Projekt: RS 09/T-16 ja muud sašiid
#1

Et tasakaalustada olukorda kus võib tekkida ekslikult mulje et Luik on nüüd jäädavalt raskema tehnika hüljanud ja jalgrataste juurde pöördunud, teen teema natuke raskemast rauast.  Mingi aeg lohistasin siis ülapool mainitud isendi koju... Küsite miks?  Vaat sellel ei oska vist isegi vasta.  Võibolla karmavõlg, sain neid omalajal müüdud, ostetud ja ka vanarauda viidud koos muu sotsialismi saastaga ikka omajagu. See isend on aga seisnud praktiliselt 90ndate keskpaigast saadik sama koha peal ning viimased 3-4aastat on minugi silma riivanud, seega lõin käed ja siin see nüüd ongi. Eriti nukras seisus masin millele juba ammu pole keegi elulootust andnud.  

Mootorit pole seni veel näinud, lubati vaadata ehk leidud mingi mõtteline osa orginaal mootorist. Vist oli kahene, ei teagi hetkel. Käigukast käib ringi..natukene.  Toungue    Rattad läbi nagu suurem osa masinast. 
Nüüd ongi mõttekoht, kas keegi pakub mulle komplektset RS 09 mootorit (on neil kinnituse poolepealt mingi vahe ka kas kahene või neljane)   või siis võtan riiulist mõne väiksema diisli ja asi tahe.   

RS 09 raamatu lappasin kiirelt läbi ja oma üllatuseks ei leidnud tabelit käigukastis kasutatavate laagrite kohta... Hea oleks koos tabeliga minna ja tellida uus jooks laagreid ja tihendeid ära, kuid tuleb vist ikkagi enne vaadata mis karul kõhus.



Kuna niidetavaid platse tuleb aga juurde siis muruniidukiga annab ikka nühkida neid, siinkohal Rs09 oleks omal kohal. Ette põhja alla üks kolme teraga hooldusniiduk, madala mustriga mururehvid ja voilaa.  

[Pilt: 20160625_122843.jpg]

[Pilt: 20160625_122857.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

(08-07-2016, 19:06 PM)mlsluik Kirjutas:  ...

Kuna niidetavaid platse tuleb aga juurde siis muruniidukiga annab ikka nühkida neid siis siinkohal Rs09 oleks omal kohal. Ette põhja alla üks kolme teraga hooldusniiduk, madala mustriga mururehvid ja voilaa.
...
Hakkab looma. Jälgin huviga Cool
Vasta
#3

Need riiulid on ägedad, kust kõike lihtsalt võtta saab Smile no nii näiteks: väikseid diiselmootoreid ja asju Smile
Aga edu sakslasega, tegevust peaks pikaks ajaks jaguma jälle Big Grin
Vasta
#4

Oot, oot. Ma loll linnainime. Kas nüüd niidetakse muru traktoriga? Vanasti tehti muruniitjaid Mersudest.  Toungue
Aga edu igastahes uuenduste teel.
Vasta
#5

Mina ka hoian ühel sakslasel silma peal, ehk saab mingi hetk kodujuurde lohistatud...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#6

(10-07-2016, 21:13 PM)saarrand Kirjutas:  Mina ka hoian ühel sakslasel silma peal, ehk saab mingi hetk kodujuurde lohistatud...

Kuramus, kahtlusi ei ole ole aga kõhklused on need mis magada ei lase...   Seon koera traktori külge ja panen valve püsti...  Big Grin Wink Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7

Sel masinal ju käigukast aeglane, ülekanded vinguvad, pöörderaadius kehva......Fortschritt RS09 GT 122'l  võiks olla ikka originaal ja soovitatavalt V2 mootor, siis on vähemalt peale uhke nime ka hääle poolest klassika.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#8

(10-07-2016, 23:50 PM)hannest Kirjutas:  Sel masinal ju käigukast aeglane, ülekanded vinguvad, pöörderaadius kehva......Fortschritt RS09 GT 122'l  võiks olla ikka originaal ja soovitatavalt V2 mootor, siis on vähemalt peale uhke nime ka hääle poolest klassika.

Vaidlen nüüd natukene vastu. 

Käigukast  aeglane - Käigukast on küll aeglasem, kui värskematel Vene masinatel ja mis sealtpoolt veel tuli ja oi-oi kui aeglane veel, kui aeglusti ka veel sisse lülitada, samas neljanda käigu ja kiirendiga liigub küll. Smile Lisaks on ka pöördeid RS09'l rohkem, kui teistel selle aja traktoritel, mis endal hetkel pähe tuleb (3000rpm), kuigi jah, harjumuse järgi taha alati nii palju pöördeid anda, kui mootor tegelikult kenasti välja veaks ning sellega koos ka kiirust arendaks. Kui õigesti mäletan, siis oli kiiruse lagi paberite järgi ligi 15 km/h. Trassi peal sellise kiirusega tiksuda väga ei viitsi, aga kui otseselt teede peale asja pole, siis piisab küll.

Ülekanded vinguvad - selle vastu ei saa, teevad tõesti omajagu häält. Mõned kasutavad vedelamat õli käigukastis, et väidetavalt õlitab paremini kõrgemal asuvaid hammasrattaid ja olevat ka natukene vaiksem.

Pöörderaadius kehva - see oli tegelikult punkt, mis üldse kirjutama ajendas. Kui teiste masinatega pean õue peal nikerdama, et ümber pöörata, siis RS09'ga lihtsalt teen sama platsi peal ringe. Tagantjärgi mõeldes... keegi on vist pöörde piirajad esisilla juurest eest ära painutanud. Igatahes pöörderaadius tõmbab alati suunurgad kõrvuni, kui kusagil ringi keeramiseks läheb ja pöörderaadius meenub. Big Grin

Teemaalgatajale, et kui mõne teise mootori peale välja lähed, siis tasub arvestada eelmainit mootori pööretega. Kui panna näiteks põka mootor peale, jäävad pöörded aeglaseks ning ka kõik toimetused/liikumised, mida mootori pöörded mõjutavad.

Raamatu ja laagrite kohapealt, et kui mul meeles püsib, siis mul peaks RS09 detailide kataloog olemas olema, aga enne ülejärgmist nädalavahetust sellele pilku peale visata ei saa. Vajadusel saan sealt edaspidi mõne lehe sisse skanneerida.

Aga projekti kallal - jõudu! Smile
Vasta
#9

Ma küll seal vastuvaidlemise tunnuseid ei näinud. Pigem oli ksf oli kõigi punktidega pigem nõus.  Smile

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#10

Jälgin huviga, kuna endalgi üks. Panen siia lingi piltidega kataloogist käigukasti osast, ehk on abi:  RS kataloog
Vasta
#11

(10-07-2016, 22:36 PM)mlsluik Kirjutas:  
(10-07-2016, 21:13 PM)saarrand Kirjutas:  Mina ka hoian ühel sakslasel silma peal, ehk saab mingi hetk kodujuurde lohistatud...

Kuramus, kahtlusi ei ole ole aga kõhklused on need mis magada ei lase...   Seon koera traktori külge ja panen valve püsti...  Big Grin Wink Big Grin

No worries, sinu oma veel ei ihka, aga Tartu lähedal tõepoolest ka minu huviorbiidis olev isend asub...  Rolleyes  Big Grin

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#12

Vahepeal selle RS'i (ei tea kas RallySport? ) juurest suurt miskit toimunud nagu polegi, täna tõin ära siis ülejäänud soolikad ja elundid mis eelmine kord maha jäid. 

Mootor nagu ikka, võeti lahti saalekolksu pärast.... ja sinnapaika see jäigi. Silindreid, hülsse ja plokikaasi mitme mootori jagu... kellel vaja siis olen nõus loobuma, orginaal mootorit arvatavasti peale ei pane. Eks homme teen paar paremat pilti pakutavast kaubast.


Kast oli üllatavalt heas seisuskorras, igati tugev. 

[Pilt: DSC_0104.JPG]
[Pilt: DSC_0103.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13

Mis funktsiooni need propaani balloonid sellel põkal täitsid?
Vasta
#14

(14-07-2016, 00:26 AM)AsTroSS Kirjutas:  Mis funktsiooni need propaani balloonid sellel põkal täitsid?

Es tie, sakste wärk ju, liikuv Gaskammer vielleicht?  ....     
Kui nii siis juba tollal käis süsteem veene gaasu päält...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

Kuna "paljuvihatud" vito teemas käis korra läbi ka üks vana rooma aegne T-16, siis panen näiteks siia teemasse Toomase palvel sellest paar pilti. Ülejäänud võivad edasi kerida...  Big Grin

Nagu juba mainisin siis pole õrna mis sellega peale hakata, aga maru vahva näeb välja. Tagumised rattad olid täiesti ribadeks, ostsin mingi iseehitatud aiatraktori mille alt sain korralikumad ja õhku pidavad rattad. 
Üldiselt see T16 käivitub starterist ja sõidab, hüdraulika toimib ja edasine saatus on lahtine. Oli mõnda aega seisnud, käigud ei tahtnud sisse minna. Lasin kastist õli ja vee välja ning pesin diisliga läbi ning uus õli sisse, peale seda sai juba mõned käigud sisse ja üldiselt sõidab kenasti. Raam on lühemaks lõigatud kunagi. Eetripumpa peal pole, käivutub ilma selleta. Zilli starter on peale aretatud. Paar ideed muidu on aga õnneks või kahjuks pole hetkel selleks üldse aega. Teise talu juures on täpselt paras kuur tühi kuhu see jupp traktorit kenasti sisse mahtus, seega seisab kuivas kohas nüüd ja ootab kui mõtted selginevad.  Üks asi tuli proovisõidul välja küll, see oli nimelt õli. Eks peale käigukasti õli lisamist hakkas simmeri vahelt õli siduri kotta lekkima, ehk enne tööle asumist tuleb mootor korra maha võtta ja uus tihend paigaldada.  
Aga nüüd Talupojale lubatud pildid:

[Pilt: 011213657976cac.jpg]
[Pilt: 0112136581869c7.jpg]
[Pilt: 0112136587c129c.jpg]
[Pilt: 0112136589b8852.jpg]
[Pilt: 011213659111255.jpg]
[Pilt: 011213659399e51.jpg]
[Pilt: 011213659722b81.jpg]
[Pilt: 011213659578934.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#16

Õhtust!

Tänud heade piltide eest!

No on nagu on. Käepäraste osadega on seda traktorit lapitud. Tänu sellele on asi veel toimimas.
Tundub sedaviisi olema,et eelmisel omanikul on piisavalt olnud DT-54 küttefiltreid. Big Grin  Kopsik pikemaks tehtud originaalist.
Õhupuhastaja paistaks nagu RS-oma olevat. Haakeraud juba viimase otsa T-16 oma. Esisild ka. Dünamo ka aretus millegi teise pealt. Iste ka sakslane. Gaasihoovastik roolisamba külge aretatud. Karteri punn ka selline mis soodustab õli väljumist kogu süsteemist. Big Grin  Vähemalt ei tohiks mootor roostes olla.
Kui sa nüüd haamrit näed siis haara kohe pihku ja peksa roolirattalt see keskmine jubedus minema,kohe tuleb originaal välja. Ennem muidugi katsu kodarate pealt õige kauguse pealt rauasaega ring peale teha,muidu lõhud rooli liiga ära. Kõik otsivad originull rooliratast,selle asemel võiks haamri kätte võtta ja natike kolkida...  No mis ma siin ikka õpetan. Big Grin

T.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne