Postitused: 3,544
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
26-03-2004, 18:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-03-2004, 18:35 PM ja muutjaks oli
13piisab.)
Hõljuk Kirjutas:\"13piisab\" tuttaval olla 2138 Export,kuskilt on meelde jäänud...
jep, julgen väita, et toodetud on VÄHEMALT üks
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
Toodetud on neid natuke rohkem kui üks, aga täpselt küll ei tea. Toodeti neid ju sama kaua kui 2140, s.t. 1976-1987. Igatahes oli 2140-neid tunduvalt rohkem kui 2138-t. Ilmselt piiras 2140 arvu Ufaa mootoritehase jõudlus, s.t. vana tüüpi mootorid said need Mossed millele uusi ei jätkunud.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 2,217
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
Oled mõnda plastnurkadega stangedega, ilma esimeste komnurkakendeta jne (ühesõnaga siis sellise kerega, millega viimased 2140-d olid) 2138-t näinud?
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
pppp Kirjutas:Oled mõnda plastnurkadega stangedega, ilma esimeste komnurkakendeta jne (ühesõnaga siis sellise kerega, millega viimased 2140-d olid) 2138-t näinud?
Ei oska öelda, kas olen näinud. Välimuselt neil ju vahet ei tee, ei olnud kõigil ka töömahule viitavat silti esitiival. Igalpool kirjanduses ja internetist, kus juttu 2140 ja 2138-st, väidetakse et mõlemat toodeti sama kaua, s.t. 1986 või 87 või 89 või koguni 94 aastani, olenevalt allikast.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
pppp Kirjutas:Huvitav, mis aastani Izhevskis 408-t tehti (ei leia kuskilt infi selle kohta...?)
Ei leia jah. Tundub, et neid tehti kuni 412 toomise alguseni seal. Võib-olla tootmisliin ei võimaldanud teha erinevate mootoritega autosid.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 1,189
Teemad: 22
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
06-04-2004, 01:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-04-2004, 01:31 AM ja muutjaks oli
Mossemees.)
408 tehti minuteada 1975 aastani. Ja eks siis selle järel tuligi 2138, mille järel omakorda deforsseeritud 412. 2138 pole ju oma olemuselt midagi muud, kui 2140 kere 408 mootoriga. Tõsi küll, käigukast siiski natuke 2140 omast erineb, masinal on ka nt. radiaatori ribikatik, mida 2140-l minu teada ei kasutatud (küll aga varasematel 412-l). Kere on 408-l, 412-l ja 2140-l ju niikuinii täpselt sama, vahe on vaid mõningates välistes nüanssides, nagu nt. tiibade kuju ja uste linkide asetus.
Puruks ja pool pööret tagasi!
Postitused: 745
Teemad: 44
Liitus: Sep 2003
Maine:
5
Igaljuhul 74.aastal juba tehti 412,eest kroomvõrega,jne.
Ma sain ka omale moskvich 2138.
Sorry et teemast kõrvale väheke kaldusin!
Postitused: 106
Teemad: 35
Liitus: Dec 2003
Maine:
0
kas su 2138 pilte ka on w
Postitused: 748
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
Kaevasin ühe vana teema üles.
Haruldane oli juba M 408 aastaist 74-75 võrreldes varasemate aastatega.
Mudel 2138 oli "uute" mossede 2140 meres nende hiilgeajal juba haruldus. Spekuleerin, et neid võis Eestis olla umbes samapalju, kui omal ajal invaliidikärusid SZD. Julgen välja pakkuda laias laastus suhet 2138/2140 1/ 300-400 isendi kohta ja arvan, et eriti ei eksi.Tuli neid tehasest vast ainult mudeli tootmise algusajal 76-77-(???)78-(???)79. Kindlalt mitte peale 80.-ndat, plastnurkadega 2140 ajastust ei maksa neid hoopiski otsida.
Äratuntavad nad tänavapildis olid vaid nendele omasele 408-liku hääle ja kiirendamisel kiunuva käigukasti (eriti I käik) järgi ning embleemide järgi, kui silm juhuslikult peale jäi.
Ei ole siinmail eales kohanud universaali 2136, veel enam vaevalt Eestisse üldse jõudis mõni 408 mootoriga kaubik 2733, vast ainult mõni 2734 keset tuhandeid Iževski "pirukaid".
Tänaseks on juba valdav osa nendest vähestestki 2138 -test juba jäätmekäitlusse rännanud.
Siinkohal üleskutse või väljakutse fotograafidest foorumlastele!
Ahtake lootus, kuid kui keegi teist teab veel kuskil olema korralikku stiilipuhast või vedelemas kas või romut 2138-t. Minu sooviks oleks saada pildid selle masina tagaembleemist "1360" ja tiivaembleemist "Moskvich 1360", kuna koostan asjaarmastajana sarnaste detailide erinevuste võrdlust, siinkohal siis nende embleemide erinevust versus 2140 samade detailidega pildis.
Samas võiks olla jäädvustus ka mootoriruumist.
Postitused: 3,544
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
paar kuud tagasi oli mosseliigas 2138 müügil. Nähes asukohana Sakut ning uurides numbrit selgus, et tegemist on teema alguses mainitud "mu tuttava" masinaga. Kahjuks ei leidnud see eksemplar huvilist (keret enam suurt ei olnud) ning praeguseks on ta metallina (v.a. mootor) läinud taaskasutusse.
helistasin muide just tuttavale - ning tema teadis, et 2138 toodeti ca 600tk. Tema kulgur oli eksportvariant - ingliskeelsete näidikutega.
terv,
Teet
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 375
Teemad: 16
Liitus: Dec 2002
Maine:
0
Millegipärast arvan.et seda palju neid täpselt tehti ei saa keegi kunagi teada.Võib olla vaid tehas teab.Aga usutavalt oli neid kindlasti rohkem kui 600 tk.
Flanagan
Postitused: 748
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
Netis kolades sattusin artiklile, mis räägib mudelitest 2138 /2140 Käristasin sealt ühe huvipakkuva lõigu:
Двигатель М-408 уже в середине 70-х считался устаревшим и маломощным (50 л.с.), что не обеспечивало достаточных динамических качеств. Поэтому в 1982 году его производство на АЗЛК было свёрнуто и комплектация таким двигателем автомобилей «Москвич» M-2138 прекращена, впрочем, универсал М-2136 серийно и не выпускали, лишь в 1976 году был изготовлен единственный опытный экземпляр.
Niisiis mudelit 2136 taga ajada ei maksa, kuna teda ei toodetudki. Arvatavasti ei toodetud ka 408 mootoriga "tordikärusid" M-2733. Isegi see on pime juhus, kui kusagil veel on olemas sedaankerega mudel 2138.