Postitused: 834
Teemad: 60
Liitus: Sep 2003
Maine:
0
Tere probleem selles et Mootori veohammika vahelt ajab õli välja. Seda peetaksegi izhide veaks aga kas lahendust ka sellele on? ilma et peaks laiali tõmbama mootori?
Postitused: 767
Teemad: 563
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
> probleem selles et Mootori veohammika vahelt ajab õli välja
Suure tähega Mootori? Huvitav küll, milline isend sellise pärisnime au osaliseks sai? Kas on tegemist Ö.W.A., D-4, Sh-51, JLO, Rupe, Sachs\'i, V-50, DKW RT 125 või mingi muu alla 125 ccm töömahuga terassüdamega kaherattalise isendiga? Ehk avaldad mõistatusliku Jõuallika margi?
Reeglina on enamik mootoreid (ja tõenäoliselt ka see salapärane Mootor) valmistatud nii, et võllide õlisest keskkonnast (mootori karter, käigukast vms) väljumise kohtades pitsitab võlli simmerlingtihend ehk kaelustihend. Korpuse sisse pressitud isend on valmistatud kummisegust ning tema tööpinna pressib tihedalt võlli vastu rõngakujuline vedruspiraal, mis väldibki õli väljumist tihendi ja võlli vahelt.
Vanematel isenditel (Ö.W.A., DKW) asendas kummist simmerlingi tihti ka nahktihend.
Säärased kaelustihendid asetsevad mootorrattamootoritel nii väntvõllilaagritel (muidu lakkaks kahetaktiline töötamast karterist kaduva surve tõttu) kui ka käigukastist väljuva võlli otsas asuva ketiratta juures. \"Veohammakaks\" võib ju nimetada nii väntvõlli otsas olevat ja sidurile pöördemomenti andvat hammasratast kui ka rattale siirduva kettülekande vedavat ketiratast.
Nt Moskva mootoril saab vahetada kaelustihendeid ilma pooli lahtikiskumata, mõnel teisel mootoril võib see olla aga raskendatud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Postitused: 834
Teemad: 60
Liitus: Sep 2003
Maine:
0
ee aga kas mingit lihtsamat lahendust pole ? Ei ole hetkel soovi ta laiali võtta..(jupiteri).. heast küljest on kett alati õlitatud
kui sa võtad sedaleket õliamise seisukohalt, siis sel juhul peab olema ketikaitse koda la lõdvikud ilusti korras, sest vastasel juhul saab kett ja hammasratas tolmuseks ja kulumine suureneb rohkem kui kuival ketil