(11-02-2016, 14:06 PM)PlyVal64 Kirjutas: (11-02-2016, 13:50 PM)v6sa Kirjutas: Sa ometi ei väida, et võimetud või süüdimatud juhid peaksid saama vabalt liikluses märatseda ja süütuid hauda saata, kuna ÕIGUSI ei tohi kitsendada? Tõsiselt?
Tolerastia tolerastiaks aga võimetud ja süüdimatud võivad ka praegu liikluses märatseda ja seda mootorsõidukitega!
...
Õige märkus, lihtsalt sigatsemine on tasuline. Hinnakiri moodustab LS julge kolmandiku.
Kusjuures seda on korduvalt mainitud, et nii LS kui KarS sisaldab vastavaid punkte, et kõnealused tõprad legaalselt eemaldada. Paraku on üldine suhtumine praegu kõvasti kiiva õiguste poole ja rahva üldise meelsuse võtab hästi kokku ütlus: ment kiusab... Ühiskonna kasvuraskused, mis muud. Meie elame praegu läbi seda, mida Euroopa elas kuuekümnendate lõpus... Nemad elasid üle, loodevaasti ka meie. Ilma end kanepist lolliks kõhvimata või alkost ogaraksjoomata. Kuigi see viimane näikse olevat pea kolmandiku meie elanikkonnast pöördumatult rikkunud.
Ega inimese tapmine või vara röövimine vägivalla ähvardusel pole ka seadusega keelatud. Need on lihtsalt tasulised tegevused, hinnakirja leiab Riigi Teatajast Karistusseadustikku otsides
Elamine on tervist kahjustav tegevus ja lõpeb alati surmaga.
Aga siin on suur vahe, kas see lõpp saabub loomulikul teel/enese vabal tahtel või ostustab järjekordne laipsoo kellegi lihtsalt ära kustutada. Siin on oluline vahe!
Küll näen ma kahte probleemi selle uneapnoe teema juures:
1) uuringud on aeganõudvad ning eeldavad elu ümberkorraldamist mõneks ajaks;
2) uuringutele riigi raha eest on pikk järjekord, erapraksiselt teenuse ostmine käib enamusele üle jõu.
Meie siin kisame liikluse kontekstis. Aga teema on tegelikult hoopis valusam ja tõsisem. Mõelge näiteks sellele, et põllul töötav kombain kaalub 15-40 t, liigub kiirusega 5-8 km/h ja on suuteline ühe tankimisega katma maastikul kilomeetrit 40-60. Ees on heeder, mille ülesanne on lõigata kõik ettejääv läbi ja saata peksumasinasse. Viimastel aastatel ei ole inimesi sinna teadaolevalt sattunud. Aga nõukajal läks paar meest aastas pea ees masinasse... Ning vaevalt on minu kodulasteaed ainus, mis asub vahetult viljapõllu ääres ja kus sügisel ilusa ilmaga lapsed enamuse ajast õues veedavad.
Või võtame buldooseri, sihukese suurema. Kes on üritanud liikuva jossi kabiini pääseda, see teab. Ning isegi 2 m/s (kõigest 7,2 km/h) on juba väga kiire, kui ruumi on jäänud vaid mõned meetrid. See kogemus on mul endal olemas...
Neid esmapilgul aeglasi masinaid on palju, mille roolis tukkumajäämine võib korda saata väga koledaid tegusid. Mida me siis räägime 40tonnisest projektiilist kiirusel 27 km/h?