Opel Zafira A 2,0 TDI hakkab peale 10km läbimist kakkuma
#41

BTW, Autodata annab esmase tüüpveana sellise variandi:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#42

Pingeregulaatori ostan niikuinii uue, sest harjad on kulunud. Eriti üks. Paistab olevat mingi aeg kinni jäänud ja ka kontaktrõngale sügava soone sisse kulutanud. Rõngas siiski päris läbi ei paista olevat, aga hea ka enam mitte.
Õhufiltris vett ei olnud ja õhulugeja andurist on siiani justkui usutavaid numbreid tulnud. Filter läheb sisse uus.
KSP ja aju küljest sai pistikud lahti ja üle vaadatud, samuti mitmete andurite omad. Kõik näeb seest välja nagu uus, ei mingit oksiidi kusagil.
Olen nende logifailide juures pikalt mediteerinud ja surm paistab saabuvat pumba pööreteanduri läbi. Jääb üle vaid leida põhjus selle ahelas.
Kogu aeg ei saa auto kallal olla, muu elu tahab ka elamist. Teen siis jupikaupa.
Kas kamraadidest kellelgi on proovimiseks pakkuda toimivat Bosch VP44 kõrgsurvepumpa kui asi päris halva pöörde võtab?
Esialgu püüan veel kõik muud asjad välistada.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#43

(14-08-2016, 20:35 PM)Basilio Kirjutas:  Pingeregulaatori ostan niikuinii uue, sest harjad on kulunud. Eriti üks. Paistab olevat mingi aeg kinni jäänud ja ka kontaktrõngale sügava soone sisse kulutanud. Rõngas siiski päris läbi ei paista olevat, aga hea ka enam mitte.
Õhufiltris vett ei olnud ja õhulugeja andurist on siiani justkui usutavaid numbreid tulnud. Filter läheb sisse uus.
KSP ja aju küljest sai pistikud lahti ja üle vaadatud, samuti mitmete andurite omad. Kõik näeb seest välja nagu uus, ei mingit oksiidi kusagil.
Olen nende logifailide juures pikalt mediteerinud ja surm paistab saabuvat pumba pööreteanduri läbi. Jääb üle vaid leida põhjus selle ahelas.
Kogu aeg ei saa auto kallal olla, muu elu tahab ka elamist. Teen siis jupikaupa.
Kas kamraadidest kellelgi on proovimiseks pakkuda toimivat Bosch VP44 kõrgsurvepumpa kui asi päris halva pöörde võtab?
Esialgu püüan veel kõik muud asjad välistada.

Pöörete/asendi andurit saab ka vahetada. Lindi saab lahti joota juhtploki küljest. Kellelgi on ehk mõni surnud pump, kust proovida. Ma ei ole nüüd kõrvuti pannud VP44(radiaalpump) ja VP30(aksiaalpump), kas on see andur sama või ei. Kui on, siis oleks lihtsalt suurem tõenäosus, et kellelgi mingi surnud pump, kust osa võtta. PSG16 küljes oli igatahes lindi värk teisiti. Mul on vähemalt 1 andur ühe surnud transistoriga pumba küljes.

 Vp44 võib oma vigase pumba juhtplokiga igasuguseid erinevaid lollusi teha. 
Põhiliselt on viga pumbas olnud, aga üks huvitav juhus oli kui VP-ga nissan patrolil oli kuskil 2000 pöörde juures nagu piiraja- hakkas pööre käima 2000ni ja siis kukkus ilma ühegi potsuta 1800ni ja sealt jälle üles. Uus pump läks peale aga viga sama. Viga ei tekkinud, aga  näha oli, et kütuse katkemise ajal oli pumba kiirus 0. Kõik juhtmed uurisin üle, ühtegi vigastust ei leidnud. Mähkisin kimbud kokku tagasi ja imekombel oli pill korras.  Võibolla  hakkas üks juhe kuidagi teisele häireid tekitama. Kiirused ja muud infod liiguvad ju pumba ja muude plokkide vahel võrgu kaudu
Vasta
#44

(08-08-2016, 21:37 PM)v6sa Kirjutas:  Minu sendid ikaldunud kaabeldusele või rohelisele pistikule. Toungue

Kas sel on ka mootori aju istme all soolavannis?
Sellel autol on aju veel paremas kohas - vasakus porikoopas logari ja esitule vahel. Pistikud tänu tihenditele siiski ilusad. Peab uurima pinouti, saab toited-massid üle mõõta.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#45

Kuidas siis Opelil läheb?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#46

Tellitud jupid mitu päeva tagasi kohal, aga aega pole olnud. Kui midagi muutub, annan teada. Ehk saab keegi veel siit abi. Paar nädalat tagasi soojuspumpa paigaldamas käinud härral oli sama mure - naisele ostetud kaheliitrine diisel-Zafira ära kõngenud, samuti arvatav KSP viga. Pakkus tervet autot vanaraua hinnaga müüa, et tema ei viitsi jamada. Kahjuks olen olnud liiga hõivatud, et kusagile Keila kanti vaatama sõita. Oma Op-Comiga saaks veakoodi teada ja võibolla on teine pump lihtsalt parandatav või saab kahest ühe teha.
Paraku pressib elu peale ja teine auto (veel) sõidab. Kui ikka punaseks aetud ora kannikas ei ole, siis ei kipu ka aega jaguma... Smile

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#47

Kuidas patsiendil siis läheb?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#48

Ootasin üle kahe nädala pikki E-Torx padruneid, ilma milleta KSP-d lahti ei saa. Lammutamise käigus avastan järjest puuduvaid tööriistu, mida tuleb siis hankida. Pärnus on aga valik väike või olematu. Mõnes poes pole E-Torxist kuuldudki jne. Seni remont seisis ja tegelesin muude töödega, üks kiirem ja hädalisem kui teine. Nüüd vajalikud võtmed olemas ja katsun nädalavahetusel muude kohustuste kõrval ka selle asjaga edasi tegeleda.
Et jutt kuivaks ei jääks, siis riputan üles paar joonist. Esimene neist sisaldab vajalikku infot märkide kokku ajamiseks Opeli diislil. Lisaks õpetus. Äkki läheb veel mõnel tarvis. Tuubiku õpetused on väääga pealiskaudsed ja tähtsamatest nüanssidest libisetakse sujuvalt üle.
       
Special tools
·        Camshaft locking tool – No.KM-932.
·        Camshaft sprocket holding tool – No.KM-933.
·        Crankshaft locking pin – No.KM-929.
·        Crankshaft pulley holding tool – No.KM-930 or KM-977-1/956-1.
·        Injection pump locking pin – No.KM-927.
General precautions
·        Disconnect battery earth lead.
·        Remove glow plugs to ease turning engine.
·        Turn engine in normal direction of rotation (unless otherwise stated).
·        DO NOT use special tools listed above to lock engine when slackening sprocket bolts.
·        Observe tightening torques.
·        Mark position of crankshaft position (CKP) sensor before removal.
·        Do NOT turn crankshaft via camshaft or other sprockets.
·        Do NOT turn crankshaft or camshaft with timing chain removed.
·        Check diesel injection pump timing after resetting valve timing.
  • Turn crankshaft until just before crankshaft pulley timing marks aligned.
  • Ensure No.1 cylinder camshaft lobes are facing upwards [1] .
  • Remove crankshaft position (CKP) sensor [2] .
  • Slowly turn crankshaft clockwise until locking pin can be inserted in crankshaft [3] . Tool No.KM-929.
  • Engine at TDC on No.1 cylinder.
  • Ensure crankshaft pulley timing marks aligned [4] .
  • Insert locking pin in hole in injection pump [5] . Tool No.KM-927.
  • Fit locking tool to rear of camshaft [6] . Tool No.KM-932.
  • Ensure peg locates in camshaft [7] .
  • Injection pump timing adjustment:
      • Ensure crankshaft locking pin inserted [3] . Tool No.KM-929.
      • Remove timing chain tensioners [8] & [9] . Note installation positions.
      • Remove camshaft sprocket bolt [10] . Fit new bolt.
      • Tighten bolt until camshaft sprocket turns freely but does not tilt.
      • Remove injection pump sprocket bolts [11] . Fit new bolts (bolt classification – 10.9).
·        NOTE: Injection pump sprocket may have 5 bolts.
§ Turn injection pump sprocket until arrow and hole aligned [12] .
§ Insert locking pin in hole in injection pump [5] . Tool No.KM-927.
§ Install lower timing chain tensioner [9] . Tightening torque: 60 Nm.
§ Remove injection pump locking pin [5] .
§ Tighten injection pump sprocket bolts [11] . Tightening torque: 28 Nm.
§ Adjust valve timing.
·        Valve timing procedures:
§ Ensure crankshaft locking pin inserted [3] . Tool No.KM-929.
§ Ensure injection pump locking pin inserted [5] . Tool No.KM-927.
§ Ensure upper timing chain tensioner removed [8] .
§ Ensure new camshaft sprocket bolt tightened until camshaft sprocket turns freely but does not tilt.
§ Ensure arrow on injection pump sprocket and hole aligned [12] .
§ Fit locking tool to rear of camshaft [6] . Tool No.KM-932.
§ Ensure peg locates in camshaft [7] .
§ Install camshaft sprocket holding tool [13] . Tool No.KM-933.
§ Apply slight anti-clockwise pressure on camshaft sprocket using lever [14] . Retain lever in position using locking bolt [15] .
§ Ensure injection pump locking pin can be removed and inserted easily [5] .
§ Tighten camshaft sprocket bolt [10] . Tightening torque: 90 Nm + 60° + 30°.
§ Install upper timing chain tensioner [8] . Tightening torque: 60 Nm.
§ Turn crankshaft 2 turns clockwise to TDC on No.1 cylinder.
§ Install special tools and check valve timing and injection pump timing.
·        Timing chain tensioner with release pin [16] :
§ After installation, release timing chain tensioner by pressing pin until click is heard.
§ Ensure pin can be pushed in fully with thumb pressure and returns to original position.
NOTE: Engine oil pressure will prevent release pin from being pushed in.
·        Camshaft rotation can be prevented using spanner at position shown [17] .
·        Auxiliary drive belt tensioner:
§ Store in upright position.
§ Bleed incorrectly stored tensioner by repeated compression in upright position.
NOTE: Crankshaft pulley central bolt MUST only be used once.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#49

Nüüd siis mõned pisikesed edusammud. Leidsin nädalavahetusel nii palju aega, et sain KSP kätte. Jõudsin ka elektroonikaploki kaane alla piiluda. Pumba kiiruse andur koos lintjuhtmega paistis esimesel vaatlusel terve. Nüüd tuleb natuke asja uurida ja teha ära otsus, kas tellida uus andur, andur koos pumba ajuga või kogu krempel.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#50

Aju käes ja hakkan ettevaatlikult uurima.
           
Pildil nähtav lintkaabli otsas olev jubinas ongi pumba kiiruse andur. Küsimus on nüüd, kas andur ise peetis või ajul ajupõletik. Kindlaks teha raske aga ehk mitte võimatu.
Lisan ka pildi aju pistiku pinoudist, ehk läheb kellelgi vaja. Tegemist on PSG 5 variandiga. Uuematel on PSG 16 ja seal on kontakte nii et hummajoo.
       
Ühtlasi paneb kogu see teema hirmsasti vanduma - mehhaaniliselt on ju pump täiesti korras ja kogu tants käib mingi tillukese pisvinni pärast. Vanakooli pumbad käisid seni kuni ära kulusid. Nüüd aga...
Mis puutub ökonoomsusesse, siis vanakooli Audi oma kahepoolese diisliga võtab maanteel sama vähe kütust kui see ära pedereeritud kahene. Ainus pluss on see, et uuem diisel ei suitse külmast peast tänu EGRile. Minekut ka ei ole, aga rohelised rõõmustavad.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#51

Sain täna mahti natuke edasi tegeleda. Tekitasin midagi hädastendi taolist, kus ajule tööolukorda simuleerida. Kuna huvitas vaid pumba kiiruse andur, siis piirdusin sellega, et panin ta tööle ja vaatasin väljatulevat signaali. Andsin ka umbes 50*C sooja nii ajule kui andurile. Kumbki ei muutnud midagi, töötasid edasi ka 20 min hiljem. Seega ei targemat midagi.
Ega mul suuri lootusi olnudki, lihtsalt südame rahustuseks veendusin, et tegemist ei ole tobeda pisiveaga. Ühtlasi oli huvitav ja hariv nokkimine.
Piilusin ka aju kaane alla ning avastasin, et keegi on seda juba remontinud. Üsna robustselt ütleks.
   
No selge, läks siis nii nagu alguses arvasin - uus pump on kõige kindlam. Ega mul siiani selle jaoks niikuinii raha polnud, nii et võis õppimisele aega kulutada küll.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#52

Soojendan vahepeal teemat, muidu hakatakse küsima, et kas olen mutrivõtme põõsasse visanud. Ei ole. Kistakse kogu aeg garaažist eemale.  Smile
Sain romulast teise pumba. Müüja nagu ikka kiidab et töötava masina pealt. Saabus postiga, nii et näppimise võimalus kahjuks puudus. Risky business, aga mis parata. Pole nii jõukas, et tutikat osta ja ka majanduslikult oleks üle poole auto hinnast maksva agregaadi ostmine veits ebamõistlik.
Kahtlusi tekitas pumba kerge käik. Kõik eelnevad pumbad mida olen näppinud, käisid raskelt. Ostsin eile sobivate tutsidega voolikud ja kütusefiltri ning keerasin prooviks kruustangide vahel olevat pumpa. Vedas kütuse kohe üles ja kukkus tutsidest välja sülitama.  Vähemalt nii kohvi see pump ei ole, et üldse midagi ei teeks. Ega rohkemat kodus põlve otsas vist proovi, tuleb peale panna ja hakata seda klaperpoodi kokku kruvima. Saab vähemalt teada kas pumba ECU töötab. Kui jah, siis jääb veel viimane võimalus ECU oma vanale pumbale ringi tõsta, sest selle mehhaanika oli OK.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#53

Täna sain kapotialuse nii palju kokku kruvitud, et võis proovida. 5 sekundit starterit ja käis. Nüüd vaja lõplikult kokku laduda ja proovisõidule. Kahjuks on lähipäevad täidetud muude kohustustega, nii et järgmisel nädalal ehk teeb mõne edusammu.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#54

Raporteerin pidulikult, et TÜV puhaste paberitega selja taga, Zafira käivitub poolest pöördest ja nurrub nagu täissöönud kõuts.
Üllatusena(meeldiva) tuli, et kütusekulu on kompuutri andmetel väiksem kui enne remonti. Tean et neid numbreid ei tasu väga südamesse võtta, aga linna vahel oli hetkekulu enne üle viie liitri, nüüd alla.
Mingi vahe võis tulla ka õhufiltri vahetusest, saab teine nüüd vabamalt hingata. Vahetatud said ka geneka rihm koos rullikutega ja geneka harjad. Sisselaske kolle võtsin maha ja rookisin puhtaks. EGR süsteem tekitab sinna ikka rõveda kihi, mida annab maha kraapida.
Elektrilise kütusepumba jätsin peale kuid ühendamata. Vegeteerib seal niisama. Kui kütusesüsteemis midagi teha vaja, siis pärast õhutada on sellega väga hea.
Tänan kõiki kaasfoorumlasi nõuannete ja kaasaelamise eest!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#55

(30-10-2016, 18:21 PM)Basilio Kirjutas:  Raporteerin pidulikult, et TÜV puhaste paberitega selja taga, Zafira käivitub poolest pöördest ja nurrub nagu täissöönud kõuts.
...
Tänan kõiki kaasfoorumlasi nõuannete ja kaasaelamise eest!

Aplaus ja roosivarred Big Grin  Kuna hammustasid üsna tülika probleemi läbi, siis vaata ette - sääraseid elektritõbiseid seisab päris palju. Et hobist teenistust ei kasvaks Toungue , meil siin üks hoiatav eeskuju juba on.
Vasta
#56

(30-10-2016, 18:21 PM)Basilio Kirjutas:  Raporteerin pidulikult, et TÜV puhaste paberitega selja taga, Zafira käivitub poolest pöördest ja nurrub nagu täissöönud kõuts.
Vinge  Smile 

Mis siis lõppkokkuvõttes selle kõutsi nurruma pani? Kas panid selle romulast saadud pumba peale ja mure murtud? Selle mootori kohta on räägitud hirmujutte, et niisama lihtsalt pole võimalik pumpa vahetada, et pumba aju ja auto aju ei hakka siis enam koos tööle. Kas peale teise pumba pealepanemist pidi midagi veel lisaks tegema, et asi tööle hakkaks?




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#57

Jah, läks romulast teine pump peale. Kuna polnud aega ega tahtmist mööda Eesti romulaid kolada, siis tellisin saksast. Autoteile Goldstein oli firma nimi. Mulle meeldis see, et ei müüdud lihtsalt juppi vaid oli saksa täpsusega kirjeldatud ka autot, mille küljest juppe müüdi, et versioonierinevuste pärast arusaamatusi ei tekiks. Isegi auto pilt oli juures. Smile
Kuna kõik klappis 1:1 siis julgesin ka tellida. Kaup tuli kohale mõne päevaga, kuller tõi koju kätte ja lõi kulpi, pakitud oli eeskujulikult. Avastades kui lobedalt pump ringi käis, tekkis küll paanikahoog ja ootasin tagasisidega kuni autole hääled sisse sain, aga kõik läks hästi.
Olen ka ise lugenud hirmu ja õudusjutte, kuidas ajud ära ei paaritu või jääb puujalaga tööle. Paistab et nii hull see asi ei ole. Võib olla tekib mingi ebakõla teist tüüpi mootori pealt pärit pumbaga, sest VP44 esineb väga erinevate autode peal Saabist kuni Hirve-Juhani(John Deere) traktorini. 
Üks asi mida venekeelsetes videodes kindlasti vaadata kästi, oli see number:
   
Kui see ei klapi, siis ei pidanud tõesti töötama. Ma saatsin enne tellimist igaks juhuks sakslasele pildid oma vanast pumbast ja öeldi, et gut, see on täpselt sama pump.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#58

(30-10-2016, 22:32 PM)v6sa Kirjutas:  vaata ette - sääraseid elektritõbiseid seisab päris palju. Et hobist teenistust ei kasvaks Toungue 
No vaevalt ma autoteenindust rajama hakkan.  Smile . Pärnu kandi kaasfoorumlasi saan oma Op-Comiga diagnostikaga aidata. Pumba ajus transistori vahetamisega saan ka ehk hakkama kui keegi pumba enne maha võtab. Mu vanad kondid seda lukksepatööd ja kügelemist enam väga ei taha. Pärast autoremonti annab organismus mitu päeva tunda, et tegemist ei ole tema meeleperast ettevõtmisega. Antud juhul polnud pääsu - Opel on naise auto ja mul söödi juba hinge seest...  Rolleyes

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#59

Siin on üks hädaline:

http://opel.bantid.org/foorum/viewtopic.php?t=6441
Vasta
#60

Vana teema aga google aitab otsida selliseid jutte  Big Grin  , et päris algusest alustada st. siis peaks ajas tagasi minema 8-kuud. Aga  jah, autoks ka siis zafira 2,2 D 2002 a. odomeeter näitab 251 000 km ( on õige, olen kontrollinud ) ja kõik mu karvad on selle 8-kuuga halliks läinud, peab vist uue pumba poole vaatama Smile      
  
Teeb siis nii, kord läheb kord mitte, nagu jätab vahele, tiri ja tõmba mootor soojaks juba teinekord  Big Grin  Kevadel, nagu õhk sees, natuke aega jamamist ja õhk väljas, eemaldasin tehase kütusefiltri ja asendasin selle pisikesega, millist tanklast saab, auto töötab pool aastat muretult, nüüd paar kuud tagasi jälle õhk sees, jokk, Laagri marketi parklas nuta või naera käima ei lähe, ok, võtsin aega rahunemiseks, hakkasin ajama ülejooksu voolikuid taga taskulambi valgel, arvasin, et seal kala sees, natuke aega pusitud ja aku pea-aegu tühjaks käiatud, auto töötab, korras. 
  Pea kaks nädalat nüüd auto seisab, esimene nädal mitte ühtegi lubamist, ega koguaeg kapoti all ei ole ka muidugi, mõned päevad tagasi tuli jälle tuhin peale ja hakkasin proovima, juhtmestikku liigutama, et järsku ühendus siiski halb kusagil. 
  On diagnoositud siis pumba viga, väntvõlli anduri viga( mille vahetasin), nukkvõlli anduri viga( mis asub pumba keskel), küll on egr ja õhulugeja peetis,.... sada viga on süüks pandud ja selle ajaga olen võtnud vahelt kütusefiltri, egr puhastanud, õhku taga ajanud, diagnosti koodid ka natuke muutuvad, kord see ja siis teine .    Eile katkusin esimest korda natuke lahti( rohkem lahti ), et pumbale rohkem ligi saada, sest diagnost näitas pumba suretusklappi (kütus peale, kütus kinni) ja tõesti, seal oli mingi kaitsepleki taga klapi kaabeldus, mis oli haljas ja oli näha, et oli olnud ka mingil hetkel konktaktis massiga. . Ok, hea meel, et kas tõesti see viga, lappisin selle ära, ülejäänud pudinad ka külge ja  töötab, kuid õnn oli üürike Big Grin  ,  mina polnud esimene igaljuhul, kes seda harutanud oli. Juhtmepunt, mis pumbani läks oli ligemärg, harutasin ja kuivatasin selle. 
   Proovisõidul nii kilomeeter hakkas mootor ikka hakkima, kuid töötas paremini ja läks iga käivitusega siiski käima  Smile  
   Diagnostika seadmeteks on olnud erinevad masinad, nüüd tellisin op-com-i ja seda nüüd ootangi, millal postiga saabub Smile
 
  Aga asjal on häid külgi ka, üle 5 aasta pole olnud mingit muret, sõitis nagu tank, iga kell ja igal ajal.  Big Grin
   Kindlasti jäi midagi rääkimata ja läks meelest aga "jutustus" tuli segane ja vägev  Wink
Jäi veel mainimata, et mul siis, kui keegi teab, kahe pistikuga pump.

m 402
saab 96
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne