Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu
#61

Obukakk Kirjutas:
Raimond Kirjutas:OT: kas keegi oskab arvata mis võiks juhtuda filmiga, kui sinna pildistama minna, kas kohapeal olev radiatsioonitasemel saab üldse filmiaparaadiga minna?

Arvata küll ei oska, aga [Pilt: ternobl861hm.th.jpg] see pilt on tehtud 1986 aasta oktoobris Tsernobõlis, no muidugi mitte tsoonis, vaid laagripaigas paarikümne kildi kaugusel jaamast. Masin minu selja taga on ainult poseerimiseks, seisis teine õigel ajal õiges kohas lihtsalt

Vabandust OT pärast, kuid paistab, et taga on BAT-Mi seadmetega masin või siis BAT-2. BAT-M ei tohiks olla..
Vasta
#62

http://rahvaraamat.delfi.ee/?id=63&no=R054135
Soovitan soojalt lugeda. Väga hea ülevaate annab.
Metall absorbeerib väga hästi kiirgust. Tsernobõlis saastati siiski sadu ruutkilomeetreid maad, plutooniumi isotoopidega, mille elementaarosakeste eluiga on " kõigest " 48000 aastat. Tseesium-137 pooldub kolmekümne aastaga, mis ei tähenda, et peale seda on kõik ok. 4 ploki katusel oli radiatsoonitase kuni 10000 röntgenit, mis saadi 40 sek. jooksul, mis võis töötada katusel. N.Liidu sõjaväenorm oli 25 röntgenit.
Palju pilte ja saate ise teada, milline see kõik sellel ajal oli (on).

Sõidame suurtega...
Vasta
#63

Ma pole võimeline seda katastroofi hoomama ilma kohapeal käimata. See käib ka üle mõistuse kui ettevaatamatud katse läbiviijad olid- läks tükk aega enne kui öine vahetus aru sai mis juhtunud oli. Miks evakueerimisega viivitati nii kaua?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#64

Tegelane5 Kirjutas:Ma pole võimeline seda katastroofi hoomama ilma kohapeal käimata. See käib ka üle mõistuse kui ettevaatamatud katse läbiviijad olid- läks tükk aega enne kui öine vahetus aru sai mis juhtunud oli. Miks evakueerimisega viivitati nii kaua?


Kui kõva see plahvatus oli siis, et neil oli veel kedagi, kellel millestki aru saada.
Vasta
#65

Seoses viimaste postitustega väikene dok. film Tðernobõlist:

http://youtube.com/watch?v=uoEgkGNO-sQ (Osad 1-6)

Tðerno bõl, Tðerno ne bõl... Rolleyes
Vasta
#66

Timm Kirjutas:Vabandust OT pärast, kuid paistab, et taga on BAT-Mi seadmetega masin või siis BAT-2. BAT-M ei tohiks olla..

Jumalapärast mina küll ei tea, mis selle masina täpne mark oli. Pagan praegu mõtlen, et oleks võinud oma ARSi ees poseerida seal Komarinis, mitte üle platsi "vinge" masina juurde ronida.
Vasta
#67

Jopakolla Kirjutas:
Tegelane5 Kirjutas:Ma pole võimeline seda katastroofi hoomama ilma kohapeal käimata. See käib ka üle mõistuse kui ettevaatamatud katse läbiviijad olid- läks tükk aega enne kui öine vahetus aru sai mis juhtunud oli. Miks evakueerimisega viivitati nii kaua?


Kui kõva see plahvatus oli siis, et neil oli veel kedagi, kellel millestki aru saada.
Kontrollruumis jäid kõik inimesed ellu (vähemalt teatud ajaks). Samamoodi elas vähemalt plahvatuse üle osa 4. bloki teenindavast personalist. Reaktoril lendas piltlikult öeldes kaas pealt, nagu potil, milles vesi üle keeb. See tähendab seda, et plahvatuse jõud oli suunatud põhiliselt otse üles. Reaktoriruumil lendas ainult katus minema. Ülejäänud hoone jäi ju alles.
[Pilt: 300px-Chernobyl_Disaster.jpg]

Vaadake seda eespool toodud dokfilmi. Ise ma nägin seda kunagi Discovery pealt. Päris hästi on asi lahti seletatud.
Vasta
#68

Siin käib selline tore ja tark jutt, et lumi ja vihm peseb röömpsasti kiirituse maha ja ainult suurtele objektidele jääb kiirgus külge.No seljuhul kerkib küsimus, et miks näiteks reaktorit ja "tsoonis" asuvaid maju ja masinaid ei demonteeritud ja paariks kuuks vee sisse likku ei pandud?Loomulikult seetõttu, et radioaktiivne saaste ei ole mingi suvaline mustus mida veega loputades kohe maha oleks võimalik uhtuda.Seal ikka tuuma lõhustumis ajad(600 aastaga muutub enamvähem talutavaks, 10 000 aastaga lõhustub täielikult) ja ülimalt keeruline tuumafüüsika/keemia millest vabanemiseks insenerid ja füüsikud pole veel lahendust leidnud.Tðernobõli linn jääb inimkonna lolluse ja tuumaenergia ohtlikkuse kantsiks ja ei ole kindel kas seal üldse kunagi mingit asustust võib tekkida.
Vasta
#69

Tegelikult, sellest Tchernobylist omal ajal tehtud üks suur mull. See kes on Ukraina tööstuspiirkondadest käinud - Donetsk, Mariupol, Lugansk, Nikopol jne mind mõistab.
Seal pool riigi elab sama ökoloogia piirkondades, ainult et kiirguse asemel on seal Mendelejevi tabeli täiskoosseis. Ma arvan, et selliseid tsoone kus inimesi elada ei tohiks, Ukraainas on veel ja veel.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#70

dad Kirjutas:
valdo Kirjutas:Eestisse seda kola vaevalt et (nüüd) jõudnud on, sest olen kindel, et suurem rüüstamistöö tehti 1980te lõpul ja 1990te algul kohalike poolt ja tükid hajusid üle Ukraina/Valgevene ja võib-olla ka Venemaa Valgevene poolses otsas.

Mäletan vähemalt ühte korda, kui Narva piiril peeti kinni ziguli millel üks stangedest dosimeetri üürgama pani.

Dad.

Mäletan kah seda lugu. Tagastange oli veel.
Vasta
#71

Kõige saastatum koht pidi olema Venemaal, Chelyabinsk-40 tekitatuna
aastakümnete jooksul.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lake_Karachay
ja enne seda Techa jõgi

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#72

viimaste piltide järgi mida olen näinud on helikopteritelt ka tiivikud eemaldatud. kellel asja vastu huvi siis http://www.madexpress.net/?op=body&id=15&cid=15
Vasta
#73

22 aasta möödumisel Tðernobõlist tooks välja veel ühe huvitava lingi (saksa keele mõistjatele). Nimelt Saksa tuntud betoonipumpade tootja Putzmeister valmistas NSVL eritellimisel partii viieteljelise Mercedese peal 52-meetrisi betoonipumpi, mis töötasid sarkofaagi ehitamisel. Masinad olid varjestatud tinaplaatidega ja neid juhiti raadio teel 600 m kauguselt komandopunktist.

Vt ka http://www.putzmeister.de/pm_online/data/BP_1148_D.pdf
Vasta
#74

Kas keegi teab nendest helikopteritest midagi kirjutada? Tavalistest MI-8´atest on need ju palju suuremad ja teistsuguse kujuga, samuti on küljes tiivad.
Võrdlemiseks üks link:
http://www.chernobylee.com/blog/2008/05/...om-che.php

rivo54 Kirjutas:viimaste piltide järgi mida olen näinud on helikopteritelt ka tiivikud eemaldatud. kellel asja vastu huvi siis http://www.madexpress.net/?op=body&id=15&cid=15
Vasta
#75

Tiibadega on Mi-6.
Vasta
#76

(Vene) helikopteritest näiteks: http://www.airwar.ru/ch.html
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne