Väike/kerge/tagaveoline/kiire säästuprojekt
#1

Tere!
Olen siin keskonnas uus ja ei tea, kas postitan õigesse alateemasse aga teema on selline, et juba mõnda aega on peas mõlkunud mõte ehitada omale 1 kiire tagaveoline võimalikult odavalt (max 1000kg, u 200kw) eesmärk oleks driftisuunitlusega masin. Praegu on kõik alles mõttetasandil ja mõtlesin siin natuke oma senisest mõttetest kirjutada ja arvamusi küsida. Esialgu sai hakatud otsima sobivat doorikut ja hakkas hullult meeldima kadett c aga suht kiirelt sai selgeks, et sellist naljalt ei leia ja kui leiab siis maksab see, kas väga palju või on väga mäda, nii et see mõte sai mahamaetud. siis aga tuli mõttesse vana hea VAZ, sobiliku dooriku leidmine ei tohiks olla raske ega kallis, edasi sai mõeldud, et mis jõuallikat võiks kasutada ja mõttesse tekkis Saabi 2.3T Kuna aga saab on esiveoline auto siis ei sobi selle käigukast kuidagi aga peaks vist sobima mingid vanad opeli kastid? tagasild tuleks ilmselt 200 seeria volvolt. Kõik on veel väga lahtine ja teoreetilisel tasemel aga kas selline mõte oleks reaalne ja mitte väga ulmeliselt teostatav? Guugeldades ei leidnud mingeid tulemusi, et keegi oleks kunagi midagi sellist valmis ehitanud. Jõuallikas peaks kindlasti olema igatahes R4 turbokas ja mitte väga haruldane (kallis) Loodan, et mu jutt väga segane ja rumal ei saanud, ootaks teie tagasisidet, kas on mõttet ja kas olen oma mõttetega õigel teel. Esialgne eelarve plaan on olnud u 3000euri + omapoolne töö, kuigi see summa kasvab lõpus ilmselt suuremaks. (Ei ole plaanis ehitada tänavalegaalset autot)
Kindlasti oleks lihtsam võtta mingi E36 bemmiroim ja sinna V8 vahele suruda aga see liiga tavaline juba ja ei ole huvitav.
Vasta
#2

Kas Sierra pole mõttesse tulnud, on tagaveoline ja leiab võibolla mõne aistevahele sobiva võikama mootori ka peale  -http://www.auto24.ee/used/2219029  Rolleyes
Vasta
#3

(11-04-2016, 19:02 PM)Dindu Kirjutas:  Tere!
Olen siin keskonnas uus ja ei tea, kas postitan õigesse alateemasse aga teema on selline, et juba mõnda aega on peas mõlkunud mõte ehitada omale 1 kiire tagaveoline võimalikult odavalt (max 1000kg, u 200kw) eesmärk oleks driftisuunitlusega masin. Praegu on kõik alles mõttetasandil ja mõtlesin siin natuke oma senisest mõttetest kirjutada ja arvamusi küsida. Esialgu sai hakatud otsima sobivat doorikut ja hakkas hullult meeldima kadett c aga suht kiirelt sai selgeks, et sellist naljalt ei leia ja kui leiab siis maksab see, kas väga palju või on väga mäda, nii et see mõte sai mahamaetud. siis aga tuli mõttesse vana hea VAZ, sobiliku dooriku leidmine ei tohiks olla raske ega kallis, edasi sai mõeldud, et mis jõuallikat võiks kasutada ja mõttesse tekkis Saabi 2.3T Kuna aga saab on esiveoline auto siis ei sobi selle käigukast kuidagi aga peaks vist sobima mingid vanad opeli kastid? tagasild tuleks ilmselt 200 seeria volvolt. Kõik on veel väga lahtine ja teoreetilisel tasemel aga kas selline mõte oleks reaalne ja mitte väga ulmeliselt teostatav? Guugeldades ei leidnud mingeid tulemusi, et keegi oleks kunagi midagi sellist valmis ehitanud. Jõuallikas peaks kindlasti olema igatahes R4 turbokas ja mitte väga haruldane (kallis) Loodan, et mu jutt väga segane ja rumal ei saanud, ootaks teie tagasisidet, kas on mõttet ja kas olen oma mõttetega õigel teel. Esialgne eelarve plaan on olnud u 3000euri + omapoolne töö, kuigi see summa kasvab lõpus ilmselt suuremaks. (Ei ole plaanis ehitada tänavalegaalset autot)
Kindlasti oleks lihtsam võtta mingi E36 bemmiroim ja sinna V8 vahele suruda aga see liiga tavaline juba ja ei ole huvitav.
Kuna olen ise hobikorras driftija, siis vastan sulle 101 prossase kindlustundega, et kui sa suudad LADA, VOLVO, FORD-i, vms odava tagaveolisega samamoodi drifti sõita, kui e36 siis müts maha.

E36 on igav, kuid ideaalne toorik. 
V8 ei ole kohustus, ega odav ka mitte. R6 mootorist 200kw pole probleem vabalthingavana 1000 euroga välja võluda, kui tead mida teed. R6 turbokana on ainult rahakott piiriks, kui palju jõudu välja tuleb. 
Veermik on lihtsalt lahendatud ja on tehasest tugev. Lihtsate ümber ehitustega on sillad pommikindlad. (milleks leiutada ladale volvo silda alla, kui bemmil ei pea midagi tegema, peale pukside vahetuse?)

Vedrustust on mõistliku hinna eest saada. Sama kehtib ka veermiku tuuning/sport osade kohta. (wisefab on märksõnaks näiteks)
Auto on tehasest 50:50 kaalujaotusega.
Auto võistlus kaalud on tavaliselt sinna 1200-1300kg. (uuemad ja suuremad masinad on juba raskemad) Kui koonerdada turvavarustuse pealt, siis 1100 kg on saavutatav.

Kui rahakott pole piiriks, siis võid väljaspool kasti mõelda. Kui aga raha loed ja hindad raha eest saadud tulemust, siis E36 on parim valik.
Vaata või lätlaset poole. Raha on neil vähe, kuid teavad millega on hea sõita. (rajal on alati 85 prossa E36-ed.)

JA SOOVITAN DRIFTI REEGLEID LUGEDA. 

Street ja pro street klassis on mootori markidevaheline vahetus keelatud. Sama kehtib ka veermiku ja rooli süsteemi kohta. Mootor peab olema margi kohane ja sildade ümber ehitus on keelatud. 

Pro klassis on nõuded vabamad, kuid pro klassi ei saa niisama sõitma. Selleks peab ühe aasta kaasa sõitma positiivse tulemusega ja siis saad alles pro klassi siseneda.

Kui aga hobikorras leiutada tahad lihtsalt garaasi all, mitte käia sõitmas, siis võid toorikuks võtta mida tahad. Tööd on kõvasti, kuid kõik on ümber ehitatav. (ise olen osalenud siis sellise auto ehitusel mitu aastat. http://www.driftime.ee/foorum/viewtopic.php?f=20&t=1413

Lingil auto omanik on mitu korda nentind, et E36-ega on nii lihtne sõita. Mina pooldan seda väidet ja ehitan oma bemmirümakat edasi. http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=237663 

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#4

Phyl sõnavõtuga täiesti päri, bummerist paremat lahendust polegi vist siinmail, vb mõni vana merss või volli kuid kolmese ning viiese vastu ei saa ikka.  Variant on veel iiri-või inglismaalt mõni supra vms jaapanlane tuua odavalt kuid siis jälle omad mured.  

Laisa hobidriftijana lasen ise e34ga, peal X5 3.0 diisel ning vähe priskem puhur ning kiirem latt.... Ümber vana sigala rehvipõletamiseks on igati ok, vahepeal on mind ka mõnel rajal näha... chorny bummer läti numbritega...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5

Mõni vana 190c mersu 3,0liitrise bensukaga oleks  tore driftipill  Big Grin
Vasta
#6

(11-04-2016, 21:01 PM)maisalup Kirjutas:  Mõni vana 190c mersu 3,0liitrise bensukaga oleks  tore driftipill  Big Grin

Kas see on meenutus ühest legendaarsest mõrapeadefoorumi teemast?

_______________________
KKK all the way...
Vasta
#7

Ei jõudnud mulle see mõrapeade foorumi teema kohale, järelikult ei ole sealt pärit mõte Toungue
Vasta
#8

(11-04-2016, 19:02 PM)Dindu Kirjutas:  mõttesse tekkis Saabi 2.3T Kuna aga saab on esiveoline auto siis ei sobi selle käigukast kuidagi aga peaks vist sobima mingid vanad opeli kastid?

kuigi teemaareng on ehk suurema "traageldamisinnu" maha võtnud (ja ma saan sellest ka täitsa aru - BMW juhitavuse-inseneritööga juba koduste vahenditega ei konkureeri), siis Saabi B204 / B205 / B234 / B235 ja äkki veel mõnede lähisugulaste ning RWD Opeli kasti ristamine peaks tõesti suht "bolt on" meetodil tehtud saama. Kuigi Saabidel oli mingeid sidurikoja variatsioone nt ka 9-5 peale pandud FM55B0X (X on muutuja; lisaks on sarnased veel FM57B0X jms manuaalkastid) kinnitustes / tugedes. Ülduba on, et Saabi ploki otsa peaks Opelite F16/F20/F28 kast sidurikoja vaates 1:1 istuma (võimalike variatsioonieranditega). Viimane neist (F28 - see käis koos C20LET turbomootoriga) omab isegi sama siduriketta siseosa, mis Saab ehk 14 hammast jne. Opelite kastid käisid aga C20NE plokil põhinevate mootorite otsas nii FWD- kui RWD paigutuses ning konkreetselt C20NE (85kW OHC) ning C20XEV (100kW DOHC-Ecotec) olid levinuimad OmegaA ja äkki ka OmegaB mootorid. Nendega koos käinud R-tähisega kastid (millede detaile ma ei tea) peaks 1:1 Saabi ploki külge sobima. Sidur ilmselt mitte, aga kui leida kas 14 hambaga RWD opeli kast või kombineerida eri sise-ja välisosadest siduriketas, võiks sinna otsa LET-vectra/Calibra 228mm sidur passida. Äkki ka Saab 9-5 (Aero) 240mm ketas.

mõned sidurikettaviited:
- vabalthingav (C20XE / 110kW) Opel Vectra A: https://www.eparts.ee/catalog/#brand:84/...0053/tab:1
- turbo-Vectra (C20LET / 150kW): https://www.eparts.ee/catalog/#brand:84/...0053/tab:1
- Saab 9-5 Aero (B235R ja tehasesoft aastast olenevalt kas 169, 182 või 191kW):
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:99/...0053/tab:1

nagu näha, siis teema "kirgastas" mind - mul kaks C20XE Opelit ja üks B235R Saab ning kompatiiblusest vestaks ja kuulaks hea meelega Wink

insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#9

Sierrat kohe kindlasti ei soovi siis juba võtakski ennem bemmi. Täpsustaks, et plaanis polekski hakata võistlustel käima ja oma marki täis teha, vaid lihtsalt oma lõbuks vahest kuskil libistamas käia. Seda, et BMW-le selles vallas soodsat alternatiivi pole tean väga hästi (BMW mu üks lemmik marke muidu ja omatud neid mitmeid) Plaan lihtsalt oleks ehitada midagi omanäolist ja huvitavat, mida väga varem tehtud poleks ja samas poleks liiga ulmeline ettevõtmine. Teemaarendus pole õnneks mu mõtteid maha matnud (veel) Big Grin
Vasta
#10

(12-04-2016, 16:40 PM)Dindu Kirjutas:  Plaan lihtsalt oleks ehitada midagi omanäolist ja huvitavat, mida väga varem tehtud poleks ja samas poleks liiga ulmeline ettevõtmine. Teemaarendus pole õnneks mu mõtteid maha matnud (veel)  Big Grin

Täpselt Sinu mõtete jaoks sai tehtud siinsamas teema "edeveost tagaveoks" ja miks ei võiks Sullegi sedasama ideed soovitada??? Neid sügavalt vale otsa veoga aga muidu põnevaid autosid on sitta kanti, enamus suisa R4 ja mõned ka puhuriga... aga ülimalt vale ots veab Big Grin 

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#11

(11-04-2016, 20:16 PM)phyl Kirjutas:  JA SOOVITAN DRIFTI REEGLEID LUGEDA. 

Street ja pro street klassis on mootori markidevaheline vahetus keelatud. Sama kehtib ka veermiku ja rooli süsteemi kohta. Mootor peab olema margi kohane ja sildade ümberehitus on keelatud.
Ja siin algab ja lõppeb kogu drifti mõttekus + siis tuleb veel seltsimees Sallu ja ajab suust lõputult loll illi välja "turvateemadel". Ei saa Ardo käest vaisfaabi osta, ei saa veoskeemi muuta - kõik need driftikärakad on ühed ilmetud junntükid kunjha toorikuks saab olla suhteliselt igav tavaline junntükk! Üliharva on mõni nendest reaalselt ilus, põnev jne, nagu too kupee näiteks kuid see ei kvalifitseeru jälle võistlustele. Aga et midagi põnevat teha, lihtsalt peab sildade ehitust muutma! Ainuüksi normaalsete pidurite paigaldamine on juba ümberehitus... rääkimata siis veoskeemi muutmisest. Mingi margipõhise pädeva katla leiab aga kõigilt tootjatelt. 

Muidugi alati on võimalus midagi sellist soetada Big Grin Ja äkki õhtul Alfredis kuuleb, on Mati oma turbosupra tehnikaga Cobra juba müünud või mis hind võiks olla... Muidugi pole need "säästu"projektid. 
Lõbus säästuprojekt on mul praegu istumise all, sest poisiga soetasime Eesti odavaima Compacti ja see on tõesti väike/kerge/tagaveoline ja enda kohta isegi kiire Big Grin Ning 475 raha suhteliselt heas korras ja aastase ülevaatusega kompaktpõmmi eest on sääst Big Grin 
Üks optsioon siiski on: odav Impreza, millest saab edevedu ellimineerimisega teha kerge driftipilli. Nende kohta on interneedusest ka õpetusi leida. 

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#12

(12-04-2016, 16:40 PM)Dindu Kirjutas:  Sierrat kohe kindlasti ei soovi siis juba võtakski ennem bemmi. Täpsustaks, et plaanis polekski hakata võistlustel käima ja oma marki täis teha, vaid lihtsalt oma lõbuks vahest kuskil libistamas käia. Seda, et BMW-le selles vallas soodsat alternatiivi pole tean väga hästi (BMW mu üks lemmik marke muidu ja omatud neid mitmeid) Plaan lihtsalt oleks ehitada midagi omanäolist ja huvitavat, mida väga varem tehtud poleks ja samas poleks liiga ulmeline ettevõtmine. Teemaarendus pole õnneks mu mõtteid maha matnud (veel)  Big Grin

Sellisel juhul tuleb valemist välja jätta kas väike, odav või lihtne.

Suurema kerega põnev vanaisa auto oleks:  https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_900_Series  (odav, lihtne, kuid mitte väike)
Tuttav on hetkel orginaal (B230) alumise otsaga 220kw ja 540nm rattast kätte saanud. Plokikaan, turbo, juhtimine ja kõik muu on üle käidud, kuid alumine jagu on kõva. (tänavapeal üllatab ikka väga paljusid X5 ja Q7 mehi, kes vehivad keskmise sõrmega kuid peavad ise seda lõpuks i..ma)

Kui odav välja jätta, siis on jaapanlaste valik ka päris suur. (nissan, supra, mazda, lexus, datsun jne) (väiksed ja lihtsad autod)

Väike, meie maal odav ja lihtne võrdub jätkuvalt bmw-ga.

Keerulisemad projektid on siis juba täielikud ümber ehitused, kuid need pole enam lihtsad/mõtekad/odavad. Võid ju opel corsa tagaveoliseks ehitada ja sinna kasvõi ferrari mootori vahele tõsta, kuid milleks?

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#13

(12-04-2016, 18:48 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(11-04-2016, 20:16 PM)phyl Kirjutas:  JA SOOVITAN DRIFTI REEGLEID LUGEDA. 

Street ja pro street klassis on mootori markidevaheline vahetus keelatud. Sama kehtib ka veermiku ja rooli süsteemi kohta. Mootor peab olema margi kohane ja sildade ümberehitus on keelatud.
Ja siin algab ja lõppeb kogu drifti mõttekus + siis tuleb veel seltsimees Sallu ja ajab suust lõputult loll illi välja "turvateemadel". Ei saa Ardo käest vaisfaabi osta, ei saa veoskeemi muuta - kõik need driftikärakad on ühed ilmetud junntükid kunjha toorikuks saab olla suhteliselt igav tavaline junntükk! Üliharva on mõni nendest reaalselt ilus, põnev jne, nagu too kupee näiteks kuid see ei kvalifitseeru jälle võistlustele. Aga et midagi põnevat teha, lihtsalt peab sildade ehitust muutma! Ainuüksi normaalsete pidurite paigaldamine on juba ümberehitus... rääkimata siis veoskeemi muutmisest. Mingi margipõhise pädeva katla leiab aga kõigilt tootjatelt. 

Muidugi alati on võimalus midagi sellist soetada Big Grin Ja äkki õhtul Alfredis kuuleb, on Mati oma turbosupra tehnikaga Cobra juba müünud või mis hind võiks olla... Muidugi pole need "säästu"projektid. 
Lõbus säästuprojekt on mul praegu istumise all, sest poisiga soetasime Eesti odavaima Compacti ja see on tõesti väike/kerge/tagaveoline ja enda kohta isegi kiire Big Grin Ning 475 raha suhteliselt heas korras ja aastase ülevaatusega kompaktpõmmi eest on sääst Big Grin 
Üks optsioon siiski on: odav Impreza, millest saab edevedu ellimineerimisega teha kerge driftipilli. Nende kohta on interneedusest ka õpetusi leida. 

Audi Coupe hetkel veel kvalifitseerub võistlustele, kuna on pro klassi auto ja seal on veermik ja mootorid vaba valik. Ega ilma asjata pole nina E36 baasil ehitatud, tagasillaks on E39 tagasild võetud, ja mootoriks ameeriklase LS3. Seda pole enam foorumis viitsitud kajastada, kuna sealt tuleb nii palju mõtetud tagasisidet ja kiunu. 

Eesti drifti reeglid on hetkel veel isegi mõistlikud. Ainuke rõve muutus on see, et tuleseina ei või enam liigutada.

Euroopas sõita tahad, siis seal tuleb uus nõue selline, et üle 10 aasta vana autoga rajale ei lasta. (e36, e34, e46 jne kaovad kõik radadelt)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne