Varase IŽ Jupiteri küsimusi
#1

Tere, 



seoses IŽ-56 huviga ja tegelemisega ja sealtkaudu IŽ-58' põikega (Jupiteri eeläija) ja varase Jupiterini jõudmisega tekkis mul soov saada selgeks mõned hallid alad Jupiteride esimese otsa ( kuni Ю-2(K) lõpuni) kohta.  Ei ole asjalikku ja ühese tõena võetavat infot leidnud, vbl peaks rohkem vene foorumeid seilama, ka neil on info vastandlik (kui on häid linke pakkuda, oleksin tänulik!) . Aga igatahes, ajaloo osas küsimusi on:  



1. Kas "kõige-esimene"-esimene "Jupiter" oli 1:1 IZ-58'ga (lihtsalt turundusnimi teine?) ja kui palju neid toodeti ?  Kas ka Eestis olemas ? 



2. Jupiter-1 polnud mudelinimena olemas, oli lihtsalt "Jupiter" (birkal lihtsalt "Ю(K)") ?


3. Kas Jupiter-1 oli eest veel IŽ-56 poriplekiga (samas juba väikese, hiliselt 56'lt tuntud esitulega ) , hilise, 1958+  IŽ- 56 sumpsidega (pisikese, "revolvritrumli"-kuueaugulise kroomotsaga) , kõige esimestel vist ka veel 56 paak, ja kasutati 56 korvi (Vjatka Poljanski tehas , mudel ВП-58 ), hingedel ettepoole tõstetava klaasiga mudeli ВП-62  ilmumiseni ?



4. Kas Jupiter-1 masinaid on kaks erinevat (kaarjas kõrge , alguseajastu-Planeta esiporikas vs 56 madal ja sirgema üldkujuga porikas ; 25 cm eemaldatavate kroomotstega sumpsid vs 56 sumpsid ; ВП-58 vs [i]ВП-62[/i] , küljekorgiga 56 paak vs kergelt rohkem kühmus kesk-korgiga "Planeta"- paak) ?  Või tehti mainitud muudatused (ja kas kas veel midagi?) sujuvalt, "Jupiter-1" tootmise käigus, samm-sammult ?



5. Rattad - kõige esimestel (mis aastani?) olid 56 rattad, järgnevalt (millal?) tuli alu-rumm , kuid  jäi veel 19" pöid , kuni lõpuks (millal?) asendus 19" 18"-ga? 



6. Mis aastal ilmus Jupiter-2 ametlik mudelinimi "Ю-2(K)" rataste birkale ?



7. Mootor - millised sisemised-välimised erinevused on nende modifikatsioonide (58 <=> Ю(K) <=> Ю-2(K) )  mootorites ? 



R
Vasta
#2

Natuke infot sel teemal juba olemas siin
Vasta
#3

Iz-58 on väga haruldane asi.See oleks puhas õnn kui oleks olemas ka dok-id.
Vasta
#4

Ise küsin, ise vastan, täiendatagu ja parandatagu kui on teavet ja soovi : 

Kõige-kõige esimesed Jupiterid  -  "ühed" ( ehk  lihtsalt Jupiter )  evisid  veel 56/58 elemente - olid 56 paagiga, 56 madala esiporikaga , 56 sumpsidega ja korviversioonid olid 56 korviga . Rattad hilise 56 omad 4-triibulised terasrummuga 19" .  Lenks võis olla juba teine . kui Jupiter "ühe" masstootmine oli hoo sisse saanud, olid juba ratsid  juurutatud : kõrge esiporikas, seljalt pisut kühmu aetud ja keskel asetseva korgiga paak. Lisaks ka teine korvidisain , vbl 1963. aastast. Väidetavalt tuli aastast 1965 välja Jupiter-2 , kuid olen omaenda silmaga näinud 1966.a  tehasevärvis Jupiter "üht"  56 sumpsidega ja 56 ratastega  ( paak muidugi juba kühmus ja esiporikas üleval ) .

Jupiter-2:  1965/1966.  19" pöiad säilisid, aga mängu tuli alu-rumm.  sumpsid olid tagant lahtivõetava(ma)d, eemaldatava kroomitud 20cm otsaga. Kindlasti oli veel peenemaid erinevusi.

Jupiter-3: 197x ... no see on juba  teine lugu - "palgi otsast saetud" paak ,  eelmistest rohkem eristuv mootor, kandilise ninaga korv , 18" rattad jms. 

Jup-4, üleminekumudel ja Jup-5 :  need sellised värskemad, mille kohta ei ole minul midagi kosta - suurem detailihuvi puudub
Vasta
#5

(17-06-2016, 20:49 PM)rainer Kirjutas:  Väidetavalt tuli aastast 1965 välja Jupiter-2 , kuid olen omaenda silmaga näinud 1966.a  tehasevärvis Jupiter "üht"  56 sumpsidega ja 56 ratastega  ( paak muidugi juba kühmus ja esiporikas üleval ) .

Endale oleks nagu meelde jäänud uurimisest, et jup 2 tuli välja 66 a.
Seda enam, et oman 1966 a. jupiter ühte, mis omab vanemaid sumbuteid (raami ja sumbutite värv kattub, seega võiks olla originaalid)
Vasta
#6

Kahed alguses ei olnud ilmselt alu-rummudega, sest mäletan vähemalt kolme isendit, millel olid vanad rummud. Üldse üks tänamatu teema, sest pidevalt midagi muutus,kohati raske tõmmata selget piiri eri mudelite vahel, komplekteeriti nende osadega, mis saada olid. Pealegi jäid vanad tootmisse tagavara osadena, konveieril komplekteeriti sellega, mis olemas oli ja kuidas plaan või partei loosungid nõudsid.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#7

Palun väga  - jälle üks Jup-2 Jup-"ühe"  nahas , 1964    Smile :
http://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php?f=6&t=23000
Vasta
#8

viimasel lingil puhas "üks". Vanad sumbutid ja ka tagatuli vanem mida "kaks" ei kandnud.Lisaks terasrummud.
Vasta
#9

Väidetavalt pildil Ju-2, kas esimene ratas on alu-rummuga?

Ja sellel mis rummuga on tegu?

Sellel on kindlalt alu-rummud, pöid ilmselt 18 tolli, seega pole originaal rattad.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#10

(18-06-2016, 18:00 PM)metsakohin Kirjutas:  Väidetavalt pildil Ju-2, kas esimene ratas on alu-rummuga?

Ja sellel mis rummuga on tegu?

Sellel on kindlalt alu-rummud, pöid ilmselt 18 tolli, seega pole originaal rattad.

1. Teras pildil
2. Teras
3. Võivad olla originaalid kuna piisavalt on asju mis viitavad teisele generatsioonile.
Vasta
#11

Eks ma oma eelmise postiga tahtsingi seda näidata, et vene tehnikal muutusid detailid aja jooksul, mitte uue mudelinime (numbri) lisamisega. Viimase foto rattad on originaalid siis, kui tegu 19 tollise pöiaga, 18 tolli viitab uuematele ratastele. 
Pealegi vanade asendamine uuema põlvkonna osadega pole IŽ ratastel eriline probleem. Leegitorude kinnitusmutrid on vist erinevad teisel ja kolmandal põlvkonnal, ühel sisekeere, teisel väliskeere, või vastupidi.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#12

(20-06-2016, 15:05 PM)metsakohin Kirjutas:  Viimase foto rattad on originaalid siis, kui tegu 19 tollise pöiaga, 18 tolli viitab uuematele ratastele. 
 Leegitorude kinnitusmutrid on vist erinevad teisel ja kolmandal põlvkonnal, ühel sisekeere, teisel väliskeere, või vastupidi.

Lõpu aastate  teine generatsioon kasutas kah 18" rattaid. Aga väide, et asjad muutusid mitte numbri vaid ajaga peab paika.
"Esimene" ja "teine"  olid jah välis, "kolmas" aga sisekeere.
Vasta
#13

" ... "Esimene" ja "teine"  olid jah välis, "kolmas" aga sisekeere. " 

Oot, kumbapidi siis vaadatult? Et Teise lõpuni oli leegika mutter silindri sisse keeratav, ja Kolmandast muutus tagasi konventsionaalsemaks , nö 56 stiili (leegika mutter käib silindripoolse vastuse peale) - sedapidi ?
Vasta
#14

Esimesel ja teisel Jupiteril läheb jah silindri sisse, kolmandal välja.
Planetad ja 56'ed on koguaeg peale käinud. Leegitorude pikkus muidugi vist on erinev olnud.
Vasta
#15

Aga mootorid, Jupiter-"1" vs Jupiter-2 , kas väntvõllid-kolvid-silindrid on samad või on mingisuguseid olulisi erinevusi ?
Vasta
#16

1 ja 2 jupiteri vändad olid küll omavahel vaheatavad, kuid olid erinevad. saan enda jupiter 1 ligi nädalavahetusel. ehk siis tean ka aastaarvu öelda. mul leegitorud, sumbutid ja sadul puudu täielikust komplektsusest.
Vasta
#17

Tere,  ei hakka uut teemat tegema, peaks haakuma teemaga enamvähem. Kas Iz 49, 56 ja planeta 1 ja 2 omasid sama lenksu ja lenksu kinniteid? Planeta 3 on kindlast uuema tüübi oma aga kas eelnevad olid samad?

Lp,
Timmo

Ehita, sõida, naudi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne