International Harvester Travelall 1010 Custom
#1

Leidsin ühest angaarist ca aasta tagasi sellise masina paksu tolmukihi alt. Peale uue süütepooli paigaldamist sõitis iseseisvalt koju Smile

Tootmisaasta: 1973 4-gen https://en.wikipedia.org/wiki/Internatio..._Travelall
Mootor: 401 cid (6,6L) AMC V8
Mootori võimsus: 155 kW
Kütus: Bensiin
Käigukast: Automaat


Selgus, et seda on kunagi mingid lasnamäe sellid remontinud. Põhi on mingi möksiga töödeldud, ilmselt lihtsalt peale määritud. Suure seismisega on sellest möksist mingi kasu ehk olnud, kuid edasise säilimise huvides tuleks roostekindlust tõsta. Sellest natukene lähemalt järgmises postituses.
Väljalaskesüsteem on ka ära häkitud: Originaalis peaks olema 2 toru lõpuni välja, aga parem leegitoru on kohe kõrvaloleva külge kinni keevitatud.

Muret teeb kapriisne karburaator, millele on vaja hankida veel remontkomplekt. Hetkel on külmkäivitus problemaatiline, mis võib olla tingitud ka minu ebapiisavast reguleerimisoskusest. Kurja vaeva nägin ka eelmine aasta ülevaatuselt läbisaamisega, kuna CO ei saanud kuidagi paika. Lõpuks taipasin vaadata süütejärjekorda ja asi muutus kohe palju paremaks. Lasnamäe pärandus: paigaldatud olid uued küünlajuhtmed ja küünlad. Hea meelega paigaldaks 2-lõõrise asemel korralikult avaneva 4-lõõrise karburaatori nagu tolle aja AMC jeepidel olid peal. Selleks on vaja ka uut sisselaske kollektorit ja esialgu ei tahaks 1000€ selle eest välja käia (via usparts)

Plaanisin esimese suurema sõidu see aasta teha lauluväljakule hooaja avamisele, aga see ostusus esialgu liiga keeruliseks operatsiooniks. Nüüd proovin auto uuesti sõidukorda seada, et suvel mõnus ringi kruiisida oleks. Katsun tööde teostamisel lähtuda "musta numbri" võimalusega tulevikus. Jube tüütu on see iga aasta ülevaatusel käimine.

Eelmine hooaeg sai ca 1000km sõidetud, millest suurem osa tuli Suursõidul. Kütusekulu jäi 20l kanti 100km kohta.

[Pilt: 8dgc8as-960.jpg]
Vasta
#2

Päris pirakas pirukas Smile
Neli- või kaksvedu?
Kas ajalugu ka teada, miks ja millal ta üldse Lasnamäele sattus? Kere seisukorda arvestades vist mitte väga ammune import?
Vasta
#3

Tegemist tagaveolise versiooniga. Eestis on registreeritud 2006.

Kuna jalgealune vaip hakkas üha rohkem katki minema ja vaiba alt paistis üsna nutune olukord, võtsin ette olukorra päästmise. Eesmärk on takistada edasist roostetamist ja panna uus kattevaip. Kunagi aega ja vahendeid rohkem saab põhjalikuma parandamise ette võtta. Ehk siis kere raamilt ära tõsta ja korralikult ära teha. Õnneks on kõik sirge ja tugev plekk.

[Pilt: e114296s-960.jpg]
[Pilt: 17f4296s-960.jpg]
Originaalvaibale on peale õmmeldud ka mingisugune kummist kate, mis on kahjuks üsna katki ja seda esialgu tagasi õmblema ei hakka.
Laost sai välja kirjutatud üks rull sarnsase värviga põhjavaipa:
[Pilt: 7114296s-480.jpg]

Peale vaiba eemaldamist avanes selline pilt:
[Pilt: 5514296s-960.jpg]
[Pilt: e514296s-960.jpg]
Ja peale suure kühvli rooste välja pühkimist paistis lugu selline:
[Pilt: 7614296s-960.jpg]
eriti meeldib mulle võimalus kastile otse ligi pääseda. Ahjaa, vaiba alt tulid välja sellised leiud. Näpitstangid olid ilmselt juba tehasest sinna unustatud.
[Pilt: 5914296s-960.jpg]
Vasta
#4

Hmm, see uus vaipkate tundub väga sobiliku värvi ja tekstuuriga olevat.
 Ega see rull tervenisti ära ei kulunud ja kas ja kus seda veel välja kirjutatakse? Smile

Põhja seisukord on küll klassikaline näide välise sileduse petlikkusest..
Vasta
#5

(10-05-2016, 11:29 AM)TeeTL Kirjutas:  Hmm, see uus vaipkate tundub väga sobiliku värvi ja tekstuuriga olevat.
 Ega see rull tervenisti ära ei kulunud ja kas ja kus seda veel välja kirjutatakse? Smile

Põhja seisukord on küll klassikaline näide välise sileduse petlikkusest..

Rullid Smile said hangitud ühest pankrotipesast Rootsist. Põhimõtteliselt võin huvilistele meetri kaupa müüa ka. Samasugust halli on ka veel ning alcantrat leidub ka üks rull.

Plekk on õnneks paks, väike pragu ongi kahe pleki liitekohast sisse ussitanud. Esialgu käisin roostesurmaga üle, siis messingist traatharjaga veel haljaks ja uuesti roostehävitajat. Siis punktiks ajutiselt tüki plekki peale, lõikekettaga relakat katsun auto juurde mitte tuua: ei tahaks, et asi käest jälle ära läheb.
Täpselt ei ole veel mõelnud, mis toodetega edasi töödelda, et mõne hooaja vastu peaks. Kindlasti pean leidma ka uued uksetihendid, et vihmaste ilmadega vesi tuppa ei valguks. Ilmselt see ongi algse olukorra põhjustanud.

Vahepeal sai ka mootor soojaks aetud:



Leidsin ka põhjuse, miks külmast peast hästi käima ei tahtnud minna. Nimelt automaatne tooreklapp (autochoke) ei liikunud enam hästi ja hoidis karpa lahti.
Vasta
#6

(11-05-2016, 01:09 AM)svenson Kirjutas:  Kindlasti pean leidma ka uued uksetihendid, et vihmaste ilmadega vesi tuppa ei valguks. Ilmselt see ongi algse olukorra põhjustanud.
Uksetihendid võid ju vahetada, sealtkaudu ei saa vesi põrandale. Põrandale tuleb vesi soojendusradika lekkest, katuseluugi tihenditest, katuseluugi vee äravoolukanalite ummistusest, esiakna lekkivatest tihenditest. Kõige rohkem aga jalgadega sissekantud lumi-vesi.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#7

(11-05-2016, 09:50 AM)aavu Kirjutas:  
(11-05-2016, 01:09 AM)svenson Kirjutas:  Kindlasti pean leidma ka uued uksetihendid, et vihmaste ilmadega vesi tuppa ei valguks. Ilmselt see ongi algse olukorra põhjustanud.
Uksetihendid võid ju vahetada, sealtkaudu ei saa vesi põrandale. Põrandale tuleb vesi soojendusradika lekkest, katuseluugi tihenditest, katuseluugi vee äravoolukanalite ummistusest, esiakna lekkivatest tihenditest. Kõige rohkem aga jalgadega sissekantud lumi-vesi.

Lisaks neile võib sõltuvalt ventagregaadi paigutusest ka sealtkaudu üllatav kogus vett siseneda. Ma selle Mõnusa Värdi anatoomiat ei tunne, aga mitmel autol läheb jahutusagregaadi kondents õue läbi toa viidud voolikga. Mille leke ka toreda loigu korraldada oskab.

Muhe elukas ajast, kui bensiin midagi ei maksnud. Cool
Vasta
#8

Kas vaiba osas on plaan tükitada või kuidagimoodi paika painutada või kusagil vormida lasta? Põhja kuju järgi tundub justkui , et oleks vaja vormimist. On mitmeid järske nurgakohti, kus lihtsalt pealelaotamine ja painutamine ei pruugi olla piisav.

Natuke ostsisin eestikeelsest netist, mis variandid oleks vormimisel, aga kusagil ei paistnud juhiseid, mimoodi DYI variant oleks pressimisel-vormimisel kohaldatav. Peamiselt ikka soovitused salongimeistrite poole pöördumiseks või originaali ostmiseks. (näiteks siin http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=5418&page=1)
Vasta
#9

(11-05-2016, 09:50 AM)aavu Kirjutas:  Uksetihendid võid ju vahetada, sealtkaudu ei saa vesi põrandale. Põrandale tuleb vesi soojendusradika lekkest, katuseluugi tihenditest, katuseluugi vee äravoolukanalite ummistusest, esiakna lekkivatest tihenditest. Kõige rohkem aga jalgadega sissekantud lumi-vesi.

Talvel selle autoga eestis sõidetud ei ole, mina lasin ta ühe korra vihamse ilmaga märjaks ja tundus, et tuli uksetihendite vahelt, kust tegelikult ka valgus sisse paistab. Ikkagi veoauto baasil tehtud Smile Tegelikult võib enamus vett sisse sattuda usakatele iseloomulikult alumistest ventilatsiooni avadest. Neid saab käsitsi on/off reguleerida. Tundub, et tuleb seal natukene kaevuda, samas seal ja üleval pool roostetamisjälgi ei paista.


Vaiba saab ehk suurma vormimata paika, aga eks see selgub kui paigaldamiseni jõuan. Samas ei ole ma veel erinevaid aftermarket müüjate katalooge selle pilguga lappanud, aga senine kogemus selle mudeliga ei ole väga hea. Nimelt otsin ühte tagumist tuleklaasi...
Vasta
#10

Mikistani jebaist leiab tuleklaase ka näiteks vileuutena:


http://www.ebay.com/itm/Tail-Light-Lense...Bv&vxp=mtr

ning kasutatutestki ei tundu puudust tekkivat.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#11

(12-05-2016, 08:18 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Mikistani jebaist leiab tuleklaase ka näiteks vileuutena:


http://www.ebay.com/itm/Tail-Light-Lense...Bv&vxp=mtr

ning kasutatutestki ei tundu puudust tekkivat.

Jutuks oleval on tagatuled vististi sihukesed kolmnurksed. Justkui viimase 412-e tagumised suunakad, a keresse "uputatud".
Vasta
#12

Kõnealused tuled on justtäpselt õiged. A vadever.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#13

2016 aasta hooaeg on läbi saanud ja sai ka mõned lõbusõidud tehtud.

Vaiba operatsioon sai ka ajutiselt ära sätitud, kuid oma rullist vormimine ei tulnud väga hästi välja. Tunneli osa jätsin originaali ja uus vaip sai jalgealla. Õnneks on saadaval ka originaali järgi vormitud vaipasid ja ei hakanud rohkem vaeva sellega nägema.

Osa pilte on hetkel kuskile ära kadunud:
Vaiba alla läks ka uus summutusmaterjal. Plekk sai roostesurma, natukene kruntvärvi ja siis tõrva augutäiteks. Eesmärk oli konserveerida kuniks korralikult on võimalus asi ette võtta.


[Pilt: e0859ces-960.jpg]
[Pilt: 9f059ces-960.jpg]

Lammutasin natukene ka kõrvalistuja esimest rattakoobast. Võtsin välja lisapaagi lülituse, et see ära puhastada ja hiljem toimima panna:
[Pilt: 60859ces-960.jpg]
Tegemist on mingisuguse bensiiniaurude ärajuhtumise süsteemiga:
[Pilt: 2f059ces-960.jpg]

Tähelepanu vajas ka esisild, sarniirides on väikesed loksud sees, aga uus komplekt originaal sarniire alla ja üles maksab suurusjärgus liigapalju euri. Puurisin kõige hullema lahti ja vaatasin, mis teha annab. Kaitsekumm oli ka ribadeks ja sai kõigepealt see asendatud. Natukene korpust voolides koos uue määrde sisse pumpamisega sai tulemus nii hea, et pidas TÜV ja hiljem ka ca 1000km lõbusõitu vastu.

[Pilt: d7059ces-480.jpg]
[Pilt: 48859ces-960.jpg]

Enne järgmist hooaega oleks suuremaks tööks väljalaske porno eemaldamine ja ehitada korralikult 2 toruga lõpuni välja. Samuti korda seada 2 paagi süsteem ja asendada kõik vaakum ja bensuvoolikud. Tööle tahaks panna ka konditsioneeri.
Vasta
#14

(10-09-2016, 10:52 AM)svenson Kirjutas:  Tööle tahaks panna ka konditsioneeri.

Kas seal rootsis on R12 gaas saadaval ja legaalne?
Meil EU-s on ta igati keelatud.
Vasta
#15

Kui suur see liigend on?Tundub jube Zigulli sarniiri moodi,äkki annab sobitada.Zigullil peaks alumine olema ka veidi tummisem kui ülemine.
Vasta
#16

(10-09-2016, 13:59 PM)stihl Kirjutas:  
(10-09-2016, 10:52 AM)svenson Kirjutas:  Tööle tahaks panna ka konditsioneeri.

Kas seal rootsis on R12 gaas saadaval ja legaalne?
Meil EU-s on ta igati keelatud.

Teil seal EU-s pole ilmselt kuuldudki sellisest imetabasest asjast nagu R134 Conversion Kit.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#17

Pildil paistab jah VAZi zharniir olema ning just ülemine. Alumised kestavad paremini ning otsi kindlasti määrdenipliga tükid kuhu tuleb kohe uuena määret lisada, et natukenegi kauem kestaks.


Ats.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne