MTZ-05 sidur
#1

Tere

Probleem Mtz-05 siduriga. Ei lahuta. Kas piisab ainult ketaste vahetusest või peab midagi muud ka selle käigus vahetama?
Hea oleks, kui kogenumad ka tööprotsessi kirjeldaksid.
Masin enda käes esmakordne, seega kogemusi napib.
Vasta
#2

(22-05-2016, 15:55 PM)Kait Kirjutas:  Tere

Probleem Mtz-05 siduriga. Ei lahuta. Kas piisab ainult ketaste vahetusest või peab midagi muud ka selle käigus vahetama?
Hea oleks, kui kogenumad ka tööprotsessi kirjeldaksid.
Masin enda käes esmakordne, seega kogemusi napib.

Tavaliselt piisab nii "eboniit" ketaste vahetusest kuid soovitav vahetada ka nende vahel olevad metall kettad. On mu kätte sattunud kahe erineva ketaste arvuga isendeid. Seega töö kirjeldus.
1. Otsi ilus ilm. (juhul kui meeldib töötada õues)
2. Haagi haagis sappa.
3. Eemalda masina ninas olev tugijalg.
4. Eemalda mootor. (kaks viimast tegevust poltide lahtikeeramise teel) Smile
5. Kui mootor maas siis paistab ka sidurikorv. Ja edasi näed mida teha.

Siduriketaste ostmise puhul on võlusõnaks Minsk 125 Või Riias Bikernieku jelal asuv kauplus.

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#3

Oled kindel, et ketastes viga? Meil sihuke massin juba kaheksakümnendatest saati ja ma ei tea, et seal sidurit oleks näpitud.
 Ketaste kulumisel peaks sidur hoopis libisema hakkama, mittelahutamine pigem lülitusmehhanismi häda..
Kui mootorit otsast ära võtad ja käigukasti õli välja ei taha lasta, siis kalluta masin tugevasti tahapoole, muidu jookseb õli maha.
Vasta
#4

Tere!

Kindel ei ole ennem milleski, kui lahti võtan. Öelda võin aga järgmist: Vajutades sidurilingi alla, ei lahuta. Keerasin kontramutri maha ja proovisin reguleerida. Ei mõjunud. Öeldi, et masina pikkemal seismisel võivad kettad kokku kleepuda.
Masin hiljuti soetatud, seega täieliku ülevaadet ei oma. Samuti kogemusi napib. Aga kui käpp õline, küll needki tulevad.
Küsimus tekkis varuosadega: karburaator, bensiinipump. Kas kellelgi leidub neid?
Ning uue mootori nn etteistutamine. Kas keegi omab infot/on proovinud? Tean vaid, et sinna vaja miskit vahetükki. Soovitati Honda mootorit.
Kas Subaru mootorit, mida pakub antud ettevõte http://www.miniagrotehnika.ee, saab Mtz 05 külge istutada!!??


Lugupidamisega,


Kait
Vasta
#5

(26-05-2016, 22:54 PM)Kait Kirjutas:  ...
Kas keegi omab infot/on proovinud?
...

Loe läbi isand Gravity postitused ja kui midagi jääb veel arusaamatuks, küsi täpsemalt.

Lühidalt: saama küll. Cool
Vasta
#6

(26-05-2016, 22:54 PM)Kait Kirjutas:  uue mootori nn etteistutamine. Kas keegi omab infot/on proovinud? Tean vaid, et sinna vaja miskit vahetükki. Soovitati Honda mootorit.
Kas Subaru mootorit, mida pakub antud ettevõte http://www.miniagrotehnika.ee, saab Mtz 05 külge istutada!!??

Mul oli briggs ette pandud, belaruss müüdud aga mootor koos vaheflantsiga alles.
Vasta
#7

(27-05-2016, 08:32 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-05-2016, 22:54 PM)Kait Kirjutas:  ...
Kas keegi omab infot/on proovinud?
...

Loe läbi isand Gravity postitused ja kui midagi jääb veel arusaamatuks, küsi täpsemalt.

Lühidalt: saama küll. Cool

Minu lugu oli selline. Aasta möödas ja ikka veel rahul.

Sai siis oma 1987 aasta MTZ05 vanast mootorist kõrini. Sügisel kadus säde mis tuli kondensaatorit vahetades tagasi. Talv läbi hoidsin magneetot ahju peal. Lihtsalt plokki polnud vaja kasutada. Kevadel hakkas vajdus jalaga tagumistesse põskedesse taguma. 1,5 päeva tatsasin ümber masina nagu halbu seeni söönud shamaan. Kord kaob säde kord kütus jms. Vahetasin kõik võimalikud jupid. Vedasin ta meistrimehe juurde kes mootoritega rohkem sinapeal. Tulemus ka temal sama.  Tuli külla selline tegelane kelle eesnimi hakkab tähega Z . Polnud Zorro oli hoopis Zajebal. Mootor mis mind aastast 1987 teeninud tuleb vahetada. Käisin ära Riias seal Bikerniki tee ääres asuvas poes. Väga asjalikud tüübid. Räägivad nii vene kui inglise keelt (peale Läti). Ostsin ära ülemineku ja starteriga 13hj Holzingeri. Küsisin ka käsigaasi varianti. Pakuti ka seda aga arvati,et pole vaja. Jah hind krõbe (198+260) aga ma kavatsen sellega veel ca 15 aastat töödata siis jagada see ära nende aastatele siis pole hullu. Tagasi koju ca 3 tundi tööd ja Ta töötas. Siunasin ennast ,et ei ostnud uusi siduri kettaid aga saame hetkel hakkama ja Riia on 340 km(edasi tagasi) kaugusel.  

  Eripäradest. MTZ05 motolt siduri korv neetida. Needid kaasas komplektis. 13hj motolt tuli vända otsast maha lõigata 2cm. 
 Proovisin nüüd ka tema võimekust. Järelkäru 50cm iseid puid täis. 4 käiguga suri välja. Rohkem proovima ei hakanud. 3 käiguga ei teinud teist nägugi. Mootor popsub praktiliselt tühikäigul.  Sai ühendatud sappa äke ja teenitud mõned + punktid ,et aiamaa siledaks aetud. Mootor ikka praktiliselt tühikäigul. Noh vaoajaja järgi. Kuna polnud tahtmist rattaid vahetada raudrataste vastu läks kummiratastega ja alguses kitsamalt ja teist korda laiemalt sügavamalt. Rattad kraabivad mootor peaaegu tühikäigul. Ronisin ka kallakutele ja lasin sangad lahti ninaga maasse. Õlitaseme andur ei suretanud aparaati välja. Poes korrati ka kui kasutad vikatit, vaoajajat , äket või töötad kallakutel siis õlitase peab olema max või tsipa üle. Uus mootor võtab natuke õli. Ja see Holzinger pidi olema pirtsakas õlivahetuse suhtes. Seega vaheta parem varem kui hilja.
 Mina olen rahul. [Pilt: cool.gif] 

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#8

Tere

Täna siis avasin masina. Ja seest avanes pilt.

   
   
Kettad olid omavahel kokku kleepunud. Pilt selline.
Vasta
#9

(28-05-2016, 21:40 PM)Kait Kirjutas:  Tere

Täna siis avasin masina. Ja seest avanes pilt.



Kettad olid omavahel kokku kleepunud. Pilt selline.

Kui miinimum programmis soovid siis nö kaks "eboniidist" ketast tuleb kindlalt vahetada ja siis proovida.

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#10

Kas mõttekas oleks ka käiguvahetuspulk ja kuulid äravahetada?
Mis järjekorras seda tegema peab?
Vasta
#11

Tere


Kas keegi oskab seletada, kuidas lahti võtta seda osa, mis asub kaane küljes posti sees. Mitte sarvede küljes asuv hoovastik, vaid just see osa, mis vahetab käike. Nii all, kui ka üleval asuvad tal mingid plastikust tihendid/tihendajad. Kuidas neid demonteerida?
Sain lahti kogu krempli, mis liigutab/lukustab diferentsiaali ja reeversi lüliti aga sealt edasi enam ei saanud (see osa mis millele kinnitub käiguvahetus hoob). Ka selle osa liikumine on küllaltki nn tuuga.
Sai üsna segane jutt aga tegijamad/kogenumad ehk oskavad nõu anda!


Kait
Vasta
#12

Tsitaat:Ja see Holzinger pidi olema pirtsakas õlivahetuse suhtes

Pakun oma teooria selle hoiatuse kohta. Mul on ka H. väikemootor, 7,5hj kirja järgi. Peale esimest 2-3 töötundi vaatasin huvi pärast, milline õli välja näeb. No metalline nägi. Vahetasin õli ära ja kontrollisin  mõne töötunni järgi - jälle metalline. 3. õli jäi alles puhtaks. Ilmselt on töötlustäpsus niipalju kehvake, et sissetöötamise käigus tekib palju metallijääki. Ärimees ei saa oma kauba kohta kehvasti öelda, sestap hoiataski välba suhtes.

Üldiselt on nimetatud mootorike igati asja eest väljas olnud,  mitukümmend ruumi puid ära saaginud. Ökonoomne, viimati u  7-8rm saagimine läks ühe paagitäiega.
Vasta
#13

Siduri sain korda. Käigukasti ka kokku. Kõik peale tagumise käigu ei lülitu. Milles võib probleem olla?
Vasta
#14

(09-06-2016, 12:16 PM)Kait Kirjutas:  Siduri sain korda. Käigukasti ka kokku. Kõik peale tagumise käigu ei lülitu. Milles võib probleem olla?

Selle masina tagumine käik on mingi reversilaadne asi, tagurpidi läheb ainult 3. ja 4. käiguga. Kas edaspidi liigub? Kas vahekoht on olemas, s.t. käik sees aga revers neutraalis ja masin ei liigu? Põhimõtteliselt peaks ju käega tunda olema, kas liigutab hammasrattaid või mitte. Kui ei liiguta, siis ilmselt mõni kahvel või varras ei ole õiges kohas.
Vasta
#15

Edasi liigub ja neutraal ka töötab. Aga tagasikäik ei tööta.
Vasta
#16

Täpsustaks pisut. Edaspidi on kõik 4 käiku olemas ja tagurpidi pole kumbagi? Kas vasakul kangil kenasti kolm asendit olemas (edasi-neutraal-tagasi) lihtsalt masin tagurpidi ei liigu?
Vasta
#17

Edasi liigub. Esimene ja neljas lülituvad raskemalt. Teine ja kolmas lülituvad lihtsamalt. Tagurpidi ei liigu. Vasak kang lülitub edasi-neutraal-tagasi.
Ma võtsin kogu käiguvahetuse lahti. St käiguvahetuspulk välja, siis võll koos hammasratastega ka maha. Tagasi panin kuulid määrdega oma pessa ja nii ladusin kogu kupatuse kokku.
Vasta
#18

Sain asja käima. Ilmselt oli asi kuulides, mis sai paigaldatud määrdega. Algul ei tahtnud liikuda.
Samas uus probleem mootoriga. Kui käima lüüa ja mõne minuti töötanud, siis hakkavad pöörded üles ja alla käima. Masinal ei ole nö ühtlast käiku. Summutist viskab vahel mõne törtsu sädet ja leekigi välja, kui gaasi anda. Milles võib asi olla? Mootor on tal YD15 ehk originaal.
Kas hoobade asend karburaatoril on õige? Osaliselt olen detaile eemaldanud(tross, vedru) Kui tõmmata linki enda poole, siis sureb välja. Kui liigutada seda kruviga osa ettepoole, siis pöörded tõusevad. Kuidagi ebaloogiline!??
   
Kas lugejatel leidub sellist karburaatorit? Soovin osta, et testida. Samas oleks vaja ka bensiinipumpa.
Kas neid (karburaator+bensiinipump) üldse uuena on veelkusagilt saada?
Vasta
#19

See gaas ongi nn ebaloogiline, hoovast käepidemel saad gaasi maha võtta. Mul ei taha täiesti lahtise õhuklapiga üldse käia, kui klapp kuskil poole peal, siis töötab tip-top.
Vasta
#20

Uus karburaator ja bensiipump, varsti võibolla ka magneeto... Need osad uuena lähevad vist juba rohkem maksma kui uus asendusmootor (mingi Hiina toode). Ma ostsin mitu aastat tagasi karburaatori (päris täpselt seda sama mudelit loomulikul ammu ei valmistata enam, pakutakse teistsugust), hind oli siis veel EEK-des, kuid praegu oleks see u. 100 eur. Magneeto oli ka umbes sama hinnaga. Bensiinipumpa ei tea.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne