Skoda mootor sapakale + mosse kõrgemaks tõstmine
#1

ma kuulsin sellist asja et sapakale läheb peale mingi škoda õhkjahutusega mootor.et sapperi käigukast pidi isegi otse otsa istuma.kui keegi on midagi sellisest asjast kuulnud siis võix nati abi ja juhatust anda.
a veel et mis amorte õnnestux 2140 alla panna,et rattad koopast välja saax.mõtlen siin mingeid bilsteine vms.
Vasta
#2

Tuttaval oli Skoda mootoriga ZAZ 965 ehk \'\'Muhk\'\',aga ei tea,kui palju ümberehitusi seal teha oli vaja.Mosseliigas sõitjad kasutavad oma autodel suures osas Bilsteine,taha võib panna näiteks KYB gaasikad.

PS:Teema pealkiri tuleb ära muuta!
Vasta
#3

> mis amorte õnnestux 2140 alla panna,et rattad koopast
> välja saax.

Amortisaator ehk slängis amort ei tegele auto vedrustuses muuga kui õõtsumise vaibutamisega ehk siis töötab pidurina nii üles kui ka alla vetrumisel (nn kahepoolne amortisaator). Vaid MacPherson süsteemis on amortisaatoril ka muu (passiivne) roll vedrustuse elemendina, kuid 2140-l teatavasti ei kasutatud MacPherson süsteemi.

Ehk - ükskõik millise amortisaatori Sa alla paned või jätad nad üldse paigaldamata, ratta asukoht koopa (ja ka ülejäänud kere) suhtes ei muutu karvavõrdki Smile Küll aga sõltuvad sellest sõiduomadused. (Kunagi sai naljapärast proovitud, kuidas on Ziguli 06ga sõita ilma tagaamortideta... mõnus tunne oli Wink )

Ratta asukoha muutmiseks kere suhtes pead Sa muutma ikkagi kas õõtshoobi, vedrusid ja/või nende kinnitusi. Ja loomulikult tuleb kõikide selliste ümberehituste käigus arvestada, et auto veermikul on hulk seadenurki (kokkujooks, külgkalle, pöördtelje kalded jm), mida ei saa omatahtsi suvaliselt paigast keerata, sest need võivad hakata drastiliselt mõjutama sõiduomadusi, juhitavust ning \"sööma\" rehve.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Kui too 2140 \"põllukas\" on, siis tagaosa kergitamiseks saab ehk sellelt fotolt ühe idee.

Ja kas Skoda on kunagi üldse õhkjahutusega sõiduautomootireid tootnud? Need tagamootoriga aparaadid olid küll minu teada kõik vesijahutusega...
Vasta
#5

See Muhk oli igatahes küll vesijahutusega.Tagasild väljapoole lehti tõsta on ka minu meelest lihtsaim variant,esiosa puhul on mitu moodust,näiteks Volga (istuvad otse,kuid on väga pikad,keerd-poolteist vaja maha keerata) või ka Pirukamosse vedrud või ka topeltpuksid.
Vasta
#6

Miks on mossel aga üldse vaja keret kõrgemale ajada? Siis ju muutub ka raskuskese autol ja selle tulemusena halveneb juhitavus. Kui tegu on ikka tavateedel (asfalt/kruus) liikuva sõidukiga, siis pigem otsiks ma uued vedrud/lääne amordid.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Armsad sõbrad! Veermiku muutmine või ehitamine on päris keeruline teadus. Head kogemused sel alal Eestis on Mati Kitsel, vaata ka www.rexer.ee ja endistel Estonia vormelite ehitajatel. Kodusel viisil on üsna keeruline siiski asju paika saada kui just tegemist pole maastikuautoga või mõne põllurallikaga.
Seoses selle asja keerukusega lõikab Mati Leivategija ka erinevate autode põhjad ja pealsed kokku, mitte ei paigalda Vene kerele välismaa juppe. Sama kehtib ka mootorite kohta, erinevad mootorid on erineva kaaluga ja jõumomentidega.
Miski aga pole võimatu kui sellele eelneb piisav polütehniline haridus!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#8

Ühinen Piiburi arvamusega 100% (keeruline teadus = hulga erinevate seadenurkade korraga paikaajamine ning sealt lähtuvalt täpse geomeetriaga uute detailide valmistamine).

Kui aga ratta koopast väljasaamise all mõeldakse lihtsalt auto kõrgemaks tõstmist, siis võib kasu olla pikemast vedrust või vahetükist vedru ja vedrupadja vahel. Aga... ka seal tuleb arvestada, et palju pikemaks (kõrgemaks) ei või asja tõsta - ikka needsamad nurgad lähevad paigast ära.

See kõik kehtib 2140-l esisilla kohta. (Täis)tagasillaga on asi lihtsam - seadenurki seal pole ja lihtsalt sild peab sõidusuunaga risti all olema. 2140-l on tagasild pealegi veel lehtvedrudel ja kõrgemaks aitab tõsta teise profiiliga vedrupakkide valmistamine/komplekteerimine või kere küljes olevate vedrukinnituste asendamine. Tuleb ainult jälgida, et vedrukiigel oleks vetrumise jaoks ruumi liikuda Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

hmmm... kõik panin kõrva taha aga kas see škoda mootor läheb siis nii nagu peab minema.tundub et keegi ei ole katsetanud, seega ma proovin selle siiski ära... lubati anda selline mootor, mis sapperile pidi minema nagu valatult.
lugesin siit et aint amortide vahetamine minu rattaid koopast välja ei tõsta, kuigi olen ka sellist asja näind.sõber pani oma pirukale mingid vilakad lääne amordid ja masina taguots tõusis siiski märgatavalt.kuigi see tegelt ei tohks nii olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne