4x4 POBEDA
#1

Nägin eile neljarattaveolist pobit. Oli veel pooleli projekt. Kas see on tuuning või originaal? Igatahes oli tegemist väga vinge autoga.
Vasta
#2

Tsitaat:[quote=alar38]
Nägin eile neljarattaveolist pobit. Oli veel pooleli projekt. Kas see on tuuning või originaal? Igatahes oli tegemist väga vinge autoga.
Smile
Sry, panin esimese postitusega pisut bambusse! Tegu on asjapuuga, mille mark Pobeda GAZ M- 72. Oli tootmises ja tehti vist paartuhat eksemplari. Tehnika on hübriid M20-st ja GAZ 69-st. Nelikvedu klassikalisel kujul: esisild ja demultiplikator e. aeglusti vahekastist lülitatavad. Mõlemad sillad jäigad, esimesel differ nihutatud. Mootor vana hea GAZ M 20, aga puuritud variant ja nihkes tsentriga kepsud. 55 HP.
Vasta
#3

http://www.autogallery.org.ru/gaz72.htm
Vasta
#4

ise olen sellise masinaga puid vedanud ja isa ehitba praegu ühele mehele sellist masinat, paistab et tuleb ilus asi... Smile

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#5

> Oli tootmises ja tehti vist paartuhat eksemplari.

1955-57 valmistati kokku 4677 sellist autot. Siis leiti, et 4x4 jaoks oleks sobivam Moskvits ja ilmus mudel 410, millega seoses 4x4 Pobi valmistamine lõpetati.

> Tehnika on hübriid M20-st ja GAZ 69-st.

Täpsemini - 4x4 aluspobiks on Pobi 1955. aastal tootmisse evitatud 3. seeria, mis kandis tähist M-20B (ladina tähena võib panna V).

> Mootor vana hea GAZ M 20, aga puuritud variant ja nihkes
> tsentriga kepsud. 55 HP.

Puuritud \"vana hea\" Pobi mootori juures midagi polnud, silindrid ikka 82 cm jämedad ja kolvikäik 100. Ehk M-72 peale pandi tavaline Pobi mootor, mis oli aga 3. seeria tootmise alguseks 1955 jõudnud algselt 50 hobujõult 55le mitmete pisimuudatuste sisseviimisega. Üldse valmistati M-72 GAZi tehase kõrvaltootena suurelt osalt standardsete 3. seeria Pobi ja GAZ-69 detailidest, v.a. mõned sõlmed nagu sillad, mis olid veidi muudetud.

Nihutatud tsentriga kepsud olid aga hoopis vanadel GAZ 51del.

Kes tahab teada täpsemat teavet, võiks vaada
http://www.zone.ee/pobeda/?id=ajalugu
ja
http://gaz20.spb.ru/modif_m72.htm


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Meie kollektsioonis on selline isend täiesti olemas. Sõidab, registris kuid vajav plekitööd. Paar pilti on siin (roheline):
www.pilt.ee/pkuldsaar
Üldiselt väga kihvt masin. Veidi infot ka sellel lehel:
www.zone.ee/pobeda
Tean Eestis 6 eksemplari, neist 3 hetkel renoveerimises. Mõni aeg tagasi oli müügis 2 väga kehva M72, ühele oleks saanud dokumendid.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#7

Kõik 4x4 Pobedade omanikud on oodatud:
PORINE PÜHAPÄEV
Muidugi teised 4x4, 6x6 või 8x8 samuti, mootorratastest on eriti oodatud 3x2.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#8

Ühel tuttaval seisab taoline aastaid juba garaazis !
Olen küsinud . Ta pole ka mingit hinda asja kohta välja suutnud
mõelda .
v
Vasta
#9

WWW Kirjutas:Ühel tuttaval seisab taoline aastaid juba garaazis !
Olen küsinud . Ta pole ka mingit hinda asja kohta välja suutnud
mõelda .
v
Siis on teadaolevaid m72 üks juures. Kuskandis see masin võiks asuda?

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#10

Rakveres !
v
Vasta
#11

kusagil sealkandis peaks vist ka ühe m72 taastamine käima

maailmas ei pidavat olema rumalaid küsimusi Big Grin
Vasta
#12

Varsti annan täpsemalt teada . Täna rääkisin omanikuga .
Lubas kaeda ,kas on ikka garaazis alles !
v
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne