ninna võib?

http://www.ohtuleht.ee/717179/juhtkiri-a...id-eurosid
Kas nüüd hakataksegi arstitõendeid „näo järgi“ väljastama? Ometi on paljud inimesed lihtsalt suuremad!
Seda jama on aetud juba mõnda aega, kuid suhtusin sellesse enne huumoriga. Nüüd tundub, et seda peabki „uue normaalsusena“ käsitlema.
Mida rahvas arvab? Kas tõesti miskit rohtu selliste rumaluste vastu pole?
PS. Kuulun ise ka „ohustatud liiki“ ja pean vähem, kui aasta pärast, lubasid vahetama.
Vasta
#2

(10-02-2016, 13:52 PM)samodelkin Kirjutas:  PS. Kuulun ise ka „ohustatud liiki“ ja pean vähem, kui aasta pärast, lubasid vahetama.

Sama siin. Ka mina, isegi lapsepõlves kui olin kilujämmune, oli kael jäme kui härjal. Kui pluus on kraest paras, siis õlakud ripuvad pea küünarnuki juures ...
Vasta
#3

Selle asemel, et parandada arstiabi kvaliteeti ja eriarstile pääsemist, tegeldakse pseudoprobleemidega.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#4

See pole pseudoprobleem,mul sõber läks laupkokkupõrke tagajärjel teise ilma tänu sellele õnneks küll üksi,sest teine osapool oli rekka.Rääkis juba mitu aega,et oli äkki enese teadmatta teepervel või rattad juba pea kraavis,aga arstile ei läinud.
Vasta
#5

Õnneks sain eila uued load kätte..... pääsesin seekord vist.
Aga puht tehnilisest huvist mõõtsin kaela üle- jääb normi piiresse.

Aga nüüd tuleb ka arvatavasti lisaks kaelale ka emm u enn enn  üle mõõta,sest liiga jäme ei vasta €- standardile. Big Grin 
Paistab,et nüüd pannakse tõeline rahamassin käima. Turg on lõpmatu....
Asi oleks ju hulga lihtsam. Perearstidel peaks juba praegu hea ülevaade olema,kes norskab.....ja kes närib valget jahu..... Kui nad ei tea siis on kehva töö..... Aga milleks inimesi solgutada. Väga imelik. Aga noh,mats maksab kõik kinni. Ja raha kannatab kõike.
Vasta
#6

See ei ole niisama kiusamiseks tehtud seadus. Kas kellegil on unega probleeme, minul ei ole, poolelt sõnalt hakkan saagima. Öösel sõitmine on suureks probleemiks, lihtsalt jään magama. Lõunauinak, palun väga. A, et siis öösel ei maga, vale! Reed bull, uinun laksust, süda võtab vaid pöörded üles. Olen elukutseline rekkajuht. Eestis sõidan kord kuus, Ikla- Tallinn või koguni Paldiski- Tallinn. Hoitke siis nendelt trassidelt eemale Sad
Vasta
#7

(10-02-2016, 14:38 PM)ahtos Kirjutas:  See pole pseudoprobleem,mul sõber läks laupkokkupõrke tagajärjel teise ilma tänu sellele õnneks küll üksi,sest teine osapool oli rekka.Rääkis juba mitu aega,et oli äkki enese teadmatta teepervel või rattad juba pea kraavis,aga arstile ei läinud.
Sõbra isa läks ka mõni aasta tagasi arvatava terviserikke pärast teise ilma. Sõitis üksi sirgel maanteel puusse. Tema kippus tugevalt arsti juurde, aga tolku ei olnud. Perearst kirjutas peoga tablette, et säh söö ja lase jalga! Mees nuias lõpuks suure vaevaga enda Tartusse uuringule. Järjekord oli aga nii pikk, et ei jõudnud ära oodata... Ega ta rooli enam minna tahtnud, aga sel saatuslikul päeval oli väga vaja üks sõit teha ja kedagi rooli panna polnud. Arvas et sõidab ära ... valesti arvas. Vähemalt ei võtnud avariis kedagi kaasa. Selle pärast ütlengi, et eriarstile saamine ja arstiabi kvaliteet võiks enne paremaks minna, kui tillimõõdu järgi inimesi lahterdama hakatakse.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#8

(10-02-2016, 18:28 PM)Basilio Kirjutas:  
(10-02-2016, 14:38 PM)ahtos Kirjutas:  See pole pseudoprobleem,mul sõber läks laupkokkupõrke tagajärjel teise ilma tänu sellele õnneks küll üksi,sest teine osapool oli rekka.Rääkis juba mitu aega,et oli äkki enese teadmatta teepervel või rattad juba pea kraavis,aga arstile ei läinud.
Sõbra isa läks ka mõni aasta tagasi arvatava terviserikke pärast teise ilma. Sõitis üksi sirgel maanteel puusse. Tema kippus tugevalt arsti juurde, aga tolku ei olnud. Perearst kirjutas peoga tablette, et säh söö ja lase jalga! Mees nuias lõpuks suure vaevaga enda Tartusse uuringule. Järjekord oli aga nii pikk, et ei jõudnud ära oodata... Ega ta rooli enam minna tahtnud, aga sel saatuslikul päeval oli väga vaja üks sõit teha ja kedagi rooli panna polnud. Arvas et sõidab ära ... valesti arvas. Vähemalt ei võtnud avariis kedagi kaasa. Selle pärast ütlengi, et eriarstile saamine ja arstiabi kvaliteet võiks enne paremaks minna, kui tillimõõdu järgi inimesi lahterdama hakatakse.

+1. Meditsiin kui selline on niigi loomaarsti tasemel meil. Kui juba perearst ütleb, et visiidil vaid üks mure korraga... Milleks seal üldse käiagi. Lihtsam elada niikaua kui antud.
Vasta
#9

siis tuleks perearsti vahetada, meil laseb ühe inimese nimel kogu perega minna ja kõigi probleemid ette lugeda näidata. Aga kõrgvererõhuga olen ka mina seal uuringu nimekirjas. 
Teeb pahaseks küll, et üks jura juures, kuid sellega püütakse elusid päästa ja eks näis mis tast välja kukub
Vasta
#10

(10-02-2016, 13:52 PM)samodelkin Kirjutas:  Kui kaugele see (n)€urolollus ninna võib?
...

Eelistad "vabaduse" nimel tukkumajäänud juhi "roolitava" rekka alla jäädes hukkuda?

Kui inimesed oleks vastutustundlikud ja EI RONIKS autorooli purjuspäi, haigena ega unisena, ei oleks seda vaja. Paraku on isegi siinses sootsiumis juba toodud näiteid uinunud juhtidest... Sad  Kui palju sääraseid pomme tegelikult liigub?

Kordan kunagi väljaöeldut: juhtimisõigus peab olema PRIVILEEG, mitte iseenesestmõistetav inimõigus, mis peab olema tagatud kõigile. Auto on massihävitusrelv, mille ohjamine ei ole igaühele võimetekohane.

Perearsti kohta käiv sõltub suuresti inimesest. Kui suhted ei klapi, siis ei klapi ja tuleb tohtrit vahetada. Enne tasub anda Haigekassale tagasisidet.

Muide, pelgalt jutu pealt ei diagnoosi ükski arst midagi. Või vähemalt ei tohiks üks vähegi arstieetikat austav tohter seda teha.
Vasta
#11

(11-02-2016, 12:19 PM)v6sa Kirjutas:  Kordan kunagi väljaöeldut: juhtimisõigus peab olema PRIVILEEG, mitte iseenesestmõistetav inimõigus, mis peab olema tagatud kõigile. Auto on massihävitusrelv, mille ohjamine ei ole igaühele võimetekohane.

Vaat siin ma vaidlen Sulle räigelt vastu FAKTIDEGA: mootorsõiduki juhtimisõigus ON juba praegu vanusega kaasnev PÕHIÕIGUS! Kõige selle juures on PÕHIÕIGUS ka talvel libeda ja lumetuisuga öösel manteel rolleriga (rollerauto näiteks!) sõitmine! Seega on kõik need muud, eelkõige mootorratas, põhjendamatud põhiõiguse kitsendused oma põhimõttelt! 
Lisaks kõigele PEAB Liiklusseadus olema igal liikluses osalejal täies mahus selge ehk see peaks olema minimaalselt Põhikooli õppekavas koos riigieksamiga, mitte eraldi. Käib jälle kokku nii jalgratta kui väiksesekubatuurilise mootorsõidukiga liiklemise vanuselise põhiõigusliku legaalsusega. 

Nüüd tahetakse veel ühte põhimõttelist põhiõiguse piirangut rakendada ja seda juba kõige puhtamalt Põhiseaduse vastaselt! Kui teatud erinevad juhtimisõigused väga erilistele liiklusvahenditele on demokraatlikus ühiskonnas tõesti VAJALIKUD ja näiteks bussi- või väga suure haagisega veoauto juhtimisõigus ei moonuta ka õiguse/vabaduse olemust, siis kohe kindlasti on nii A-kat MUU juhtimisõiguse olemasolul kui BE Põhiseaduse vastased. Need ei ole vajalikud ja kõige selgemalt moonutavad olemust. Kui trike ja ATV, kui paljurattalised mootorrattad kõigilt juhtimisomadustelt ja -võtetelt ning O-kat haagis, mille mõõtmed on "üüratud" ja pidurid pole kohustuslikud on legaalsed, siis on tegu "ebaseaduslie nõuetega". Lihtsamalt idiootsusega. 

Tsitaat:§ 11.   Õigusi ja vabadusi tohib piirata ainult kooskõlas põhiseadusega. Need piirangud peavad olema demokraatlikus ühiskonnas vajalikud ega tohi moonutada piiratavate õiguste ja vabaduste olemust.
 
Ja nüüd tahetakse kaela ümbermõõdu ja soo järgi hakata seaduslikult diskrimineerima??? Vabandage, kas me elame Saksamaal 1933-1945 või aastas 2016???  Mis järgmiseks: Jalanumber??? Tõsi - kui mul on jalad nr.46 Muckbootid, on mul jube keeruline tänaste väikeautode pedaalidele üldse eraldi pihta saada...  Seega äkki teeks veel ühe juhitmisõiguse piirangu juurde a'la B10 - "lubatud sõita vaid ja ainult SUURTE autodega, kus pedaalide minimaalne toetuspind on n-cm2 ja nende omavaheline kaugus vähemalt X-cm"??? Siis võiks veel teha käelaba suurusest sõltuva piirangu, näiteks "kellel on minimaalseim kätte minev kinnas kindamõõdus nr.10 või suurem, tohib sõita ainult traktoriga."  

Tsitaat:§ 12.   Kõik on seaduse ees võrdsed. Kedagi ei tohi diskrimineerida rahvuse, rassi, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitiliste või muude veendumuste, samuti varalise ja sotsiaalse seisundi või muude asjaolude tõttu.

  Rahvusliku, rassilise, usulise või poliitilise vihkamise, vägivalla ja diskrimineerimise õhutamine on seadusega keelatud ja karistatav. Samuti on seadusega keelatud ja karistatav õhutada vihkamist, vägivalda ja diskrimineerimist ühiskonnakihtide vahel.
Vasta
#12

(11-02-2016, 12:48 PM)PlyVal64 Kirjutas:  [i]Jälle jutt ÕIGUSTEST!!!![i]

Sa ometi ei väida, et võimetud või süüdimatud juhid peaksid saama vabalt liikluses märatseda ja süütuid hauda saata, kuna ÕIGUSI ei tohi kitsendada? Tõsiselt?

Et praegu kehtima hakanud määrus (taas kord Sad ) eluvõõrana kirja sai, on muidugi lubamatu bläkk. Riik on mõne jama juba õigemaks õgvendanud ning arvestades Perearstide Liidu tehtud pöördumisi, küllap ka kõnealust reeglit peatselt muudetakse.

Palun, ärme siin foorumist hakka tolerastiat harrastama. Smile
Vasta
#13

Mis see kaela ümbermõõt olema peab, et riskigruppi kuuluda?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#14

(11-02-2016, 13:50 PM)v6sa Kirjutas:  
(11-02-2016, 12:48 PM)PlyVal64 Kirjutas:  [i]Jälle jutt ÕIGUSTEST!!!![i]

Sa ometi ei väida, et võimetud või süüdimatud juhid peaksid saama vabalt liikluses märatseda ja süütuid hauda saata, kuna ÕIGUSI ei tohi kitsendada? Tõsiselt?
Tolerastia tolerastiaks aga võimetud ja süüdimatud võivad ka praegu liikluses märatseda ja seda mootorsõidukitega! Näiteks korduval roolijoodikul ei keela mitte keegi sellesinase rollerautoga liigelda. Ning järjekordse vahelejäämiseni ei anna keegi garantiid, et seesinane joodik, peale vanglast vabanemist, järjekordselt koomas peaga selle paarisajakilose asjaga kiirusel 45 km/h mõnest lapsest ülekäigurajal üle ei sõida! 

Kogu asi taandubki aga õigusriigis ja demokraatias selleni, et üksikjuhtude pärast ei tohi hakata absoluutse enamuse õiguseid piirama! Arvata on, et näiteks Mati Jostov oli "roolimagaja", karta on et viiulikääksutaja, kes kurikuulsas õnnetuses lada-volvo romuhunnikule siiatiga täie pasaga sisse uhas ja laibastus, oli ka "roolimagaja" jne. Need ongi üksikjuhud. Mõned on ise ka tunnistanud "roolimagamist" õnnetuse põhjusena - ausad Inimesed!
Samamoodi on selle rollerauto rooli sattuda võib kriminaaljoodik siiski üksikjuht ja nende inimjätiste pärast ei tohi kogu seadusandlust ja elukorraldust muutma hakata. 

Ja muuseas TÕSISELT! Elamist ja ka suremist ei saa seadusega keelata...

Edit: ma toon samast valdkonnast positiivsema hüpoteetilise üksikjuhu võimaluse ka. Hüpoteetiline selles mõttes, et kõik kirjeldatud juhtumid on eraldi aset leidnud, kõik-koos juhust ei tea. Alla 18-aastane autoralli Meistrist noorMees, kes sai pereisaks juba 15-aastasena, on abielus jne. Esiteks on Ta käinud läbi kohtutee iseenda erikorras täisealiseks ehk teovõimeliseks tunnistamisel, mis võimalus on olemas. Nii sai ka abiellumise loa jne.
See on TsÜS § 9. Vähemalt 15-aastase alaealise piiratud teovõime laiendamine

Tsitaat:(1) Kohus võib vähemalt 15-aastase alaealise piiratud teovõimet laiendada, kui see on alaealise huvides ja alaealise arengutase seda võimaldab. Sel juhul otsustab kohus, milliseid tehinguid võib alaealine teha iseseisvalt.

 (2) Alaealise piiratud teovõimet võib laiendada tema seadusliku esindaja nõusolekul. Kui nõusoleku andmisest keeldumine on ilmselt vastuolus alaealise huvidega, võib kohus alaealise teovõimet laiendada seadusliku esindaja nõusolekuta.
 (3) Mõjuval põhjusel võib kohus alaealise piiratud teovõime laiendamise täielikult või osaliselt tühistada.



Nüüd on alla 18-aastane sisuliselt täisealine AGA Liiklusseadus ei võimalda ikkagi Tal päris autojuht olla sõltumata, et Ta on oma oskustelt enamusest üle, kohtus "täiearuliseks" tunnistatud jne, sest:
Tsitaat: § 104.  Erandkorras juhtimisõiguse andmine

 (1) Rahvusvahelises Autoliidus Eestit esindava ühingu juhatuse ettepanekul võib anda B-kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse 17-aastasele rahvusvahelist sõitjalitsentsi omavale autosportlasele, kelle osalemine rahvusvahelistel võistlustel eeldab juhiloa olemasolu ja kellel on B-kategooria mootorsõiduki piiratud juhtimisõigus.


JA nii ongi, et kuigi tegu on absoluutse üksikjuhtumiga, siis sella pärast ei hakata KOGU seadusloomet ja õiguste põhimõtteid muutma, rääkimata meditsiinilisest erijuhust, kus Inimese vaimne- ja füüsiline areng on olnud tavapärasest kiirem, mida on tunnistanud ka Kohus. Ja lihtsalt "nii on", meeldib see meile või sellele hüpoteetilisele noormehele või mitte... Kuigi me saame ju aru, et seesinane autosõidu Meistrist 16-aastane, näiteks aastased kaksikud tagapingil, ei ole kuidagi kellegile ohuks!
Vasta
#15

(11-02-2016, 14:06 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(11-02-2016, 13:50 PM)v6sa Kirjutas:  Sa ometi ei väida, et võimetud või süüdimatud juhid peaksid saama vabalt liikluses märatseda ja süütuid hauda saata, kuna ÕIGUSI ei tohi kitsendada? Tõsiselt?
Tolerastia tolerastiaks aga võimetud ja süüdimatud võivad ka praegu liikluses märatseda ja seda mootorsõidukitega!
...

Õige märkus, lihtsalt sigatsemine on tasuline. Hinnakiri moodustab LS julge kolmandiku.
Kusjuures seda on korduvalt mainitud, et  nii LS kui KarS sisaldab vastavaid punkte, et kõnealused tõprad legaalselt eemaldada. Paraku on  üldine suhtumine praegu  kõvasti kiiva õiguste poole ja rahva üldise meelsuse võtab hästi kokku ütlus: ment kiusab... Ühiskonna kasvuraskused, mis muud. Meie elame praegu läbi seda, mida Euroopa elas kuuekümnendate lõpus... Nemad elasid üle, loodevaasti ka meie. Ilma end kanepist lolliks kõhvimata või alkost ogaraksjoomata. Kuigi see viimane näikse olevat pea kolmandiku meie elanikkonnast pöördumatult rikkunud. Sad


Ega inimese tapmine või vara röövimine vägivalla ähvardusel pole ka seadusega keelatud. Need on lihtsalt tasulised tegevused, hinnakirja leiab Riigi Teatajast Karistusseadustikku otsides Toungue

Elamine on tervist kahjustav tegevus ja lõpeb alati surmaga. Toungue Aga siin on suur vahe, kas see lõpp saabub loomulikul teel/enese vabal tahtel või ostustab järjekordne laipsoo kellegi lihtsalt ära kustutada. Siin on oluline vahe!

Küll näen ma kahte probleemi selle uneapnoe teema juures:
1) uuringud on aeganõudvad ning eeldavad elu ümberkorraldamist mõneks ajaks;
2) uuringutele riigi raha eest on pikk järjekord, erapraksiselt teenuse ostmine käib enamusele üle jõu.

Meie siin kisame liikluse kontekstis. Aga teema on tegelikult hoopis valusam ja tõsisem. Mõelge näiteks sellele, et põllul töötav kombain kaalub 15-40 t, liigub kiirusega 5-8 km/h ja on suuteline ühe tankimisega katma maastikul kilomeetrit 40-60. Ees on heeder, mille ülesanne on lõigata kõik ettejääv läbi ja saata peksumasinasse. Viimastel aastatel ei ole inimesi sinna teadaolevalt sattunud. Aga nõukajal läks paar meest aastas pea ees masinasse... Ning vaevalt on minu kodulasteaed ainus, mis asub vahetult viljapõllu ääres ja kus sügisel ilusa ilmaga lapsed enamuse ajast õues veedavad.

Või võtame buldooseri, sihukese suurema. Kes on üritanud liikuva jossi kabiini pääseda, see teab. Ning isegi 2 m/s (kõigest 7,2 km/h) on juba väga kiire, kui ruumi on jäänud vaid mõned meetrid. See kogemus on mul endal olemas...

Neid esmapilgul aeglasi masinaid on palju, mille roolis tukkumajäämine võib korda saata väga koledaid tegusid. Mida me siis räägime 40tonnisest projektiilist kiirusel 27 km/h?
Vasta
#16

Minu mõte käib pisut teispidi. Mul ei ole midagi uuringute vastu, aga...

Tõenäoliselt jäävad juhid roolis magama hoopis teistel põhjustel. Olen ise 17a kutseline olnud ja eks tegijad teavad, millest räägin. Aga ikka on juht süüdi.
Kas keegi teab, kui palju üldse seda harvaesinevat apnoe haigust ette tuleb? Asi algas ühest kohtupretsedendist, kus keegi suutis enda õigeksmõistmise saavutada. Et ei olnud avarii ajal väsinud, vaid haige. Võimendas seda teemat üks telereporter, kes endale tehtavatest uneuuringutest terve reportaaži tegi. Tema ei maksnud selle eest – talle maksti. Ilmselge reklaam!
Kui inimesel miski haigus on, siis saab perearst teda tõepoolest vastava spetsialisti juurde suunata, mitte ei anna Brüssel ette mõõdud, mille järgi inimesi kõlblikeks/kõlbmatuteks liigitama hakata. Hea, et seda mõõtkava hiinlased ette ei anna, oma inimstandardite järgi.
Kuna penskaril, või ka mõne tervisehäirega isikul, on võimalik tervisetõendit iga aasta uut nõuda, siis muudkui maksa. Aga penskaril ei ole maksta. (väidetavalt kuni 300€) Penskarite kaudne liiklusest eemaldamine? Haigekassal on igasuguste muude ekstreemsuste tarvis raha, kuid neid uuringuid, mis muudetakse kohustuslikuks, ei saada rahastada. Enne tuleks ikka mõelda kuidas selliseid asju korraldada. Kohustuslike uuringute eest ei ole sünnis raha nõuda, vabatahtlikega on teine asi!
Minu elu (näiteks) on korraldatud nii, et ilma lubadeta jään ma nälga ja külma.(lisaks veel mõni üksik külamutt) Mõni teine jääb tööst ilma. Nii otseselt, kui kaudselt. Ühistransport maapiirkondades on ju olematu. Auto ei ole enam ammu luksuskaup. Niisiis minul ei ole küll töötegemiseks praegu juhtimisõigust tarvis. Kui oleksin kutseline, kas oleksin nõus uuringute eest maksma? Ei. Küsiksin siis, milleks me makse maksame? Kas mõne ülikalli soovahetusopi tarvis?
Kindlasti on ka selliseid tööandjaid, kes selle uuringu tarvis mineva kulutuse enda kanda võtavad. Kui see just jälle mõne (erisoodustus)maksu alla ei panda.
Kuna ma viina ei võta, siis pole kunagi tulnud pähe selline asi, et võin ilma juhtimisõiguseta jääda. Selle pärast, et liiga paks olen...
Lugedes mõningaid teisi artikleid, või nende kommentaare, siis on jäänud mulje, et mujal maailmas (€uroopas) on teema alles arutlusel – meil on kuidagi juba muutunud (euro)määruseks! Teeme ära! (kui, siis mõtleme hiljem).
Palju rohkem teeb muret see, et liikluspilti vaadates, ei sobi paljud inimesed psüühhilistel põhjustel rooli keerama (alles oli ühe bussijuhi korduv näide) ...või, et on siis mingi aine mõju all.


Enam ammu ei taha kutselise juhina tööd teha, sest kõiki asju lahendatakse meil valest otsast. Ikka sealt, kust lihtsam on. Juht on alati see süüdlane, maksku. Aga see töö tegemine on hoopis teine teema. 


Kes paks, see palju sööb – järelikult on rikas ja andku raha ära!
Edu!
Vasta
#17

(11-02-2016, 14:36 PM)samodelkin Kirjutas:  Kas keegi teab, kui palju üldse seda harvaesinevat apnoe haigust ette tuleb?
Niisama magamisel apnoed ikka esineb (enamus kõvad norskajad tegelikult!) aga see pole mitte kuidagi seotud roolis magama jäämisega. See on hoopis teine haigus Big Grin 
Kusjuures roolis selle konkreetse haiguse tõttu magamajäämisest tingitud õnnetusi on ikkagi kordi vähem, kui ette diagnoosimata äkksurmadest või äkilisest terviserikkest "pildita olekust" tingitud õnnetusi! 
Ahjah, et ikka sugudevaheline võrdsus ka oleks: väidetavalt on Naistel "üleminekuajal" mõnikord selliseid kuumahoogusid jms imelikku, mis võib ka hetkelise "pildita" oleku tekitada! Ahjah, sel ajal on äkilised meeleolumuutused, mis on melanhooliast agressiivsuseni Kas keelame nüüd Naistel a'la vanuses 47-55 auto juhtimise??? Rooli lubame vaid günekoloogi paberiga, et menopaus "pole alanud" või on "juba läbi"??? Mida VEEL??? Äkki keelaks rasedatel ka auto juhtimise ära???
Vasta
#18

Ma olen ammu öelnud , et Eesti on rudimentaalne riik. Valju kisaga tegeletakse pisiprobleemidega, tegelikud põhjused vaikitakse maha ja nendega ei tegeleta (sest need on tülikad ja kulukad).
Selle asemel, et roolimõrtsukaid ohjeldada (Laiksoo seger, bemmi-kristjan) jne seatakse piiranguid raukadele ja tehakse uneuuringuid. Midagi jaburamat, et juhtimisõigus on privileeg, pole ammu kuulnud.
Sama kehtib ka mujal -- päästeteenistust tõmmatakse koomale, jahutakse suitsuanduritega, tulekustutitega.
Meditsiini kulusid vähendatakse, propageeritakse kepikõndi ja jõuluaegset laussantimist.
jne jne
See on muidugi omamoodi õige, aga proportsioon on paigast ära.

Kuidagi nagu imelik on, et okupeeriv riik oli kohati heldem.
Vasta
#19

Leidsin miskise lingi selle teema kohta  Maanteameti kodulehelt.  
http://www.mnt.ee/public/Maanteeametile-...2_14_1.pdf
Kuidagi veidralt tuli see teema üles. Ise iga päev liikluses osaledes unisust küll tähele ei pane. Pigem panen tähele seda, kuidas mingid vennikesed teostavad möödasõitu pimedates kurvides, kus pikkade kolonnide vahelt on ikka vaja ilmtingimata oma bemmide ja mondeotega läbi nõeluda. Ja siis tõmba kähku-kähku teeäärde, et lauskokkupõrkest pääseda. Mitu korda on juhust olnud, kus lauskokkupõrkest on väga vähe puudu jäänud. Üksi sõita pole midagi. Aga kui su enda autos istub peale sinu veel kaaskodanikke. Teises autos kodanikest pole siis ka enam mõtet pikemalt rääkida.  Olgu siis enda kalli naise või pisikese lapse näol. No lihtsalt õudne, kui selliseid asju tehakse.  Aga noh, eks igal oinal ole oma mihklipäev.  Eks see unisus ole ka probleem, aga see pole ainuke probleem eesti liikluses. 

Mingid näited sealt maanteeameti tekstist. -
OUA riskiteguriteks on OUA ravijuhendi [4] järgi:
 Rasvumine ja liigne kehakaal (kehamassi indeks >30 kg/m2) (üle 80% haigetest)
 Rasvkoe ladestumine kaela piirkonda (kaela ümbermõõt >43 cm) (üle 70% haigetest)
 Meessugu, naistel postmenopausaalne periood
 Neelupiirkonna pehme- ja lümfoidkoe hüpertroofia (k.a mandlid, adenoidid, kurgunibu (uvula),
elongeerunud pehmesuulagi), kitsas suuneel (oropharynx)
 Näokolju luulised iseärasused (mikro- ja retrognaatia, näokolju luude hüpoplaasia)
 Ninahingamise takistus
 Ülemiste hingamisteede infektsioonid
 Hingamisteede kroonilised haigused (krooniline obstruktiivne kopsuhaigus, raske või ravimata
bronhiaalastma)
 Norskamine
10
 Endokriinsed häired (hüpotüreoidism, akromegaalia, metaboolne sündroom jt)
 Alkohoolsete jookide ja sedatiivsete ravimite tarbimine (eriti enne uinumist)
 Suitsetamine

Almost Again
Vasta
#20

(11-02-2016, 14:36 PM)samodelkin Kirjutas:  ...
Kas keegi teab, kui palju üldse seda harvaesinevat apnoe haigust ette tuleb?
...

Tundub, et siiski üksjagu...

http://www.mnt.ee/public/Maanteeametile-...2_14_1.pdf

Priit, mitu laipa on piisav põhjus, et ülekaalulised keskekriisi üle elanud inimesed peaks hakkama lisaküsimustikku täitma? Esialgu ei suunata ju kõiki uuringutele, vaid ainult riskigruppi kuuluvaid. Kisa aga on selline, nagu sunnitaks kõiki juhiloaomanikke enne 1. aprilli täisuuringuid läbima. Oma raha eest pealekauba. Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne