IŽ sidur
#1

Tere!

Vabandan ette juba rumala küsimuse pärast aga minu loogikast jääb puudu:

Mida teha IŽ-49 siduriga siis, kui reguleerimiskruvist reguleerida täpne hetk kui sidur sõites enam ei libise, kuid siis sidur enam ka päris lõplikult ei lahuta?

Sidur sai hiljuti uued kettad ning paigaldades juhindusin leitud infost (http://www.hot.ee/s/sadalamc/iz_fix.html), et siduri surveketta mutrid peavad olema 3-4 mm kettast kõrgemal. Õlina kasutan spetsiaalset märjale sidurile mõeldud käigukastiõli.

Ette tänades!
Vasta
#2

Tere.
Võta siduripoolne mootorikaas maha, ja vaata, kas sidurihooba vajutades kerkib siduri peal olev plaat igaltpoolt ühepalju, kui ei kerki, siis proovi kruvide reguleerimisega asi võrdseks saada. Veel võivad sidurikettad olla kõverad, ja veendu, et siduri lahutusmehhanism töötab kogu käigupikkusega, mis on tehniliselt võimalik.
Alusta muidugi lihtsamatest asjadest, mitte ära lammuta kohe mootorit laiali, nagu ma kohe alguses soovitan, ma kontrollin seda plaadi liikumist juba mootori koostamise käigus, kasutades siduripulga surumiseks tavalist laagritõmmitsat, mille "käpad" haagin ketiratta mutri või ketiratta taha.
Vasta
#3

Ja veel vaata hoopis seda kaant kuhu tross sisse läheb,ehk siis parempoolset.Kui see või või liugur või mida iganes on väga pekkis pole muud kui tuleb küljekaas välja vahetada.Sealt ei tule lihtsalt töökäigu pikkust enam välja.
Vasta
#4

Tere!

Tänud vastamast. Siduri lahutusmehhanism käib igatahes kogu tööpikkuses, seda ma juba kontrollisin.

Kas surveplaat eemaldub lahutades korvist ühtlaselt, selles ma väga kindel ei ole. Kokkupannes küll mõõtsin aga võib-olla on ikkagi veidi valesti saanud. Sidurikettad, nii vedavad kui veetavad, on uued NOS osad easthighwayst. Igatahes tundusid sirged.

Kas surveketta vedrumutrite veidikene tagasikeeramisega ei oleks võimalik nö tööpikkust suurendada? Tundub loogiline, et kui surveketta pingsust veidikene vähendada, siis võiks sidurikettad rohkem lahutuda?

Ette tänades!
Vasta
#5

(15-05-2016, 22:26 PM)Raiko Kirjutas:  Tere!

Vabandan ette juba rumala küsimuse pärast aga minu loogikast jääb puudu:

Mida teha IŽ-49 siduriga siis, kui reguleerimiskruvist reguleerida täpne hetk kui sidur sõites enam ei libise, kuid siis sidur enam ka päris lõplikult ei lahuta?

Sidur sai hiljuti uued kettad ning paigaldades juhindusin leitud infost (http://www.hot.ee/s/sadalamc/iz_fix.html), et siduri surveketta mutrid peavad olema 3-4 mm kettast kõrgemal. Õlina kasutan spetsiaalset märjale sidurile mõeldud käigukastiõli.

Ette tänades!

Mis õliga on tegu? Kas sidur sai kokku õiges järjekorras?
Reguleerimisega on lihtne - trossil peab jääma väike lõtk. u. 0,2mm nii, et käega on lõtk tunda. Kui sellises asendis sidur libiseb on midagi valesti. Näiteks ulmeliselt kulunud kettad, paks õli ketaste vahel või liiga lõdvad vedrud.

Kui trossis oli väike lõtk nagu eelpool seletatud, tõmbad sidurit, kaane mehhanism läheb mingi 5mm sisse aga sidur ei lahuta (veab tugevasti kaasa)- siis on õli liiga paks või on midagi korvis valesti.

Kui õlikvaliteedis kindel oled, siis sõida natuke. Kui ikka veab kaasa, siis võta korv lahti, vaata detailid üle ja kui midagi valesti ei paista olevat, kasuta vedelamat õli.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#6

Omast kogemusest võin öelda, et selle plaadi reguleerimine mõõtmise teel ei toida. Olen siduri lahutanud ja siis taga rattast ringi ajanud, sellele vastavalt reguleerib ketta nii, et ta ei viskaks.
Senimaani toimivad kõik.
Vasta
#7

(16-05-2016, 08:36 AM)isandpauk Kirjutas:  Mis õliga on tegu? Kas sidur sai kokku õiges järjekorras?
Reguleerimisega on lihtne - trossil peab jääma väike lõtk. u. 0,2mm nii, et käega on lõtk tunda. Kui sellises asendis sidur libiseb on midagi valesti. Näiteks ulmeliselt kulunud kettad, paks õli ketaste vahel või liiga lõdvad vedrud.

Kui trossis oli väike lõtk nagu eelpool seletatud, tõmbad sidurit, kaane mehhanism läheb mingi 5mm sisse aga sidur ei lahuta (veab tugevasti kaasa)- siis on õli liiga paks või on midagi korvis valesti.

Kui õlikvaliteedis kindel oled, siis sõida natuke. Kui ikka veab kaasa, siis võta korv lahti, vaata detailid üle ja kui midagi valesti ei paista olevat, kasuta vedelamat õli.

A. Palu räägib oma raamatutest "sidurihoova vabakäigust", mis peab olema 5-8 mm. Kas selle all mõeldaksegi generaatori poolse kaane sees oleva pöördmehhanismi liikumisulatust siduri lülitamisel? Kui nii, siis on mul probleem seal. Piltlikult öeldes liigub mul siduri pöördmehhanism kaane suhtes ning surveketas korvi suhtes siduri lülitamisel ca 2-3 mm.

Õliks on spetsiaalne easthighway IZ käigukastidele mõeldud õli SAE80W-90.
Vasta
#8

(16-05-2016, 12:24 PM)Raiko Kirjutas:  A. Palu räägib oma raamatutest "sidurihoova vabakäigust", mis peab olema 5-8 mm. Kas selle all mõeldaksegi generaatori poolse kaane sees oleva pöördmehhanismi liikumisulatust siduri lülitamisel? 

Õliks on spetsiaalne easthighway IZ käigukastidele mõeldud õli SAE80W-90.

Mõeldud on ikka vast siduriheebli vabakäiku, mõõdetuna heebli otsast.
[Pilt: ClutchCable08.jpg]

Ja IZ-i märgsidurile on see õli liiast - ise leidsin sobiva olevat Castroli 10W40 - http://bikeman.ee/castrol-mtx-10w-40-1l-kaigukasti-oli
Vasta
#9

Tere!

Ka ise olen senimaani arvanud, et sellega mõeldakse siduriheebli otsa vabakäiku.

Oskab keegi öelda, kas see 2-3 mm siduripulga liikumisulatus on normaalne?

Sõitsin eelmisel aastal enne restaureerimist täissünteetilise 10W-40 kastiõliga aga siis viskas millegipärast neljandat käiku välja. Lisaks sellele leemetas käigukast vanade tihendite vahelt nagu kevadine mahlakask. Pärast eelpoolmainitud spetsiaalse õli sissevalamist käigu väljaviskamist enam ei olnud. Nüüd on muidugi tihendid uued ja kast täpselt reguleeritud - võiks nüüd lahjemat õli uuesti proovida, ehk on abi.

Praeguse seisuga oskaks ainult arvata, et lisaks mittesobivale õlile võib probleemi tekitada mitteühtlaselt pingutatud surveketas, mistõttu sidur täielikult ei lahutu. Oskab veel keegi midagi soovitada, mida võiks kontrollida?

Ette tänades!
Vasta
#10

Ka uued kettad võivad olla kõverad.
Või tõmmata kõveraks, kui on liigset kuumust saanud.

Kui siduri lahti võtad, siis kontrolli sileda pinna peal ntx peegli peal, kas puutepind on kõigil sirge?
Lisaks sellele võib ka sidurikorv ära kuluda, ketaste puutekohast, seal ei tohi hambaid olla.
Vasta
#11

Mis ma sulle kirjutasin?Vaata kas see samune nn.pöördmehanism liigub piisavalt,2-3mm on natuke vähe.Ega sellega muud saa kui pead nüüd kas kaane sisu või kaane vahetama.Ja veel,kui enne viskas käigu välja siis natuke kannatust ,viskab ka nüüd ka varsti välja.Õli vahetus kasti korda ei tee.
Vasta
#12

Tere!

Tänud abi eest. Lahutasin siduri ja mõõtsin surveplaadi kaugust sidurikorvi servast. Selgus, et üks uuena ostetud sidurikorvi vedru oli teistest tunduvalt nõrgem, mistõttu tuli seda surveplaadi ühtlaseks pingestamiseks rohkem peale keerata. Lisaks läks kasti eelpool mainitud Castroli MTX õli. Esimeste sõidukilomeetrite järel tundub asi toimivat.

Nüüd on aasta pikkune töö sealmaal, et lähen üritan ka ülevaatuse templi passi sisse saada. Peale seda on masinat Võrumaa teedel näha.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne