palju on moskvits 2138 tehdud
#1

mul süke küssa kui palju on ültse tehases moskvits 2138 välja tulnud mul endal on üks oleks huvitav teada palju on neid tehti ja kellel siin foorumis on moskvits 2138 Smile
Vasta
#2

tutt Kirjutas:kellel siin foorumis on moskvits 2138
\'\'13piisab\'\' tuttaval olla 2138 Export,kuskilt on meelde jäänud....
Vasta
#3

Hõljuk Kirjutas:\"13piisab\" tuttaval olla 2138 Export,kuskilt on meelde jäänud...
jep, julgen väita, et toodetud on VÄHEMALT üksSmile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

palju muidu selle hinnaklass võiks olla Smile
















ps: vapandust et teemast nati eemale lähen

Vasta
#5

Toodetud on neid natuke rohkem kui üks, aga täpselt küll ei tea. Toodeti neid ju sama kaua kui 2140, s.t. 1976-1987. Igatahes oli 2140-neid tunduvalt rohkem kui 2138-t. Ilmselt piiras 2140 arvu Ufaa mootoritehase jõudlus, s.t. vana tüüpi mootorid said need Mossed millele uusi ei jätkunud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#6

Oled mõnda plastnurkadega stangedega, ilma esimeste komnurkakendeta jne (ühesõnaga siis sellise kerega, millega viimased 2140-d olid) 2138-t näinud?
Vasta
#7

pppp Kirjutas:Oled mõnda plastnurkadega stangedega, ilma esimeste komnurkakendeta jne (ühesõnaga siis sellise kerega, millega viimased 2140-d olid) 2138-t näinud?
Ei oska öelda, kas olen näinud. Välimuselt neil ju vahet ei tee, ei olnud kõigil ka töömahule viitavat silti esitiival. Igalpool kirjanduses ja internetist, kus juttu 2140 ja 2138-st, väidetakse et mõlemat toodeti sama kaua, s.t. 1986 või 87 või 89 või koguni 94 aastani, olenevalt allikast.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#8

Tsitaat:Välimuselt neil ju vahet ei tee

Jah, paigal seistes küll mitteWink

Mul on selline kahtlane tunne, et need 408 mootorid kadusid koos nende samade siltidega esitiival. Tuli välja deforsseeritud variant 412 mootorist jne.

Huvitav, mis aastani Izhevskis 408-t tehti (ei leia kuskilt infi selle kohta...)?
Vasta
#9

pppp Kirjutas:Huvitav, mis aastani Izhevskis 408-t tehti (ei leia kuskilt infi selle kohta...?)
Ei leia jah. Tundub, et neid tehti kuni 412 toomise alguseni seal. Võib-olla tootmisliin ei võimaldanud teha erinevate mootoritega autosid.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#10

408 tehti minuteada 1975 aastani. Ja eks siis selle järel tuligi 2138, mille järel omakorda deforsseeritud 412. 2138 pole ju oma olemuselt midagi muud, kui 2140 kere 408 mootoriga. Tõsi küll, käigukast siiski natuke 2140 omast erineb, masinal on ka nt. radiaatori ribikatik, mida 2140-l minu teada ei kasutatud (küll aga varasematel 412-l). Kere on 408-l, 412-l ja 2140-l ju niikuinii täpselt sama, vahe on vaid mõningates välistes nüanssides, nagu nt. tiibade kuju ja uste linkide asetus.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#11

Igaljuhul 74.aastal juba tehti 412,eest kroomvõrega,jne.
Vasta
#12

tutt Kirjutas:mul süke küssa kui palju on ültse tehases moskvits 2138 välja tulnud mul endal on üks oleks huvitav teada palju on neid tehti ja kellel siin foorumis on moskvits 2138 Smile

endal üks aastast 1976 ja lävbisõiduga ca 100 000 aga praegu olude sunnil väljas. Viimati sõitsin eelmisel suvel aga ülevaatusel käis vist kuskil 10 a tagasi. Plaani müüa aga pole.
Vasta
#13

Ma sain ka omale moskvich 2138.
Sorry et teemast kõrvale väheke kaldusin!
Vasta
#14

kas su 2138 pilte ka on w
Vasta
#15

Kaevasin ühe vana teema üles.
Haruldane oli  juba M 408 aastaist 74-75 võrreldes varasemate aastatega.
Mudel 2138 oli  "uute" mossede 2140 meres nende hiilgeajal juba haruldus. Spekuleerin, et neid võis Eestis olla umbes samapalju, kui omal ajal invaliidikärusid SZD. Julgen välja pakkuda laias laastus suhet 2138/2140  1/ 300-400 isendi kohta ja arvan, et eriti ei eksi.Tuli neid tehasest vast ainult mudeli tootmise algusajal 76-77-(???)78-(???)79. Kindlalt mitte peale 80.-ndat, plastnurkadega 2140 ajastust ei maksa neid hoopiski otsida.
Äratuntavad nad tänavapildis olid vaid nendele omasele 408-liku hääle ja kiirendamisel kiunuva käigukasti (eriti I käik) järgi ning embleemide järgi, kui silm juhuslikult peale jäi.
Ei ole siinmail eales kohanud universaali 2136, veel enam vaevalt Eestisse üldse jõudis mõni 408 mootoriga kaubik 2733, vast ainult mõni 2734 keset tuhandeid Iževski "pirukaid".
Tänaseks on juba valdav osa nendest vähestestki 2138 -test juba jäätmekäitlusse rännanud.

Siinkohal üleskutse või väljakutse fotograafidest foorumlastele!
Ahtake lootus, kuid kui keegi teist teab veel kuskil olema korralikku stiilipuhast või  vedelemas kas või romut 2138-t. Minu sooviks oleks saada pildid selle masina tagaembleemist "1360" ja tiivaembleemist "Moskvich 1360", kuna koostan asjaarmastajana sarnaste detailide erinevuste võrdlust, siinkohal siis nende embleemide erinevust versus 2140 samade detailidega pildis.
Samas võiks olla jäädvustus ka mootoriruumist.
Vasta
#16

paar kuud tagasi oli mosseliigas 2138 müügil. Nähes asukohana Sakut ning uurides numbrit selgus, et tegemist on teema alguses mainitud "mu tuttava" masinaga. Kahjuks ei leidnud see eksemplar huvilist (keret enam suurt ei olnud) ning praeguseks on ta metallina (v.a. mootor) läinud taaskasutusse.
helistasin muide just tuttavale - ning tema teadis, et 2138 toodeti ca 600tk. Tema kulgur oli eksportvariant - ingliskeelsete näidikutega.

terv,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#17

Millegipärast arvan.et seda palju neid täpselt tehti ei saa keegi kunagi teada.Võib olla vaid tehas teab.Aga usutavalt oli neid kindlasti rohkem kui 600 tk.
Flanagan
Vasta
#18

Netis kolades sattusin artiklile, mis räägib mudelitest 2138 /2140 Käristasin sealt ühe huvipakkuva lõigu:

Двигатель М-408 уже в середине 70-х считался устаревшим и маломощным (50 л.с.), что не обеспечивало достаточных динамических качеств. Поэтому в 1982 году его производство на АЗЛК было свёрнуто и комплектация таким двигателем автомобилей «Москвич» M-2138 прекращена, впрочем, универсал М-2136 серийно и не выпускали, лишь в 1976 году был изготовлен единственный опытный экземпляр.

Niisiis mudelit 2136 taga ajada ei maksa, kuna teda ei toodetudki. Arvatavasti ei toodetud ka 408 mootoriga "tordikärusid" M-2733. Isegi see on pime juhus, kui kusagil veel on olemas sedaankerega mudel 2138.
Vasta
#19

See artikkel oli venekeelses Wikipedias?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne