2.3d Opeli generaator.
#1

Akulaadimisega on pidevalt probleeme. Peale käivitust külmalt tekib laadimine minutiga. Soojalt aga peale käivitamist  hoiab kuskil 12V juures. Kui aga lülitada tuled peale, siis hakkab pinge tasapisi langema koos aku tühjenemisega.  Sel hetkel kui "õige" laadimine tekib, hakkab ka tahomeeter tööle. Peale seda võib kõiki tarbijaid kasutada, pinge püsib ilusti normis.  Aga nii kui peaksid välja suretama või seisma jätma, siis soojalt enam laadima ei hakka.  Ergutuse juhtmel on pinge peal, genekal eraldi massijuhe akusse ja harjad vahetatud. 

Mille rikkele sellised sümptomid viitavad?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

(26-04-2016, 10:12 AM)Killer666 Kirjutas:  ...
Aga nii kui peaksid välja suretama või seisma jätma, siis soojalt enam laadima ei hakka.  Ergutuse juhtmel on pinge peal, genekal eraldi massijuhe akusse ja harjad vahetatud. 

Mille rikkele sellised sümptomid viitavad?

Pingeregulaator kas vigane või mõni kontakt kehva. Kas sel on tavaline Boschi tablett või mingi sisseehitatud õudus?

Kas ergutuspinge on akupingega võrdne enne laadimahakkamist?
Vasta
#3

Tavaline tablett väljaspool genekat. Ergutust olen prooviks otse akule ka ühendanud. Olen mõlenud seda generaatorit ka maha võtta, aga see on paras õudus kuubis. Pingeregulaatori vahetus oli ka mingi tunnine töö, kuna ligi üldse ei pääse ja vaakumpump tuli sealt pealt pimesi osandada. 

--------------------------------

Võtsin siis geneka maha ja viga oli ilmselge. Rootor vajas tasakaalustamist ja dioodid kalibreerimist. Nüüd kõik korras.

Olgu-olgu, mis ma valetan . Ostsin uue generaatoririhma ja korras.

[Pilt: 0109924595615ff.jpg]

Pole midagi targemat teha
Vasta
#4

Ikka mingi niks on sees. Iga umbes 5-10 töötunni järel tuleb rihma peale pingutada. Ei saagi aru, kas rihm ise venib välja või kulub niimoodi. Mis seda võiks põhjustada? 

Pole midagi targemat teha
Vasta
#5

Mis krdi rihma sa sinna siis panid? Uue Gates´i ikka või leidsid mingi suvalise kuskilt kivi alt?

Ei veni nad tänapäeval midagi, korra paned pingesse ja nii jääb. Nii umbes 10neks aastaks.
Kiilrihmade puhul ma pole ka rihmaseibe alati vahetanud, pisut kuluvad ajaga küll, aga mingeid jamasid nad ei põhjusta.
Vasta
#6

Venivad väga hästi, needsamad gates'i omad just
Ühel liikuril sai alla viiesaja kilomeetri söita umbes aasta jooksul, kui üks rihm veeres ise maha ja teine oli teel sinnapoole sest nii lödva oli juba

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#7

Kui ma ei eksi siis rihm oli dayco toodang. See  mis kohapeal olemas oli kohe. Maksis vist 4€ umbes vist.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#8

Vaata ka et ikka õige laiusega rihma saad, paljud poed ulatavad kinnisilmi näiteks 9,5 -se rihma kuigi kataloogid näevad ette veidi laiema rihma (ei pea silmas praegust juhust vaid üldse). Pikkuse järgi võiks nagu sobida aga laius vale. Samuti tapavad rihma suht ruttu kulunud kiilrihma seibid mis pole teps mitte enam kiilukujulised.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#9

Geneka rihmaseib ei ole kulunud, tööpind "V" tähe kuju asemel "U" kujuline? Omal läbielatud teema Opeliga.
Vasta
#10

Täna uutrisin seda asja. Tööpinnad tunduvad okeid, samuti pole nagu rihmal näha kulumist. Aga rihm lõdva jälle. Pinguti on sel pikk keermelatt, millel siis kontreeritud mutrid peal. Mulle siiski tundub, et rihm lihtsalt venib. Roolivõimendi on teise rihma peal, sellega probleemi pole. 

Pole midagi targemat teha
Vasta
#11

Geneka rihm oli jälle lõdva ja  uurisin seda asja. Mule siiski tundub, et generaatori enda rihmaseib oleks nagu ära kulunud. Seal on rihm nagu põhjas kohe. Veepumbal ja vända rihmaseibil istub ilusti. Eesti autoosapoodide andmetel käib seal 10x980 rihm .Sellise ma ka ostsin.

Samas tuli idee panna vedru pinguti ja generaatori vahele. Vaatame kuidas asi ennast õigustab ja kuikaua vastu peab. 

[Pilt: 01101436619aab7.jpg]

Võibolla peaks mingi pehmema klapivedru otsima. Praegune on pärit piduri paigalduskomplektist.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#12

(20-06-2016, 21:49 PM)Killer666 Kirjutas:  Samas tuli idee panna vedru pinguti ja generaatori vahele. Vaatame kuidas asi ennast õigustab ja kuikaua vastu peab. 
Kui kaua sa tegeled juba oma autode ise remontimisega?
Puks fikseerib ühe kauguse, keere teise; mis see vedru seal veel muutma peaks? Pingutina ta ju sel viisil tööle ei hakka, kui keere elus on.

Kui rihmaseibe uusi ei taha osta (jah, need on kah kuluosad nagu õlifiltergi, ainult palju suurema intervalliga), keera see pgna geneka rihm pillikeeleks ja kogu video.
Geneka (ja vblla veepumba) laagritega ainult riskid.
Vasta
#13

Ma näen, et sa oled lihtsalt minu vastu negatiivselt häälestatud. 
Ma ei saa aru , mis puksidest sa räägid. Generaatori sees on ava kust läheb see keermelatt läbi. Keerates neid mutreid edasi saab rihma pingutada. Iga natukese aja tagant läks aga rihm lõdvaks ja tuli neid mutreid peale keerata. Nüüd panin mutrite ja generaatori vahele vedru, et vajadusel annab sealt pealt natuke järgi, aga samas hoiab pingul. 

Pole midagi targemat teha
Vasta
#14

Ei ole negatiivselt.
Sry, kui nii paistis. Keegi ju ei teadnud, et geneka august oli keere maha kulunud või puudus hoopis. Tavaliselt neil ju nii ei ole.

Aga kui see asi seal vabalt liigub, siis võib see vedru isegi mingi aeg töötada. 

P.S. Aga mina keeraks ta ikkagi pillikeeleks. Ei ole veel näinud rihma, mis uuena puruneb. Ikka pigem vanadusest murenevad...
Vasta
#15

(20-06-2016, 21:49 PM)Killer666 Kirjutas:  Geneka rihm oli jälle lõdva ja  uurisin seda asja. Mule siiski tundub, et generaatori enda rihmaseib oleks nagu ära kulunud. Seal on rihm nagu põhjas kohe. Veepumbal ja vända rihmaseibil istub ilusti. Eesti autoosapoodide andmetel käib seal 10x980 rihm .Sellise ma ka ostsin.

Kulunud seib sellist jama põhjustabki. Kui seibi põhi haljas, siis seda enam on viimane aeg ta välja vahetada.
Mul oli kasutada VW T4 mis rihmasid tänavale poetas. Kogu aeg pidi õigel ajal pingutama, muidu sai jälle mingil hetkel kiirspurti harrastada, et rihm üles korjata. Peale rihmaratta vahetust ununes ka probleem.
Praegu sõtkun vahel VW Polo pedaale. Sel oli samuti geneka ratas kulunud. Sügisel ostsin muudel põhjustel uue geneka ja rõõmustasin, et nüüd ka rihmaprobleem lahenenud. Tutkit! Paari päeva eest kadus ikkagi rihm ära. Uut paigaldades nentisin, et mootori otsas olev seib tuleks ka välja vahetada. 
Vasta
#16

(21-06-2016, 17:33 PM)stihl Kirjutas:  Ei ole negatiivselt.
Sry, kui nii paistis. Keegi ju ei teadnud, et geneka august oli keere maha kulunud või puudus hoopis. Tavaliselt neil ju nii ei ole.

Aga kui see asi seal vabalt liigub, siis võib see vedru isegi mingi aeg töötada. 

P.S. Aga mina keeraks ta ikkagi pillikeeleks. Ei ole veel näinud rihma, mis uuena puruneb. Ikka pigem vanadusest murenevad...

[Pilt: 304361806_2_644x461_generator-opel-23d-fotografii.jpg]
Kui generaatori otsas keere oleks, kuidas siis pingutamine käiks ? Big Grin Siin pildil näha kuidas asi originaalis on. Minul seda välimist polti polnud, vaid on sissepoole pandud mõlemad. Aga no loodame, et käib mõnda aega veel .

Teine asi on see , et kui ikkakõik tarbijad taha lükata siis langeb pinge kuhugi 12v juurde, et sisuliselt laadimist ei toimugi. Ilmselt tuleks see generaator maha võtta ja kuskilt "uus " leida. 

Pole midagi targemat teha
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne