Seiklusminister, ZAZ 968A, 1978
#41

Viimasest sissekandest on kuu möödas. Vahepeal väga suurt juhtunud ei ole ja auto on rohkem sõitnud kolmnurga otsas kui ise. Iga sõit on lõppenud mingi jamaga.

Aga peale jaanipäeva käis auto uuesti värvija juures ja likvideeriti mõningaid vigasid. Ühe korra peab ta veel seal käima.

Samas kohas lasin teha endale ka kolmnurga ja vedamine sellega on tõeline lust. Rahaliselt läks kolmnurk maksma 150 eurot.

Kuna algas pikem puhkus, siis otsustasin tuua sapika Hiiumaale. Tuupisin auto varustust täis ja sõit Hiiumaa poole võis alata. Jube piin on ikka 50-ga täristada. Aeg läks ruttu, aga kilomeetrid venisid kui tatt.

Lõpuks jõudsin Hiiumaale ja viisin oma pritsitud veljed koos uute kummidega rehvitöökotta. Järgmine päev läksin järgi ja arve oli 6 eurot. Rehvid ilusti peal ja Indreku antud white wallid ka vahele surutud. Kõik neli rehvi läksid ilma sisekummita ja siiamaani peavad.

Eile tegin ka sõidu kohalikku Maanteeameti büroosse. Põhjuseks värvi vahetus passis ja ülevaatuse jaoks õigete andmete lisamine. Selgituseks: Ülevaatuspunkt märkis mul ohtlikuks veaks, et auto vin kood ei vasta passsis olevale. Auto vin kood on kapoti all vasakus servas ja paremas on auto kere nr. Minu mõlema sapika passis on vin koodi lahtris 6 kohaline kere nr. Nüüd tehti uus pass ja tekitati vin koodiks vasak number ja kirjutati ühiseks joruks ilma tärnideta. Kuna auto pagassis olev pirka märkis auto margiks 968 b2, siis see sai ka auto passile kirjutatud. Küsisin, et mida ma oma teise sapikaga teen, siis öeldi, et niikaua kui keegi ei nori, siis võib see 6 kohaline nr olla vin koodi lahtris. 

Täna kruvisin uued veljed alla ja võib sukelduda tänavaliiklusse.

Kuna starterist masin käima minna ei taha, siis olen vändaga saanud suhteliselt osavaks. Tahtsin uut starterit, aga seda Hiiumaalt saada ei õnnestu. Kas on mõistlik sinna panna välismaa alternatiiv mida Ahti on siin maininud või annab seda kuidagi remontida?

Lisan ka natuke pildimaterjali:

[Pilt: 250716a.jpg]

[Pilt: 250716b.jpg]

[Pilt: 250716c.jpg]

[Pilt: 250716d.jpg]

[Pilt: 270716a.jpg]

[Pilt: 270716b.jpg]

[Pilt: 270716c.jpg]

[Pilt: 270716d.jpg]
Vasta
#42

Neljapäeval käisin autoga linnapeal sõitmas ja nagu lubasin, siis olin masinaga ka Tudengipäevade AO stardis. Auto sai palju tähelepanu ja sai ära märgitud ka Facebooki grupis ENSV - NOSTALGILINE NÕUKOGUDE EESTI. Keegi oli Nõmmel pilti teinud just sel hetkel kui vaatasin taas tekkinud laadimise probleemi. Pilt ise oli selline: 

[Pilt: 200417b.jpg]

Ja pilt on kogunud rohkem kui 60 kommentaari teemal, et tüüp üritab lahendada mootori probleemi, aga mootor kadunud Smile Rohkem teema arendust saab näha(Nõuab Facebooki kontot) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1412488075475816&set=gm.670016549849261&type=3&theater

Tegin ka ise ühe pildi:

[Pilt: 200417a.jpg]

Nüüd siis räägin probleemist, mis mind kummitab. Kui auto käima panna, siis on laadimine 14,7 nii armatuuris oleval voltmeetril kui ka akult mõõtes. Kui auto on minuti käinud langeb pinge 12,3-ni. Kui auto on u 5 minutit käinud, siis hakkab see pinge end taas kõrgemaks kerima ja kui ülevaatusel käisin siis lõpuks jõudis 14,4-ni. Samas kui seal orienteerumisel käisin, siis jäigi pidevalt sinna 12,3 ja ja 12,9 vahele. Kui pööret anda, siis jõudis ka 13,2 aga mitte rohkem. Lõpuks pidingi auto igaksjuhuks koju tooma, sest gero võttis soojendamiseks nii palju voolu, et tõenäosus öösel teele jääda oleks olnud liialt suur. Kui Nõmmelt koju jõudsin oli voltmeeteril näit 11,5. 

Teine küsimus oli mootori temp kohta. Peale 40 minutit sõitu linnas oli temp ikka seal natuke üle 40. Kas selliste ilmadega peaks olema need õhuvõtu avad suletud?

Kolmas küsimus on undamise kohta, kui vedu on taga. Nimelt kiirusel üle 50 tuleb autosse sisse korralik undamine ja just siis kui vedu on taga. Kui gaasi ei anna on auto jumala vaikne. 

Neljas küsimus oli varuosade kohta. Vajaksin uusi tagumisi amorte. Kõrvalistuja poolne on tühjaks jooksnud ja ei täida enda eesmärki. Kas sinna on olemas ka välismaist alternatiivi. Teine küsimus oli pooltelgede kohta. Mul juhipoolne loksub nii vasakule/paremale kui üles/alla. Kas see on ok?
Vasta
#43

Uuri sapikaklubist, seal on üks kodanik et aktiivselt oma seebikarbile lääne varuosi otsib ja külge keerab (vist oli ka sissepritse külge aretataud Cool ), mu meelest amordid olid tal mingid alternatiivsed välja otsitud.
Vasta
#44

Mlsluik nimelisel kaasfoorumlasel oli ka mitmeid sapakaid ja jubinaid, ehk temal midagi liigset kapi taga?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#45

(22-04-2017, 22:43 PM)Seiklusminister Kirjutas:  Nüüd siis räägin probleemist, mis mind kummitab. Kui auto käima panna, siis on laadimine 14,7 nii armatuuris oleval voltmeetril kui ka akult mõõtes. Kui auto on minuti käinud langeb pinge 12,3-ni. Kui auto on u 5 minutit käinud, siis hakkab see pinge end taas kõrgemaks kerima ja kui ülevaatusel käisin siis lõpuks jõudis 14,4-ni. Samas kui seal orienteerumisel käisin, siis jäigi pidevalt sinna 12,3 ja ja 12,9 vahele. Kui pööret anda, siis jõudis ka 13,2 aga mitte rohkem. Lõpuks pidingi auto igaksjuhuks koju tooma, sest gero võttis soojendamiseks nii palju voolu, et tõenäosus öösel teele jääda oleks olnud liialt suur. Kui Nõmmelt koju jõudsin oli voltmeeteril näit 11,5. 

Teine küsimus oli mootori temp kohta. Peale 40 minutit sõitu linnas oli temp ikka seal natuke üle 40. Kas selliste ilmadega peaks olema need õhuvõtu avad suletud?

Kolmas küsimus on undamise kohta, kui vedu on taga. Nimelt kiirusel üle 50 tuleb autosse sisse korralik undamine ja just siis kui vedu on taga. Kui gaasi ei anna on auto jumala vaikne. 

Neljas küsimus oli varuosade kohta. Vajaksin uusi tagumisi amorte. Kõrvalistuja poolne on tühjaks jooksnud ja ei täida enda eesmärki. Kas sinna on olemas ka välismaist alternatiivi. Teine küsimus oli pooltelgede kohta. Mul juhipoolne loksub nii vasakule/paremale kui üles/alla. Kas see on ok?

1) Kõige tõenäolisemalt pingeregulaatori viga. Peaks olema avatav ja parandatav/puhastatav. 
2) Külmema ilmaga peaks õhuklappe sulgema. Sõltub ka õlist, tänapäevaste õlidega ei tohiks suurt vahet olla, aga norm temp. peaks olema 80 kandis.
3) Käigukast. Üldiselt normaalne nähtus, sapaka käigukastid kipuvadki undama veidi. Kõrvaga peaks olema tuvastatav, kas on hambumise undamine (tõenäoline) või mingi laagri viga. Õli oled vahetanud? Kas sai ikka sobiv õli?
4) 1. alternatiiv on olemas, aga marki kahjuks ei mäleta
2. ei ole. Pooltelg põhineb kardaaniristidel, märkimisväärset loksu ei tohiks esineda. Käega peaks olema tajutav, kumb ristidest läbi on.


Need on kiirvastused, ei pretendeeri absoluutsele tõele, põhinevad 15+ aasta vanusele põgusale kogemusele.
Vasta
#46

Käisin sapikaga kevadpäevadel. Üritusele läksin auto kolmnurga otsas, tagasi tulin ise sõites. Hommikul oli ilm enamvähem, õhtuks keeras aga täiega ära. Päeva jooksul pidas auto end hästi üleval ja sõit Tallinna sujus ka suurepäraselt. Panin 90 kellale ja andsin minna. Selles lumelögas pidas uus suvekumm väga hästi ja vahepeal kadunud laadimine hakkas end taas ilmutama. Sain isegi soojenduse tööle panna ja väga mõnus sõit. Laadimine oli lõpuks 13,2-13,5 kandis tulede, soojenduse ja kojameestega. Panin Ahti soovitusel ka tuulutusavad küljepealt kinni ja sain lõpuks masina mootori temperatuuri ka 80 peale.

Pärast pikka Haapsalu-Tallinn otsa hakkab ka auto vastu väike usaldus tekkima. Siiamaani olen olnud selle tehnika suhtes väga skeptiline.

[Pilt: 290417a.jpg]

[Pilt: 290417b.jpg]

[Pilt: 290417c.jpg]

[Pilt: 290417d.jpg]

[Pilt: 290417e.jpg]

[Pilt: 290417f.jpg]

[Pilt: 290417g.jpg]
Vasta
#47

Sel aastal on sapikas häbiväärselt vähe liikunud. Peale Sapikaklubi kevadpäevi olen autoga vaid korra Selverisse sõitnud ja tagasi. Kolmnurga otsas käis ta ka Youngtimer Campil Laitses. Nüüd on ÜV läbi saamas ja aeg auto talvekorterisse viia. Peamine seisu põhjus on pere väikesed lapsed, kelle jaoks autosse turvatoole panna ei saa ning ilma nendeta väga kuskile ei liigu.

Meie perest tegi loo ka Pere ja Kodu ja seda saab lugeda Pere ja Kodu novembri numbrist või siit: http://digi.perejakodu.ee/uudised/seiklu...d=79999204

Viimased pildid autost on samast külaskäigust:

[Pilt: 051117.jpg]

[Pilt: 051117a.jpg]

Fotod: Pere ja Kodu, pildistas: Vahur Pormeister
Vasta
#48

Sügisel juhtus selline lugu:

Et kõik ausalt ära rääkida, siis tuleb minna natuke ajas tagasi, kui jäin sirvima Maanteeameti statistikat vanade autode kohta. Sealt jäi silma sapikate väike arv ja soov mõned neist päästa. Lähtuvalt sellest sai Hiiumaa Facebooki grupis tehtud üleskutse, et inimesed annaks märku oma sapikatest(just 966, 968 mudelid), nii dokumentidega kui ilma. Vastukaja oli väga positiivne ja selgus palju põnevat. Minuga võttis ühendust päris mitu inimest ja rääkis pika loo oma sapikast. Kolmel inimesel seisab auto kuivas garaazis, on jutu järgi tehase konditsioonis ja väljalaske aastad jäid neil 1966, 1968, 1969. Jutust jäi mulje, et müügiks läheb ainult suure rahapakiga, täpse numbrini pidime jõudma kui Hiiumaale satun ja masinad oma silmaga üle vaatan.

Eelmisel nädalal otsustasingi Hiiumaale minna ja sinna viia ka oma valge 968A. Kuna läksin oma pisema pojaga, siis võtsin sapika kolmnurgaga Dacia järgi. Kuna kolmnurk oli Hiiumaal, siis võtsin plaani külastada selliseid masinaid, mille eest väga suuri summasid ei nõutud. Etteruttavalt võib juba öelda, et ainult ühe masinani ma jõudsingi, kuna ajaga läks kiireks ja ilmad ei olnud just kõige paremad.

Aga masin milleni ma jõudsin oli Facebookis näidatud piltide järgi üsna nutuses seisus. Kui kohal käisin, siis oli masin põhjani maasse vajunud ja seisis väga nutuse ilmega puude all. Vaatasin masina üle ja kuna hind oli mõistlik, sai tehtud kaupa ja pidin järgmine hommik autole järele tulema. Järgmisel hommikul olin varakult kohal ja omaniku jutu järgi võtsin kaasa ka ühe varurehvi, et mingi kumm pidi katki olema(auto oli nii maasse vajunud, et ei saanud aru, kas kummid on tühjad või katki). Panin pika köie Dacia taha ja teise otsa sapika esisilla külge. Dacia oli taas ülesannete kõrgusel ja vedas selle sapika mudaaugust välja. Reaalsus oli see, et kaks kummi olid jumala ribadeks ja pidin uuesti Kärdlasse sõita, et veel üks varuratas võtta. Käisin ära ja võtsin igaksjuhuks kõik uued rattad kaasa, et mine sa tea, mis saama hakkab. 

Tagasi jõudes vahetasin ära ribadeks rattad ja veendusin, et auto karbid on väga kõvad ja tõsta saab seda igast otsast. Sama juttu ei saa öelda auto põhja kohta. Juhi ja kõrvalistuja jalge all seda väga ei ole ja valgust paistis päris mitmest kohast.

Kuna inimene kellega ma diili tegin elab mandril, siis sain juhtnöörid, et autolt maha keeratud jupid leian kuuri pööningult. Otsisin sealt vajaliku kraami kokku ja kui midagi maha jäi, siis pidin hiljem kätte saama. Ajasin kogu kraami autosse ja tegime ära müügitehingu.

Sain pühapäeva hommikul ametlikult uue sapika omanikuks. Autoks on ZAZ 966 aastast 1970 ja kerenumbriga natuke peale 100000. Värvus passi järgi hall ja mootor 30-ne. Auto üheks ostu põhjuseks olidki korras dokumendid ja Maanteeameti kinnitus, et auto uuesti arvele võtmisel ei ole probleeme.

Hetkel seisab auto Hiiumaal ja ootab kevadet, et temaga siis midagi peale hakata. Positiivse poole pealt võib tuua välja korralikud 966 uksed, mis on ilma suurema roosteta. Autol sees korralik plekist armatuur. Sirged ja mõlgivabab on ka auto katus ja pagasniku luuk. Autoga sain kaasa ka kasti maha keeratud juppidega, aga ei jõudnud süveneda, et mida see sisaldab. Kõik jupid pidid, igaljuhul alles olema, aga eks see selgub kevade poole.

Pildimaterjal:

[Pilt: 011117a.jpg]

[Pilt: 011117c.jpg]

[Pilt: 011117d.jpg]

[Pilt: 011117e.jpg]

[Pilt: 261117a.jpg]

[Pilt: 261117b.jpg]

[Pilt: 261117c.jpg]

[Pilt: 261117d.jpg]

[Pilt: 261117e.jpg]

[Pilt: 261117f.jpg]

Kuna väikeste laste kõrvalt on hobiautode jaoks raske aega leida, siis on see masin müügis. Auto mootori ja tehnika seisukorra kohta info puudub. Masin veereb oma ratastel ja soovi korral võin selle lisaraha eest ka Tallinnasse kolmnurga otsas tuua. Auto hind sümboolne 350 eurot.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne