Numbrimärgi taastamine
#1

Õuele saabus õnn. Leidsin komplekti ENSV eraauto numberid kujul X 12 34 EA. Plaan on numbrid kenasti taastada. Teraspleki värvimise ja eelneva töötlemise osas teoreetilised teadmised ja mõningased praktilised oskused täitsa olemas.

Aga... Midagi keerulist pole valge tausta uuendamises, aga kuidas must niiviisi peale kanda, et see ikka sinna jääks kuhu vaja (tähtede-numbrite-ümbrisrandi peale) mitte suvalisse kohta ei lödiseks?

Probleem haakub ka kaasaegse mitte-euro numbriga, mida oleks vaja musta osas värskendada. Euronumbri näppimine vist suisa keelatud? Muide, ka kehtiva riigikorra alguses tehti numbreid terasplekist, üks üsna roostes AVO-seeria esindaja olemas.

Ja üks teemaväline küsimus. 198x sügisel osteti tuttuus VAZ 2105, mis sai külge musta EAP (slaavi R) numbri. Oleks vaja x asendada konkreetse aastaarvuga. Kas see võis olla 1982 või koguni 83?
Vasta
#2

(10-05-2016, 19:21 PM)oltsberg Kirjutas:  ....
Ja üks teemaväline küsimus. 198x sügisel osteti tuttuus VAZ 2105, mis sai külge musta EAP (slaavi R) numbri. Oleks vaja x asendada konkreetse aastaarvuga. Kas see võis olla 1982 või koguni 83?

Vastus küsimusele ja 2 postitust edasi on sarnane nimekiri valgetele vene numbritele.
Vasta
#3

(10-05-2016, 19:21 PM)oltsberg Kirjutas:  ...
Aga... Midagi keerulist pole valge tausta uuendamises, aga kuidas must niiviisi peale kanda, et see ikka sinna jääks kuhu vaja (tähtede-numbrite-ümbrisrandi peale) mitte suvalisse kohta ei lödiseks?
...
Veekindel marker kestab aasta -paar, lõpuks kulub maha. Ühe talvega, kui soolalöga kõvasti saab.

Keelatud või mitte - seni pole nokitud.

Euronumbriga on lihtne: 10 €  ei vääri pooletunnist nikerdamist igal aastal.
Vasta
#4

Tänan, mossepower!

Ei osanud kahjuks otsida... Siis too 05 soetati ikka sügisel 1982, mis kattub ka mälestustega. Kuid ma näen seal nimekirjas mõnda ebatäpsust. EAB väljastati väidetaval 1971-1972. Raudpoltkindlalt on septembris 1973 ostetud VAZ 2101, mis sai endale EAB külge. Ja ЕАШ on kruvitud 1979 ostetud 2106 külge (kirjas 1978).

Nüüd sai parajat offtopicut tekitatud...
Vasta
#5

Lasin omal ajal liiklusmärkide vabrikus numbri kleepekatega teha. Muidu sai igal aastal värvida aga kleepides sai auto ennem vanarauda viidud kui number roostetama hakkas Big Grin
Vasta
#6

Vanasti värviti numbrilapakas esialgu seda tooni, mis oli numbritel. Siis kaeti numbrid kinni ja värviti taust üle. Proffidel olid tinast šabloonid, mis ei vajanud kinnitamist, püsisid raskusjõu toimel, pealegi katsid hästi kinni kogu kõrgema osa.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#7

(10-05-2016, 20:29 PM)v6sa Kirjutas:  Euronumbriga on lihtne: 10 €  ei vääri pooletunnist nikerdamist igal aastal.
Siin mõeldud dublikaatmärgi väljastamist? Seda saab taotleda omanik, mitte suvaline karvajalg. Masin juriidilises vaakumis: omanik kabeliaias, omanikeks justkui tema 4 pärijat, kellest igaühele kuulub 1 uks, 1 ratas, 1 pihusti, 1 küünal koos juhtmega, 0,25 käigukangi jne. Siin markeriga mäkerdamine täitsa asjakohane. Aga "püha reliikvia" juures kindlasti mitte.


(10-05-2016, 21:16 PM)metsakohin Kirjutas:  Vanasti värviti numbrilapakas esialgu seda tooni, mis oli numbritel. Siis kaeti numbrid kinni ja värviti taust üle. Proffidel olid tinast šabloonid, mis ei vajanud kinnitamist, püsisid raskusjõu toimel, pealegi katsid hästi kinni kogu kõrgema osa.
Profid olid kes? Onklid seal vabrikus/värkstoas, kus uusi numbreid valmistati? Tehnoloogial iseenesest jumet, aga kodus põlve otsas nagu problemaatiline... Mingi "surimaski" trikk võib ehk abiks olla küll. Kahjuks ei viibi hetkel "reliikviate" läheduses, muidu saaks kratsida ja vaadata, kas valge all on must.
Vasta
#8

Neid valgeid numbreid (x1234EA) ja sama tüüpi euronumbrite eelseid EV numbreid (123ABC) taastati näiteks nii, et värviti number peale puhastamist mustaks, siis valgega üle ning lahustise lapiga lükati mustad kõrgemad tähed-numbrid ning ümbritsev rant valgest värskest värvist puhtaks. Tundub algselt tülikas ja keeruline aga küllaldase harjutamise tagajärjel sai tulemus väga hea. 
Vahest keegi tegi teistmoodi, võimalik.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#9

Esivanemal olid oma auto jaoks sellised lehttinast lõigatud šabloonid täitsa olemas. Küll aastaid tagasi.

Lamedate numbrite puhul mõtleks ma küll mingile trükimasina tüüpilahendusele, kus number läheb kahe rulli vahelt läbi ja ülemise rulli värviga kaetud pind katab vajaliku tooniga numbri pinnast välja ulatuvad alad.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

Pean nüüd täpsustama, mida ma mitte-euro numbri all mõtlen. Mälestustes kaevates: 1994 ja vist ka 1995 olid numbrid terasplekist ja ilma helkurkihita. Seega põhimõtteliselt samasugused nagu ENSV ajal. Selliste taastamiseks kahekordne värvimine aktsepteeritav meetod. Aga korralikule kahekomponentsele värvile lahustilapiga kallale minna... Hmmm...

1997 juba alumiiniumplekk ja helkurkiht. Seega üleminek jäigi sinna 95...97 vahemikku. Keegi targem võib täpsustada. Alumiiniumist ja helkurkihiga mitte-eurot anti välja kuni 2004, siis tulid juba sinise latakaga euronumbrid. Ja helkuriga numbrite puhul valge osa värvimine kõne alla ei tule, ongi vist suisa keelatud.

Rulliga opereerimine sobib mõlemal juhul. Iseasi, kui hästi õnnestub. Või äkki keegi teab või on suisa näinud, kuidas tänapäeval numbreid tehakse? 
Vasta
#11

Kõigepealt tervitusi üle mõne aja!

Ei läinudki kaua aega, kõigest kolm aastat Big Grin
   
Seoses spektaakliga tekkis motivatsioon asi lõpuks ära teha. Veel mõningaid pilte
Ja küllap on minu kohus näitegrupile veidi reklaami teha. Lisaks sellistele sketšidele oleme võimelised ette kandma ka kaks näidendit.

Ok, see selleks, asjast ka. Et kuidas tegin? Katsetused ühe sirge (kaasaegse) numbri peal kulgesid värvirulliga. Tundus lootustandev, üleliigse värvi, mis numbrite-tähtede pealt taustale valgus, sai niimoodi ära pühkida, et tulemus jäi suht viisakas. Kahjuks olen ma plekksepatöö osas võhik, mistõttu need veneaegsed numbrid said küll tunduvalt sirgemaks, kui nad alguses olid, aga ideaalsest jäi asi kaugele. Seega haarasin peale rulliga katsetamist lahustiga lapi, pühkisin musta maha ja tegin markeriga. Luubiga uurides on üsna jube. Ka valge peale kandmisel tekkis apsakas, aga ajafaktor tagus kuklasse ja pidin kiirustades midagi valmis tegema. Kaugelt on täitsa vaadatav. Näidendi kontekstis ei olegi perfektsusel suurt tähtsust. Tagasiside oli positiivne, inimesed olid vaimustatud, et vau!, kust sellised asjad välja on võetud, lahe!

Igatahes on numbrid edasise roostetamise eest kaitstud ja kunagi, kui aega jätkub (vaevalt küll) saab ju asja korralikult ära vormistada.
Vasta
#12

Mul on ka mõned numbrid palutud teha.
Enda tehnikaks on pintsel ja värv.
[Pilt: 48255500801_0e8e13d60c_z.jpg]

[Pilt: 48255496741_6e94f8850e_z.jpg]




Kui vaja, siis saab hoopis kulunud välimusega teha. Sellel rattal oli ka triibud vaja kulununa tõmmata.
[Pilt: 48255656862_79b0027c24_z.jpg]

[Pilt: 48255586526_7ecf324810_z.jpg]

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#13

Eespool oli juttu, et profid kasutasid tinast šabloone numbrite värvimisel. Meenub jah, et ETKVL koondis Auto Kingissepa (hiljem Kuressaare) majandis põletati numbrid alguses leeklambiga vanast värvist paljaks, siis traatharjaga puhtaks. Seejärel koputati haamriga mõlgid välja ja võiski asuda värvima. Algul üleni valgeks, kui see oli kuivanud, siis laoti numbritele-tähtedele tinast šabloonid peale ja lasti mustaga kogu number üle. Ja valmis ta saigi!
Aga kodustes tingimustes tehti seda üldjuhul käsitsi, ilma mingi šabloonita ja seetõttu vastupidises järjekorras - algul mustaga ja siis valgega. Sellega seoses meenub üks omamoodi seik. Kasuisa oli just mõne tunni eest meie Moskvitši numbrid mustaga üle värvinud, kui õue peale tulid naabrimehed. Meestel suur mure, janu on, raha on, aga pood on nii paganama kaugel, äkki saaks autoga ära käia. Aga kuhu sa lähed, numbreid pole küljes ja must alles nii värske, et naksub, valgega ära ligi mine. Kuna janu oli nii suur, siis leiti lahendus: mulle (koolipoisile) anti käsk valge guaššvärviga numbrid lõpuni värvida, siis saab autoga poes ära käia, hiljem aega küll guaššvärv maha pesta ja numbrid siis juba õige värviga korrektselt lõpetada. Mis mul muud üle jäi, maalisin numbrid valmis, mehed kruvisid need auto külge ja panid poe poole minema. Sel nädalavahetusel me numbrite kordategemiseni ei jõudnudki, järgmisel ka mitte, hiljem polnud enam meeleski. Õige värvi said numbrid peale minu mäletamist mööda alles aasta hiljem, sest guaššvärv osutus kuivanult üllatavalt kestvaks.
Vasta
#14

Number vaja uuendada. Värvid valgeks. Kui on ära kuivanud, keerad pesumasin Riga 8 pesukuivatusrullide vahelt läbi. Ühe rulli pead enne muidugi katma musta värviga Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne