Bakalaureusetöö elektriautodest
#1

Tere!

Olen majandusteaduskonna 3.kursuse üliõpilane ja teen bakalaureusetööd teemal hoiakutest elektriautode suhtes.

Oleksin väga tänulik, kui võtaksite 5 minutit oma kiirest ajast ja aitaksite mind sammu võrra lõpetamisele lähemale. Erilise väärtusega on kesk- ja vanemaealiste vastused, kuna neid on hetkel rohkem puudu, kuid iga vastaja vastus teeb muidugi valimit kenamaks.

Küsimustikule saab ligi SIIT

Tänud juba ette,
Mihkel Vaher
Vasta
#2

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=42515&highlight=elektriauto

Kõik hoiakud on siin ilusasti kirjas, lugupeetud bakalaureus võib kõik need leheküljed läbi lugeda. Muidugi oleks mugavam, kui andmed ja seisukohad Exeli tabelisse oleks pandud, aga no mis teha, tuleb ka endal natuke vaeva näha.
Vasta
#3

Väga mõistlik küsitlus!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#4

üldistused on libedad - nt elektriauto imago / prestiizhssuse puhul võiks siiski täpsustada, mida võrreldakse. Kas eeldatakse (abstraktselt), et igale sisepõlemismootoriga masinale leidub sama klassi elektriauto-vaste? Või jäägugi igale inimesele oma tõlgendus / kuvand? Ma ei oska nt valida Wink

imagoküsimuse osas võib ühele (Eesti) inimesele kangastuda nt see:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV
...teisele aga hoopis see:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

kumb sobib paremini elektriauto etaloniks? Smile

kui majandusteaduskond, siis ehk oleks vast ka huvitav mõlgutada mõtteid rikaste riikide järelturu ja meie tänavapildi sõltuvuste teemadel? Kõhutunne ütleb, et kui Tesla tuleb uute mudelitega välja, hakkab nt Norrast ka meile tulema pruugitud ModelS-e.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

(28-03-2016, 12:06 PM)Raudpats Kirjutas:  http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=42515&highlight=elektriauto

Kõik hoiakud on siin ilusasti kirjas, lugupeetud bakalaureus võib kõik need leheküljed läbi lugeda. Muidugi oleks mugavam, kui andmed ja seisukohad Exeli tabelisse oleks pandud, aga no mis teha, tuleb ka endal natuke vaeva näha.

Üritan suurema ringkonna üldistusi kaardistada, hetkel on üle 500 vastanud, kes on konkreetses numbrilises skaalas vastanud oma äranägemise järgi elektriautodega seotud küsimustele. Foorumi ühe teema järgi üldistusi tegema hakata on keeruline, teeks elu põrguks ja komisjonile see vaevalt meeldiks. Tänud aga teema väljatoomise eest, kindlasti proovin algusest lõpuni lugeda, ehk oskan bakalaureusetöö teoreetilist osa täiendada!
Vasta
#6

(28-03-2016, 13:29 PM)13piisab Kirjutas:  üldistused on libedad - nt elektriauto imago / prestiizhssuse puhul võiks siiski täpsustada, mida võrreldakse. Kas eeldatakse (abstraktselt), et igale sisepõlemismootoriga masinale leidub sama klassi elektriauto-vaste? Või jäägugi igale inimesele oma tõlgendus / kuvand? Ma ei oska nt valida Wink

imagoküsimuse osas võib ühele (Eesti) inimesele kangastuda nt see:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV
...teisele aga hoopis see:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

kumb sobib paremini elektriauto etaloniks? Smile

kui majandusteaduskond, siis ehk oleks vast ka huvitav mõlgutada mõtteid rikaste riikide järelturu ja meie tänavapildi sõltuvuste teemadel? Kõhutunne ütleb, et kui Tesla tuleb uute mudelitega välja, hakkab nt Norrast ka meile tulema pruugitud ModelS-e.

Siin saigi nimme tehtud selline variant, et ei öeldud, kas on vaja omadusi pakkuda väiksele i-Mievile või Teslale, loodan bakalaureusetööga välja selgitada, et MIS inimestel pähe tuleb seoses elektriautoga, kas see on nende jaoks i-Miev või on see Tesla. Ning samuti proovin hoiakuid välja selgitada mõiste "elektriauto" suhtes, mitte hoiakuid konkreetselt ühe või teise mudeli suhtes. Seda kuhu mõte suundub saan näha ka vabade vastuste analüüsimisel. Aga küsimus on iseenesest hea, seda on varemgi tähele pandud ja ka õppejõududega tekkis sellekohane arutelu bakalaureusetöö küsimustiku üle arutlemisel. Elektriauto teema on endale huvipakkuv ning kes teab, võib-olla tulevikus uuringi midagi rohkemat sügavuti Smile.
Vasta
#7

Vastasin ausalt ja täpselt samamoodi, nagu elektriauto ostuteemas Big Grin Mulle meeldis see "mitu ja millist autot on" küsimus: olin tagasihoidlik ja panin 4, bensiiniga. Muud jäid tühjaks... Poiss paneb teised 4 ja diiselpõmmi kah, Ta üle 25'e Big Grin 
Vasta
#8

mnjaa - paistab, et sisendinfo-küsitluse puhul on tavapärasest (aeg-ajalt ikka näeme (üli-)koolitöödega seotud küsitlusi) parem eeltöö / lahtimõtestamine tehtud. Hea oleks, kui Sa ka tulemit (siin teemas) jagad - küllap on ka see "harju keskmisest" üle Wink

mõnedes muudes autofoorumites pole ma sarnast küsitlust märganud ja seda on hea näha - ainult autofoorumites küsitledes võib sisendinfo selle andjate autohobi tõttu Vabariigi keskmisest üpris erinev olla Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#9

(28-03-2016, 13:29 PM)13piisab Kirjutas:  üldistused on libedad - nt elektriauto imago / prestiizhssuse puhul võiks siiski täpsustada, mida võrreldakse. Kas eeldatakse (abstraktselt), et igale sisepõlemismootoriga masinale leidub sama klassi elektriauto-vaste?

imagoküsimuse osas võib ühele (Eesti) inimesele kangastuda nt see:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV
...teisele aga hoopis see:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

kumb sobib paremini elektriauto etaloniks? Smile

enne küsitlusele klikkamist ja vastamist kerkis sama mõte pähe, et esiteks meil on päris piisav andmebaas juba olemas arvamustest (jah, seal pole kirjas inimeste vanust, sugu ja sissetulekut), mida samas saab suurepäraselt oma bakalaureusetöös kasutada. Samas tesla ja imievi vahel valides tekib ka küsimus, millist sisepõlemisautot mõeldakse bensiiniauto etalonina. Nissan leaf on juba täitsa pärisauto moodi, samas ei ole ta nii pöörane sportauto nagu seda on tesla. KIA'l on olemas ka juba elektriuniversaale/maastureid, mis sõidavad ma keil eestis, "paagitäiega" saab samapalju või veidi rohkem kui leaf sõita.
Vasta
#10

(28-03-2016, 14:24 PM)13piisab Kirjutas:  mnjaa - paistab, et sisendinfo-küsitluse puhul on tavapärasest (aeg-ajalt ikka näeme (üli-)koolitöödega seotud küsitlusi) parem eeltöö / lahtimõtestamine tehtud. Hea oleks, kui Sa ka tulemit (siin teemas) jagad - küllap on ka see "harju keskmisest" üle Wink

mõnedes muudes autofoorumites pole ma sarnast küsitlust märganud ja seda on hea näha - ainult autofoorumites küsitledes võib sisendinfo selle andjate autohobi tõttu Vabariigi keskmisest üpris erinev olla Smile

Tulemusi võin küll avaldada - seda ei julge lubada, et analüüs keskmisest parem on (annan endast igal juhul parima), kuid näiteks valim on iseenesest juba keskmisest oluliselt suurem, mis lubab objektiivsemaid tulemusi. Autofoorumitesse postitamise arutasime läbi ning otsustasime, et postitame ainult vähestesse - kallutaks vastuseid ehk liialt autohuviliste suunal ning kaugeneks keskmise Eesti inimese hoiakust nagu sa juba ütlesid. Valimi saaks küll tohutult suure, kui kõikidesse foorumitesse üleskutse panna, kuid seda väga suure kallutatuse hinnaga.

Töö saab valmis mai keskpaigaks, otsin selleks ajaks teema üles!
Vasta
#11

Tsitaat:Kui teil on auto soetamisel võimalik valida prestiiži, loodussäästlikuse ja mugavuse hulgast kaks omadust, millised valiksite?*[/color][color=rgba(0, 0, 0, 0.870588)]

Prestiiž ja loodussäästlikkus
Mugavus ja loodussäästlikkus
Prestiiž ja mugavus


Vot siit ei oska kohe midagi valida. Kui oleks vaba teksti väli ka olemas, kirjutaks sinna mugavus ja soodsad ülalpidamiskulud. Kui looduse säästmine eesmärgiks seada, tuleks jala käia. Isegi jalgrataste tootmine eeldab rasketööstuse käigushoidmist. Ja prestiizi pärast pole ka plaanis autot ostma hakata.
Vasta
#12

(30-03-2016, 17:37 PM)jawa354 Kirjutas:  
Tsitaat:Kui teil on auto soetamisel võimalik valida prestiiži, loodussäästlikuse ja mugavuse hulgast kaks omadust, millised valiksite?*[/color][color=rgba(0, 0, 0, 0.870588)]

Prestiiž ja loodussäästlikkus
Mugavus ja loodussäästlikkus
Prestiiž ja mugavus


Vot siit ei oska kohe midagi valida. Kui oleks vaba teksti väli ka olemas, kirjutaks sinna mugavus ja soodsad ülalpidamiskulud. Kui looduse säästmine eesmärgiks seada, tuleks jala käia. Isegi jalgrataste tootmine eeldab rasketööstuse käigushoidmist. Ja prestiizi pärast pole ka plaanis autot ostma hakata.

Just nii. Sellepärast ma ei viitsigi kunagi sellistele küsimustikele vastata,sest tahaks nagu vastata aga varianti pole ja valetada ka ei taha. Ja kui peakski vastama siis pean valima sellise vastusevariandi mille puhul jääb minust vale mulje..... Big Grin
Vasta
#13

(30-03-2016, 17:37 PM)jawa354 Kirjutas:  
Tsitaat:Kui teil on auto soetamisel võimalik valida prestiiži, loodussäästlikuse ja mugavuse hulgast kaks omadust, millised valiksite?*[/color][color=rgba(0, 0, 0, 0.870588)]

Prestiiž ja loodussäästlikkus
Mugavus ja loodussäästlikkus
Prestiiž ja mugavus


Vot siit ei oska kohe midagi valida. Kui oleks vaba teksti väli ka olemas, kirjutaks sinna mugavus ja soodsad ülalpidamiskulud. Kui looduse säästmine eesmärgiks seada, tuleks jala käia. Isegi jalgrataste tootmine eeldab rasketööstuse käigushoidmist. Ja prestiizi pärast pole ka plaanis autot ostma hakata.

ma ei valiks ühtegi, ikka töökindlus (elik vähene remondivajadus) ja soodsad ülalpidamiskulud, hind muidugi ka. Mugavus noh, võib ju kah olla ...
Vasta
#14

(30-03-2016, 17:37 PM)jawa354 Kirjutas:  
Tsitaat:Kui teil on auto soetamisel võimalik valida prestiiži, loodussäästlikuse ja mugavuse hulgast kaks omadust, millised valiksite?*[/color][color=rgba(0, 0, 0, 0.870588)]

Prestiiž ja loodussäästlikkus
Mugavus ja loodussäästlikkus
Prestiiž ja mugavus


Vot siit ei oska kohe midagi valida. Kui oleks vaba teksti väli ka olemas, kirjutaks sinna mugavus ja soodsad ülalpidamiskulud. Kui looduse säästmine eesmärgiks seada, tuleks jala käia. Isegi jalgrataste tootmine eeldab rasketööstuse käigushoidmist. Ja prestiizi pärast pole ka plaanis autot ostma hakata.

Sellise küsimuse puhul otsingi, et kumba sa pigem eelistaksid, kui meelevaldselt variandid ette antakse, mitte otseselt mida sa auto ostmisel kindlasti silmas pead. Kui ei hooli nii loodussäästlikkusest ega ka prestiižist, siis kummagi peaks ikka valima ehk siis kahest variandist natukenegi sobilikuma. Järeldustes ei saa ega tohigi kasutada väljendit, et näiteks mehed peavad silmas auto ostmisel mugavust ja naised prestiiži, vaid stiilis mehed vaatavad auto ostmisel rohkem mugavuse suunal ja vähem loodussäästlikkuse suunal kui naised.

Valetanud pole ühelegi küsimusele keegi, iga küsimus näitabki pigem eelistan seda rohkem kui seda, kuigi olulised pole mulle ehk kumbki.

Tänan siinkohal vastajaid, keda on kogunenud juba 724, reede õhtuks panen lukku, veel on võimalik aidata, iga vastaja, ükskõik millised need vastused ka poleks, aitab üldpildist paremat muljet saada.
Vasta
#15

Kas siin ei või tekkida olukord, et kui ühtegi sobivat varianti pole, aga valida tuleb, tehakse valik suvaliselt? Aga tulemuste analüüsijad pärast eeldavad, et valik oli tehtud teadlikult, ning jõuavad seetõttu vääratele järeldustele? Ning ütlus valede ja statistika kohta leiab järjekordselt kinnitust.
Vasta
#16

(02-04-2016, 22:28 PM)jawa354 Kirjutas:  Kas siin ei või tekkida olukord, et kui ühtegi sobivat varianti pole, aga valida tuleb, tehakse valik suvaliselt? Aga tulemuste analüüsijad pärast eeldavad, et valik oli tehtud teadlikult, ning jõuavad seetõttu vääratele järeldustele? Ning ütlus valede ja statistika kohta leiab järjekordselt kinnitust.

Eks selle statistikaga olegi nii nagu ta on. Ega paremat varianti ei olegi kui tahta kaht või kolme erinevat omadust võrrelda, vaba vastuse olemasolu võib absoluutselt segamini keerata - osad inimesed vastavad välja pakutud variandile toetudes (kuna ei viitsi/taha hakata vabat vastust panema), teised ehk kirutavad hind ja remondi lihtsus, kuid pärast võib tulemustest välja tulla, et ikka mugavus ja loodussäästlikus on hinnast ja remondilihtsusest eespool, kuna nad on lihtsalt küsimustiku autori poolt välja pakutud. Võrdsetel alustel peaks ka hinna ja remondilihtsuse siis küsimustikku lisama, kuid see ei olnud see, mida ma küsimusega tollel hetkel mõõta tahtsin. Eks vastataksegi suvaliselt, aga kummagi poole tõmbab ikka rohkem kui teise ja just seda üritangi mõõta.
Vasta
#17

Elektriauto ainus point on odavad ülalpidamiskulud ja läbitud km olematu hind. (Siin kohal unustame ära mis uuena maksab ja maksame ikka kõik korraga ära, et summa rutem ununeks.) Kes peab kütte arved ise maksma, siis neile on see hea alternatiiv. Ja sõltumatu elektriauto tootja Tesla survestab ikka korralikult tava bena põletite tootjaid, nagu pinnuks p*rses. Loodetavasti on uus Tesla tasemel ja toimub mingi läbimurre.
Tava bena ja dislade puhul ajab harja punaseks see krdi kattide-egerride ja euro8 normide mõttetu võidujooks, mille peab kinni maksma kahjuks... jah teate küll kes Sad

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#18

Elektriautodega eriti kodus ei ole. kui aga räägime tema loodussõbralikkusest, siis piirdub see tihti sõiduki ekspluateerimisel tekkiva saastatusega, kuid kaldun arvama, et praeguste akude tootmine on loodussõbralikkusest kaugel.
Liiklusohutus - arvan et enamusel on kogemust, et see masin poeb sul külje alla nii vaikselt, et jalakäijana temaga kokku põrgata pole mingi kunst. Ajame küll db-e võimalikult väikseks, kuid pläriseva masina alla jääda on hoopis raskem.
 
Vasta
#19

(05-04-2016, 03:07 AM)miilits Kirjutas:  Elektriautodega eriti kodus ei ole. kui aga räägime tema loodussõbralikkusest, siis piirdub see tihti sõiduki ekspluateerimisel tekkiva saastatusega, kuid kaldun arvama, et praeguste akude tootmine on loodussõbralikkusest kaugel.
Liiklusohutus - arvan et enamusel on kogemust, et see masin poeb sul külje alla nii vaikselt, et jalakäijana temaga kokku põrgata pole mingi kunst. Ajame küll db-e võimalikult väikseks, kuid pläriseva masina alla jääda on hoopis raskem.
 
ja tavakütuse tootmine on väga roheline tegevus? Big Grin julgeks kahelda, samuti maavara, mida peab töötlema, enne kui bensiin või diisel sellest saab. Vaikselt küljeallapugemine on võimalik teha ka tänapäevaste mikromootoritega, need ei tee ju üldse häält, kõik neid katte ja egr-e ja dpf-e ja muid asju täis topitud.
Vasta
#20

(30-03-2016, 17:37 PM)jawa354 Kirjutas:  
Tsitaat:Kui teil on auto soetamisel võimalik valida prestiiži, loodussäästlikuse ja mugavuse hulgast kaks omadust, millised valiksite?*[/color][color=rgba(0, 0, 0, 0.870588)]

Prestiiž ja loodussäästlikkus
Mugavus ja loodussäästlikkus
Prestiiž ja mugavus


Vot siit ei oska kohe midagi valida. Kui oleks vaba teksti väli ka olemas, kirjutaks sinna mugavus ja soodsad ülalpidamiskulud. Kui looduse säästmine eesmärgiks seada, tuleks jala käia. Isegi jalgrataste tootmine eeldab rasketööstuse käigushoidmist. Ja prestiizi pärast pole ka plaanis autot ostma hakata.

http://www.autonet.ee/uudised/autouudised/74641
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne