"125" ?
#1

Tere,

Keegi võiks harida algajat vanatehnika huvilist. Nimelt paari vestluse käigus olen kuulnud mainitavat mootoratast "125"... jah lihtsalt 125, mitte minsk ega cz ega Moskva... Üks vanem härra rääkis pikalt memuaarides "125"- est ja kui palusin, et täpsustas marki siis vastas, et " lihtsalt 125 noh" Mainis läbi habeme et IZ 125... ? Ühesõnaga väga segane teema. Millega võib tegu olla? DKW? Olen täheldanud sama ka ühes teises vestluses kus räägiti pikalt laialt "125" est ja tundus et kõik saavad aru millest jutt a mina va loll vahtisin nagu kits väravat.... Ja tegu ilmselt ikkagi vanema kui 50a masinaga.
Võibolla segane teema aga mitu päeva vaevanud see küsimus Big Grin
Vasta
#2

Ilmselt käis jutt ikkagi mingist "moskvalasest". Väheusutav, et mõni DKW RT 125 talle trehvanud oli. Enne sõda oli jällegi normiks 98cm3 "võrrimootorid". Olen isegi vestlustes tähele pannud, et sageli nõukogude ajal tehnikaga kokku puutunud inimesed ei teadnud isegi, mis neil täpselt oli. Teeb tihti jälgede ajamise keerulisemaks ja sageli tulemuseni jõudmisel valmistab pettumust. 
Vasta
#3

Tõenäoliselt "Moskva" kaksikvend - K-125

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#4

"125" on niivõrd levinud väljend, et täpselt mudelipõhine identifitseerimine on praktiliselt võimatu.

Meil olid levinud Minski, Moskva ja Kovrovi tehase toodang. Omal ajal on neid õnnistatud terve rea nimedega: nii oli need masinad tuntud kui "võrrid" (ammu enne kintsuväristajate saabumist), teisalt vene keeles oli termin "makaak" (макака).

Seega suure tõenäosusega on tegu nõukogude 125 cm3 mootorrattaga, võimalik, et Kovrovi tehase toodanguga.

Meid huvitaval perioodil tootis IZ laiatarbesse vaid 350 cm3 mootoriga sõidukeid.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

eks ta ikka moskvalise-jutt tavaliselt on. tegelikult on see "125" (siis auväärse dkw mudelist rt125 koopiatena kõikvõimalikesse maadesse siiratud) ju suure osa kaasaegse mootorrattatööstuse emamudel . ainuüksi N.Liidus käis selle masina tootmine mitmes tehases jne.  siin ka üks tore jutt teemasse: 

http://foorum.tsiklitall.ee/showthread.php?tid=245  
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne