Jalgratta abimootorid
#1

Leidsin 1955 või 1956 välja antud kaubandusentsoklüpeediast materjale jalgratta abimootorite kohta. Loodetavasti pakuvad need tekstid kellelegi huvi.

[Pilt: 009980264b8b27.jpg]
[Pilt: 00998038013ec0.jpg]
[Pilt: 0099804550a4e9.jpg]

Asp

PS. Kui keegi teist pilti suuremalt tahab ja ise pilt.ee-sse sisse logida ei saa, siis andke märku, saadan meilile suurema versiooni sellest.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#2

Väga huvitavaid varjante tehti juba toona. Iseasi kuidas nende abimootorite töökindlusega oli. Kindlasti kohe-kohe sellised asjad jälle tulemas. Nägin juba Saksas sellist pisikest tõukeratast millel oli tagaratta asemel mootorsaanilint ja see oli tehasetoodang. Ja neid samu tõukerattaid elektrimootoriga(aku pealt) Igaljuhul huvitavaid asju on tulekul. Lihsalt huvitav tõesti et neid varjante juba pool saj. tagasi kasutati.
Vasta
#3

Aspelund - loomulikult oleksin huvitatud korraliku resolutsiooniga skaneeringust. Oman toodud 3 isendist ise Irtõshi (praktiliselt uus ja kasutamata) ja D-4 järgmist versiooni D-5-t. Esiratta kohal asuvast MDst ei ole kahjuks midagi kuulnud, ma ei ole kindel, kas neid Eestisse kaubandusvõrku jõudis (N Liidus olid piirkonnad tootjate vahel riiklikult ära jaotatud, kuigi esines ka erandeid).

Irtõshist. Nõrk koht on karburaator, mis aja jooksul laiali lagunes. Ma ei ole näinud veel ühtki heas korras säilinud isendit, ka minu kasutamata mootoril on D-4 karbuss peal. Mitte eriti hästi vastupidav kuludetail oli veel kummirull, millega vedu anti tagarattale - neid läks ikka üsna palju, kui mootorit kasutati ohtralt. Täpset reguleeringut vajas kangisüsteem - mootor sidurdati ju nii, et lükati raami keskosas asuva kangiga ühes kummirulliga tagaratta vastu.

D-4 probleeme on ma usun et siin foorumis palju räägitud Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

päriselt oli veel olemas enne d5\'t veel vahepealne versioon, mis on tunduvalt tuntum ... aga millegipärast sama markeeringuga kui see esimene - d4. erinev karter, erinev karburaator ja õhupuhastaja jne...

D4 probleemidega on minu arvates küll nii, et põhiline ja tavaliselt ka ainus probleem oli lihtsalt loll kasutaja.
Vasta
#5

D4 karteri muuutustest ei tea kahjuks midagi. Aga... 1958. aasta mais muutus D4 juures küll rida asju: karburaator, kütusepaak ning tagumise hammastarra kinnitus tagarattale. Mul on nimelt olemas D4 broshüür, mis kirjeldab vana mootorit, kuid sellele on vahele pandud lisalehed, mis kajastavad muutusi.

Ketiratta uus ja kindlasti paljudele tuntud versioon on viisnurgamustriga ning kolme kaarja pleki abil poltidega läbi kodarate tagarattale kinnitatav. Ketiratta vana (enne maid 1958) versioon on ümarnurkadega trapetsikujuliste avadega ning kinnitub tagarattale koonus-keermesmuhvide abil - pitsitatakse ta ümber tagarummu väljaulatuva äärikuosa ja läbi kodarate ei ulatu midagi. Kunagi ca 1997 nägin Türil ühe vanapapi jalgrattal sellist ketiratast tagaratta küljes, arvasin toona, et see on miski ennesõjaaegne värk.

Peaksin oma D4 raamatukese ikka vebi panema. Asi on ammu sisse skaneeritud ja tehtud ca 35 MB mahuga veebiversioon, aga nüüd tuleb leida koht, kuhu ma nii mahuka asja saan üles panna.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

samal ajal muutus ka karter. Vanem karter on äratuntav viimistlemata vormi järgi ja selle järgi, et sidurikaan ei koosne mitte kahest kokkupuutuvast ringist vaid need ringid on omavahel ühendatud \"sirge joonega\" - vaata ülemist pilti.
nn. uuem karter näeb välja samasugune kui ka d5\'l
Vasta
#7

Enamikel siinmail liikunud D4del jah peaülekande karter selline nagu Sa kirjeldad (st identne D5ga). Aga... kui vaadata minu broshüürikest, siis ei ole sellest pooltki sõna lisas, kus kirjeldatud kõik muud (sh pisi-)muutused. Kõik pildid selles on läbivalt vana tüüpi karterist.

Äkki ei muutunud karter siiski mitte mais 1958, vaid veidi hiljem? Ei taha nagu uskuda, et kirjandus seda poole sõnagagi ei kajastanud, kui ta muid muutusi kajastas põhjalikult.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

erinevus on veel ka selles, et vanadel on mootori küljes plaadike mootori andmetega, uuemal on andmed juba otse karterile valatud/löödud
Vasta
#9

Ma olen trehvanud paar korda nägema sellist jalgratast, millel pisike mootor asub esiratta kõrval (täpselt ei mäleta, aga vist paremal pool). Aga üks taoline masin, nagu kõige ülemisel pildil, on ühel minu tuttaval ja vähemalt paar aastat tagasi oli ideaalses sõidukorras, tüüp käis sellega poodi õlle järele. Mul peaks sellest vist isegi kuskil üks pilt olema.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#10

Esiratta kõrval...oled Sa kindel, et ei olnud kahel pool esiratta rummu? St mootor ei asunud esiratta rummu sees, silinder ühel pool, magneeto teisel? Kui jah, siis võis olla see ÖWA, mul on selline isend olemas, kuigi mitte komplektne.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Niipalju, kui ma mäletan, oli jahutusribidega silinder esiratta kõrval ja arvatavasti oli väntvõll ühendatud rummuga. Sinna juba tükk aega tagasi ka, kui seda nägin. Ühtegi täiskomplektset pole nägema juhtunud. Ühte nägin kunagi kuskil külapoe juures, mingi vana kasutas seda kui tavalist jalgratast (polnud vist viitsinud kasutut mootorit maha võtta), teine oli mingi roostes ront kuskil.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#12

skännisin siis sellest kaubandussõnastikust mõned (põnevamad) leheküljed sisse ja tegin üles riputamiseks pdf\'i
(need pdfid ei ole just kõige kõrgema pakkimiskvaliteedi ja resuga kuna mul kahjuks ei onud rohkem serveris ruumi)


www.hot.ee/oldmoped/mopeedid/rattad.pdf

www.hot.ee/oldmoped/mopeedid/autod.pdf
Vasta
#13

Avastasin netist ka ühe lingi, kus tegu jalgratta abimootoriga. Toodetud Inglismaal 50-ndatel.

http://www.users.globalnet.co.uk/~pattle...19.htm#003
Vasta
#14

oldmoped Kirjutas:www.hot.ee/oldmoped/mopeedid/rattad.pdf

Sellest ajakirjast selgub, et oman B-72 Orlenoki jalgratast. Raami kõveruse järgi võiks nii arvata. väljalaskeaasta oli miski 50ndad (raami peal). Kui sellist raami koos esihargiga peaks kellelgi vaja minema, siis minult saab.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#15

Mul ka üks huvitav vigur kuurinurgas seismas,mis väidetavalt on jalgratta abimootor.Kui vana omaniku jutt on õige,siis käis see mootor esikahvlile ja ketiveo abil keerutas esiratast nii mis kole.Veel kuuekümnendate aastate lõpus oli see värk toiminud,hiljem pandi mootor tavalise jalgratta pakiraamile ja sõit läks edasi.Kahjuks on sellest unikaalsest riistast alles täpselt nii palju ,kui piltidel näha on.Ainsad kirjad leidsin karbussilt,mootoril on ka number peal,aga nende järgi ei oska küll öelda ,mis loomaga on tegu .Mootor pöörleb ja tundub ,et suuremaid vigu ei ole. Kiire mõõtmine annab kubatuuriks u 120ccm.
Minu aju ehitus ei võimalda siia otse pilte panna,seepärast panen vaid aadressid ,kust neid pilte leida saab.Kui keegi oskab sellise mootori kohta midagi täpsemat öelda ,siis oleksin huvitatud!
Vasta
#16

Pildid:
http://www.album.ee/?o=208492513
http://www.album.ee/?o=208492498
http://www.album.ee/?o=208492505
http://www.album.ee/?o=208492491
Karbussi pilt on üsna kehv,tekst on järgmine: ZSCHOPAUEP MOTORENWERKE MEGA D.R.P.
J.S. RA???SSEN
mootoril numbrid 33991 C 18
Vasta
#17

See peaks olema „Zschopauer Motorenwerke J. S. Rassmussen AG\" ehk siis lihtsamalt DKW.

Pakuks, et see on 1920-ndate aastate DKW Reichsfahrmodell. Midagi sellist, nagu siin: http://www.autogallery.org.ru/k/d/22dkw14f.jpg

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#18

Sul võib õigus olla.Aga päris see ,mis pildil,ta ei ole,sest pildil on rihmaveoga ,aga mootoril on hammasratas küljes ja tundub originaal olema.Ja see taat ,kelle käest ma selle mootori sain,räägib ,et mootor käis esikahvli külge ja veeretas esiratast,et tema arvates sai sellist komplekti osta ja tavalisele rattale külge panna.Ma eip oska selle jutu peale midagi arvata.
Vasta
#19

Leidsin keldrist mootori nimega MAW mis väikese otsingu järel tundub olevat idasaksa katel aastast 1957
mõned postrid sellest:
http://www.ostmotorrad.de/andere/maw/webeplakat.php
sama sait sisaldab ka muud infot asja kohta.

Kas siin on veel kedagi kes omab seda marki mootorit?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#20

Nägin sel kevadael \"Unicmoto\" laadal müügil sellist. Hind oli 1500.-. Omanik ütles, et sai selle kätte 100 krooniga! Panen ka pildi üles. Parandagu mind keegi kui tegemist pole MAWiga!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne