Kardaani remont.[Lahendus]
#1

Mõnda aega autol kohaltminnes kardaan kolises. Uurides seda asja, siis selgus kardaani vahepuki kumm on puruks ja tugilaager krudises. 
Võtsin siis kardaani alt lahti, aga kuna kardaani nuut keskel oli koledasti kinni roostetanud, siis alguses ei saanud seda kuidagi lahti. Tegin siis nii, et panin kardaani nuudis hoidvale poldile midagi vahele ja keerasin ta pingealla. Samal ajal siis hoidsin kardaani õhus ja kopsisin vaiokselt vastu neid kolme kõrva, mis kinnituvad leevendisse. Kardaan tuli lõpuks lahti ja selgus et kardaani rist on kinni. Kohalikust agropoest sai õige mõõduga risti. Panin kõik kokku tagasi ja kuni kiiruseni 70 on kõik korras. 70-90 on kole vibra ja sealt edasi kaob ära jälle. 
Kas panin kardaani äkki valesse nuuti?  Keegi kuskil rääkis, et aitab kui kardaan tagareduktori külles 180 kraadi ringi keerata? 
Äkki ikka lahti löömisega lõi kardaani kõrvad ära? 
[Pilt: 01100995637544a.jpg]

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

Kui Sa näitaksid kardaani pilti kogu pikkuses, siis saaks midagi ennustada. praegast aga ei näe esimest risti, kas see jookseb teistega ühes joones

Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45
Vasta
#3

Keskele ikka tegid märgid peale enne lahtikoukimist ja pärast panid samasse kohta tagasi?

[Pilt: stodl3.jpg]

Kardaane tasakaalustatakse ju täies pikkuses.
Kui ei, siis on viga teada. Lahenduseks kas uuesti balanseerida või sinu puhul vist romulast järgmine kardaan, mida pole pekki keeratud. Ehk.

Samuti ei saanud aru, kas krudisev vahelaager ja purunenud pukk läksid vahetusse või samamoodi tagasi?

P.S. See, kes rääkis, et kui tagadifri küljes kardaani liigutada ja siis midagi muutub, las joob trahvo taga oma karuõlut edasi...Smile
Vasta
#4

Tegin ennem lahti ära ja siis mõtlesin.  Kui aga seda kardaani vaadata, siis mõlemad ristid on tagumise osa külles. Nuut ja vahepukk on väiksema osa külles ja nuudi ots läheb esimese risti sisse. Raske selgitada kui õigeid sõnu ei tea. Ühesõnaga see polt, mis kardaane koos hoiab, seda keerad risti vahelt.

Kuna õiget pukki pole saada, siis läks transiti oma. Ainus erinevus vaatlusel on kinnituste auguvahe.

[Pilt: 0110068359c9e55.jpg]
[Pilt: 0110068357f9232.jpg]
Siin pildil on natuke juba näha kus nuut on. See siis tagumise kardaanipoole esimene ots.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#5

Kordan ikka küsimust: Kas kardaaniristid on kõik täpselt oma tsentitega ühes liinis? tundub et sul on 3 ristiga kardaan, siis kõigil 3 el peab niidiga kontrolliides läbima risti nõelte osa tsentrit.  Kui ei, siis tuleb nuutidest lahutada ja koostada 180 kraadi pöördega ja uuesti kontrollida.  Pilt 2 ristiga kardaanist.  Kummi luti all asuvad nuudid.

[Pilt: 582d40367f005a846e54fc353a6be1c9.jpg]

Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45
Vasta
#6

Ma ei saa aru mis tähendeb tsentritega? Kas risti saab kudiagi teistpidi ka panna?

Võtsin vahepeal naljapärast kardaani alt ära ja selgus et nuudil on märk peal. 
[Pilt: 011010011300e24.jpg]
Nagu näha siis mõlemad kardaani risti silmad on tagumise osa külles ja neid ei saa keerata.
[Pilt: 011010011551673.jpg]
[Pilt: 0110100111d8b47.jpg]
[Pilt: 0110100109a1821.jpg]

Ühesõnaga läks palju paremaks, aga nii hea kui ennem oli ikkagi vist pole. Maanteel on tunda viiendaga umbes 2000-2400 rpm vahel. Ennem ja peale on vaikne.

Kui keegi selle ristide keeramise asja ära selgitaks siis võiks veel proovida, aga muidu võib rahule jääda. Maanteekiirusel sõidan vähe.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#7

(10-06-2016, 12:57 PM)Killer666 Kirjutas:  Ma ei saa aru mis tähendeb tsentritega? Kas risti saab kudiagi teistpidi ka panna?

Paljusid kardaane saab panna suvalises asendis nuuti. Kui panna varasemast erinevas asendis kokku, siis suure tõenäoususega (aga mitte alati!!!) tekib vibratsioon. Kuna Sinu juhtuil kardaani pikinuudist valesti panna ei saa, siis see langeb ära. Küll saad panna kolmes erinevas asendis leevendi külge. Kuigi teoorias peaks leevendi olema tasakaalus, siis olles mõnda aega auto all pöörlenud, võivad nad olla koostöös kardaaniga midagi paigast nihutanud.

Proovi erinevates asendistes leevendi külge keerata - kas muutub midagi?

Sõltuvalt konkreetse kardaanikõrva valudefektide hulgast on võimalik, et ka kerge kopsimisega oled kõrva paigast löönud ja nüüd jääb muhv pinge alla...
Vasta
#8

Esimeselt pildilt on näha veidi, et need taskaalu plekid on päris massiivsed. Arvan et võib rahule jääda, ilmselt siis kummileevendisse mineva kõrva veidi kõveraks saanud.  

Pole midagi targemat teha
Vasta
#9

(10-06-2016, 13:10 PM)Killer666 Kirjutas:  ...
ilmselt siis kummileevendisse mineva kõrva veidi kõveraks saanud.  

Kui kardaani ots läheb leevendi avas tihkelt võllile, siis võiks paigast kõrva suuta tuvastada ja kerge mõjutamisega ehk hälbe kõrvaldada Rolleyes
Vasta
#10

See leevendi kolmhark tuleb samamoodi vanasse asendisse tagasi panna! Kui ei märkinud siis nüüd katsetad. Üks variant on ju veel Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

žigullidel  jookseb ka kummileevendi sees olev kontreeritud mutter lahti, ja kui lahtise mutriga on palju sõidetud, siisloksutab nuudid võllil ja leevendi kolmnurgas laiemaks ja see mutter jääbki lahti jooksma, sealt kah vibra tulemas. (mutter kinni ja keevisega punkt peale)  või paned uued jupid.

Ps. Meeldetuletuseks, et VAZ kardaaniristidele on olemas ka remontmõõdus kausi stopperseibe (paksemaid, kui rist jääb loksuma).

Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45
Vasta
#12

Võibolla panid kahvlid 180 kraadi teisiti. Saab ju kahvleid kahes eri asendis kokku panna. See loeb tasakaalule.
Vasta
#13

Tsitaat:Kardaan tuli lõpuks lahti ja selgus et kardaani rist on kinni. Kohalikust agropoest sai õige mõõduga risti.
Oled kindel, et uue risti mõõdud sobivad? Kas rist kausside vahel ei loksu? Äkki peaks stopperrõngaste alla ühepaksused peiliplekist seibid mahtuma või nagu ühest eelnevast soovitusest paksemad stopperrõngad. Stopperrõnga sooned roostest puhtaks! Muidugi üks eelnev soovitus keerata 180 kraadi juba koostatud üht või teist kardaani harki uuel koostamisel. Mitte mõlemaid korraga ja vahepeal proovida. Kriidiga märkimisest oleks ajutiselt kasu praeguse algseisu vahepealsel tuvastamisel.
Ah-jaa, palju loksub tagasilla vedav võll külgsuunas, samuti käigukasti väljuv võll?

Инвалид информационной воины.
Vasta
#14

Üks pisuke õpetlik video , sellest, miks kardaanid vibravad kui nad valesti koostatud, või nurgad valed. Mida suuremad nurgad seda hullem.


Vasta
#15

(11-06-2016, 11:21 AM)hulgus Kirjutas:  Üks pisuke õpetlik video , sellest, miks kardaanid vibravad kui nad valesti koostatud, või nurgad valed. Mida suuremad nurgad seda hullem.

Väga hea video!
Vasta
#16

Kui ma õieti mäletan siis ziguli kardaan võis viskuda 0,1mm.,niiet kell peale.
Vasta
#17

Ehk on hoopis, suure remondi käigus, mõni rehvi tasakaal jee tõmmanud.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#18

(10-06-2016, 14:41 PM)reljo86 Kirjutas:  Võibolla panid kahvlid 180 kraadi teisiti. Saab ju kahvleid kahes eri asendis kokku panna. See loeb tasakaalule.

See on ka täitsa võimalik.  Ei tea ainult, kas neid kausse annab nii veel välja lüüa, et viga ei saa. Teoorias pole nad pikalt seisnud. 

Pole midagi targemat teha
Vasta
#19

(11-06-2016, 23:26 PM)Killer666 Kirjutas:  
(10-06-2016, 14:41 PM)reljo86 Kirjutas:  Võibolla panid kahvlid 180 kraadi teisiti. Saab ju kahvleid kahes eri asendis kokku panna. See loeb tasakaalule.

See on ka täitsa võimalik.  Ei tea ainult, kas neid kausse annab nii veel välja lüüa, et viga ei saa. Teoorias pole nad pikalt seisnud. 

Tuleb treida torn mille diameeter on 0,2mm.vähem kui kausil.Tornil peaks olema keskel ühik,et kannaks kausi ääre peal.
Vasta
#20

(12-06-2016, 10:51 AM)_rein_ Kirjutas:  
(11-06-2016, 23:26 PM)Killer666 Kirjutas:  
(10-06-2016, 14:41 PM)reljo86 Kirjutas:  Võibolla panid kahvlid 180 kraadi teisiti. Saab ju kahvleid kahes eri asendis kokku panna. See loeb tasakaalule.

See on ka täitsa võimalik.  Ei tea ainult, kas neid kausse annab nii veel välja lüüa, et viga ei saa. Teoorias pole nad pikalt seisnud. 

Tuleb treida torn mille diameeter on 0,2mm.vähem kui kausil.Tornil peaks olema keskel ühik,et kannaks kausi ääre peal.
... ja kui tuttavat treialit ei ole, siis kasutad oma aja ära elanud padrunvõtmeid. Mul siin üks karbitäis hiinakaid, mis algusest peale pole muuks sobinud, kui puksideks. Mõõdud pole küll kümnendiku pealt õiged, aga 16mm roolikardaani sai just lahti ja kokku kah.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne